4.014 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 67 Svar

øre+halekupering??? øre+halekupering???

ja jeg er ikke heeeelt skarp i lovene omkring det - ved selvfølgelig godt det er forbudt i dk ;o)

men har dog lige nogle spørgsmål da jeg sag og surfede på nettet om ved et besøg på en side ko til at undres lidt...

hvor gammel skal en hvalp være før kan klipper øre og hale af den ?
hvordan er reglen i forhold til at danskfødte hunde flyttes til udlandet og kupereres (og hvordan forholder dkk sig til dette)
og hvilke lande må man reelt set kuoere i (altså lande uden for EU går jeg ud fra)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øre+halekupering???
  • #1   30. jan 2012 Det har ikke så meget med DKK at gøre i denne sammenhæng. Hvis man tager en hund født i DK til udlandet og kuperer den, så kan man faktisk få en bøde, der har været en sag med en der har fået en bøde på 5000 ved ikke om vedkommende også mistede retten til at holde hund i en periode

• #4   30. jan 2012 myrna har klippet øre fra den kennel hun kommer fra

• #5   30. jan 2012 nope polsk...

dog var det tæt på hun fik klippet et stykke af halen sidste år ved dyrlægen pga det ikk gad hele ordenligt op. hvor hun havde rykket den i stykker,

men den blev pæn og hel igen efter næsten 3 mdr

• #7   30. jan 2012 der hvor myrna kommer fra sagde de at de døjede med "blodøre" hvis ikk de bliver klippet pga de aldrig har avlet med øre

• #8   30. jan 2012 Money: Dårlig undskyldning for at kupere.
    Men nu er det heldigvis slut i Polen, det er "rigtig" forbudt i Polen her fra januar (selvom det i virkeligheden har været det i flere år).

Så spændende om den kennel din hnd kommer fra helt dropper racen, hvis de har så mange problemer med et ret ukendt problem i racen smiley

• #9   30. jan 2012 De sidste 40år har de klippet alle deres....

Aner intet om hvordan blodøre kommer. Men har set nogle hunde af samme race. Hvor jeg har tænkt deres øre burde da ha været klippet. Pga de ser halv misdannet ud

• #11   30. jan 2012 40 års dårlig undskyldning eller 40 års dårlig avl - det kan skyldes en immundefekt og det kan være arveligt.

(link fjernet)

• #12   30. jan 2012 Lars M: "trykker lige på knappen: Synes godt om!!"

• #14   30. jan 2012 Lars M . jeg trykker også på "syntes godt om"
    Øreklip og halekupering er efter min mening dyreplageri, at nogle raser stadig får det, håber jeg der er en meget god årsag til ikke bare at den er pænere og at det gøres af dyrelæge med bedøvelse og kontrol.

• #15   30. jan 2012 de rottweiler der fødes uden haler mangler noget oppe i deres ryg ,selv om der er stamtavle på deres forældre kan de ikke få tavler der kan bruges ,det er blevet bevist i en undersøgels i USA at de hunde der får de indgreb har fantom smerter i de områder hvor de har fådet fjernet øre eller hale , ja der var for mange år siden at nogle opdrætter der kørte til tyskan for at få deres hvalpe kuperet men det var også forbudt så de fik en dyrelæge eller hvad de nu kaller ham der skrev en atest på at han havde kuperet dem, ,lovlig,

• #16   30. jan 2012 Det lyder jo helt logisk at de får fatom smerter, og jeg kan ikke forstår hvordan man som seriøs hunde ejer vil købe en halekuperet el øreklippet hund. Ved at købe en sådan medvirker man til dyreplageri. ( skal kun gøres af medicinske årsager) Jeg syntes da også f.eks en øreklippet Dobberman er flot, men ville ALDRIG købe en, den skal da ikke lide fordi jeg synts at det er flot. Læste i en anden tråd herinde at man ikke var sikker på om ikke DKK eller raseforeningen godkendte dem, der kan de da ikke gøre, det er forbudt, nogen der ved ??

