{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Jeg elsker min Belgier (undskyld - meget langt!) {{forumTopicSubject}}

Er simpelthen så positiv overrasket, at jeg har lyst til at dele det med jer!

Jeg har ved Gud aldrig i mit liv oplevet så nem en 4mdrs hvalp som Comso.

Han var ikke blevet trænet og havde aldrig haft en hundesnor på, da vi hentede ham i fredags, så vi var forberedte på, at vi skulle være meget tålmodige i forhold til såvel basale kommandoer som gåtur i snor.

Men Cosmo og jeg "klikker" bare sammen. Ja, det lyder åndsvagt, men det er næsten som om, han forstår, hvad jeg ønsker af ham, inden jeg får det sagt. Gør han noget han ikke må, er et enkelt "nej", nok til at få ham til at stoppe, er der noget han er nervøs for (som fx at gå igennem porten til haven), skal der blot en smule opmuntring til, og så klarer han det. Jeg havde også forberedt mig selv på, at jeg skulle sove på sofaen den næste uge, men efter to nætter lagde han sig på eget initiativ i gangen, hvor han har overblik over det hele. Fra 2. dag begyndte vi at øve "alene hjemme", hvor vi kortvarigt gik ud af døren, og nu ligger han stadig på gulvet i gangen, når vi har afleveret børnene i børnehaven - uden at have lavet ulykker. Han går fint i snor - stopper op, hvis der kommer en hund imod os, men ignorerer den, hvis jeg siger "kom". HIlser gerne på rolige hunde efter et stykke tid, men bryder sig ikke om "vilde" eller gøende hunde. Man kan også se på ham, at han undrer sig, når Mille begynder at gø af Hjem Is manden, og hvad der ellers kommer forbi. Han gør kun, hvis nogen nærmer sig døren. Han er reserveret overfor fremmede, men bløder hurtigt op, og trækker sig, når han synes fx børnene bliver for larmende. Han hopper heller ikke op ad os, når vi kommer ind ad døren - gjorde det en enkelt gang, men blev ignoreret, og så var det jo ikke så sjovt.

Ja, han er bare helt, helt utrolig nem - dog utrolig legesyg i haven smiley Jeg havde ved Gud aldrig troet, at en Belgier ville være nemmere at opdrage end en Cavalier - og da slet ikke en han af slagsen. Men men men - det kan jo nå at vænne, når vi kommer til puberteten smiley

Og her kommer mit spørgsmål:

Vil det, at han er så rolig nu give bagslag, når han bliver kønsmoden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg elsker min Belgier (undskyld - meget langt!)
  • #1   12. jan 2012 Tillykke med ham... han ser dejlig ud *S*

Om det giver bagslag når han bliver kønsmoden? Jaaaa, atså - jo roligere en hvalp er jo vanskeligere er den i kønsmodningsfasen......

Eeeeej, kun min spøg... Måske du har fået en rolig hund der "bare" er sådan *S*

• #2   12. jan 2012 Hehehehe, du lyder ligesom mig da jeg fik min Tervueren tæve, hun sov igennem om natten, blev renlig på 10 dage, alene hjemmetræningen gik let og elegant, og hun tog alt i stiv arm, men ja...for mig gav det bagslag da hun kom i lømmelalderen. Hold da op for en omgang. Jeg skal love for at jeg fik fingeren, og det dagligt.

Det er der selvfølgelig ingen der siger at din Cosmo gør, ved Lia mærkede vi stort set intet til lømmelalderen, men hun var til gengæld vanskelig som hvalp. Der var meget "VIL IKKE!"med hende, som der til gengæld ikke er noget af idag.

• #3   12. jan 2012 Du har da bare fået en ganske almindelig Belgier ;O)

Verdens bedste hund. BASTA.

• #4   12. jan 2012 CE - ganske almindelig belgier? Den 'standard' måtte Asti da gerne have fulgt lidt ;0)

Hun er en fantastisk kærlig, livsglad hun med masser af gå-på-mod, men hun har været umulig at renligjedstræne, alene-hjemme træne og ville ik sove selv om matten trods stille tilvending... smiley

Udfra ovenstående må det betyde nem teenager smiley

Kommentér på:
Jeg elsker min Belgier (undskyld - meget langt!)

Annonce