21.864 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Malteser vs. Coton de Tulear Malteser vs. Coton de Tulear

Jeg er på udkig efter en allergihund (allergivenlig race) som jeg vil have NÅR jeg har fundet ny lejlighed smiley

Jeg har ikke bil, det er derfor et krav at hunden skal være til at komme i en "taske" eller lign. når vi skal rundt i bus.

Udover busturene er jeg ikke til taskehunde og tæppetissere og jeg ønsker mest af alt en hund som bare er "afslappet" i alle henseende bortset fra når man gearer den op eller den leger...

Jeg ønsker IKKE en gø hund og det skal ikke være en hund der er svær at gøre renlig...

Jeg synes jeg har hørt positivt om begge racer, men malteseren er lige det mindre og derfor lettere at have med i taske i bussen - MEN - min lille erfaring med små hunde siger mig at de er nogle stædige bæster der er svære at opdrage på smiley

Kom gerne med jeres erfaringer - for og imod smiley

TAK TAK TAK TAK TAK !

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Malteser vs. Coton de Tulear
  • #1   26. jan 2012 Jeg kan ikke hjælpe dig med at vælge, har selv en Maltipoo en blanding mellem en toypuddel og en malteser den bliver ca 20-25 cm og 4 kg. Men han er aktiv og skal stimuleres.Både Malteser og Cotton kræver pelspleje ( det gør min også)
    Alle hunde skal stimuleres og trænes også små hunde, det misforstår mange derfor er der " stædige bæster" som du kalder dem.

• #2   26. jan 2012 Håber ikke at du forstod mit indlæg som at jeg ikke vil aktivere hunden smiley

Går rigtig meget op i træning og har med heste udviklet egne træningsteknikker ud fra flere forskellige metoder og regner med at skulle det samme med hunden...

Jeg kender til flere små hunde der, selv om de bliver luftet og aktiveret, er stædige "gø*" hunde der ikke er renlige. Jeg er overbevist om at 90% kommer an på ejeren - men racerne har jo alle deres tendenser smiley

• #3   26. jan 2012 Vi har en Coton de tulear på 7½ måned, og det er en rigtig dejlig hund smiley Han var hurtig renlig og tager nye ting let, men er dog stadig en hund med gang i og som gerne vil lege.

Det eneste tidspunkt han gøer på er når han er i haven, og der er en lyd han ikke ved hvad er, det er så en ting vi arbejder på smiley Men han gøer ikke når der kommer gæster eller andet. Men ja, en coton kræver meget pelspleje, det skal man lige være klar over smiley

Kender ikke til en malteser, så der kan jeg ikke hjælpe dig smiley

• #4   26. jan 2012 Nej da, jeg tror bare at de små raser har et dårligt rygte fordi mange tror at de ikke behøver træning, for de er jo sååå søde. Enig i at 90% er ejeren.
    Jeg kan ikke råde dig mellem en Malteser og Cotten, de er begge lige søde smiley Håber at nogle herinde kan give dig mere info om fordele og ulemper.
    Held og lykke smiley

• #5   26. jan 2012 Hvis du gerne vil have en hund der ikke gøer og ikke er for stor, ville jeg vælge en Shih Tzu i stedet, eller de der små søde blandinger kaldet Boomer. Jeg har selv malteser og det er en dejlig hund, men også en hund med lyd på og den er meget aktiv. En Shih Tzu er mere rolig og tager livet meget afslappet, så måske den passer bedre til dig?

Jeg syntes ikke en malteser er svær at opdrage, tværtimod er de meget kloge og kan nemt "snøre dig om sin lillefinger" hvis ikke man er konsekvent overfor dem.

• #6   26. jan 2012 Har 3 maltesere, og synes bestemt at de er nemme at opdrage. De elsker at ligge hos os og tage en slapper, men de vil også meget gerne gå tur - gerne en på 5-7 km. Mine kan gø, men gør det kun, hvis der er en grund til det.
    Vi har ikke haft problemer med renlighed, dog skal vi selvfølgelig være obs på vores hanhund, når tæverne er i løbetid, da han tror, at hele verden så skal dufte af ham:-)
    Prøv at besøge nogle der avler med de racer du er interesseret i. Du er velkommen hos os, hvis du kommer til Odense.
    Men en ting skal du dog være klar over, en allergivenlig hund findes ikke (jo en tøjhund). Det er en værre gang fis! Dog kan der være hunde, som man tåler bedre end andre, men er man allergisk overfor hunde, så skal man ikke anskaffe sig en hund.
    Held og lykke med det.