• #17   30. jan 2012 super tak for jeres svar

ingen tvivl overhovedet om at jeg også er dybt imod at kupere hunden (ikke fordi jeg gik og overvejede at få mine maltesere klippet ;o))

det jeg studsede over var at jeg inde på en dansk hjemmeside med en dkk-kennel ser jeg en hundehvalp som tydeligt er 8 uger gamle (som den jo også skal være før den fjernes fra tæven) og så ser jeg selv samme hund nu er flyttet til udlandet er er blevet klippet i begge ender. Studsede bare over at opdrætter siger god for sådan noget

• #18   30. jan 2012 Helle W
    er helt enig - kan slet slet ikke forstå at man vælger at klippe øre og hale af en hund hvis ikke det er af medisinske årsager

vi fik engang en hund som opdrætter (dkk) havde klippet halen af (hun fortalte os at hun plejede at sige til folk at det var fordi de ellers ville slå halen i stykker fordi de logrede sådan, men at dette kun var en undskuldning fordi hun synes de var pænere sådan).
    Vores hund havde helt sikkert problemer pga. halen. for det sørste fordi spidsen af den (der hvor den var klippet) var meget meget følsom og om. Og desuden gav det ham rygproblemer. Det at halen er kortere gør at den kan logre hutigere og dette mente kiropraktoren var medvirkende til at han fik ondt i ryggen

• #19   30. jan 2012 CMP
    Hvalpe skal hale kuperes inden de er 10 dage gamle dage.
    Med min race bliver de Øre/hale kuperet inden for 3 dage. Det er Russisk standard og den tror jeg ikke lige de laver om.

• #20   30. jan 2012 Her er lidt info omkring kupering i DK.
    Nu har jeg selv får og disse må osse kuperes, men forgår med at man sætter en elastik rundt om halen og det pågældende sted visner væk. Vores får bliver ikke kuperet.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1572

• #21   30. jan 2012 Puha jeg læste loven og blev helt dårlig over at man må påføre dyr smerte uden bedøvelse. Jeg fandt den bekendtgørelse om halekupering der henvises til i loven, og den er fra 1991 altså 11 år gammel https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=57727
    er det ikke på tide med en revudering ? Bliver disse hunderaser kuperet for deres egen sikkerheds skyld ( undgå alvorlige skader ) eller for vores skyld ???

• #22   30. jan 2012 Helle W

ja den er jeg også lidt dobbelt om for jeg kan altså ikke lade være med at tænke det også er liide for ejeres skyld... Jeg kender 3 ruhårde som går på jagt - alle med haler og alle uden haleskader. desuden kende rjeg en weimmaraner og en vizla med haler og her har dette heller ingen problemer. så om problemet virkelig er så stort at man skal kupere forebyggende spekulere jeg også på. Men ja ved også at der er mange som påstår disse hunde decideret vil slå halen i stykker hvis den ikke klippes af...Havde det nu været mig som bestemte så havde jeg nok set lidt på avlen af disse hunde hvis problemet virkelig er så stort. Jeg synes ikke det er udtryk for videre smuk avl at man knsekvent avler hunde som skal have klippet halerne af for at kunne fungere - man ja ja jeg er nok bare sart

• #23   30. jan 2012 Kan ikk se det er værre at kupere øre end at få hunden steriliseret.

Bare set gøres under de rigtige forhold.

Og ja synes der er bestemte racer der først ser rigtige ud når de er kuperet. Men heldigvis må vi alle ha vores holdninger...

• #24   30. jan 2012 Helle
    Jeg er lidt i tvivl omkring det med fantom smerter.Da nervesystemet ikke er færdigudviklet indenfor de første levedøgn.

Jeg ved at man ikke kan stille op til prøve med sin kuperet (importeret)Dobermann i DK

• #25   30. jan 2012 Money
    Enig i det med at neutralisere hunde. Det er sjældent at det bære noget godt med sig. Det er et alvorligt indgreb.

• #26   30. jan 2012 jamen man kan vel ikke sammenligne neutralisering med øreklipning, eller halekupering. Øreklipning er da kun for vores skyld, neutralisering kan spare hunden for flere sygdomme og unødigt stress og kan være nødvendigt hvis man har flere hanhunde sammen.
    Jeg skrev at det lød logisk at de kunne have fantom smerter ikke at jeg ved de har det.
    Jeg ved også godt at der frem avles andre ting på hunde som ikke altid er godt for dem, og det syntes jeg heller ikke om, og jeg håber _ læs naivt tror- at seriøse opdrættere ikke gør noget der skader deres hunde.

