{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Sådan ! {{forumTopicSubject}}

Jeg er den helt forkerte hundeejer i nogens øjne.

Jeg har to hunde som må ALT ! De er snot-forkælede ganske enkelt.

De ligger i sofaen, de ligger i sengen, de stjæler mad fra bordene hvis de kan komme afsted med det, de bider mig (i sjov) hvis de har lyst, de vælter rundt i entreen når vi skal ud af døren, de stjæler den sko, der står på gulvet mens jeg løfter benet for at stikke foden i den.

Jeg kommer hjem med et "HEEEEJ MORS DEJLIGE HUNDEBASSER - hvordan HAR i haft det idag" - mens de hopper og springer, gør og bider i mig, farer rundt og er lykkelige .. med andre ord, jeg ignorerer dem på INGEN måde når jeg træder ind af døren - jeg viser dem på alle måder hvor glad jeg er for endelig at se dem igen.

Jeg kunne aldrig drømme om at rose dem for at udvise passivitet - mine hunde skal have lov til at være glade og fri.
Alt det politisk ukorrekte, det er lige mig smiley

Men - idag da jeg løb i skoven med hundene løse (ja, ved godt det er forbudt, men altså), der stod der en 6-8 meter fra stien to rådyr. Flax kiggede på dem, hoppede sådan lidt op og ned på stedet - Iroc løb i retning af dem - et nej ! var nok .. så var det overstået og vi løb videre.

Jeg er møgstolt af, at jeg for anden gang i træk er blevet udtaget til VM med Iroc, efter bl. andet en 2. plads ved DM.
Jeg er også rigtigt stolt af at Flax på lidt under 2 mdr bestod IPO1, 2 og 3.

Men jeg er dælme mindst (hvis ikke mere) stolt af, at jeg selvom jeg lader mine hunde drøne igennem alt det de lyster, og forkæler dem udover alle grænser, alligevel formår at have lykkedes så effektivt med min træning af dem i "løs tilstand", at jeg med så få midler kan stoppe dem i eftersætning af vildt.

Tag den Jan Fennel ;)))))

(det sidste er bare pjat så ingen grund til at hidse sig op over det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sådan !
  • #1   12. jan 2012 Du bliver altså nødt til lige at forklare, hvorfor du er en forkert hundeejer så? Jeg må altså også være helt på vildspor som hundeejer, hvis du er!

  • #2   12. jan 2012 Jeg er altså os helt ude og skide som hundeejer hvis DU Martine er en forkert hundejer smiley

  • #3   12. jan 2012 Det er SEJT Martine smiley

  • #4   12. jan 2012 Har hunde på samme måde, dog må de ikke tage mad fra bordet. De gør det kun npr jeg ikke ser smiley

  • #5   12. jan 2012 Jeg er ked af at se, at den misforståelse føres videre fra tråd til tråd...



  • #6   12. jan 2012 SR

    Fordi man ikke må hilse på sine hunde lige når man kommer hjem, men skal ignorere dem og vente med at tage kontakt til de er rolige.

    Og de skal også være mere rolige og passive når man skal ud af døren og sådan nogle ting .. og det er vist heller ikke så godt at de stjæler mad fra bordene ;))))

    Aj, så meget er jeg ikke inde i det - jeg så bare en tråd den anden dag (har set en del) hvor en hundeejer fortalte hvordan hunden skulle forholde sig i ro i en masse situtationer .. hvor mine ihvertfald ikke bliver bedt om, eller forventet, ro.

    Synes det er noget pjat at alle hunde skal behandles på den måde ...


  • #7   12. jan 2012 Tinna

    Det må mine heller ikke - tage mad fra bordet - men de gør det når de kan komme afsted med det smiley



  • #8   12. jan 2012 Hold da op - så er jeg godt nok helt galt på den! Mine uopdragne hunde har ikke ret mange regler.. de er lydige, men de er altså virkelig uopdragne! Og jeg er vild med det!!!

