14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 655
Hvad faen sker der?????? {{forumTopicSubject}}
Her til formiddag var jeg en tur ude for at lege i haven med ungerne, vejret var/er jo skønt.
Vores den største er glad for vores overforbo, så hende snakker vi om lige at gå over til.
Hun har tidligere spurgt til vores kat, om hun var inde, da hun kunne hører noget der lød som katte der slås, men hun var inde så hun var i alt fald ikke med i kampen.
Det tænkte vi ikke mere over.....og igen snakker vi om at gå over til overforboen, så vi begynder at gå om foran huset og der kan jeg hører en af naboens haner, der jamre sig.
Det gør de sommetider, da han har nogle stykker og de slås indbyrdes og "knalder" hønerne, så de også brokker sig.
Men da vi kommer ud foran, kan vi se at det er en nabos Engelske Springer Spaniel, der er ved at tage livet af en af hanerne.
Mig får fat i overforboen, så hun kan tage sig af ungerne, så jeg kan få den hund væk fra det stakkels dyr. Hunden løber da den ser mig/os og jeg må over for at se hvor slemt det står til med hanen. Den har næsten ingen fjer tilbage og der er noget blod, den er nærmest i chok og trykker sig.
Jeg flyver over for at skælde og smælde på naboen, men ingen åbner, til trods for at de er hjemme.
Tilbage til hanen...vi får fat i en anden nabo, der kan få den ud af den lidelser.
Ejeren af hanen er ikke hjemme.
Jeg bobler indeni af raseri....både pga. at hunden er løs og render ud over matriklen, men også fordi at ham med hønsene/hanerne ikke sørger for at de er bag hegn.
Hvorfor er folk så ligeglade?????
Det er så ikke første gang at hunden har haft fat i en af hanerne og ejeren er ligeglad...ja det er de begge...ejeren af hunden, men også ejeren af hanen.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 655
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
De burde virkelig holde hunden på egen grund, men modsat burde ejeren af hønsene, hegne dem ind!
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.371
Naboen's gravhunde blev brugt til jagt og de kunne ikke holde dem på grunden.
500 kr fik jeg, men en lille pige vil nu hellere have sin kæle høne tilbage.
Det er sgu synd for det stakkels dyr der lider ):
Hvad faen sker der??????