4.207 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Underlig mave Underlig mave

Mickey fik vi da han var 10 måneder, vi fik foder med til ham af den tidligere ejer. Han pruttede meget, men regnede med han havde nervøs mave pga flytning og ejerskifte. Han 'lavede' op til 6 gange om dagen, 2 gange pr. tur og 2. gang var altid tynd og afføringen helt gul. Det blev så ved, så vi skiftede foder til pedigree pal, uden held. Så vi søgte råd hos en dyrhandler. Så fik vi Arion med lam til ham, fordi det skulle være godt for maven. Nu 'laver' han ikke lige så tit, nok op til 3-4 gange om dagen, men han prutter stadig. Hans lugt har ændret sig fra meget dårlig til rådden og hans afføring er gået fra gul til grålig. Nogle gode råd til hvad vi kan gøre og måske forklaring på hvorfor hans mave er så 'underlig'?
Nogle der ved hvad en dyrlæge han gøre ved det? Han har måske allergi?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underlig mave
  • #1   6. jan 2012 Jeg ville nok vælge at tage min hund med en tur forbi dyrlægen.
    Det kan jo være mange ting.
    Så finder I i hvert fald ud af om der er noget og hvad det eventuelt er.

• #2   6. jan 2012 Han skal til dyrlægen - tag gerne afføringsprøver med.

• #3   6. jan 2012 Hans nuværende afføring lugter også grimt, ikke alm. hundeafføring lugt.
    Ja, må en tur til dyrlægen med ham, men det kunne jo være i herinde havde oplevet noget lignende.
    Han er ellers frisk og spiser fint, en smule mere end vist på foderet, men det fik vi at vide var ok.
    Han får ingen menneskemad, men hundekiks, et griseøre eller et tyggeben i ny og næ.

• #4   6. jan 2012 Gul afføring handler om fedt, der ikke er fordøjet. Grå afføring er faktisk også fedtet afføring, men hvor der ikke er galde involveret. Så hunden skal have sin fordøjelse tjekket.

Og så skal den have tilbudt et fedtfattigt foder indtil da.

• #5   6. jan 2012 Okay, vi får ham undersøgt, mange tak for hjælpen :o)

• #6   6. jan 2012 Jeg tænker også at hunden reagerer negativt på fedt. Jeg har haft lignende pga bugspytkirtel problemer, jeg fodre med foder hvor fedt kommer af kokosfedt og med højt protein indhold.
    Men hunden bør kontrolleres både for parasitter, tror måske også en blodprøve. Gult tynd afføring kommer fra tyndtarmen siger min dyrlæge og kan derfor være et fordøjelses problem som skyldes enzymmangel

• #7   6. jan 2012 Heidi - lige præcis.

Når bugspytkirtlen ikke producerer nok enzym så vil man få fedtet afføring.

Og dette foregår i den øverste del af tarmen - hvor også galden bliver tilført.

Hvis det så er noget, der står på gennem længere tid og det ikke er en akut tilstand, så er det bestemt værd at få undersøgt om bugspytkirtlen gør, hvad den skal.

• #8   6. jan 2012 Rigtig gode grunde til at besøge den gode dyrlæge :o)

Kommentér på:
Underlig mave

Annonce