3.002 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Bouvier des flandres Bouvier des flandres
Hvorfor er det egentlig, at man ikke ser flere af den race her hjemme..?
Vi overvejer selv at få den som næste hund.
Den virker ellers meget all-round til alt fra brugstræning, vagthund, agillity, lydighed, familie hund mm.
Har ledt rundt på danske sites, men der er ikke meget info om dem (der er godt nok en lille special klub her hjemme, men ellers ikke meget at finde).
Nogen der har personlige erfaringer med den race.
I min søgen rundt har jeg bla. fundet denne youtube video. Den er sku´god
http://www.youtube.com/watch?v=5qWIo2CHn1A
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Den er god til alt, men ikke på top plan på nogle af tingene..?
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 500
har ikke fulgt med i racen i nogle år, så ved ikke hvordan de er nu.. men jeg har kun varme tanker om dem
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.099
jan 2006
Følgere: 74 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 361 Svar: 14.541
Ikke til IPO ...
Ts - jeg træner sammen med en pige, der har en bouvier. Denne hund er en fin og meget venlig hund - har INTET, der minder om vogterinstinkt - han er bare sød og rar. Han har en IPO3 prøve men i konkurrenceøjemed mangler han for meget, hvis du vil være med på topplan.
(Hun har iøvrigt skiftet til schæferhund nu, efter 3 bouvier´s).
I Danmark bliver racen udelukkende avlet efter udseende, så hvis du vil have en, der skal begå sig rent brugsmæssigt er det udlandet du skal vende dig imod.
Jeg kender opdrætteren her : http://www.carmsons.dk/ - som jeg kan forestille mig, at du ville kunne ringe til og få lidt flere svar angående racen.
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
jeg giver dig ret i at man ikke kommer på toppe af skamlen med bouvie..
men jeg træner nu også sammen med en i ny og næ og den mangler på ingen måde vogterinstinkt, han er ikke for småbørn og gamle damer
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Den skal være trænbar, men ikke meget krævende. Så det skal ikke være en 100% fuldblods brugshund, men heller ikke uden evner.
Det jeg kan læse mig til, der passer racen til os, men må selvfølgelig ud og se nogle i real life, for at vurdere det.
Efetr i flere år at have overvejet div. molloser, så er jeg ved at have helt droppet det og kigger efter andet.
Vi har haft bordeaux og rottweilere i familien, og selvom jeg er vild med dem, tror jeg ikke det er det vi skal have.
Jeg er mindre selvstændig og har en hobby der gør, at jeg kunne blive offer for indbrud/røveri, og da jeg også arbejder i døgnvagter, så vil kæresten gerne have en hund der kan gøre hende mere tryg, især hvis vi får solgt huset og flytter på landet.
Kan også se at der er stor forskel på bouviers, men umiddelbart virker de ok trænbar og med et fornuftig beskytter instinkt.
jan 2006
Følgere: 74 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 361 Svar: 14.541
Ring til Ditte - tror hun måske har noget i stil med det du søger
okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
vi søgte det samme som dig, og tog ud og snakkede med en opdratter ( http://www.aurikels.dk/) og fandt ud af at det var den vi skulle have.
Men prøv at snakke med nogle opdrattere.
vi har selv en cairn terrier og søgte en større, og fandt ud af at opdratteren havde bagge racer sammen.
dec 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 43 Svar: 320
Meget beskyttende, meget territorielle.
God familiehund.
Meget meget rolige og trækker væk hvis de ikke ønsker selskab.
Bouvier des flandres