{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Ladys første nytårsaften. {{forumTopicSubject}}

Flere siger jeg skal give hende den der pille, nogle hunde får. Men jeg er meget imod at give hende den, før jeg har set hvordan hun reagere. Har overvejet bare at købe en til hvis hun skulle gå hen og blive vildt bange. Hvad mener i?

Allerede nu bliver der bliver skudt en masse krudt af hvor vi bor, hun gør engang imellem af det, ellers reagere hun ikke, hun viser ikke tegn på at hun er bange når vi er ude at gå og der bliver skudt krudt af.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ladys første nytårsaften.
  • #1   26. dec 2011 Jeg ville bestemt ikke give hende noget inden man ser hvordan hun reagerer, for hvad så næste år, så ved du jo stadig ikke hvordan hun har det med det. Vi sørgede bare for at være indenfor med Enzo og have godbidder og legetøj at distrahere med. Han reagerede hvis der var et enkelt skud, men ikke når der var flere på samme tid.

  • #2   26. dec 2011 vil også meget gerne have nogle infomationer om første nytårsaften!!! smiley

  • #3   26. dec 2011 Ville slet ikke give noget som helst. Mange hunde kommer fint igennem nytåret, uden at være bange, uden at blive beskyttet og "pylret" om.
    Begge mine hunde klare det helt uden nogen former for hjælpemidler. Uanset om vi holder det på internatet hvor der er forholdsvis stille eller om vi er hjemme hvor der blir fyret tons vis af krudt af. Ville endda kunne gå tur med dem kl 24 nytårsaften hvis det skulle være smiley

    Det bedste du kan gøre er at lade som ingenting når der blir fyret af nu her i dagene op til. Du må heller ikke selv blive bange eller forskrækket, det vil din hund kunne mærke med det samme. Bliver den bange, skal den ikke bekræftes i at det da også er farligt - distraher den, træn nogle øvelser med den og ros den når den gør noget rigtig.

    Nogen hunde er bare bange for krudt, og det er umuligt at træne ud af dem. De har brug for hjælpemidlerne. Men alle andre hunde skal bare lære at krudt er ufarlige lyde, ligesom torden, støvsugere og andet menneskeligt larm smiley


  • #4   26. dec 2011 Det vigtigste er: Trøst aldrig hunden, lad være med at pylre om den, ignorer selv de høje brag, opfør jer normalt, bliv hjemme sammen med hunden, lad være med at invitere for mange mennesker, drik jer ikke fulde i selskab med hunden.

    Vi bliver selv hjemme, kun min far kommer. Vores får intet andet end nogle ben, de reagere ikke på det fyrværkeri de allerede har hørt =)


  • #5   27. dec 2011 Som der allerede er nævnt, så er det vigtigste at "fortælle" hunden at det ikke er farligt. Hvis i selv forholder jer i ro uden at fare op og pylre om hunden, vil den kunne se at i er ligeglade med skyderiet og så vil de fleste hunde også selv være det.
    Hvis man derimod farer rundt, kører man hunden op, forsøger man at trøste hunden vil den føle der er noget galt og blive bange for fyrværkeriet.
    Så vigtigst af alt forhold jer stille og roligt og lad som ingen ting. Det kan evt. være en fordel at trække gardinerne for og evt. tænde radioen.


  • #6   27. dec 2011 Akilas første nytår forgik sådan:
    Når vi gik tur havde jeg altid SUPER gode godbidder med. Og hver gang der kom et knald eller bang eller hvad man vil kalde det. Så blev jeg heelt vildt glad "jubiiii-baang! Se hvad mor har" og så en godbid, så forbandt hun at et bang = lækker nam-nam! Og selve aftenen gik vi en laang go gåtur og gjorde hende godt træt. Og liiige inden kl. 24 fik hun et stort lækkert kødben. Så lagde hun ikke mærke til noget. (og der var meget fyrværkerrig). Godbidderne havde jeg selvfølgelig osse med (husk at skifte lidt, så det bliver ved med at være lækkert og spændene). Bum er altså = nam-nam!!


  • #7   27. dec 2011 Ja, og som de andre siger. Træk gadiner for og tænd tv´et (så bliver blinkene mindre). Og tag den ALDRIG ud og se/høre det...

Kommentér på:
Ladys første nytårsaften.

Annonce