• #27   30. jan 2012 Helle W
    Nej sådan forstod jeg det heller ikke mht fantom smerter.
    Nej det kan man ikke men det er et større indgreb og det er hundens hormon balance der er ødelagt resten af livet.Den kan få slap blære, skal have special kost osv. Så det er intet i forhold til kupering.
    Men vi kan hurtig blive enige om at det er for mennesket egen egoisme at man kupere. Hundene får intet ud af det.
    Men holdningen til kupering har jo osse taget en drejning i den positive retning af at øre/halekuperet hunde ikke kan udstilles i de fleste europæriske lande.Så folk der brænder for deres race, udstillinger og prøver fremviser jo hunde der ikke er kuperet.
    Så syntes da at det går i den rigtige retning end for ca.10 år siden.

• #28   30. jan 2012 Volkodav V, det er jeg glad for at høre,:-) Jeg ville forøvrigt heller ikke kastrere min hund medmindre at det var nødvendigt, de eneste dyr jeg har kasteret var mine heste, der er det ofte nødvendigt af mange grunde.

• #31   30. jan 2012 det har de fiundet ud af i USA inden det blev forbut her i danmark ,jeg tror fuld og fast på at det er rigtig med de fantom smerter .det med at man klipper øre og haler er fordi hunden skal se barsk ud ,godt det er forbudt her hjemme ,sverig havde forbudet inden os tyskland fik det i 1998 ,

• #32   30. jan 2012 Krumme : og fordi de nappes inden de er 5 dage så gør det ikke noget at de får fantom smerter hele livet, er det virkelig det du mener ?
    Sorry men øreklipning og hale kupering er og bliver dyreplageri og er kun til fordi vi mennesker syntes det er flot. Neutralisering er ikke fordi det er flot men fordi de sparer hunden for unødig stress hos hannen og kan modvirke livmoderkræft og andre underlivs sygdomme hos tæven, og modvirke ups parringer.

• #34   30. jan 2012 Personligt vil jeg hellere miste et stykke af mine øre end mine kugler smiley

Men der hvor myrna er fra er det strellev der klipper øre. De er både klippet og syet. Og man kan tydeligt se at det ikk er sådan en ghetto kupering

• #37   31. jan 2012 Hvorfor øre kupere?
    Hvorfor hale kupere?
    Hvorfor kasterere?

Hvorfor skal vi klippe og skære i de dyr, hvis der ingen grund er til det?

• #39   31. jan 2012 det med at en han bliver underlig i hovet når tæver er i løb ,har haft tre hanner til at gå her på samme tid med mine tæver har aldrig haft de problemer med ups hvalpe eller uro ,på grund af tæverne ,har nu en gammel dreng der bliver 10 år til maj ,har aldrig haft problemer med ham på nogen måde og han bliver ikke kasteret ,har haft nogle tæver der er blevet stereliseret det var på grund af de havde fådet livmors betændelsel,,har også en ung han der går her nu ham har jeg heller ikke de problemer med ,

• #40   31. jan 2012 Hvis det er SÅ meget dyreplageri at hale- og ørekupere hunde under de rette betingelser og omgivelser, hvorfor vælger man så at give visse racer dispentation?
    Det er SÅ dobbeltmoralsk at det halve kunne have været nok!

Enten siger man "okay, det her er synd for dyrene så derfor forbyder vi det for ALLE racer" ellers så siger man "Okay, så længe det bliver gjort under ordentlige forhold, omgivelser osv. så er det okay".

Det andet synes jeg personligt er hul i hovedet.

• #41   31. jan 2012 har hverken hanner uden boller og har aldrig haft det eller nogen med klippet øre og hale smiley

Samt jeg har altid haft tæver,sammen med mine hanner.. De træner osse omkring løbske tæver..

Syntes det er smukt til nogen racer at være kuperet og så længe sker under ordenlige forhold,så ingen fordomme herfra smiley

• #42   31. jan 2012 Enig med Palle.
    At nogle ikke har problemer med han hunde når tæverne løber, fint, men der er altså han hunde der " lider" - læs bliver frustreret - når tæver løber.
    Der er ingen der har skrevet at man skal kastrerer alle , men det er en måde at løse en hanhunds og evt families "problem".
    Krumme:Vi skærer i hundens ører og haler fordi de i tidernes morgen er skabt til det..
    Det må du forklare !
    Ja enig i at man burde forbyde det hos alle raser, men kan tillade i medicinske tilfælde.

