Malteser vs. Coton de Tulear Malteser vs. Coton de Tulear
Jeg er på udkig efter en allergihund (allergivenlig race) som jeg vil have NÅR jeg har fundet ny lejlighed
Jeg har ikke bil, det er derfor et krav at hunden skal være til at komme i en "taske" eller lign. når vi skal rundt i bus.
Udover busturene er jeg ikke til taskehunde og tæppetissere og jeg ønsker mest af alt en hund som bare er "afslappet" i alle henseende bortset fra når man gearer den op eller den leger...
Jeg ønsker IKKE en gø hund og det skal ikke være en hund der er svær at gøre renlig...
Jeg synes jeg har hørt positivt om begge racer, men malteseren er lige det mindre og derfor lettere at have med i taske i bussen - MEN - min lille erfaring med små hunde siger mig at de er nogle stædige bæster der er svære at opdrage på
Kom gerne med jeres erfaringer - for og imod
TAK TAK TAK TAK TAK !
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.202
Alle hunde skal stimuleres og trænes også små hunde, det misforstår mange derfor er der " stædige bæster" som du kalder dem.
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 129
Går rigtig meget op i træning og har med heste udviklet egne træningsteknikker ud fra flere forskellige metoder og regner med at skulle det samme med hunden...
Jeg kender til flere små hunde der, selv om de bliver luftet og aktiveret, er stædige "gø*" hunde der ikke er renlige. Jeg er overbevist om at 90% kommer an på ejeren - men racerne har jo alle deres tendenser
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 58
Det eneste tidspunkt han gøer på er når han er i haven, og der er en lyd han ikke ved hvad er, det er så en ting vi arbejder på
Kender ikke til en malteser, så der kan jeg ikke hjælpe dig
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.202
Jeg kan ikke råde dig mellem en Malteser og Cotten, de er begge lige søde
Held og lykke
jul 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 59
Jeg syntes ikke en malteser er svær at opdrage, tværtimod er de meget kloge og kan nemt "snøre dig om sin lillefinger" hvis ikke man er konsekvent overfor dem.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.477
Vi har ikke haft problemer med renlighed, dog skal vi selvfølgelig være obs på vores hanhund, når tæverne er i løbetid, da han tror, at hele verden så skal dufte af ham:-)
Prøv at besøge nogle der avler med de racer du er interesseret i. Du er velkommen hos os, hvis du kommer til Odense.
Men en ting skal du dog være klar over, en allergivenlig hund findes ikke (jo en tøjhund). Det er en værre gang fis! Dog kan der være hunde, som man tåler bedre end andre, men er man allergisk overfor hunde, så skal man ikke anskaffe sig en hund.
Held og lykke med det.
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 84
Men køre man dem op er de altid med på at lege. Men vi kan få dem til at falde ligeså hurtigt ned igen.
Nu ved jeg ikke lige hvor du kommer fra. Men ellers er du velkommen til at komme og møde vores
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 17
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 5 Emner: 1 Svar: 6
Den mest børnevenlige hund. Fandt sig i alt
Kan klart anbefale sådan en hund
Og han mente bestemt at han var en stor hund
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
okt 2011
Men han har overhovedet ingen problemer med vores og vi har haft flere på besøg med svær astma og allergi som ingen problemer har haft med vores coton
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.654
okt 2011
ja det har du ret i og ja det er en skøn hund.
Det siges at hvis man ikke kan tåle en coton så kan man ikke tåle nogen hunde og jeg kunne forstille mig at det er det samme med malteser.
Men om det er helt rigtigt ved jeg ikke
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
Ellers den skønneste hund man kan tænke sig, en Shih Tzu gør ikke, er rolig, kærlig, og altid glad men aldrig overgaeret.
jan 2012
Jeg tænker at hvis hundene er vokset op med forældre der gøer meget så lærer de det vel sådan - så måske man skal kigge efter forældre der ikke gøer?
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
okt 2011
Men det er kun lige i starten og indtil folk har hilst på dem ellers gøer de stort set ikke.
Men det er klart at når man har flere så kan de godt hidse hinanden lidt op
jan 2012
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
Malteser vs. Coton de Tulear