Velkommen eller Afvis - Hvorfor? Velkommen eller Afvis - Hvorfor?
God aften HG'ere
Jeg har flere gange været inde for at byde velkommen til en ny hund her på siden, og har så opdaget, at den har mange "Afvis" - uden jeg egentlig kan finde en fejl ved hunden og teksten..
Nu står der jo:
Alle hunde er velkomne, blot de er brugernes egne. Afvis KUN hvis de generelle betingelser ikke er overholdt.
Og i de generelle betingelser står der:
Du skal have tilknytning til hunden.
Alle billeder skal være tydelige og af selve hunden!
Hunden må ikke oprettes som salgsannonce!
Hunden må ikke være solgt ved oprettelsen!
Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
Hvad får jer til at afvise en hund, hvis disse generelle betingelser er opfyldt, som jo er kravet?
Knus.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
jun 2010
maj 2008
Følger: 16 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 162
Er også enig, hvis der ingen billeder er - men kravet er jo... er det 5 billeder? ellers kan man ikke engang oprette hunden..
Og selvfølgelig skal der være tekst, men hvis det fx er en lille hvalp man lige har fået, har man måske ikke så meget viden at skrive
Mener bare, at man jo skal rette sig efter de betingelser der er sat op for denne side
maj 2008
jun 2010
Der er vel en grund til brugere kan afvise. Jeg går ud fra grunden er at vi har lov til at afvise.
Når det så er sagt ved jeg at nogle afviser bestemte racer, udelukkende fordi racerne ikke falder i deres smag. Dette mener jeg er imod hensigten med Afvis/Velkommen. Men det er ikke noget som kan få mit pis i kog so to speak 8-)
maj 2008
Nej, får absolut heller ikke mit pis i kog :-), Men syntes samtidig det er synd, at nogle hunde bliver afvist, uden en egentlig grund
Mener ikke man skal tænke egoistisk når man skal enten velkomme eller afvise, da der jo står tydeligt, at man kun skal afvise hvis de generelle betingelser ikke er opfyldt
Når man melder sig ind på hundegalleri, vælger man jo at rette sin færden på siden efter de valgte betingelser der er sat, og gør man ikke det, syntes jeg ikke man burde have ret til at være her :-)..
Det lyder surt, men er bestemt ikke sur :-)..
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.852
Det kunne godt være at den valgmulighed skulle stå øverst på listen over mulige hunderacer...
Ej en medløber...er du nu efter Barley igen...han er altså over 35 kg *GG*
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.241
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
For mig betyder billeder mere end tekst.
Ellers byder jeg næsten alle hunde velkommen, hvis de opfylder ovenstående krav
maj 2008
Lige netop dén holdning jeg også har!
Syntes ikke om, at nogle brugere opretter sine egne regler for ret til optagelse herinde - da der jo allerede er lavet et regelsæt som burde efterleves
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Det er ikke så længe siden jeg har oprettet min "himmelhund", der skulle jeg uploade min 5 billeder...... Jeg kunne ikke oprette med mindre billeder
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.215
maj 2008
jun 2010
Hvis der er nye hunde på vej ind deles den rude hvor de nyoprettede hunde er i så der bliver et "ekstra" felt til venstre hvor hunde der er opvej ind kan ses. Hvis du klikker på en af de hunde vil du få muligheden for at byde velkommen eller afvise.
jun 2011
jun 2011
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.321
jun 2010
jun 2010
jun 2011
jun 2010
jun 2010
jun 2010
jun 2010
aug 2007
Følger: 51 Følgere: 50 Emner: 376 Svar: 3.641
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 696
Hmm... Var det så ikke bedre bare at ignorere? Der kan jo være tale om en lovlig hund:-/
Jeg syntes slet ikke at brugere skal stemme andre brugeres hunde ind eller ud. Folk betaler for at bruge siden, og så skal man i mine øjne, have lov til at oprette sin hund, uanset om det er listehund eller ej. Jeg ejer ikke en listehund, HAR aldrig ejet en listehund og KOMMER højst sandsynlig aldrig til det, så egentlig har jeg ingen interesse i de såkaldte listehunde. Men jeg syntes at hysteriet har nået toppen ang. listehunde. Selvfølgelig skulle det ikke være muligt at oprette listehunde, født efter forbudet trådte i kraft. Men har man f.eks. en Amstaff på 5 år, som man gerne vil oprette, men ikke må fordi at den tilfældigvis står på en forkert liste... Tjaa, jeg syntes at det er latterligt og undrer mig over hvornår regeringen begynder at jage tykke mennesker og rygere! Listerygere!! Puuha..