• #44   31. jan 2012 Krumme.: En dobermann er lavet til at skulle have kuperede ører og hale.. det er sådan racenm skulle se ud.
    Ja det er den af mennesker der mener den skal se sådan ud, og at man også avler korte snuder, lange rygge m.m retfærdiggører da ikke kuperinger/ klipninger, og det er vel også langt om længe gået op for de mennesker der laver rasebeskrivelserne at man kan avle en rase i stykker, hvis ikke så er det på tide.
    Jeg har ikke skrevet at jeg har bevis for fantom smerter men at det lyder logisk. men laika R henviste til en undersøgelse fra Usa, måske kan hun hjælpe med fakta.

• #46   31. jan 2012 Hvor mange mennesker vælger at neutralisere deres hunde pga uønsket adfærd. Det er der fanmer mange der gør.

Helle: Der må jo være en grund til at man anbefaler at hvalpe skal være hale kuperet inden de er 5 dage gamle og det er fordi at nervesystemet ikke er udviklet= ingen smerte forbundet.

At man så giver dispensation for nogle racer er da helt hen i vejret.
    Men at neutralisere hunde er et større indgreb end at kupere hvis du spørger mig.

• #47   31. jan 2012 Volkodav - Helt enig.

Det er også helt hen i vejret, at det nærmest er umuligt at få en dyrlæge til at skære en skadet hale af, eller fjerne en vildtklo der er halvt revet af, fordi de kan risikere en påtale, hvis de udfører for mange af den slags operationer/kuperinger.

Min ene whippet har fået lappet sit forben sammen to gange, fordi vildtkloen er blevet skadet.
    Har endelig fundet en dyrlæge, der vil fjerne den, hvis den bliver skadet igen, pt har knoglen i tåen ingen forbindelse til resten af benet.

Det problem får jeg ikke med den anden, hendes vildtkløer er fjernet dagen efter fødslen.
    Hun er svensk født og i Sverige må man gerne fjerne vildtkløer, men ikke kupere haler og ører, heller ikke på jagthunderacer.
    Hurra for dobbeltmoralen

• #49   31. jan 2012 Krumme - Ja jeg synes også det er helt hen i vejret.

Forøvrigt kan en udenlandsk født hund med fjernede vildtkøer godt udstilles og gå til prøver, der skal bare foreligge en erklæring fra hjemlandets dyrlæge om, at de er fjernet for at forebygge skader, at det ikke er et kosmetisk indgreb.

Så retningslinierne for hvad man kan og ikke kan med en kuperet hund, er ikke ensartet i DKK.

• #51   31. jan 2012 Jeg fatter ikke man gider pille, skære eller andet med hundens udseende eller intakt hed, uden nødvendighed.
    Om jeg synes det er dyreplageri, kan jeg ikke udtale mig om, self. under rigtige betingelser.
    Mit issue i dette er, jeg ikke forstår som skrevet øverst, hvorfor man unødvndigt laver et indgreb på en hund. Der vil altid være forbundet risikoer ved at fortage et indgreb, så hvorfor udsætte hunden for dem, hvis ikke det er nødvendigt?

• #56   31. jan 2012 Palle
    Det var da en ordentlig røver.
    Det var dog en trist holdning at have. Man kan da ikke i sin vildeste fantasi forvente at hanhunde skal kunne med andre fremmede hanhunde og så kastrerer dem på så tyndt et grundlag.Det Syntes jeg ikke er i orden. Det er jo kun for din egen skyld og den sociale hygge der er forbundet med at få sig en hygge snak og se hundene lege. Så respektere man jo ikke sin hund og at man er villig til at kasterer på for det er for langt ude.

• #57   31. jan 2012 Palle : enig med dig. men vil også gerne tilføje at jeg ikke syntes at man skal kastrerer for enhver pris, men hvis jeg havde en hund der "led" hver gang der var en tæve idenfor 30 meter, med deraf hyl og klager fra naboer eller andre ekstreme adfærds problemer så ville jeg nok kastrerer den, mest for dens egen skyld, men også for min for jeg ville ikke risikerer at være nød til at skaffe mig af med min bedste ven.
    VolkadavV om de så har klippet ørene fra 1500 tallet så er det stadig dyreplageri, og vi burde vide bedre i 2012.

• #58   31. jan 2012 Helle W
    Selvfølgelig burde vi det, men siger man A må man osse sige B og så må det gælde for alle racer uanset brug. Så man ikke bare undlader et par stykker.

