1.831 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

DværgPinscher vs Jack Russell DværgPinscher vs Jack Russell

Hej HG smiley

Har besluttet mig for jeg måske kunne tænke mig en hund nr. 2.. engang. Og har derfor overvejet disse racer.
Men kunne godt tænke mig at vide mere om hvilke forskelle der er.
For de beskrives ret ens i racebeskrivelser. Både i størrelse og sind.
Den størreste forskel for mig at se er: at Dværgpinscher har været alarm hund og Jack Russell er en Jagt hund.
Kunne godt tænke mig at høre dine erfaringer med racerne. Især hvis du har / har haft begge :)..
For racebeskrivelser siger ikke alt (; ..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DværgPinscher vs Jack Russell
  • #1   16. jan 2012 Jeg har en ide om at en DP er lettere at have med at gøre end en Jack Russel, men det kan sagtens være at jeg tager fejl smiley Jeg har en ide om at en JR lettere kravler på væggene end en DP. smiley

• #2   16. jan 2012 En jack russell er en hyper aktiv jagthund. Den skal have meget beskætigelse i form af mentaltræning. Den skal også have meget motion. Bliver den ikke beskæftiget, render den rent ud sagt på væggene og finder så selv på ting at foretage sig. Og det er ikke altid noget ejeren synes er sjovt. Det er en hund for den meget erfarne hundeejer

• #3   16. jan 2012 Det er to vidt forskellige hunde.
    JT er en terrier, og dp en pinscher.
    Derfor vil JT også være mere egenrådig. Men jeg har efterhånden set et par stykker ude til agility, som er fantastiske til det.
    DP har jeg selv en af, jeg opfatter den som værende mere menneske fikseret, og mere behag syg overfor sin ejer end JT.
    Generelt set synes jeg JT er lettere at lære nye ting, tilgengæld synes jeg DP er lettere i det lange løb. Lidt længere tid om at lære, men når det sidder der, så bliver det siddende. Hvor JT lidt mere kan være, nu gør jeg sådan i stedet....
    Det er min opfattelse.

Men det kommer jo helt an på, hvad du søger, og hvad den skal bruges til. Jeg lever et forholdsvis aktivt hundeliv med mine, med agility og konkurrencer. og derfor er lydigheden super vigtig for mig. Og der synes jeg min DP er fantastisk.

• #4   16. jan 2012 Jeg har tre JRT og folk har det med at beundre dem på lufteturene for de er velopdragne. Mine gør ikke hele tiden og de to voksne kan jeg lufte uden snor, men det handler om at knække koden. Lydighed fra dag 1 og gerne aktivitet dagligt. JRT knytter sig meget til sine ejere, så det er en skrøne at de konstant løber væk. Jeg bruger dem endda på drivjagt, hvor det netop handler om at hunden kommer tilbage efter maks. 10 min. og det er ikke svært for dem. Jo de arbejder også meget selvstændigt, men det er jo netop det jeg faldt for, for jeg gider ikke have en behagehund der ikke kan tænke selv. Vil du vide mere om racen kan du komme til et stævne i DJRTK hvor du også kan se gravprøver og møde en masse engageret JRT-ejere.
    Tilgengæld havde min mormor en pinscher og den var umulig. Den kunne ikke med andre hunde og den gøede konstant (alarmhund).

• #5   16. jan 2012 Som jeg skrev, det kommer helt an på, hvad TS plan er med den nye race. Hvad den skal bruges til, hvor meget den skal bruges til osv.

Folks erfaringer er mange og forskellige.
    Jeg kender både JT og DP, og alle er fantastiske hunde. Racen JT er mere egenrådig, men det behøver bestemt ikke være et minus, det kan være et plus, hvor den manglende egenrådighed hos DP er et minus, afhængig af, hvad man er til.
    Og forskellige hunde forekommer også inden for den samme race.

Eks. vores DP gør ikke meget, den gør når det ringer på døren. Når den er ude og vil ind får man et enkelt vuf. Den er selvfølgelig medløber, hvis den anden begynder at gå. Men det er også det. Den gør ikke en gang, når der går nogen forbi på den anden side af hækken. Så mon ikke det også har noget med opdragelse at gøre.

• #6   16. jan 2012 Helt klart MB, men jeg prøvede også bare at fortælle at vi alle har forskellige meninger om andre racer. Jeg synes at TS skal ud og se hundene, og ikke kun til udstillinger, men også i forhold til hvad de to racer bruges til idag.

• #7   16. jan 2012 Cynthia:
    Du har helt ret. Det at komme ud og se hundene i deres hjemmelige element, tror jeg giver mere end til en udstilling.
    Også netop for at få et indtryk af, hvad hundene bruges til i dagligdagen.
    Ex. er jeg da stødt på en del, som ikke troede en DP ville være godt til Agility, fordi den ofte opfattes er doven og en skøde hund...
    Men min ter sig lige som en border, når han render rundt på den bane...
    Så du har helt ret. Man skal finde ud af, hvad man vil med racen, også ud og besøge nogle, som har dem og se dem i det element, man selv gerne vil...

• #8   16. jan 2012 Jeg har en DP og han er meget hyperaktiv, hvis ikke jeg får gået de mange kilometer med ham i skoven så kravler han på væggene, men igen der er hvad man gør det til. Jeg har fra han var helt lille gået lange ture og sådan, Da jeg selvb er et meget aktivt mennekse.

Men der imod den DP tæve vi lavede hvalpe på hun er meget doven hun behover ikke særlig meget motion, og er en der helst ligger på skødet og sove hele dagen lang.

Så det har også meget og gøre med hvad, hvordan man selv ønsker den skal være.

• #9   16. jan 2012 Lige nu har jeg en JRT fra grækenland, en såkaldt gadehund. jeg her kun haft ham i en måned, så kender ham ikke så godt endnu. Men før ham har jeg haft 3 JRT, alle vidt forskellige og dog så ens. Alle tre blev brugt til gravprøver, agility, lydighed på højt plan, og så spor. Og som Cynthia siger, at kan man knække koden til en JRT, så er det en fantastisk hund. Jeg elsker den race for dens stædighed, den skal have en rigtig god grund til at gøre det man beder den om, dens arbejdsvillighed og ikke mindst det skønne temperament.

• #10   16. jan 2012 Der er netop kommet en annonce om blandinger mellem DP og JRT smiley

• #11   7. okt 2013 Har haft Jack rüssell og du skal bare aktivere den

Har nu en blanding af de to racer du skriver dejligere hund få msn ikk

Kommentér på:
DværgPinscher vs Jack Russell

Annonce