aug 2007
aug 2007
M.v.h. en alt for mager storryger som hader fedtafgiften................;o)
nov 2011
Og altså personligt må jeg sige, at min verden ikke styrter sammen hvis der skulle være sneget sig en enkelt listehunde herind. Men jeg er nok også lidt for afslappet omkring lige sådan nogle regler, da jeg syntes at det er lidt snobbet:-)
nov 2011
aug 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 472
aug 2007
Jeg synes det er helt ok at HG har nogle regler, men jeg er sgu ikke meget for at brugerne bøjer og fortolker reglerne som de lyster. I nogle tilfælde ville des svare til at jeg ikke må ryge i et busskur, fordi er er nogen der mener det er "indenfor" LÆS for fa**** hvad der står skrevet i reglerne j.fr. trådstarters 1. indlæg.
Og dette er ikke henvendt til de fleste af jer heri tråden, men til dem som bl.a. afviser fordi der f.eks. kun er 4 fine billeder og ikke 5. Jeg bruger kun str 35-36 i sko men der må sgu være nogen der går i for små sko.....
:o)))))
dec 2011
Følger: 1 Svar: 12
Første gang jeg var med, var der intet der hed listehunde. Dengang var alle hunde lige..
Nu læser jeg, at diskriminationen ikke alene berører hundenes ret til at løbe frit, til at lege på lige fod med artsfæller, lave en apportering eller træne felt i hundeklubben..., men nu må ejerne af disse hunde ej heller længere få lov til at deltage i et offentligt forum på en hjemmeside!!!
Jeg kan forstå det, hvis man er indehaver af en ulovlig hund - for en lov er en lov, uanset hvor uretfærdig den er. Men at ejere med en fuldt lovlig hund ikke kan få lov til at oprette sig på en hjemmeside, fordi deres hund tilfældigvis er en en såkaldt listehund, er da diskrimination af værste karakter!
Jeg er mildest talt rystet. Siden hvornår er vi hundefolk blevet skilt på den måde? Siden hvornår er den ene hund blevet bedre end den anden?? Siden hvornår er en 2-farvet hund bedre end en 3-farvet??!
Og herinde på HG sidder der tydeligvis en del, som mener at de alene har retten til at dømme - og de følger ikke engang mottoet for vores eget retfærdige retssamfund; lad det være hævet over enhver tvivl, før der dømmes - nej, der afvises derimod uden skrupler på baggrund af den mindste tvivl...
Snobberiet og hetzen bør stoppes - nu! Lad os atter samles om det vi alle har tilfælles; nemlig kærligheden til de 4-benede væsner, som - uanset race - er menneskets bedste ven. Lad os glædes over mangfoldigheden og sejre over uvidenheden.
Bliver absolut i tvivl om jeg overhovedet ønsker at oprette min hund herinde - han har jo bredt hoved og mange muskler..., så han MÅ jo være en listehund...
/K
nov 2011
*Chikos mor* S> Spot on!
nov 2011
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.616
- Så afviser kun, hvis der er meget god grund til det o.o
Ellers så siger jeg altid velkommen, men hvis der er mangler, så får de en kommentar.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.728
Dette er hundegalleri og burde være for alle hunde....
jun 2010
Derfor har HG slået alle over en kam og stoppet for oprettelse af listhunde og blandinger deraf.
Det har intet med fordomme eller om vi kan lide disse hunde at gøre.
jun 2010
jun 2010
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Nu har jeg læst et par kommentare herinde, hvorpå det lyder at man nærmest konsekvent afviser en hund der ligner, er, eller kunne være en blanding af en listehund -
til det vil jeg på det ypperste gøre opmærksom på nogle ting derom:
Reglerne lyder at ULOVLIGE hunde ikke må oprettes på HG.
