{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Er det ved at være tiden ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle Hg'ere smiley Forsinket glædelig jul og godt nytår ..

Har har gået og rodet lidt med et par spørgsmål som jeg ikke helt kan finde et ordentligt svar til..

1) Jeg har en dejlig whippet pige på ca 8 måneder, hun for stadig hvalpe foder men er begyndt at blive lige godt nok i stand, hun for lidt mindre end 2 dl to gange om dage, og forskellige ben i løbet af ugen, er det ved at være tiden at skifte til voksen foder, eller skal jeg vente til hun fyldt 1 år ?

2) Da vi fik hente købte jeg en helt ny hundekurv til hende som hun er meget glad for, måske lidt for glad.. Dvs.. hun kan ikke falde til ro hvis den her skide kurv ikke er der, har jeg glemt at tage den ind fra bilen, traver hun rundt og rundt indtil jeg går ud og henter den.. er vi på besøg er jeg også nød til at tage den med, som pt ikke rigtig er noget vildt problem andet end den er ved at være slidt ihjel og lugter ikke særlig godt mere.. hvad sker der hvis jeg smider den ud ? Har jeg så en hund som vil rende rundt som en tosse og lede efter sin bedste ven, hvad skal jeg gøre for at hun måske føler at hun er mere sikker uden den? at det ikke er farligt at den ikke altid er der " give hende mere selvtillid" vil jeg nok mene det er.. det er kun steder hvor der ikke er andre hunde.. er der andre hunde er hun ligeglad..

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det ved at være tiden ?
  • #1   27. dec 2011 UPS 1 DL 2 gange om dagen !

• #2   27. dec 2011 Det med foder er svært at svare på.. men man plejer at sige minimum 1 år på hvalpefoder..

Med hensyn til kurven, tror jeg at jeg ville prøve at ligge et tæppe i den, så det fik duften af kurven/trygheden, og så købe en ny kurv, og putte tæppet med duften over i den.. Fjerne den anden, men nok ikke smide den ud, og så se om hun ikke vil godkende den..

God baghjul og godt nytår smiley

• #3   27. dec 2011 Ja det nemlig også det jeg plejer, men hun bliver bare så fed:p og jeg syntes næsten det synd at hun næsten ikke kan få noget at æde ^^

Men god ide med tæppet, det havde jeg ikke tænkte på - den er lavet af ruskind så jeg kan ikke rigtig vaske den og den lugter bare så underligt :S

Men tak smiley

• #4   27. dec 2011 det er jo også meget forskelligt fra hund til hund.. vi skiftede også over da min hanhund var 9 mdr mener jeg.. han blev også tyk..
    Den vigtigste tid på hvalpefoder MENER JEG er de første 6 mdr..

Ja, det er ikke så praktisk smiley Prøv det med et tæppe, og så må du købe en kurv/pude der kan vaskes smiley

• #5   27. dec 2011 Det kunne være man skulle prøve halv - halv ? ellers må jeg lige sludre med dyrlægen for hun vil meget gerne æde kattenes mad smiley

Ja jeg har godt været igang med at kigge efter nogle som er lidt mere praktiske end den her ( hun fik en grisefod juleaften og den dyppet i noget klamt som lugtede og stadig lugter meget! )

• #6   27. dec 2011 Hvis du syntes hun bliver for tyk så lad være med at tænke for meget på hvad man plejer og følg din mavefornemmelse, det kan sagtens være hun skal over på voksenfoder, ikke 2 hunde er ens hvad foder angår.

Prøv at finde et tæppe du kan ligge i kurven og så når hun har vænnet sig til det så smid kurven ud og smid tæppet i en ny...

Endnu bedre, køb en ny kurv smiley jeg kender ingen whippets der kan stå for en ny lækker blød kurv...

• #7   27. dec 2011 ja.. du skal altid blande forsigtigt over.. ellers kan du ødelægge maven helt..
    Tror sagtens du kan skifte over.. bare bland med hvalpefoder i starten , og så put mere og mere voksenfoder i efterhånden..

puha smiley men hun nød det nok ;p

• #8   27. dec 2011 Altså her de sidste dage jeg prøvet at skære lidt ned så hun for ikke en helt dl nu men mindre, og hun sluger det bare og drikker lidt vand .. så sætter hun sig og glor på mig som, var det det?

Nej hvis jeg gad købe en sofa til hende ville hun nok ikke klage:P

Christina - Og hun gad ikke engang æde den for dagen efter, da jeg havde fået flået den ud af kurven, hun havde lagt på den så hun stank lige så meget som den! men så ville hun gerne æde den smiley

• #9   27. dec 2011 Vi skiftede foder ved de der 8-9måneder smiley

• #10   27. dec 2011 Jeg ville sætte hende på voksen foder.
    Jeg har efter anbefaling fra flere opdrættere, kun fodret mine med hvalpefoder til de var 6 måneder.

Vær glad for at du har en hund, som det er nemt at holde sul på, jeg kæmper meget med specielt den ene af mine, hun er konstant for tynd.

Hvis hun er madglad, så stik hende et par gulerødder i løbet af dagen, de feder ikke smiley

Jeg ville bare skifte kurven ud med en ny smiley

• #11   27. dec 2011 Min hvalp på 6 mdr har fået 50/50 voksen, hvalpe foder de sidste 1½ måned, han vokser nemlig lige hurtigt nok og har en tendens til den brede side, så for at bræmse ham lidt i væksten får han halvt voksen foder og det fungere han fint på, skal stadig passe på hvad han får for han tager hurtigt på.

• #12   27. dec 2011 Tak for alle svarende..

Kirsten H - Hun er meget mad glad, næsten for meget, allerede da jeg købte hende var hun godt i stand ifølge dyrlægen, og hun for også gulerødder når hun gider dem:D og tager hende i skoven hver eneste dag og løber op og ned af bakker hopper over stammer for at hun måske kan løbe det lidt af smiley

Men hvad foder du med til dine?

Nadja - Jeg tror hun er færdig med at vokse, hun vokser kun på midten smiley men det er rart at vide det kan fungere

• #13   27. dec 2011 Helle - Ghini får Kingsmoor sport (250 g pr. dag) og Alfa får Royal canin Energy 4800 (300 g pr. dag).
    Her i den kolde tid får de desuden ca. 25-50 g. Pemmikan om dagen.

Når du har problemer med at holde hende nede i vægt, vil jeg ikke anbefale dig nogen af ovennævnte, fedtindholdet ligger på mellem 23 og 30% smiley

Når hun er 8 måneder vokser hun ikke mere end 0-1 cm i højden, men får blot mere muskelfylde og evt. bredde, helt færdigudviklet er hun først i 2-3 års alderen.

Mine løber også frit hver dag, går 5-8 km og Alfa løber desuden sammen med min mand 8-10 km fem dage om ugen, så de får en pæn del motion.

Kommentér på:
Er det ved at være tiden ?

Annonce