  • #9   12. jan 2012 Synes personligt det er lidt sjovere på den måde smiley

  • #10   12. jan 2012 Forstår heller ikke den mode med passivitet?!
    Nogen der kan forklare mig hvorfor det er så "slemt" at hunden tager kontakt til mig som ejer? At han kommer hen med sin kanin-bamse og kigger på mig og "siger" *lege??*. Det ser jeg altså intet forkert i. Eller at han kommer hen og vil nusses/puttes med.
    Jeg har da hund for at have hund og ikke for at vise det hen til kurven og bede den ligge der til JEG tager kontakt :s

    Så ja Martine, jeg er også en meget dårlig hundeejer smiley
    Jeg krammer også kræet når jeg kommer hjem og siger "jaaaa jeg er hjemme, har du haft det gooodt!?!", lade ham spurte ud af døren for mig, han får mad før jeg spiser (hvis jeg spiser), han ligger i sofaen (undtagen når han er beskidt) og så forstår han også at han skal ligge i kurven.
    Desuden kan han også gå enormt pænt ved min side og være enormt velopdragen trods der er andre hunde der passerer.
    Han er dog Greyhound og derfor kommer han ikke af snoren, for han er VÆK hvis han ser fx. en hare.


  • #11   12. jan 2012 Ja, det synes jeg også smiley Mine hunde må springe i møblerne, hoppe og danse som tosser - bare de adlyder, så er jeg faktisk ret ligeglad med alle de andre manerer. Jo mere tosset, jo bedre. Skriver jeg alt imens jeg kigger på min ene border collie, der ligger og sover i vindueskarmen.... smiley

  • #12   12. jan 2012 ER der en mode med passivitet da?

    Jeg oplever den hos folk, der enten ikke har den store lyst til at have hunden involveret i deres liv eller hos folk, der har haft adfærdsproblemer og fuldtstændig har adopteret Jan Fennels måde at se hund på...

    Nå ja, og så ham den unævnelige...

    Der er også nogle, der har en tanke om, at hunden bestiger magtens tinde, hvis den bliver belønnet for inititativ, men der det ligefrem mode?
    For mig at se er det nogle lidt gammeldags måder at holde hund på, der ikke er helt forsvundet... Og nok heller ikke gør det..


  • #13   12. jan 2012 ¤ Victoria Friis ¤

    Jamen jeg er enig - og forstår heller ikke hvorfor det er blevet på den måde. Blot gider jeg ikke behandle mine hunde på den måde. Jeg er vild med dem og kan godt lide at have dem tæt på mig, og synes iøvrigt det er sjovt med deres påfund i det daglige.

    SR

    I vindueskarmen ???
    *GGGGG*


  • #14   12. jan 2012 Du er bare så go Martine , og jeg mener det sku :)) .

    Du er for sej *GG*


  • #15   12. jan 2012 Ja! Der kan man både kigge ud på vejen og bevare et godt overblik over stuen. Heldigvis er det da kun den ene hund, der har fået den fikse idé! Kan lige forestille mig 4 hunde i vindueskarmene - sikken et syn! smiley

  • #16   12. jan 2012 *CH* -

    Jeg ser flere og flere, der benytter denne metode med at hundene endelig ikke må "hidse sig op" og "stresse" .. derfor skal de belønnes for passivitet og rolig adfærd.

    Man skal ignorere dem når man kommer hjem - først når de er rolige må man sige dav.
    Man må endelig ikke kaste bold - det er en stress-udløser af de helt store.
    osv ..

    Så jo, jeg synes tendensen er så udbredt efterhånden, så jeg godt kan godtage ordet "mode".



  • #17   12. jan 2012 Tak Susanne smiley Ja, de to gule har jeg egentlig været heldig med smiley

  • #18   12. jan 2012 *CH*
    Mode og mode, måske det også er forkert udtrykt. Jeg syntes bare at læse en del herinde gik ind for denne passivitet hos deres hunde.
    Dog er jeg også en af de dumme gammeldags og uvidende mennesker at jeg også tror på dominans og at man er et pack og ikke at hunden er min "lilla baby" som aldrig ville dominere eller ikke lytte. (Gider ikke diskutere denne, da jeg ved at 99% af folk på HG ikke kan døje den holdning og mener at man næsten er mishandler fordi man mener det),

    Martine:
    Ja, det er hyggeligt med deres daglige ideer og deres livsglæde. Hunde er så dejligt lalle-glade og fulde af livsglæde og energi, det er så dejligt. Især hvis man selv har haft en skod dag..


  • #19   12. jan 2012 jamen at du vil have hund sådan det jo heldigvis dit valg.. alle har hun forskelligt.

  • #20   12. jan 2012 Når jeg nu kan se at denne tråd er inspireret af en anden - så vil jeg drage den samme konklusion her.

