6.402 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Dværgpuddel Dværgpuddel

Hej allle på Hundegalleri.

Kæresten og jeg går og overvejer at få en dværgpuddel her til sommer.
Jeg ville hører hvad jeres erfaringer er med racen. Altså deres sind, væremåde osv.
Jeg har i forvejen to dejlige katte i en lejlighed på 71 kvm, med massere af plads. Kan pudler/dværgpudler godt bo i lejlighed ?

Håber i vil svare på mine spørgsmål smiley

Hilsen Sophia N

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dværgpuddel
  • #1   30. jan 2012 Da jeg var barn havde vi en dværg puddel i lejlighed.
    De er meget kloge og kærlige ret næmme ot træne. Vores var rigtig klog og selv regnet mange ting ud inden vi nåede at lære den det. Pelspleje; ved jeg ikke helt, for det var ikke mig der stod for det. Har du søgt på nettet under racebeskrivelse? smiley

• #2   30. jan 2012 Jeg mener selv at det ikke er et spørgesmål om hvor stor lejlighed men hvorvidt man er klar på at stimulere og aktivere hunden. Selvf. skal man fx ikke have en GD hvis man har en lille lejlighed på 40 kvm. Men med en lejlighed på jeres størrelse kan jeg ikke se nogen problem. Vi har 80 kvm og vi har en Japans spids. Vi bor så på grundplan med have til. Så i skal være opmærksom på om dværg pudler har noget med hofter og led (ved ikke noget om det) hvis i bor et sted med mange trapper. smiley

• #3   30. jan 2012 vi har en dejlig puddel i en lejlighed men pas på for en gang puddel altid puddel, hehe det er den mest fantastiske rase jeg kender og de er nemme at træne, og har en helt fantastisk glad personlighed

• #4   30. jan 2012 Jeg har en storpudel i en lejlighed, så det burde ikke være noget problem smiley

• #5   30. jan 2012 Tak for jeres svar smiley
    Marina: Jeg har kigget lidt på nettet, men det er svært at finde en go ligefrem beskrivelse af dværgpudlen. Så håber der en en masse mennesker herinde der kan komme med gode input.

Jeg er glad for i siger de godt kan bo i lejlighed !

Hvordan er de hvis/når man ikke lige er hjemme, gør de meget eller hvordan? Tænker på når den kommer til at bo i lejlighed, så skal/må den jo ikke genere de andre i opgangen. Nogle der ved noget om det ? smiley

• #6   30. jan 2012 Hvis du sørger for at aktivere din hund og har sørget for at den er vant til at være alene, ville jeg ikke mene at den står og gør. Med min hund har det aldrig været et problem, vi har videoovervågning på hende, for at være sikker på hun ikke genere naboerne (vi har en emsig nabo som kan brokke sig over ingenting), og der er aldrig noget, hun ligger bare og slapper af smiley

• #7   30. jan 2012 http://pudelklubben.dk/om-racen/info.html

• #8   30. jan 2012 Enig med Marina.
    Den kan godt trives i lejlighed, men det er en aktiv lille hund, så den skal aktiveres smiley Agility vil være et godt bud, det kan de være rigtig gode til.

• #9   30. jan 2012 Det lyder jo perfekt smiley
    Ihh må ejer sådan et vidunder smiley
    Er der nogle der kan anbefale nogle kenler med dværg/toy pudler ? (hvis man må det)

• #10   30. jan 2012 Øv smiley Har godt set din puddel og nøj den er sød smiley
    Skal bruge en til sommer i uge 32. ca.
    Hvorfor får de ikke hvalpe før næste år ?

• #11   30. jan 2012 jeg skal have en fra kennel aconite, her till sommer hun laver nogle gode hunde syntes jeg

• #12   30. jan 2012 Okay , må ind og søge på den kennel så smiley
    Din hun ser også så fantastisk ud !!
    ved i noget om hvornår og hvor lang tid før man skal bestille eller om man skal vente til kuldet er kommet til verden ?

• #13   30. jan 2012 Nete G: Selv tak smiley Og okay, øv.

• #14   30. jan 2012 Kontakt den kennel du er interesseret i og snak med dem om hvordan og hvorledes med opskrivning. Vi var selv skrevet op til en tæve i god tid inden tæven var drægtig..

• #15   30. jan 2012 Okay det vil jeg så gøre smiley

Kommentér på:
Dværgpuddel

Annonce