{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.229 visninger | Oprettet:

Hænge tå/ulveklo {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen.

Jeg har en rotwailer, på 2 år, har haft ham i små 14 dage nu..

På hans bagpoter, har han en ekstra tå, med 2 negle..
Og de hænger egentlig bare der.
De gør ikke ondt eller træder på dem, det ser bare lidt mærkeligt ud.

Jeg lod mig fortælle at et ku være indavl?
Men er dette korrekt?
Han vil blive dyrelæge tjekket med henblik på vacc i næste uge, da han skal have ny der.
Mvh Anja

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hænge tå/ulveklo
  • #1   23. jan 2012 Nu er nogle racer jo født med to ekstra tæer og to ekstra klør. Ulveklør.
    Rottweileren er vist en af de racer lige som min egen islandske fårehund.

Jeg vil ikke gøre noget ved det hvis det ikke er til gene eller ikke gør ondt.

• #2   23. jan 2012 Nu er det jo svært at sige det uden at have set det, der er nogle racer der har dobbelte ulveklør og det lyder til at det er det han kan have. Mine piger har det og det skyldes racen og ikke indavl. Jeg ved faktisk ikke om din race kan have disse ekstra kløer.

• #3   23. jan 2012 Okay, tak for svar smiley

• #4   23. jan 2012 Min hvalp har også ulvekløer... og min holdning er helt klart, at hvis de ikke generer hunden, så skal man lade dem sidde.

Har man derimod en jagthund eller lignende, som skal løbe meget gennem krat osv., er der nogen, som vælger at få dem fjernet. Det er dog en større operation, idet der sidder en ret stor blodåre, som går ned i ulvekløerne... selv samme blodåre, som er årsag til, at nogle vælger at få dem væk, fordi hunden hurtigt kan forbløde, hvis de bliver revet løs.

Det er i hvert fald den forklaring, jeg har fået. smiley

Basils ulvekløer får lov til at blive siddende - de generer ham ikke spor. smiley

• #5   23. jan 2012 Man må ikke mere fjerne ulvekløer!!! der skal virkelig en god grund til...

• #7   24. jan 2012 nej, det har absolut intet med indavl at gøre...og mange rottweilere har dem. Det anses som en fejl på udstilling f.eks men jeg har nu aldrig set nogen blive dømt ned på det.

Det er dog en ganske simpel ting at avle væk, da hvis ingen af forældrene har haft ulvekløer, så får afkommene det heller ikke..

men som sagt, så er din hund ikke unormal

• #8   24. jan 2012 Ikke indavl vores aslan er blandning og han har ulveklør på sine bagben

Kommentér på:
Hænge tå/ulveklo

Annonce