5.396 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kattegræs.. hjælp :-) Kattegræs.. hjælp :-)

Håber nogle af jer kan hjælpe mig. Aner ikke en disse om katte og deres tilbehør, men jeg har en hund, der gerne vil have græs året rundt, og det jeg pt har i min have er ikke særligt lækkert.

Så jeg har købt trixie øko kattegræs. Men hvordan hulan gør man?
Hælder det hele op i bakken, og vander? Eller...

Skal der jord til?
Eller skal man kun hælde lidt af det op, og så gentage når det først græs er vokset og spist?
Og hvor meget skal man vande?

Der står jo ikke en disse på æsken.... hjææælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattegræs.. hjælp :-)
  • #1   13. jan 2012 Jeg plejer bare at hælde lidt i en urtepotte med jord og så vande. Ikke hele pakken, men bare sådan jævnt fordelt.

Det er godt nok flere år siden jeg har sået græs til mine katte, da de ikke synes det er nær så god ide som jeg gør. Jeg sår og vander, og efter al mit møje og besvært, så kan det være at der allernådigst lige bliver tygget lidt på det...hvis jeg er heldig. smiley

• #2   13. jan 2012 Hmm jamen der står sgutte noget om at jeg skal bruge jord.....

Synes sgu det er noget mærkeligt noget smiley Jeg må prøve at få fat i noget jord smiley

Men hvis flere har input så kom gerne med dem smiley

• #3   13. jan 2012 Du kan måske også bruge vat ligesom med karse?

• #4   13. jan 2012 Jeg har altid bare brugt jord og så vandet jævnligt. Men mine katte kunne ikke lide det så jeg endte med stuebambus som de nærmest splittede ad i iver efter at æde det smiley

• #5   13. jan 2012 Sigyn V: Hahaha, ja vi kan heller ikke have stueplanter i fred, men kattegræs...adr.

• #6   13. jan 2012 Bruger jord og vander og min kat elsker det. Når ikke der er græs så smadrer hun de andre planter

• #7   13. jan 2012 Jeg ville ikke bruge vat som grobund - tænk, hvis hunden åd det smiley

Mine katte får af og til en stuebambus og i løbet af no time er der kun stive pinde tilbage, selv om jeg også har en stor have.

Det skal lige siges, at både mine katte og hunden foretrækker LANGE græstotter og altså ikke det korte plænegræs.

• #8   13. jan 2012 Ja men bambus kan de rent faktisk tåle smiley

• #9   13. jan 2012 Hanne L: Er det bare mig der ikke kan se hvor hun guffer kattegræs. Jeg fandt et billede hvor hun var halvvejs op i en stueplante men det er vel ikke det du mener ;-D

• #10   13. jan 2012 Nå sådan...ja det giver da mening smiley Sød vuf du har iøvrigt!

• #11   13. jan 2012 Lige et lille fif (måske for jeg er ikke 100% sikker). Da jeg en gang købet kattegræs bestod det mest at korn (byg mener jeg). Og det er dæleme noget dyrt korn da. Så HVIS det er tilfældet så kan du spare en formue ved at købe kornet hos en landmand (hvis du kender sådan en) Ellers er der også masser af korn og frø i vildfuglefodret der kan gro. Men se på pakken hvilke frø der er i kattegræsset.

• #12   14. jan 2012 Jamen jeg havde da også bare købt en pose af det. Da jeg så hældte det ud så jeg jo at det bare var korn *GG* Og efter som jeg er forlovet med en landmand som har 200 ha. med korn så følte jeg mig en lille smule snydt *GGG*

Kommentér på:
Kattegræs.. hjælp :-)

Annonce