• #59   1. feb 2012 Helle W
    Det er jo en fejl at ørene ikke er oprejst på hunde. Det er noget der er fremavlet og som Krumme skriver så er de forskellige racer jo lavet ud fra ønsker om egenskaber og udseende og deraf kommer kuperinger ind i billedet.
    Jeg syntes så ikke at det er dyreplageri så længe det er udført af en dyrlæge.
    Der er jo fordele og ulemper ved kuperinger da man jo har en ønske profil for racen og det gør det jo ikke nemmere i sit avlsarbejde hvis man har kuperet hunde og laver et kuld hvalpe og hvalpene så ikke har korrekte øre f.eks hos AST hvor hvalpene så får flagermus øre osv. fordi man har kuperet hunde og ikke aner hvordan deres øre ville have set ud intakte.

• #60   1. feb 2012 Volkodav V

ganske enig myrna ville da se tåbelig ud hvis hun havde øre som en blodhund

• #61   1. feb 2012 Helle W

håber ikk du får en teenagner dreng og så klipper kuglerne af ham pga han jagter piger ;S

• #63   1. feb 2012 Palle.. jeg forventer nu ikke at mine hunde skal møde alle andre hunde og være sociale og da slet ikke med samme køn.. Hvorfor skal de det ? det ligger ikke til hundens natur ?

• #65   1. feb 2012 Money: jeg får aldrig en teenagedreng, det er 100% sikkert, smiley jeg syntes heller ikke samenligningen er seriøs. Min han hvalp er derimod snart teenager og hvis han trods træning udvikler sig til en hormon monster ja så bliver han som sidste udvej kastreret. Jeg tror at mange neutraliserer deres hunde for at de lettere skal fungerer sammen med familien, man vil som Palle skriver kunne tage den med i skoven, til andre hunde m.m uden at risikere slagsmål. Hvis de ikke kastrede ville de måske aflive hunden pga de "problemer" de ville have, så ville vi have mange flere end 16000 aflivninger om året. Desværre er verdenen ikke sort eller hvid, det samme gælder neutraliseringer.

• #66   1. feb 2012 Balders mor Jeg skrev : Min han hvalp er derimod snart teenager og hvis han TRODS træning udvikler sig til en hormon monster ja så bliver han som sidste udvej kastreret. Det er mere acceptabelt af mig, fordi kupering og øreklip, er "kun "for et syns skyld ( har tidligere skrevet at jeg syntes det var ok af medicinske årsager) end en kastration hvor man har prøver alle andre alternativer uden held så kan det være den sidste mulighed for at få hunden til ar fungerer med resten af familens behov.

• #67   1. feb 2012 Balders Moar, jamen så er vi da næsten enige "GG"

• #69   2. feb 2012 Jeg syntes en kupering skal ske, ud fra fysisk behov (feks. ved skade).
    Jeg syntes ikke man skal klippe i hunde for ejerens skyld, bare fordi man mener det ser pænere ud. Kan ikke forstå at hunde ejere vil udsætte deres kommende hvalp for et unødvendigt indgreb, for at tilfredsstille deres egen "forfænglighed".
    Et andet problem i mine øjne er, at mange af de hunde man kuperer, det er hunde som i forvejen ikke har det bedste ry, og hvorfor så kupere dem og give dem et skarpere udseende. Det er ihvertfald ikke med til at hjælpe på racens ry.
    Jeg syntes kupering skulle være lovligt, hvis ejeren fik gjort det samme ved sine ører.
    Det er jo så pænt og kan ikke mærkes, så det er vel ikke noget problem..? smiley

• #71   2. feb 2012 Palle.. ja det ville så være en hund for mig.. men nu samler jeg heller ikke på hundevenner,når vi går tur smiley

Skal mine hunde og dette gælder osse mine tæver,omgåes andre hunde,er det sammen med ejere og hunde vi kender og aldrig samme køn

• #73   21. feb 2012 kan en hund fra serbien med tavle, flyttes til DKK hvis den er ørekuperet ??

• #75   21. feb 2012 jamen det har den - det står bare på serbisk ?

• #77   21. feb 2012 fint !

nu har jeg læst inde på DKK hjemmeside . Der står at de ikke må udstilles, men må man gerne bruge den i avlen ??

den skal selvfølgelig igennem mentaltest, HD/AD, og ved også godt at udstillingskravet er ophøvet /præmieringskravet, men må man ikke tage til udstillinger bare sådan udenfor konkurrence ??

