{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.256 visninger | Oprettet:

Depri pga. prednisolon? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har oplevet deres hunde er blevet det?
Alba er slet ikke den samme hund som hun plejer. Hun tager afstand fra os - altså hun er ikke så hygge hund som hun plejer. Hun ligger bare i sin kurv, eller sit bur og når vi er i sengen ligger hun i det fjerneste hjørne istedet for at være under dynen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Depri pga. prednisolon?
  • #4   18. jan 2012 Hun har haft en allergisk reaktion og derfor får hun pillerne! Vi skal igang med at teste hvad det er der er galt. men hun er på udtrapning af dem nu...

• #7   18. jan 2012 Prednisolon kan godt give depression.
    Det kan faktisk give et helt spektrum af humørforandringer, og det er forskelligt fra patient til patient, hvilke der lige rammer.

Dertil kommer, at det ikke altid er ubetinget behageligt i kroppen at blive fyldt med det, så en sammenhæng kan der sagtens være.

• #10   18. jan 2012 Krumme, det er også tilfældet for hunde.

Jeg har selv haft en af slagsen - og først da jeg selv kom på det møgmedicin fandt jeg ud af, hvad jeg havde gjort ved ham.

Det gør jeg aldrig igen.

• #12   18. jan 2012 det kan vel nemt være pga udtrapning, fordi det jo er vanedannende....

• #14   18. jan 2012 Min fik stortset ALLE symptomerne på prednison! Inkl humørsvingninger/ depressiv

• #16   18. jan 2012 Bivirkningsrækken for hunde er helt den samme som hos mennesker.

Det er en glimrende brandslukker, men det er ikke uden omkostninger, man vælger det.

Jeg selv har valgt det fuldstændig fra til min hund i forbindelse med hans hudproblemer - trods dyrlægens anbefalinger. Og jeg er helt tilfreds med det valg.
    Jeg lærte virkelig meget af selv at prøve det.

• #17   18. jan 2012 Udtrapningsprobler er kun relevante i forhold til langvarig behandling. En kort behandling får ikke binyrene til at holde op med at producere hormon, og så vil en hurtig udtrapning være hurtig og bivirkningsfri.

• #18   18. jan 2012 Jeg har haft to hunde på prednisolon, og begge blev deprimerede af det. Tæven blev det meget hurtigt, hanhunden gik der længere tid. Tæven fik det mod smerter, og hannen lige så

• #21   18. jan 2012 Bella får kun 2 mg om dagen ... vi skal til at trappe ned så hun kun får 2 mg hver anden dag, så må vi se hvad hun siger til det smiley

• #22   18. jan 2012 mine fik 5 mg om dagen

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 878
    #23   18. jan 2012 Ja, det er garanteret pillerne. Med mindre det hun får Prednisolon for sidder i hjernen og trykker.

Det er højst sandsynligt pillerne. Sådan er det i hvert fald for mennesker. Det er aldrig et godt præparat, desværre.

• #24   18. jan 2012 Min fik alle bivirkningers ved brug af medrol mod kronisk sygdom, inkl humørsvingninger smiley

• #25   18. jan 2012 Min hund blev altså også deprimeret da hun var på predisolon, så hun fik noget andet som jeg ikke kan huske hvad hedder

• #26   18. jan 2012 Jeg skal ringe til dyrlægen og snakke med ham imorgen!
    Hun har ikke fået det ret længe.
    Og jeg har virkelig ikke behov for at hører hvor farligt det er osv. Jeg VED det godt har selv fået med. Men han sagde at de bivirkninger der er som skader indre organer osv. skulle vi ikke være bange for, for hun havde ikke fået det så længe. Lige pt. får hun 20 mg. om dagen. og tirsdag skal vi ringe igen og højest sandsynligt blive træppet længere ned.
    Hun var ellers komme ud af det, vi har været igennem en lidt længere sygdomsperiode med disse piller on/off her i december som jeg ikke lige orker og skrive nu. men det er pga. allergisk reaktion hun får dem.

