2.898 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
40 Svar
Mops eksperter! Mops eksperter!
Kære HG,
Da jeg overvejer at anskaffe mig en mops som min næste hund kunne jeg godt tænkte mig at vide lidt mere om racen fra dem der rent faktisk har dem hjemme i stuen. Har læst en masse på nette men kunne godt tænkte mig at gå lidt dybere. Jeg bor i lejlighed på anden sal, kan en mops selv gå op og ned af trapperne eller får den så dårlig ryg?
Kom gerne med jeres erfaringer både gode og dårlige med mops. Hvis i kender en god kennel må i også meget gerne skrive link dertil!
På forhånd tak!
0 synes godt om
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 21 Emner: 168 Svar: 1.198
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
jan 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 45
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 425
jan 2009
Har en Yorkie nu så gør en del. Vi har fået klager over ham og er blevet bedt om at finde et andet hjem til den, så derfor flytter han hjem til min mor igen og er hos mig i weekenderne når jeg er hjemme hele dagen. Men savner virkelig en hund i hverdagen.
sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
jul 2010
jul 2010
jul 2010
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
Allergi og deres vejrtrækning var det man skal studere emst,,se på forældrene og du er et godt stykke hen af vejen
Sørg for at handle hos en der skriver kontrakt så du har de 2 års garenti købeloven gælder
okt 2008
okt 2008
jan 2009
jul 2010
jul 2010
okt 2008
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 102
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
Jeg vil sige, JA en mops gøer. De er alarmhunde. Nogle gøer så mere end andre, og man kan forsøge at træne dem. Men man må altså ikke glemme hvad de er avlet til: At gø og at være på skødet!!!!
Det er en absolut pragtfuld hund, hvis man kan leve med de ting der nu engang er ved dem. Sådan er det jo med ALLE racer, de har hver deres krav og personlighed.
Jeg ville ikke lade en mops gå på trapper, men bærer den. Den BØR ikke veje mere end at man sagtens kan.
Sørg for at købe fra en fornuftig opdrætter. Stil en masse spørgsmål. Ingen er dumme. Og lad dig ikke narre af dem der siger "jeg sælger uden tavle, fordi det er alt for dyrt, og der er ingen grund til at betale det dobbelte" FOR JO DET ER DER
Rigtig meget held og lykke med din kommende hund!
okt 2008
jun 2007
Og så har den vist ikke nøde at være meget længere.....
jan 2009
Jeg har været lidt rundt på forskellige kennelers hjemmesider og på DKKs hjemmeside og har fundet Kennel Ahlehoff, mopshund.dk ret interessant. Nogle der kender til denne kennel?
jun 2007
jan 2009
jun 2007
okt 2008
det man skal se er at forældre evt er testede og sunde og raske så er tavlen ikke det endelig
det jo også kun for ret nyligt at mopsen i DKK skal udstilles,,i DRU har man i årevis haft hd test på mopsen for at kunne avle..så er der DRU tavle på ved du de er hd testet
jul 2010
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
jan 2009
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Jeg har en sort han mops,, han fylder 4 år til marts.Du kan se hans billeder her på hg. under navnet verner mops
En mops er en utrolig,kærlig,charmerende race,(de bliver kaldt hundeverdens søde klovne),de er følsomme,og blide og MEGET MEGET kloge,for læs bare her:
Da jeg fik Verner,havde jeg læst om at,mopsen ikke havde godt af at gå på trapper,fordi de er så lavbenet.
Så i de næste 2 år bar jeg ham 3.gange om dagen op og ned af trapperne,fordi han jo skulle skånes,og ihvertfald ikke skulle lide under dårlige hofter og ben.
Men det var især den sidste aftentur,der var svært for MIG.Jeg fik tilsidst ulidelige smerter i min lænd,og ben(ifølge lægen en mindre diskupolaps),og fik smertestillende piller.Sagde selv.IKKE til lægen hvor div.smerter kom fra.Men altså den sidst tur,aftenturen,måtte jeg kurer på enden ned af trappen.
Lige til en dag,hvor "fanden tog ved Verner",ja-så fløj han,inden jeg havde talt til 3,ned af trapperne,stod og viftede med krøllehalen,så triumferende på mig,som han tænkte"nå-der kommer du endelig,du gamle,der har jeg godt nok lurede dig i 2 år,går den så går den,dovenskaben længe leve,". Og det må jeg sige,smart at blive båret ned,når nu hun gider".Og indrømmet jeg bærer ham af og til stadig ned,så skåner jeg ham lidt.MEN aldrig op.Og ejg ELSKER min mops,for sin klogskab,og hans ubetinget kærlighed til mig.
OG sådan er mopsen,klog,kærlig,lidt doven,hengiven,OG følsom.
