1.357 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Usund vs Sund hund Usund vs Sund hund

Hejsa HG.

Ja som overskriften lyder usund eller sund hund og nu kommer historien.

Jeg har været over ved min veninde S, og vi kom til at snakke om vores fælles veninde H. H er ved at uddanne sig til noget adfærd inden for hunde. S fortæller så at hende og H sidder en dag og snakker sammen hvor de så kommer til at tale om min schæferhvalp på 9 måneder. H har selv 2 amstaffer. Hmm S har så fortalt H at da jeg på et tidspunkt var oppe ved hende der sidder min hvalp og hyler lidt, og det har hun det med at gøre hvis hun keder sig, men hun er vel kun en hvalp? og da S så siger det, så mener H pludselig at jeg over motionere min hund fordi jeg går til politihunde træning med den, og hun mener ikke at jeg får hendes hjerne nok i gang så hun skal tænke og at hun derfor hyler, hun mener jeg burde lave "familie" trænings øvelser som får hendes hjerne i gang(hundespil og andet) selvom jeg da går spor, laver rundering og leger med hende når vi er ude og gå bare ikke alt på samme tid. Og fordi jeg ikke laver de ting hun mener jeg skal med min hund så er den usund.

Hmm og fordi jeg skriver det her er fordi jeg har brug for andres viden og svar. Jeg føler ikke selv jeg over motionerer hende, jeg føler jeg gør det jeg skal med hende, og nu bor vi trods alt i lejlighed så ja, hun synes nok det er lidt kedeligt nogen gange og så hyler hun lidt men er der noget galt i det ? så er hun da vel ikke en usund hund?

Hilsen den lidt frustrerede

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Usund vs Sund hund
  • #1   7. jan 2012 H skal skynde sig ud og se nogle schæferhunde og få styr på, hvad der er normalt for racen inden hun udtaler sig på så smalt et grundlag ;o)

• #2   7. jan 2012 CH sagde de kloge ord smiley

• #3   7. jan 2012 Tusind tak fordi du siger det CH, for jeg blev da godt nok lidt overrasket da jeg fik det at vide. For min hvalp elsker virkelig det hun laver til træning og hun ligner heller ikke en hund der ser "usund" ud. Og schæfere har jo bare meget energi.

• #4   7. jan 2012 Samme som Ch.

• #5   7. jan 2012 En af grundene til at jeg ikke har schæfer er at mange af dem netop larmer på den måde...hyl og pjevs, pyyyyh jeg synes det er træls, men jeg har fået fortalt af mange schæferejere at det er charmerende, så det må jeg jo så tro på. smiley

• #7   7. jan 2012 Jeg gad godt se den adfærdsbehandler, der ville lykkes med at stimulere en schæferunghund så meget, at den ikke ville bede om mere *GG*

• #8   7. jan 2012 Deres snakken høre med, jeg lægger ikke mærke til det mere *GG*

• #9   7. jan 2012 M. I : Ja jeg har godt nok fundet ud af at det er lidt af en hyler hund, også bare sådan generelt med andre ting f.eks hvis hun er træt og ikke gider sove, så hyler vi også lidt. smiley men jah det er også sødt, det kan bare også godt blive lidt træls. hehe men når det så er sagt, så er hun faktisk en meget god schæfer smiley

• #10   7. jan 2012 Jeg elsker når min "snakker" med mig. Ok det kan være pisse irriterende at høre på ham i bilen når han skal til træning eller andet dejligt. Men det er ikke kun schæferen har jeg hørt smiley

• #11   7. jan 2012 hehe man bliver også altid så glad af det, altså når det ikke er på de trælse tidspunkter smiley

• #12   7. jan 2012 min nye schæfer hvalp hyler også og skriger har lige fået en klager

mange schæfere kan finde på og larme ved kedsomhed du gør intet forkert de kender ikke racen

• #13   7. jan 2012 Min mor påstår ,at Kenzo siger "mormor" . Hahaha. med lidt god vilje lyder det faktisk også sådan ...

• #14   7. jan 2012 Myret B : tak skal du ha smiley blev bare sådan helt underlig indeni, for jeg følte ikke jeg gjorde noget forkert og så får jeg pludselig sådan noget at vide. Så jeg er rigtig glad for at i har bekræftet at jeg ikke er forkert på den smiley

• #15   7. jan 2012 nina

træn du bare videre og nyd din hund

har selv en voksen og en hvalp som er ved og drive en til vanvid med sit skrigeri og gøeri når han keder sig

• #16   7. jan 2012 Haha alt for griner Anne smiley det er da også det bedste at diskutere med en hund Trine, haha sjove samtaler/gøen alligevel.. smiley

• #17   7. jan 2012 Det vil jeg også gøre Myret B smiley

puha ja, det må være hårdt til tider, men de kan vel underholde hinanden en gang i mellem.