• #80   21. feb 2012 en cane corso .. der står inde på molosser klubben at den skal mentaltestes.

• #82   21. feb 2012 okay tak smiley

• #84   21. feb 2012 ja, jeg ringer til molosser klub formanden og hører ham ad smiley

• #86   21. feb 2012 haha det nåede jeg så ikke at læse ! haha skulle nemlig snakke med næstformanden smiley som også er kvinde ..

Nå men ja de kan og SKAL mentaltestes i DK, fra 10 måneder, hun forslår dog man venter til de er lidt ældre .
    Udstilling er no go da han er ørekuperet.
    Det er intet problem at få ham omreg til DKK, bare jeg sender alle papirene ind på ham.

må deltage til alt træning , men må ikke gå op til prøver !

• #89   21. feb 2012 tak for at du informerede mig om det med sverige, var jeg slet ikke klar over ! men ja det skal han da- nu når jeg har fået den flotteste basse i kuldet dernede, så vilo jeg jo gerne vise ham frem til alle:)

han er jo lidt ranglet at se på nu hvor han er 4 måneder gammel og ikke rigtig kan styre hans ben smiley
    men dejligt temperament, og godt socialiseret!

• #91   21. feb 2012 Lene: husk at det ikke er alle træningssteder, som tager kuperet hunde ind, så forhøre dig i god tid.

Krumme: er du sikker på at Sverige tager ørekuperet hunde ind - og ikke kun de halekuperet?

• #94   21. feb 2012 hehe.. så havde jeg ret.. det er kun de halekupert og det er for at give hunde ,der evt her mistet halen ved en skade, mulighed for at få den ene udstilling, så de kan bruges i avl.
    Så jo, jeg viste det godt smiley og kan ikke tage til Sverige, men Polen og så tror jeg faktisk at Luxemburg stadig tillader kuperet hunde.

• #96   21. feb 2012 ja.. for Serbien er ikke EU og derfor kan du slet ikke hente den når den er mellem 8 og 12 uger, hvor man fra EU lande må hente ikke raciesvaccineret hvalpe, når man søger om det. Så derfor skal den vaccineres og der skal afventes til den så er gammel nok til at få taget en blodprøve, for at måle dens antistof mod rabies i blodet, inden den kan komme til DK... så den bliver pænt gammel inden.

• #99   21. feb 2012 hehe smiley

• #100   22. feb 2012 hov der skete noget her mens jeg var væk smiley

hunden er fra Serbien, hvor ham jeg køber ham af altid har købt hans hunde- samme mande som havde amstaffen Targo herinde smiley

Nå men han hentede ham selv i serbien og har haft ham hjemme hos ham, da det var meningen han selv skulle beholde ham, men omstændigheder gjorde at han ikke kunne beholde ham. Han bor et kort stykke fra mig, så han skal hjælpe mig med træning osv, være min sparringspartner:)

har har ham med i skoven med mine egne hunde og deres franske hvilket bare gik helt fantastisk ! skal starte til kurset kørekort til hund til april .. hende fra DKK mente det var bedre når han jo snart runder de 5 måneder smiley

• #102   22. feb 2012 ja hunden er i DK nu, det har han været i 14 dage.. jeg har været der ude og været sammen med ham mange gange smiley

• #103   22. feb 2012 Er du sikker på, at den er kommet lovligt til landet og har alle papirerne i orden ??

• #104   22. feb 2012 ja det er jeg sikker på- har set parpierne smiley

• #105   22. feb 2012 det eneste han mangler er at jeg tager ham med ned til dyrlægen og får ham i DHR:)

• #106   22. feb 2012 hvordan set det på papirerne..? han er jo fra et land hvor han ikke kan indføres til DK inden han har en rabies vacc og har fået taget bloprøve og et kan man ikke nå med hans alder.... sådan har jeg forstået det

• #107   22. feb 2012 hvor pinligt !!! jeg har blandet 2 lande sammen .. Nå men han er fra ungarn, helt nøjagtig denne kennel (link fjernet)

Men ja han er rabies vacc, derfor han først er kommet til Dk nu hvor han er 3,5 måned smiley
    Og har set hans dyrlæge papir ( fået tjekket op på det ved egen dyrlæge) , set hans tavle og hans pas smiley

Kommentér på:
øre+halekupering???

Annonce