    Hvis en hund, der tidligere har haft en ejer, der har været utydelig i sit samvær med hunden, så kan det, at EJEREN får en bunke regler at sætte sig hundehold efter gøre, at denne bliver mere tydelig - og så responderer hunden positivt.

    Dette er ikke det samme som at belønne for passivitet overhovedet.

    Og selv os, der har hunde med en skrue løs og som er uopdragne har jo nogle retningslinjer, som bare ikke føles som om det er regler, men bare rutiner..
    Og en hund skal bare opleve noget der er consistent (har ikke et bedre dansk ord på tungen).

    Det giver ikke en passiv hund - det giver en tryg hund. Og det står ikke i modsætning til hverken at være uopdragen eller at være initiativrig.


  • #21   12. jan 2012 CH -

    Tråden er egentligt inspireret af en løbetur i skoven hvor jeg efter mødet med rådyrene kom til at tænke på, hvor meget misforståelse der eksisterer mht det at holde hund.

    Uanset hvor utydelig en ejer har været i sit samvær med hunden, mener jeg at det er drønforkert at ignorere sin hund når den kommer og er glad for at se sin ejer.
    Jeg mener det er forkert at udstikke regler for at hunden ikke må give den gas og at den ikke må vise sin glæde andet end i en afdæmpet version.
    Jeg kan ikke se at det er "sundere" for en forhold hund/fører imellem, at hunden sidder stille og afventende når man skal ud af døren. Nemmere, ja klart ! Men sundere for forholdet ? Nej.

    Jeg er ikke enig med dig i, at det ikke giver en passiv hund, hvis man hele tiden forventer ro og at man ikke lader hunden tage initiativet til leg (kommer med sin bamse som én skriver).

    Hvis hunden oplever at den gang på gang bliver ignoreret så holder den da op med at "spørge" .. og lægger sig hen og bliver passiv.
    Det mener jeg er forkert overfor hunden.

    Jeg ryger ikke op som en trold af en æske når mine hunde ind imellem byder op til leg. Men jeg ignorerer dem heller ikke - jeg siger til dem "ikke nu" - "gå hen og læg dig" eller noget andet .. synes at det at ignorere en hund er meget forkert, og mener bestemt ikke at det er nødvendigt overhovedet.



  • #22   12. jan 2012 Hæ, hæ..............Martine. Ser lige de gule fjolser for mig.
    Ved jo at det er et par superskønne vovser, du har dig- og faktisk har vi talt om herhjemme, at en af de hunde vi skal have ud i fremtiden, skal være en gul tæve. Og så bliver du taget med på råd, ved hvalpekøb.
    Nils elsker jo racen..............(og det er sandt).

    Men jo, herhjemme forgår det på samme måde- dog ikke med at tag mad fra bordet. Og dukker der et stykke vildt (kat, kanin, ræv, hare, eller noget) op foran hundene, vil de i høj grad prøve at jagte det- derfor er de også altid i snor.
    På turene får hundene sgu lov til at trække- hvis de vil...............så længe jeg ikke bliver slæbt afsted.
    Det har så fået nogle til at sige, at mine hunde er uopdragende- men mine hunde skal ha noget ud af deres gå ture og skal ikke gå på plads.
    Synes de bliver budt på kommandoer nok, når vi træner.
    Og glemte jeg at sige, at når hoveddøren åbnes og vi skal på tur, ryger alle tre hunde som kanonkugler ud i forhaven.


  • #23   12. jan 2012 Hvis ikke tråden er inspireret af en anden - så er mit indlæg meningsløst.

    Det ser nu sådan hud - hence henvisningen til JF ;o)

    Men fred være med det...

    Jeg ville ikke selv have en hund, der har de regler der sættes op der. Vil heller ikke anbefale dem til nogen.

    Men vil anbefale mennesker, der tidligere har været grænseløse i forholdet til deres hunde at få opsat noget, der kan give noget stabilitet i hundens liv....


  • #24   12. jan 2012 Hov - forkert, vi har faktisk nogle praktiske indførte regler. Vores hund venter ved hoveddøren og ved lågen til vores mark, når vi skal ud... så der har vi alligevel lidt af dem...

