{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Hvordan kan det være.. {{forumTopicSubject}}

at min hvalp på 5½ mdr er blevet helt gak. Han er pludselig uden advarsel og umotiveret begyndt at springe på andre hunde. Han har i dag meget voldsomt angrebet en lille tæve hvalp på 10 uger og to voksne hunde senere på dagen. Han har aldrig været sådan, tværtimod har han altid førhen haft meget svært ved at sige fra over for andre hunde og er i det hele taget sådan en fedtmule agtig lalleglad hund.
Jeg er så flov over hans opførsel og ked af at han lige pludselig er blevet en helt anden hund på dette område.

Jeg tænker i kastaration og alt muligt.Er der evt nogle kloge hundeejere her inde der kan forklare mig hvorfor min hund er blevet helt gak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan kan det være..
  • #1   1. jul 2006 Har også en tæve og hun har aldrig opført sig sådan..
    han er blevet kønsmoden, det ved jeg da han er begyndt at pare min tæve.
    Nogle gode råd til hvordan man får stoppet ham i den adfærd?? Han skræmmer jo livet af andre hunde og ejere for den sags skyld.

• #2   1. jul 2006 sådan har Gustav været længe! men han har jo også lettet be n længe og gimper også Bertram.. det er måske meget normalt, måske mere normalt når de har en storebror eller storesøster til at passe på én?

• #3   1. jul 2006 Hmm.. den vil ikke have effekt på ham, han elsker vand og går med i bad hvis han kan få lov..
    Kastration er for tidligt skriver du.. Hvornår må/kan man gøre det??

• #4   1. jul 2006 Anja, der er mange herinde der anbefaler man venter til hunden er et år før man kastrerer. Gustav skal kastreres om en lille måneds tid.

• #5   1. jul 2006 vores dr.dyr siger at stenene skal være faldet ned.

• #6   1. jul 2006 Hej Solveig..

Gilbert er altså helt vild og meget voldsom. Og som sagt der er ikke det mindste tegn på advarsel. I dag kom der en lille glad tæve hvalp på 10 uger ind i en have i vi sad i og Gilbert løb direkte hen og overfaldte den meget voldsomt.. Vi var nød til at holde ham i snor og væk fra den hele tiden og prøvede flere gange at præsentere den stille og roligt for ham og hver gang hoppede han lige i flæsket på den.
    Det kan da ikke være normalt..??

• #7   1. jul 2006 Ja men hvis i kan om en mdr, så bør vi vel også at kunne.. Må ringe til dyrlægen mandag morgen.

• #8   1. jul 2006 Gustav gør det desværre også engang imellem... ved ikke om du har set det i søndermarken...

• #9   1. jul 2006 så vidt jeg kan huske fra en anden tråd, påvirker det vist hvor store de bliver hvis man kastrere dem før de er et år gamle. men vi er nødsaget til at gøre det for ikke at risikere at Bertram og Gustav kommer op at toppes for alvor når de begge er kønsmodne..

• #10   1. jul 2006 Hmm.. har ikke set det med Gustav som med Gilbert. Og ja det kan da gå helt galt med sådan to dreng under samme tag med alle de hormoner..
    Jeg må snakke med dyrlægen om hvad han vil råde os til så..

• #11   1. jul 2006 har set gustav gøre det du nævner.. især på hvalpe mindre end ham selv... held og lykke med det!

• #12   1. jul 2006 Jo tak:-) Og så i lige måde da:-)

• #13   1. jul 2006 har haft det samme problem her da mischa var omkring de 5 mdr. det er homonerne der flyver rundt i kroppen på dem, ved godt det virker håbløst..... jeg blev en anelse hårde i tonen over for hende og det hjalp syntes jeg, det er jo i denne lømmelalder at vi må slå koldt vand i blodet og tælle til 10 lidt flere gange end vi har gjort tideligere... :0)

• #14   1. jul 2006 Ja den med at tælle til ti kommer jeg nok til at få brug for i den næste tid:-) Har aldrig haft en hund som har opført sig som han gør nu, så der får jeg virkelig en udfordring:-)

• #15   1. jul 2006 Begge mine hunde elsker vand, men det betyder altså ikke at de ikke har respekt for vandsprøjten, når der kommer et uventet sprøjt.. Så det var måske et forsøg værd alligevel?

• #16   1. jul 2006 Klaus.. Sådan har jeg det jo også selv.. Tænker at det ikke er normal adfærd for en stor hvalp om han jo selv er, at gøre sådan.
    Han har ikke ondt nogen steder, han render og springer rundt som altid, så nej det tror jeg ikke på.

Belinda.. Jeg kan som du skrive jo prøve det, men som sagt så virker han så ophidset når han gør det, at jeg ikke rigtig tror på at det har nogen effekt.

• #17   2. jul 2006 ikke for noget.. men du skriver at den er begyndt og parrer din anden hund... vores tæve hvalp havde været nede hos kærestens mormor som har en blandingshund (labrador og gravhund) og den prøvede og parrer vores, så nu tror hun at det er en leg og gimper min lillebror på benene.. min lillebror er 14..

• #18   2. jul 2006 Nina.J
    Hmm ved ikke lige hvor du vil hen med det du skriver.. Den eneste grund til at jeg skriver at han er begyndt at forsøge sig med at parre min tæve var blot for at understrege at han er blevet kønsmoden. Så som sagt ved ikke lige hvad det er du mener med dt du skriver i forhold til min problemstilling omkring min Hvalp Gilbert der overfalder andre hunde lige pludseligt..

Kommentér på:
Hvordan kan det være..

Annonce