18. mar 2010 Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 236
Et svært farvel efter alt for kort tid. {{forumTopicSubject}}
Vores store dejlige dreng Baz var til dyrlæge idag,
og det var værre end vi havde regnet med
hans gigt er så fremskreden at han skal være på morfin hver dag, plus have piller fordi hans bugspytkirtel ikke dur længere. Derudover skal han enten have guld sat ind i bagkroppen, hvilket de ikke kan love hjælper, eller begynde at få anabolske steoider, hvilket normalt kun hjælper tidligt i en gigtbehandling, og har ret mange bivirkninger.
Vi har derfor taget det svære valg at han skal aflives på næste fredag, for vi føler at hvis vi vælger behandlingen, gør vi det for vores skyld og ikke hans.
Men hvor er det en hård beslutning og hvor koster den mange tårer.
Har i prøvet at skulle aflive jeres bedste ven, og hvordan tacklede i savnet bagefter?
Er jeg tosset når jeg føler at han ved at der er noget på færde?
Og ville i tage den samme beslutning for jeres hund?
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 56
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 46 Svar: 236
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
mar 2010
er det rigtigt at hvis man vælger at lade dem blive ved dyrlægen at så kommer de ud til daka og bliver brændt og puttet i håndsæbe???
Carina: det er måske en rigtig god ide at lave planer med nogen som er forstående for at humøret ikke er i top, for at ikke sidde i det "tomme" hjem, og kun fokusere på savnet.
mar 2010
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.140
Jeg har ikke prøvet at miste en hund før, men mistede min onkel for nogle år tilbage, og i starten var det sindssygt hårdt - men efter et stykke tid, kunne jeg huske tilbage på ham med smil og grin og uden tårer.
Jeg tror det er vigtigt at lade sig selv sørge - og så komme videre. Der kommer en dag hvor du kan tænke på ham uden at græde, og hvor du vil grine og smile af alle tænkelige situationer hvor han har lavet ballade, fået dig til at smile osv.
Jeg ved ikke om du er til sådan noget, men man kan få sådan nogle mindeperler, med en del af asken fra ens hund.
Man kan sætte den i en halskæde, eller i et armbånd. Det skal jeg have når jeg skal sige farvel til min hund med hjertefejl.
http://www.mindeperlen.dk/
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 289
føler rigtig meget med jer..
Har selv stået i samme situation. vores hund fik så noget beroligende osv, så vi kørte til vores egen dyrlæge om mandagen, og der hos dyrlægen dødende hun af et hjertestop i narkose... og nøjs hvor gør det ondt sommetider at skrive eller snakke om, men hun fik fred og hun var også gammel,
men som man siger, hvad skal altid nyde hver dag både mennesker og dyr, og kærlighed fra os mennesker til dyr..
- Ønsker jer alt det bedste i fremtiden og en masse varme tanker..
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
Dyrlægen sagde at han uden problemer kunne opereres og genoptrænes, men at det ville tage tid! Hun syntes det var forkert at aflive så ung en hund (2 år gammel) når han sagtens kunne komme sig.. Jeg var afsted med ham søndag og fik lidt smertestillende med hjem og tænkte meget grundigt over hvad vi skulle gøre.. Men da han under smertestillende dårligt kunne gå ud og tisse, eller spise sin mad, tog jeg ind til dyrlægen dagen efter og valgte at han skulle have fred.. Jeg ville ikke byde ham at han skulle igennem så omfattende en operation og genoptræning, blot fordi jeg syntes han skulle..
Jeg er idag rigtig glad for min beslutning! men jeg savner ham rigtig meget og har lyst til at tude hver gang jeg ser en beagle..
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
Varme tanker og beundring herfra
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 73 Svar: 318
vi var igennem noget af det samme i november 2011, og det var pisse hårdt at tage beslutningen, men vi viste inderst inde godt hvad der var det rigtige at gøre, og dyrlægen mente helt bestemt også at vi skulle vælge aflivningen, så Oliver kunne få fred fra smerterne.
Det var rigtig hårdt at tage afsked, selve afskeden hos dyrlægen var stille og rolig, han faldt i søvn med hans hoved på mine ben, og da han fik den sidste sprøjte var han væk med det samme. Jeg sad og talte med ham, aede ham og kysse ham imens det hele skete. Jeg tudbrølede, og var lykkelig over at min veninde var taget med mig, så jeg ikke selv skulle køre hjem derfra.
Da jeg kom hjem var huset så tomt at det slet ikke var til at bærer. Jeg går sygemeldt, og er derfor hjemme hele dagen, og det var så hårdt ikke at have ham at tale med i løbet af dagen, ikke ligge i ske i sofaen når vi så tv. jeg kiggede hele tiden hen på den plads han plejede at ligge på, og synes hele tiden jeg kunne hører hans "sjove" pote-skridt..
Men det bliver bedre, jeg tænker stadig på ham hver dag, men samtidig ved jeg at han skulle have fred og at det var den rigtige beslutning vi tog.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.387
Jeg har slev måtte aflive min dejlige dreng chico for lidt over 3 år siden og gud hvor var det hårdt. Jeg valgte at lade mig selv græde og var ligeglad med at der var nogle der kom med dumme kommentare.
Som jeg ser sorg er det en stor skarp trekant der drejer rundt i brystet på dig, det gør vildt ondt men med tiden bliver kanterne slebet og trekanten bliver tilsidst til en lille rund kugle, der altid vil være der men det gør ikke så ondt mere.
mar 2010
N-M: sikke en fantastisk ide, det vil jeg også klart gøre med tøserne, men baz er en free spirit som skal sættes fri.
Endnu engang tak for at i deler jeres oplevelser omkring en så svær oplevelse, det fremkalder tåre, men også¨en varme. Det er lækkert at have dette forum i denne tid.
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 190 Svar: 1.893
Et svært farvel efter alt for kort tid.