Du skal især,koncenterer dig,om når du,måske skal have en mops:
pkt.1
ikke for fladt snudeskaft(for flad snude,kan give åndedrætsbesvær,OG det koster penge at få ordnet)
pkt 2
Ikke for lavbenet (det kan give dårlige hofter og svage ben),En mops skal kunne ligge fladt på gulvet,med begge sprede bagud,faktist ligge som en frø
pkt 3
En mops kan have sarte poter.Selve trædepoterne,har mange folder,de skal regelmæssigt renset(fed sæbespånevand)og smøre m potevoks,og jeg bruger også til daglig kopattesalve(bruger det selv)
pkt4
folderne i og omkring snuden renser jeg regelmæssigt,med netto ansigtservietter,der er lidt lanolin i,og de er ikke dyre.
pkt 5
madmæssigt,er det forskellig fra mops til mops.Nogen er altædende,det er det letteste.Min mops er MEGET kræsen,desværre,.Men han kan (hertugen)godt lide tørfodret til mopse,og så godt våd foder oveni.
Kort og god,en mops er en nem ærlig,hengiven,sød og VIDUNDERLIG race.
Jeg købte Verner hos Mahjong,(slagelse)han kostede 12.000.-med tavle hos D.R.U...Jeg fik lov til at besøge ham 1.gang om ugen,(og jeg blev hentet i bil på stationen,har ingen bil selv)indtil jeg fik ham hjem ,der var han 12.uger og NÆSTEN renlig.
God fornøjelse med en mops.
mange hilsner
vibeke
jun 2007
nov 2005
Følger: 76 Følgere: 66 Hunde: 8 Emner: 21 Svar: 1.338
der er lidt info og opdrættere
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
Og dårlige luftveje sidder også indvendigt, man er IKKE sikker fordi den ikke er helt fladnæset.
jul 2010
jul 2010
jun 2007
jan 2008
Det er godt nok nogle dage siden,jeg skrev et indlæg,jeg er ikke på h.g. hver dag. Så jeg beklager det sene indlæg.
Det er IKKE noget jeg har læst mig til,det med at ligge "som en frø".Men for mig er det "logik for burhøns"(undskyld udtrykket),og det gælder vel for alle hunderacer(tror jeg nok).
At kan en hund ligge fladt på maven,og bagbene strakt helt ud,ja-så er hofter,bagparti,og bagben helt o.k.
Og da,mopsen er lavbenet,kroppen kompakt,og mopsehofter ofte kan være "sarte",føler jeg selv,at det er et sundhedstegn,at mopsen uden besvær ligger sådan.Verner ligger ligger meget tit sådan.
Selv min første hund,chaw-chawen,lå tit og ofte sådan.Min 2. hund,en amerikans Cooker,elskede at ligge sådan.
Det er ikke fordi jeg skal spille klog.Men det kan da vel kun være et tegn på,sundhed ,når hunden kan ligge sådan UDEN besvær ;;;
m.v.h.
vibeke
jan 2008
Igen beklager dette sene indlæg.
Faktisk er jeg bedøvende ligeglad med,at det er en skrøne,det med at ligge som "en frø".
Min sunde fornuft siger mig stadig,AT kan en hund ligge helt flad på maven med bagbene strakt ud,så er der ihvertfald IKKE noget galt med
hofter og skrøbelige bagben.
Hvorfor tager dyrlægen så,til den årlige helbredsundersøgelse,altid verners bagben bagud,for til slut at sige,han fejler ikke noget med hofter og bagben.Og han går nu selv op og ned af trapperne,har simpelthen ikke kræfter mere til at bære ham.Og han har det fint med trapperne.Han er faktisk nogen gange hurtigere end mig ned af trappen.
m.v.h
vibeke
jan 2008
Det er synd for din hund at hendes hofter ikke er o.k.
Men stadigvæk,uanset alle svarene her på h.g.vedr."at ligge som en frø"affejes,så hælder jeg stadig til det sundhedstegn,at kan han ligge som en en "forpulet" frø,så har han sunde hofter,og bagben,OGSÅ ifølge min dyrlæge.som vi besøger 1.gang om året.
Jeg er bleven en "gammel og stædig kone"som holder på mit,og er nu igang med min 3 hund.Som jeg håber bliver lige så gammel som de to forrige,på henholdsvis 13 år og 15 år.
Tak for jeres indlæg
m.v.h.
vibeke.
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.425
HD kan KUN ses på røngen ingen tvivl om det. Kender flere som også har HD og tit ligger i frøstilling.
Jeg har også været til dyrlægen, som træk benene megt bagud og højt, og dette gjorde hun for at se om der var problemer med hoster. Hun sagde do at man på ingen måde kan udelukke HD på den måde. Det kan kun røngen. Hunde kan jo godt have HD uden det nogensinde får indflydelse. Men på nogle får det desværre grimme indflydelser.
jan 2008
Ja-det ville sgu være smart,HVIS man kun hælder til "frøstillingen"-
Men DET har jeg ALDRIG påstået,at det kritiriet for gode hofter.Men det er en Ledesnor" for mig,at hans hofter p.t. er ok.
Og ja-i forbindelse med hans øjenoperation,fik han også en røngten undersøgelse for h.d.,og han blev frikendt.Det er nu ca.1 1/2 siden,og da var han ca.2 1/2 år.Han skal til helbredscheck her til foråret.
Det alt om det åbentbare "famøse" indlæg om "frøstillingen".
hilsen vibeke
.
Mops eksperter!