832 visninger
|
Oprettet:
ang. køb af Chihuahua - hjælp gerne :) {{forumTopicSubject}}
Hej vi (min mor og jeg) kunne godt tænke os en Chihuahua. Vi har haft hunde før og alle trives storartet nu vil vi gerne prøve kræfter med en mindre hund.
Problemet er bare at sådan en lille krabat koster rigtig mange penge.. Så vi ville høre efter om der var nogle flinke mennesker der vidste om der var nogle der havde en billigt tilsalg evt. uden stamtavle..
Mvh. René og Lisbeth
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Har i ellers overvejet en Yorkie? De er jo også små, men væsentlig billigere
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 19
Igennem en kennel-klub.. jeg vil da lige kigge lidt på google.. men hvorfor skulle den være billigere med tavle end uden?
Yorkie? det siger hverken mig eller min mor noget desværre og de er heller ikke på hundegalleri?
Mvh. undertegnede
mar 2006
Jeg kan ikke anbefale andre da jeg ikke har erfaring med dem.
Det med at de muligvis er billigere m tavle bygger jeg på at der med tavle ofte er tale om seriøs opdræt i stedet for efterspørgsels-avl eller hundehandleri, hvor formålet er at tjene penge fremfor god avl.
Du finder nok ingen Yorkier, men søg efter Yorkshire terrier, så skal der nok dukke nogle op.
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 227
ellers så er der ofte chihuahuaer til salg uden stamtavler i den blå avis... -men de er hurtigt væk... -så i skal tjekke temmelig ofte....
held og lykke...
mar 2006
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.185
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 19
Vi har hidtil kun haft Pomeranian 2 stk endtil nu.. og er meget glad for dem.. super dejlig hunde de har dog deres mening om tingene og hver deres personlighed..
Tyskland?
Vi satsede på at købe en i Danmark da vi også kunne snakke med ejeren selv for det giver jo også et indtryk af hvordan de har behandlet hvalpen..
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Nu når de er så dyre og tit er indavlet og mange andre ting... hva så med en anden race?
En griffon fx?
De findes også både i langhåret og korthåret. Min er en korthåret. De er ligeså små, men langt mere robuste både af sind og kropsmæssigt.
Ville bare komme med et forslag ;o)
Håber at I finder den helt rigtige hund.
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 83
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 227
-problemet er jo bare at der er svinsk store ventelister på chihuahua her i dk, fordi de små chihuahuaer er så populære... i tyskland er en chihuahua under tre kg intet værd på udstillingerne - dermed er der ikke mange der vil have dem og dermed ingen lang venteliste...
-og så får man jo også turen til tyskland ud af det....
ang. køb af Chihuahua - hjælp gerne :)