Eftersom at
alle hunde ERHVERVET FØR den. 17.MARTS 2010 er LOVLIGE -
så handler man ikke iflg. lovgivningen.
Hvis man henholder sig til lovginingen om ulovlige hunde, og gør reglerne gældende for disse ved at begrænse adgang til offentligt forum,
så påtager man sig også det ansvar ikke at ramme uskyldige dvs. de LOVLIGE.
Hvis man via. indstemmesystem og HA'ere kan begrænse nye medlemmers adgang udelukkende via. stemmer på øjeskøn, bør man vel så ikke også have et ligeledes system hvorved man kan indstemme dem man TROR er lovlige?
Desuden er der heller ikke noget at rafle om ang. markeder - eftersom man ikke må sælge/videreformidle pågældende racer. Hvilket man ligesom man gør med andre ulovlige ting på HG, SØRGER FOR IKKE SKER!
5.4 Oprettelse af hunde
HundeGalleri.dk gør opmærksom på at du skal have tilknytning til hunden, og derudover skal du opfylde de andre krav som stilles af HundeGalleri.dk’s administration ved oprettelse af en hund her på siden.
Du skal have tilknytning til hunden.
Alle billeder skal være tydelige og af selve hunden!
Hunden må ikke oprettes som salgsannonce!
Hunden må ikke være solgt ved oprettelsen!
Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
Hvis du er i tvivl om du overholder tilknytningskravet, så skriv til en hjælpe-administrator og spørg.
Det er ikke tilladt at oprette flere hunde i samme galleri; opret venligst kun et galleri per hund.
Hunde der er ulovlige iflg. dansk lovgivning kan ikke oprettes på HundeGalleri.dk.
Oprettes der alligevel ulovlige hunderacer i profiler, vil disse blive slettet og brugeren modtage 1 advarsel før dennes brugerkonto bliver slettet. Ved tvivl, så slettes profilen og den pågældende hund kan så ikke oprettes medmindre brugeren samtidig oploader bevis på at hunden ikke er en af de pågældende ulovlige racer.
Der kan forekomme profiler med ulovlige hunderacer på HundeGalleri.dk, da de er oprettet før de iflg. loven blev gjort ulovlige at besidde. Se punkt 4.1 for hvilke racer og blandninger af racer forbudet gælder.
Vi kontrollerer jævnligt de oprettede hunde og sletter uden varsel alle hunde, som ikke opfylder alle betingelserne.
Bemærk venligst:
Hunde der er ulovlige iflg. dansk lovgivning kan ikke oprettes på HundeGalleri.dk.
Hvad med alle de lovlige???????????????
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.167
jun 2010
INGEN listhunde må længere oprettes på HG. Lovlige eller ej.
maj 2008
Reglerne står som jeg har skrevet, og der står:
Og her påpeger jeg at alle listehunde ikke partout. er ulovlige.
Hunde erhvervet før den 17.marts 2010 er lovlige!
Det kan man læse i loven.
maj 2008
HG er et offentligt rum jo.
Alle kan skaffe sig adgang.
Men ellers jo, er et site i begrænset omfang i sin ret til at lave sine egne regler.
De skal blot være klare og tydelige, og være i overensstemmelse med dansk lovgivning.
nov 2011
Psst, Calle.. Hun hedder FRØEN Freja, hi hi:-)
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.167
maj 2008
Præcis!
*KAI*
2. Hvilke hunde er omfattet af forbuddet?
Det er forbudt at besidde eller avle følgende hunde:
1) Pitbull terrier
2) Tosa inu
3) Amerikansk staffordshire terrier
4) Fila brasileiro
5) Dogo argentino
6) Amerikansk bulldog
7) Boerboel
8) Kangal
9) Centralasiatisk ovtcharka
10) Kaukasisk ovtcharka
11) Sydrussisk ovtcharka
12) Tornjak
13) Sarplaninac
Der er endvidere forbudt at besidde eller avle krydsninger, hvori en eller flere af de forbudte hunderacer indgår. Herudover er det forbudt erhvervsmæssigt at indføre de pågældende hunde, herunder krydsninger, i landet.