  • #25   12. jan 2012 Lærte alle disse gamle regler i sin tid, af Roger Abrantes, som jeg tog en del kursuser hos.
    Alt det der med hunden skulle sidst ud af døren.
    Måtte ikke ligge i sengen.
    Skulle spise sidst.
    Ignorer hunden ved hjemkomst
    Og den grimme med, at hvis hunden tog kontakt, skulle man ignorere den fuldstændig, for at vise hvem der var leder.
    Hunden måtte man kun klappe/nusse hvis man selv tog kontakt til den.
    En af mine hunde levede så på den måde.
    Han elskede at være sammen med andre hunde og lege, men når vi var hjemme (og jeg atter engang havde afvist ham, når han kom og ville nusses) kunne han være så trist.
    Fatter ikke at jeg hoppede med på den der galaj......


  • #26   12. jan 2012 Folk vil jo aldrig blive enige om hvordan man skal have hund.. jeg vil personligt ikk have en hund som flyver rundt og hopper op og ned nå jeg kommer hjem men jeg gad da heller ikk have en som slet ikk lagde mærke til det.. jeg har en hund som normal løber ud og stå og venter men flytter sig pænt for mig for har som det første sjældent tid til og snakke med hende da jeg har en datter og knapvogn og vare med hjem.. men hun stå da stadig rigtig fint og følger med og tøffer rundt efter mig til jeg har tid til og få sagt hej.. Som sagt har vi alle hund forskelligt og din måde og have hund på er ikk den bedste nej for dig jah for andre msåke nej.. vi har alle forskellige måder som få vores hverdag til og fungere.. hvordan du har din hund det jo op til dig =)

    Hvis man aldrig rigtig gider snakke med sin hund jah så burde man squ nok ikk have hun hvis man endelig bare ville have den lå i sin kurv hele tiden for så kan man squ købe sig en bamse og ligge der


  • #27   12. jan 2012 Lea, det var jo desværre sådan folk ville have hunde... Og nogen stadig vil :o(

  • #28   12. jan 2012 Husets regler og lydighed har ikke meget med hinanden at gøre - som du jo helt har bevist her =)
    - Lyder til i har haft en skøn tur i skoven; her blæser det en halv pilikan, så morgenturen blev vindblæst og våd frem for hyggelig og herlig *GG*

    Om tråden her udspringer af min misforståede tråd, det ved jeg ikke - og det er jo også helt ligegyldigt; du har bare haft en succesoplevelse og det er supersejt =D


  • #29   12. jan 2012 Melander -

    Intet sted har jeg skrevet at min måde er rigtigere end andres - blot at jeg ikke forstår den måde med at ignorere og få sine hunde i ro hele tiden. Så lad være med at fortolke så meget på mine indlæg .. det er der ingen grund til.

    CH -

    Jan Fennel har alle dage givet mig nervøse trækninger og min begejstring kan lille på et endda rigtigt lille sted .. derfor min sidste bemærkning. Jeg ved ikke hvilken tråd du hentyder til ? Men som sagt - det var bare et udspring af nogle tanker om hvor fedt det er at kunne have hunde, der på samme måde er dybt forkælede og trods alt så meget i hånden på tidspunkter, hvor det <i>for mig</i> er essentielt at de skal være det.


  • #30   12. jan 2012 - min begejstring kan <b>ligge</b> skulle der stå smiley

    Charlotte -

    Det er måske sådan man får dem rolige ? Jeg har forsøgt et par stykker og det er da noget der kan få mig heeelt ned i tempo .. kors, de er kedelige og jeg kan slet ikke holde mig vågen længere end til side 6 smiley


  • #31   12. jan 2012 Martine, det synes jeg bestemt også der er AL mulig grund til at være begejstret over :o)

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #32   13. jan 2012 Er slet ikke i tvivl om at dine hunde har det godt og bliver brugt som de skal.Har selv haft hund der lærte ikke at løbe uden for stien i skoven og stoppede straks ved et nej.Har så også haft hund der aldrig lærte det.Andre hunde osv gik fint, men så den rådyr,kat eller lign var den smuttet.Derfor syntes jeg det kunne være rart om du ville fortælle om hvordan du får dine hunde der til.Den race du har er om nogen kendt for ikke at være let med ting i bevægelse.Har mødt flere dygtige hunde fører med maller der aldrig ville lukke deres hund løs uden for en trænings plads.Nu er der jo selv inden for en race undtagelser og har set maller der ikke viste nogen former for lyst til at løbe efter rådyr eller lign og så er man heldig stillet.Kunne godt tænke mig at hører om din erfaring på om der kan være nogen linjer hvor det ligger til mere en andre?

Kommentér på:
Sådan !

Annonce