• #27   18. jan 2012 men kan så se at det er "normalt".. så er jeg rolig smiley

• #28   18. jan 2012 Fluffy blev også dybt depri på prednisolonen og jeg var faktisk tæt på at aflive hende da jeg ikke mente det var et værdigt liv for hende, men så prøvede vi lige at skifte over til Medrol først og i løbet af få dage havde jeg min gamle hund tilbage og det er nu 2 år siden :-))

• #29   18. jan 2012 Nadja - skøn historie :). jeg ved dog ikke hvad dyrlægens plan er endnu. men det finder vi ud af så snart hun er ude af det her smiley

• #30   18. jan 2012 Vores hund er på 4 år på prednison og har alle bivirkninger, det er IKKE et vidundermiddel som en påpeger, det kan godt være hunden er lykkelig det første år, men så går det ned af bakke.
    Ja de kan blive angste, deprimeret, se syner osv, de bliver høje af medicinen og det kan give alvorlige stress symtomer.

De får vægtforøgelse, sukkersyge, dårlige nyre, ophobning af væske og ja kunne blive ved.

En udtrapning bør ikke give problemer hvis den gøres korrekt, men det kan jo betyde at det hunden fik dem for nu vender tilbage og er til gene for den.

• #31   18. jan 2012 Nadja
    Mendrol er det samme, vi får skiftevis mendrol og prednison

• #32   18. jan 2012 Har hørt om flere hunde der i den grad har ændret sig efter de fik predisolon

• #34   18. jan 2012 Hvad er det krumme?

• #37   18. jan 2012 Ja crusing er noget vi kender til, det har vores haft i et år nu, det er stygt da det kan være årsag til pludselig død og der er intet at stille op.
    Ja mendrol er binyrebakhormon præcis som prednoson og prednisolon

• #38   18. jan 2012 Kennel ja det er til dels det samme, men mange dyrlæger oplever faktisk der er langt færre bivirkninger med medrol end ved prednisolon, min egen tabte sig blev gald igen stoppede med at drikke voldsomt og sad ikke og pustede hele tiden og så fik hun altså luft til at løbe og lege igen, så der er altså en forskel i den måde produkterne er sammensat.

Min venindes hund kan slet ikke tåle prednisolon, men funger fint på medrol, så jo der er forskel på dem smiley

Fluffy har cushing syndrom pga medicinen og så blev hendes lever meget påvirket, det har dog hjulpet rigtig meget at få hende over på l/d foder, i dag er levertallene normale igen og det samme er str på leveren der for 1½ år siden var 4 gange normal str.

• #39   18. jan 2012 Nadja vi er på mendrol nu og har været det i 11 måneder, ingen forskel tværtimod vil jeg sige, Isac vejer idag 16 kilo!! og har alle følgesygdomme man kan nævne, så nej det er vist mere tilsætningsstofferne der kan give en anden virkning, men på længere sigt vil resultatet blive det samme.

• #40   19. jan 2012 Min Diego havde allergi, han var et stort sår på maven og bryst. Han kom på prednisolon og gik ned med flaget. Han ville ingenting, lå bare i sin seng, sådan gik det i mange dage, indtil een jeg trænede med fortalte at fiskeolie var vejen frem istedet for prednisolon. Han blev taget af medicinen og fik masser af fiskeolie, han blev tilbudt det hver dag i en skål og han kunne drikke det han havde brug for. Humøret kom hurtigt igen og efter ca 3 måneder var han så fin på maven og ingen allergiske reaktioner … smiley jeg tror selv på at prednisolon kan tage humøret fra en hund. Jeg håber din kommer ovenpå igen … smiley

• #41   19. jan 2012 Freja, min gamle allergihund, reagerede voldsomt og meget hurtigt på Medrol-behandling... Selv ved lav dosis.

Af hendes bivirkninger kan især nævnes inkontinens og nedtrykthed i udpræget grad.

Jeg vil fremover være yderst varsom med brug af dette på mine hunde...

• #42   19. jan 2012 Min tæve fik meget lille dosis og hun får det aldrig igen.. Hun trak sig fra alt og alle og bare lå.. Hun lavede et udfald efter min søn og dette ligger absolut ikke til hende.. efter hun blev taget af dem,er hun sit gamle jeg igen og siden har der ikke været skyggen af underlig adfærd

Kommentér på:
Depri pga. prednisolon?

Annonce