Please hjælp mig, syg hund? Please hjælp mig, syg hund?
Hej HG! Før i siger "Ring til dyrlægen" Så har jeg gjort det. Han sagde jeg sku koge ris, og give kylling med. Tage hans foder og vand, og kun give ham det der.
Han sagde det måske lød som en forgiftning.
Her starter det: Jeg har haft min hund med ude ve dmin hest i sidste uge, men jeg opdagede at han var bange for hesten, så han blev lukket ind i en boks i 10minutter, mens jeg lukkede hesten ud. Så fik han lov at snuse rundt, og spiste lidt hestelort. /blandet med spåner, da hesten står på spåner.
Anyway! det er 3dage siden.
Her igår, sku han kaste op (som han gør tit) men han kunne ikke overhovedet. Og var ved at blive kvalt. så næste symptom, det var at han blev ved med at miste balancen under dynen, han kunne ikke rigtig støtte på sine ben fuldt ud.
Han brugte hee aftenen og natten igår på bare at ligge ned.
Så vågnede vi imorges. Han er den første der vågner, og så skal han bare ud, og han logrer, og han er sulten og alt er så fedt om morgenen syntes han.
Imorges, bev jeg nærmest nød til at klaske ham stille i hovedet før han overhovedet gad åbne øjnene. Nogen gange bliver han liggende i sengen til kl. 1-2 stykker. Men idag var det anderledes, han lagde på siden, i aflåst sideleje, hans bik var tomt. han kiggede ud mod vinduet, og logrede aldrig, jeg prøvede at få ham med ud men han ville ikke.
Så kommer hans baance på tale igen, jeg fik nok efter 1 time hvor han ikk ville ud. jeg ku se han ville, men det var som om at han ikke kunne.
Så jeg snakkede til ham, entusiastisk og højt og glad. at nu sku han ud, ellerind i stuen. Men næ nej, jeg måtte nærmest løfte hans bagparti før han kom op.
Han kom op, og han mistede balancen på gulvet igen, hvor han nærmest bare glider på vores trægulv. Han lagde sig ind på tlppet, og han kom udenfor og der var INGENTING udenfor. Ligesom igår, da vi gik udenfor, der løb han over det hele, og der var ingenting. han spænede op og ned af bakkerne. det varved 22tiden igår. men så kom han ind, og så var det som om han ik ku mere. han kan ikke rigtig sidde op, han liggger bare.
Når vi får besøg, så gør han, og logrer. og elsker alle vores venner. Vi fik besøg 5minutter siden, og han gik ud og snuste, og gik ind igen. så ville han sidde op af vennen, og hans krop faldt helt sammen.. virkelig underligt, han ville ikke ligge sig ned, nu ville han altså sidde op, men han faldt lige så stille sammen.
Han piber ikke, altså der er ingen tegn på smerter! ikke af nogen art, han har bare svært ved balancen.
Han har lige kastet en masse gult skum up, mavesyre er mit gæt. Dyrlægen siger jeg skal give ham til imorgen, og så skal han ind hvis det er lige så slemt.
Hans næse er lidt varm, men helt knastør.
han sagde jeg sku tage hans temperatur, er det i numsen? Og kan man bruge et menneske termostat?
Please svar. Jeg er så bekymret.
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 343
Ja, tag hundens temperatur i bagdelen med et menneske termpmeter. Put gerne noget vaseline på termometeret inden.
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.114
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 99 Hunde: 2 Emner: 357 Svar: 6.127
Hvis ikke du bliver taget alvorligt med det du fortæller, så er den sgu ikke god.
hvis det var min hund, kom den til dyrlæge... som gizmo siger.. igår.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 541
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.584
Gider din dyrlæge ikke åbne klinikken eller tænker han/hun det er for dyrt for dig når det er weekend.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 656
Lad hører hvad de siger....
feb 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 60 Svar: 419
Alma's mor: Ja, han havde de samme symptomer igår. Han fik sådan nogen små spjæt i benene. Men når han er udenfor så er alt OK! Der er INTET når han er udenfor. Men når han er inde, så vil han bare ligge ned, og sidder han op, så falder han lige så stille sammen, altså ligger vægten på os.
Han sagde at temperaturen var vigtig. Jeg fik bare ikke et svar på hvordan jeg skulle gøre det. Har aldrig taget temp på hund før. Jeg må ned at købe en og få det ordnet.
feb 2008
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 272 Svar: 1.874
Han skal godt nok tilses af en. God bedring til vapsen.
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.145
Ring til din sædvanlige dyrlæge - så henviser de til en vagtdyrlæge
Det lyder meget alvorligt!
jan 2011
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 541
Men synes du skal tage afsted i stedet for "selvbehandling" selvom dyrlægen guider dig, du kan ikke bruge det til noget hvis hunden er forgiftet eller har en maveinfektion. Her blev vi anbefalet cola uden brus og skånekost af dyrlægen da vi ikke havde pengene på det tidspunkt, men det hjalp ikke, hun blev bare mere og mere svag, det eneste som hjalp var at hun blev indlagt på dyrehospitalet med drop i 6 timer. Hvis vi havde været ved dyrlægen noget før første gang dette stod på med Alma så havde vi undgået at hun skulle indlægges og vi havde undgået en kæmpe dyrlægeregning
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
Kan de der spåner vokse i hans mave ?
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.514
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.982
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Du kan sagtens ringe til en dyrlæge udenfor dit eget område for råd, hvis du ikke kan få fat på en i dit område.
feb 2008
Jeg giver lyd efter je har taget hans temp!
Tusinde tak for alle svar!
feb 2008
jeg skulle blande en lille klump leverpostej i hans vand, og så give ham noget lækkert mad. Og så hvis han får det bedre, fedt. Hvis han temp er mere end 39, så somsagt. Så skal han ind.
aug 2008
aug 2008
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Hvis spånerne er produceret af trykimprægneret træ, kan det godt være årsag til en evt. forgiftning og så er det i hvert fald vigtigt som noget af det første at få hunden lagt i drop, så nyrerne kan blive skyllet igennem, samt sætte ind medicinsk for at neutralisere giftstoffet.
At hunden kan bevæge sig udenfor, men ikke inde, skyldes sandsynligvis, at den ude står bedre fast end på jeres glatte gulve, især hvis en forgiftning er gået ud over balancecentret i hjernen.
Og ikke for at gøre dig mere forskrækket, men hvis der på grund af evt. forgiftning er opstået delvis lammelse, KAN denne lammelse stille og roligt brede sig til de andre organer, herunder åndedrættet.
Har din hund haft normal afføring siden?
Hvis ikke, kan spånerne nemlig have lavet et stop - enten fra mave til tarm eller i selve tarmen.
Håber, det lykkes for dig at komme i kontakt med en KOMPETENT dyrlæge.
Held og lykke!
feb 2008
- Jeg tager ham med tror jeg. Tror det er bedst at han får lidt mere luft.
feb 2008
Jamen det er ikke bare bevæge sig. Udenfor der løber han op og ned af bakker, igår SPÆNEDE han bare frem og tilbage og rundt i ring om os, helt vildt. Så der er INTET udenfor. Men indenfor, er vil han bare ligge, for han vakler på benene.
feb 2008
Men når han er sig selv udenfor, så er det positivt. Jeg er nødt til at løbe nu, for jeg skal ned og købe et termometer og f det ordnet. Jeg skriver når jeg ved mere.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
aug 2008
jan 2011
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 486
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
feb 2008