1.655 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
grand danois+motiion grand danois+motiion
har lidt spørgsmål om motion i forhold til denne race.
hvor gammel skal den ære før den må komme med ud på længere turer?
hvor langt vil den som voksen kunne gå og hvor langt er for meget for den?
hvor gammel plejer hunden at være før den er for gammel til at komme med på længere turer?
0 synes godt om
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 776
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
apr 2009
Men ellers kan den vel holde lige som andre hunde, men spørgsmålet er om den gider...LOL...
jun 2010
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Mht motion, som du spørger om, så bestemmer man selv, hvad man vil vænne hunden til. Der skal selvfølgelig "passes på" imens hvalpen er i vækst osv, men man kan sagtens bruge en grand danois til lange vandreture.
Det er mere løb, hop, spring, hvor den tunge krop udsættes for RIGTIG mange kilo i forhold til at være en umoden krop med knogler, der endnu består af brusk istedetfor rigtig knoglemasse det første års tid, som man skal passe på.
Men når der bliver sagt, at man ikke må motionere en gd.hvalp "ret meget", så betyder det bestemt IKKE, at den skal holdes fuldstændigt i ro. Den skal så sandeligt røres, så den får opbygget muskler til at holde sammen på det store langlemmede skelet, som den står med i løbet af ganske få mdr.
Så lad dig ikke "skræmme" væk. Den voksne gd vil elske en lang travetur; vil uden tvivl ha mere fart på først på turen og knap så meget på hjemturen, og der er garanti for, at den tar en lur på 3-4 timer bagefter, men den vil være glad og tilfreds.
;o)
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Vores tæve på 2½ kan uden problemer være med på en gåtur på 10 km. Hun er en lille "sportsmodel" med krudt i måsen. Hun er stadig let-på-tå, når vi kommer hjem, men hopper samtidig gerne på ryggen på madrassen
Vores han på 1½ tar en gå/lunte-løbetur med min mand et par gange om ugen på ca 3 km. Det tar omkring 40 minutter og er med indlaagte tisse/gå/slentre-pauser, og han har tunge ben, når de kommer hjem, men er GLAD og ville uden tvivl ta en tur mere, hvis han fik lov. Dér er kunsten så at tyde dem og beslutte for dem, at nu skal der hviles. Og Cæsar går helt kold og snorkbobler i timevis efter sån en tur.
Til daglig får de hver et par ture af 15-60 minutter(afhængig af børn, arbejde, tid, osv osv), bliver luftet sammen i haven og får også lidt tid alene i haven, hvor de bare kan "nulre rundt"
De står klar hver gang vi bare strejfer deres snor på knagerækken, men kan også være rigtige søndagshunde, hvor de går aldeles i hi og nærmest ikke rokker sig fra madrassen en hel dag, så man flere gange er henne for at tjekke, om de nu faktisk trækker vejret ;o)
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 6 Emner: 13 Svar: 231
Alle mine elsker/elskede at komme ud og at gå lange ture.
Ham jeg har nu, går jeg 8-10 km med 2-4 gange om ugen. Han kan følge med min Toller og Borderblanding. Måske ikke lige i tempoet hele tiden men langdistancen er der!
Og han falder ikke om i flere timer efter en lang tur. Han kan lig tage en racer i haven efter en tur!
Det eneste tidspunkt vi får "fri", er når brændeovnen tændes!
jun 2010
maibritt L
ja man kan bare ikke anden end at elske den kæmpehund. Jeg passer af og til en for en af mine veninder og der er bare ikke noget bedre end når kæmpevovsen går op i sofaen og placere sig på skødet af en. slet ikke til at stå for.
men ja jeg går en del hver dag og selv om GDens temprament, størrelse osv. tiltaler mig meget ved jeg det også ville irretere mig grænseløst at have en hund som jeg måtte lade blive hjemme fra mine turer.. Men det lyder på dig som om GD godt kan trives med en længere travetur af og til :o) det er jo dejligt at gøre...
det er selvfølgelig alt ikke endnu jeg skal have hund men engang om (forhåvenlig) mange år når cleo ikke er mere. så der er tid til at finde den helt rigtige :o)
apr 2009
Men har også fulgt med på sidelinjen i 3 år, været på udstillinger, mødt opdrættere og endelig fik "jeg lov" af manden til at få min grande...
Mere rolig og omgængelig race, skal man lede længe efter ;O))
grand danois+motiion