• #18   7. jan 2012 Nina

Ja sig til hende at hun kan smutte ud på en træningsplads og møde de forskellige hunderacer så il hun se at der er racer som gøer og pjevser mere end andre hun kan også se mine især min hvalp han er så slem at han må ud i bilen ellers bliver jeg sindssyg fordi han har drift og arbejdsglæde der vil noget

• #19   7. jan 2012 Har også overvejet at tage hende med op på træningspladsen en dag så hun kan se de andre schæfere, for min hund er ingenting ved siden af dem, selv hvis deres hunde sidder ned i bilen så sidder de og gør fordi de vil arbejde smiley det er da lækkert han har arbejdsglæde, men alligevel lidt træls han larmer sådan. hehe smiley

• #20   7. jan 2012 Nina

tag hende dog med hun kender åbenbart ikke til racen og er man på vej til og blive adfærdsbehandler burde man kende mere til en af verdens mest populære hunde racer

• #21   7. jan 2012 Nina

prøver og begrænse deres omgang sammen så det hele ikke kun drejer sig om leg og pjat og pjank og at han knytter bånd til mig ikke min anden hund

• #22   7. jan 2012 det vil jeg da gøre. så må vi jo se om hun tager med smiley

ja okay, det forstår jeg godt. Jeg er ikke så meget inde for det med når man har 2 hunde, men det var da noget man kunne tænke over at gøre hvis nr 2 kom smiley

• #23   8. jan 2012 Trine J : jeg vil da prøve og høre om hun vil med, og så må jeg jo tage den derfra smiley hehe kan jeg da også godt forstå, det er sikkert noget han glæder sig til hver gang smiley men sådan har min det også. heh

• #24   8. jan 2012 Der er nogle, der ikke har naboer ved siden af træningspladsen, kan jeg høre ;o)

Jeg vil nu ikke have min hund larmer i bilen, så det sørger vi får, at han ikke gør.
    Men det betyder ikke, at racen ikke er snakkende - det er bare ikke al snak, jeg synes er hensigtsmæssig :o)

• #25   8. jan 2012 CH

Nej enig fik lige en klage igen af naboen igår hun er frygtelig og sart med lyde

• #26   8. jan 2012 den enested fornuftig træninge til bruges hunde er i ph som du gør, det er så typisk dem der læser til de adfæres dimser og er udanet ,ikke ved hvad de har med at gøre ,de snakker og R går på dem ,ved de andbefaler man træner med seler og gå på udstilling med dem ,på også

• #27   8. jan 2012 Beanmor, det er sjovt, sjældent bliver det nævnt, men schæferen HAR et eller andet med det napperi der... Og tage hænder i munden...

Det er en underlig raceegenskab, men den er der *GG*

• #28   8. jan 2012 laika r

gud i himlen hor er jeg enig

de der adfærdsbehandlere efterhånden óg hvad de anbefaler er simpelthen helt hen i vejret.

de snakker og snakker ingen bold eller pindelege det stresser , ingen lange gå ture medmindre det er roligt

kun brug af næsen og 80 % racerne har ikke det store passion for og bruge sin næse kontra visse andre racer

• #29   8. jan 2012 Det med at nappe og tage hænder i munden har Belgierne også. Lia tager tit min hånd i munden for ren hygge og hilsen, hvis hun skal vise mig noget, eller hvis hun synes jeg kæler for meget med katten, så kan hun også finde på at tage min hånd væk fra ham og så over på hende. Det er da et vink med en vognstang. smiley

Napperiet er jo en hyrdeting, men ikke noget jeg gider have, så det er trænet væk og dukker kun op hvis hun er fuldstændig overskruet.

Og ja...der er forskel på hvornår et dyr stresser og hvornår den bare har det sjovt og leger vildt. Jeg har også mødt nogle hundeejere der ikke mener hundene må lege vildt overhovedet, og næsten ikke engang løbe, men hvor alt skal være stille og roligt. Det synes jeg faktisk omvendt er lidt synd.

Hvis dyret ikke kan abstrahere fra legen når den er slut, jamen så skal man jo nok finde noget andet at give sig til, men hvis det er vild leg og så slut når det er slut, så ser jeg absolut intet galt med det. Det er der ingen af mine hunde der har haft problemer med. Jeg har dog haft en kat, der blev fuldstændig besat af en leg og slet ikke kunne slappe af, så det stoppede vi naturligvis med straks.

• #30   8. jan 2012 MI

helt enig

jeg syntes det bestemt er synd for hunde med et jagt indstinkt eller bytte ikke og lege kaste lege lege har aldrig oplevet den ekstreme stress som nogle påstår ja de bliver stressede men det går væk igen og stress er ikke usundt medmindre den er stresset døgnet rundt

• #31   8. jan 2012 Beanmor CH og myret B :

ja det er jeg faktisk også enig i ja.

min tæve hun napper også og hyler når der kommer gæster. så sødt smiley

men ja jeg giver jer også ret i at brugshunde godt må lege og alt det andet, hvor det måske er mere de små hunde der skal ha alt det andet træning som adfærdsbehandlerne anbefaler

• #32   8. jan 2012 Nina

vi havde en foxterrier som barn en glathåret vi legede meget vilde lege og slås lege bold kast uafbrudt han kunne blive ved i timevis

det er noget mennesket altid har leget med deres hunde pga deres jagtinstinkter men nu påstår nogen mennesker det er usundt gud fader bevares

• #33   8. jan 2012 Jeg er blevet den heldige ejer af en schæfer med et noget ekstremt driftsniveau, der meget let tilter over i noget ligeså ekstremt stress.

Og det pudsige er - at der kun gå et øjeblik fra hunden er helt oppe at ringe i enten stress eller drift, så er den nede, hvor den kom fra igen.

Det er forfærdeligt, at nogen er så bange for det - det er et drønkedeligt liv for hunden, hvis den ikke engang kan få lov at give den gas og få afløb for de naturlige drifter, den den nu engang er født med.

• #34   8. jan 2012 CH

så rigtigt så rigtigt kunne ikke har skrevet det bedre vi mennesker er så optagede af og pille alt naturligt ud af hundene når det ikke lige passer os

men sjovt nok når hunde er aggresive og bider sine mennesker pga div så er der undskyldninger nok og bórtforklaringer om hvorfor mennesket har gået over dens grænse hvor herre bevares

Kommentér på:
Usund vs Sund hund

Annonce