• #7   26. jan 2012 Hej vores cotoner er absolut ikke hidsige. De er vildt kærlige og rolige.
    Men køre man dem op er de altid med på at lege. Men vi kan få dem til at falde ligeså hurtigt ned igen.
    Nu ved jeg ikke lige hvor du kommer fra. Men ellers er du velkommen til at komme og møde vores

• #8   26. jan 2012 Du skal da have en lille Bichon Frise:-) Er førstegangs hundeejer og vi valgte en bichon og har ikke fortrudt det... Blev renlig på kort tid og gøer stort set kun når det banker på (for at advare os).. Sidst men ikke mindst meget lærenem og sjov at træne:-) En lille cirkus hund:-)

• #9   26. jan 2012 Min gamle Malteser gøede ikke, og var den dejligste hund smiley Rolig og god som dagen er lang.. god i alle henseender, og kunne godt gejlles op smiley
    Den mest børnevenlige hund. Fandt sig i alt smiley

Kan klart anbefale sådan en hund smiley
    Og han mente bestemt at han var en stor hund smiley

• #10   26. jan 2012 Vil mene en shih tzu ville passe bedre til det du søger. smiley Meget rolig race.

• #11   26. jan 2012 En shih tzu er ikke vildt allergi venlig. Drengen her med astma kan ikke være for længe sammen med den.
    Men han har overhovedet ingen problemer med vores og vi har haft flere på besøg med svær astma og allergi som ingen problemer har haft med vores coton

• #12   26. jan 2012 Det kommer an på hvilke ting man reagerer på om Shih tzu er allergivenlig smiley Min nabo har en søn med astma, og de fik af den grund en shih tzu. SKØØØØN hund. smiley

• #13   26. jan 2012 hej Solva L
    ja det har du ret i og ja det er en skøn hund.
    Det siges at hvis man ikke kan tåle en coton så kan man ikke tåle nogen hunde og jeg kunne forstille mig at det er det samme med malteser.
    Men om det er helt rigtigt ved jeg ikke

• #14   27. jan 2012 Shih Tzu har underuld derfor kan den ikke kaldes allergivenlig, vi har Shih Tzu og jeg reagere på den, jeg ved godt nogen tåler den , men det er altså ikke en hnd der er i familie med en cotton som noget mener.

Ellers den skønneste hund man kan tænke sig, en Shih Tzu gør ikke, er rolig, kærlig, og altid glad men aldrig overgaeret.

• #15   27. jan 2012 Tusind tak for alle de gode svar! smiley

Jeg tænker at hvis hundene er vokset op med forældre der gøer meget så lærer de det vel sådan - så måske man skal kigge efter forældre der ikke gøer?

smiley

• #16   27. jan 2012 Jeg vil vove den påstand at det sagtens kan være tillært at moderen, men at det kan trænes væk.

• #17   27. jan 2012 Vores gøer når der kommer nogen.
    Men det er kun lige i starten og indtil folk har hilst på dem ellers gøer de stort set ikke.
    Men det er klart at når man har flere så kan de godt hidse hinanden lidt op smiley

• #20   28. jan 2012 Jer med Coton'er; hvad skal man forvente af slutvægt og hvad skal man kigge efter?

• #21   28. jan 2012 Jeg kender kun til cotoner, jeg har aldrig mødt en malteser. Jeg kender femfamilier der har cotoner, og jeg må sige, at de alle sammen gøer som sindsyge - men ved ikke om det er sådan med alle???

• #22   28. jan 2012 De cotoner jeg har mødt, har også gøet som sindsyge. En malteser har jeg aldrig mødt.

Kommentér på:
Malteser vs. Coton de Tulear

Annonce