1.831 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
DværgPinscher vs Jack Russell DværgPinscher vs Jack Russell
Hej HG
Har besluttet mig for jeg måske kunne tænke mig en hund nr. 2.. engang. Og har derfor overvejet disse racer.
Men kunne godt tænke mig at vide mere om hvilke forskelle der er.
For de beskrives ret ens i racebeskrivelser. Både i størrelse og sind.
Den størreste forskel for mig at se er: at Dværgpinscher har været alarm hund og Jack Russell er en Jagt hund.
Kunne godt tænke mig at høre dine erfaringer med racerne. Især hvis du har / har haft begge :)..
For racebeskrivelser siger ikke alt (; ..
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
JT er en terrier, og dp en pinscher.
Derfor vil JT også være mere egenrådig. Men jeg har efterhånden set et par stykker ude til agility, som er fantastiske til det.
DP har jeg selv en af, jeg opfatter den som værende mere menneske fikseret, og mere behag syg overfor sin ejer end JT.
Generelt set synes jeg JT er lettere at lære nye ting, tilgengæld synes jeg DP er lettere i det lange løb. Lidt længere tid om at lære, men når det sidder der, så bliver det siddende. Hvor JT lidt mere kan være, nu gør jeg sådan i stedet....
Det er min opfattelse.
Men det kommer jo helt an på, hvad du søger, og hvad den skal bruges til. Jeg lever et forholdsvis aktivt hundeliv med mine, med agility og konkurrencer. og derfor er lydigheden super vigtig for mig. Og der synes jeg min DP er fantastisk.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.509
Tilgengæld havde min mormor en pinscher og den var umulig. Den kunne ikke med andre hunde og den gøede konstant (alarmhund).
apr 2008
Folks erfaringer er mange og forskellige.
Jeg kender både JT og DP, og alle er fantastiske hunde. Racen JT er mere egenrådig, men det behøver bestemt ikke være et minus, det kan være et plus, hvor den manglende egenrådighed hos DP er et minus, afhængig af, hvad man er til.
Og forskellige hunde forekommer også inden for den samme race.
Eks. vores DP gør ikke meget, den gør når det ringer på døren. Når den er ude og vil ind får man et enkelt vuf. Den er selvfølgelig medløber, hvis den anden begynder at gå. Men det er også det. Den gør ikke en gang, når der går nogen forbi på den anden side af hækken. Så mon ikke det også har noget med opdragelse at gøre.
mar 2009
apr 2008
Du har helt ret. Det at komme ud og se hundene i deres hjemmelige element, tror jeg giver mere end til en udstilling.
Også netop for at få et indtryk af, hvad hundene bruges til i dagligdagen.
Ex. er jeg da stødt på en del, som ikke troede en DP ville være godt til Agility, fordi den ofte opfattes er doven og en skøde hund...
Men min ter sig lige som en border, når han render rundt på den bane...
Så du har helt ret. Man skal finde ud af, hvad man vil med racen, også ud og besøge nogle, som har dem og se dem i det element, man selv gerne vil...
feb 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 23
Men der imod den DP tæve vi lavede hvalpe på hun er meget doven hun behover ikke særlig meget motion, og er en der helst ligger på skødet og sove hele dagen lang.
Så det har også meget og gøre med hvad, hvordan man selv ønsker den skal være.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
mar 2009
jan 2013
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 8
Har nu en blanding af de to racer du skriver dejligere hund få msn ikk
DværgPinscher vs Jack Russell