3. Overgangsordningen
3.1. Hvilke hunde er omfattet af overgangsordningen?
Hundene på ovenstående liste – med undtagelse af pittbull terrier og tosa inu – samt krydsninger, hvori disse indgår, er omfattet af overgangsordningen, hvis den, der besidder hunden, har erhvervet hunden senest den 17. marts 2010.
(link fjernet)
Se også stk 15 §3
http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20091/lovforslag/l163/20091_l163_som_vedtaget.pdf
maj 2008
Den definere nemlig at samtlige ovenstående racer pånær de to, ikke er omfattet!
Dvs. de er lovlige at have!
maj 2008
Hvor i reglerne står der det?
Som sagt skriver de at ULOVLIGE hunde afvises.
Der står ikke noget om at alle listehunde partout afvises!
Og det er jeg måske heller ikke så sikker på det må.
maj 2008
til det sidste med revisionen- enig!
dec 2011
Følger: 1 Svar: 12
Spøg til side; Frøen Freja > TAK!
Jeg kunne knap have forklaret det bedre selv, for det er netop sådan jeg også forstod det - efter en grundig gennemlæsning af både lov og brugerbetingelser.
Listehunde født før hundeloven trådte i kraft er ikke ulovlige hunde! Når noget er ulovligt, har man ikke lov til at besidde det...
Og så kan det iøvrigt også gøres så dejligt kort og fordomsfrit som Tonny og Maja skriver det:
afviser aldrig en hund...., hvorfor..?
Dette er hundegalleri og burde være for alle hunde....
I rest my case..... og glæder mig til at se om min hund bliver budt velkommen. Hvis ikke...tjah... U don't have to like my dog...but then again... I don't have to like you... :0)
jun 2010
Men det er selvfølgelig svært at vide at der også blev hintet lidt til nogen tidligere dialoger vi havde haft om 3-farvede blandinger med sennehund i
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.702
Ja hundegalleri og de andre gallerier er offentlige tilgængelige, men de er privatejet , så det er ejeren af gallerierne der bestemmer reglerne
En af grundene til at listehunde og blandinger deraf ikke må komme ind mere er at ingen kan se om den er anskaffet før eller efter forbudet
maj 2008
Og gerne i formulering og rettelse efter den danske lovgining!
Nej tak til fordomme - nej tak til racehygiejne på HG!
pft. Tak!
maj 2008
Kan selvfølgelig godt ikke have været hensigten, men det gør det jo ikke mindre sandt.
mar 2009
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 74 Svar: 420
LAV: En lav giver jeg til profiler jeg syntes skulle være afvist en kedelig useriøs hunde profil , 1-4 foto der er slørede vender forkert hvor man ikke kan se hunden ordentligt, og ved meget lidt tekst/info eller fejl/mangler i info om hunden
MIDDEL: En middel giver jeg til ok men kun minimum profil en hunde profil, med rimelige foto der ikke alle vender rigtigt og ikke nok varierede billeder og rimelig tekst/info og med fejl/mangler i info om hunden
HØJ: En Høj giver jeg for en fin og seriøs profil med over 5 foto, (minimum!!!) hvor man kan se foto ordentligt og at de vender rigtigt og der er god info/tekst om hunden,
En karakter jeg giver profiler som jeg synes godt om
EKSTRA HØJ: En ekstra – høj giver jeg kun til noget ud over det sædvanlige og til hunde vi kender personligt. Til en rigtige god og informativ profil med rigtig gode foto af forskellige situationer og de profiler jeg synes virkelig godt om og man kan se at folk har gjort sig ekstra umage.
HUSK jeg bedømmer kun om hvordan profilen er lavet og ikke om hunden er sød eller hvad rase hunden er og om jeg får info om hunden i profilen men altid efter HG regler.
mar 2009
nov 2011
Spørgsmålet lyder jo på, hvad grunden er til at folk afviser hunde der opfylder de generelle betingelser.
mar 2009
maj 2008
spørgsmål lyder:
>>Når man nu afviser en hund her inde hvorfor skriver man så ikke hvofor man gør det? er det for man ikke vil stå ved det? :)<<
http://hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=497216
Velkommen eller Afvis - Hvorfor?