{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.752 visninger | Oprettet:

Cecilie R
Cecilie R
Tilmeldt:
9. jan 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Hund og katte sammen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle skønne hundemennesker !

Jeg ønsker mig så inderligt en hund, og jeg har i den forbindelse nogle spørgsmål til jer.
Jeg er forholdsvis ny i hundeverden, men jeg prøver at læse mig frem til alt. Men nu har jeg altså lige brug for nogle svar.

Jeg er i forvejen en heldig ejer af to dejlige bengal kastrater, de er hhv. et og halvandet år. De kommer godt ud af det med hinanden og er udelukkende indekatte.

Mit spørgsmål er så, om det overhovedet er muligt at holde to indekatte og hund sammen?
Selvom jeg virkelig ønsker en hund, føler jeg samtidig ikke, at jeg kan være bekendt overfor kattene at skille mig af med dem til fordel for noget andet. De er jo mit ansvar.

Jeg har forelsket mig i dværgpinscheren, og jeg har selvfølgelig læst alt hvad jeg kan om dem og deres væremåde, og den passer lige ind i min hverdag. Men jeg har ikke kunne læse mig til hvordan de er med katte?

Tror i de vil kunne sammen, eller er det bare udelukket at holde katte og hund sammen?

Det skal lige siges, at jeg bor i en lejlighed på 85 m2, med meget lille have.

Jo flere råd jeg bedre. På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og katte sammen?
  • #1   9. jan 2012 Det er det da smiley Jeg havde indekat, da jeg fik Luna. Ingen problemer i det.

  • #2   9. jan 2012 Selvfølgelig kan man have hund og kat sammen, og mange gange har de rigtig meget glæde af hinanden. Jeg har selv 3 maltesere, 1 gammel huskat, 1 skovkatteblanding og 1 bengal. Kattene er allesammen hunkatte og sterile.
    Skovkatteblandingen hentede vi sidste forsommer, hun var da 3 år gammel. Bengaleren fik vi i oktober, hun var da 6 år gammel.
    Nu har jeg så den fordel, at en malteser er meget "katteagtig", og det gør måske også tingne nemmere i hverdagen.

    Du skal dog forvente, at der går lidt tid, inden kattene accepterer en hund, og hvis du anskaffer dig en hvalp, så skal du virkelig være vågen, da den sikkert vil leget med kattene hele tiden. Nu er bengaleren jo en ret speciel kat, og der er ikke nogen der kan garantere, hvordan kattene vil reagere på hunden, men langt de fleste gange ender det rigtig godt.

    Du kunne måske teste kattenes reaktion på hunde, hvis du kender nogen med en rolig og kattevant hund, som måske kunne komme på besøg, du skal dog ikke forvente, at det bliver den store kærlighed ved første øjekast.

    En anden ting er, at det kan give lidt ulækre problemer med en hvalp (også med en voksen hund) og 2 indekatte, nemlig de fleste hundes forkærlighed for at tømme kattebakken. Der vil du så være nødt til at placere kattebakken, så hunden ikke kan komme til den, fx i et rum, som er aflukket med et børnegitter.

    Der er sikkert mange andre ting at sige om det, men det var dem jeg lige kom til at tænke på.

    Held og lykke med det.


  • #3   9. jan 2012 nu kender jeg ikke til så meget til dværgpinscher, men jeg kan godt sige, at mange chihuahuaer er rigtig god med katte, de elsker at lege rundt med dem...da jeg fik min første chihuahua havde vi en stor gammel hund, som ikke ville lege ret meget, så limo har bare leget rundt med vores katte og de var rigtig glad af hinanden og flere af mine hvalpe kom til et hjem med katte eller er super gode venner med naboens kat

  • Cecilie R
    Cecilie R Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #4   9. jan 2012 Hvor er det skønt at læse jeres svar, det lyder jo til at det sagtens kan lade sig gøre!

    Tanken er jo at anskaffe en hvalp til sommer hvor jeg har sommerferien til at sætte dem ordentligt sammen.

    vil i mene, at dværgpinscheres er en af de racer der kan bedre med katten, eller hvilke er "bedst" ?


  • #5   9. jan 2012 vi har 2 katte og 4 hunde. De er godt nok ude/inde missere men har da også været indekatte.. så jo giv du bare gas.

  • #6   9. jan 2012 Du kan endda gå ind i mit ene fotoalbum og se en hund have killinger: http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=26634

  • Cecilie R
    Cecilie R Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #7   9. jan 2012 Og jeg som gik og troede at jeg ville have en halv zoo hvis jeg fik hund. Den kan jeg da godt pakke sammen igen. 15 katte må da være en kæmpe mundfuld !
    Men ja jeg må gi´ den gas! smiley


  • #8   9. jan 2012 Man kan sagtens have kat og hund sammen vi har alrig haft et problem du kan bare kigge tessas profil der ligger de og putter sammen

  • #9   9. jan 2012 Vi har to hunde og to indekatte (Maine Coons) sammen, og det går uden problemer. Vi havde katte inden vi fik hund, og der har ikke været nogle problemer med sammenføringen.

  • #10   9. jan 2012 Jeg har og har altid haft katte og hunde sammen uden problemer, MEN hvis du ikke allerede har det, vil jeg anbefale dig at anskaffe et gulv->loft klatrestativ, så kattene kan komme væk fra hunden.

    Og ikke alle katte lader sig kyse, når en lalleglad hvalp vil lege med dem, eller de føler sig trængt op i en krog.
    Så får de søm i vanterne og det er ikke godt for hundeøjne.


Kommentér på:
Hund og katte sammen?

Annonce