978 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

Bullterrier minature Bullterrier minature

Jeg søger så meget viden som overhovedet muligt. Har læst flere steder om dem - men hvis nogen kender nogen super kenneler og geniale hjemmeside så smid det gerne op.

Vi har nemlig haft i tankerne om at få en hund nummer 2, og er begge blevet ret vilde med Bullterriere minaturen.

Og jer der har en eller har haft osv..
Jeres historier osv er velkomne ! Jeg vil elske at vide hvordan det er at dele livet med sådan en basse..

-Min plan er at besøge kenneler osv. For jeg vil være 110% sikker på det er hunden for os - race beskrivelsen lyder bare som den helt rigtig hund.. Men en beskrivelse til den ægte vare kan jo være stor!

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bullterrier minature
  • #1   30. jan 2012 Det bedste er at møde eksemplarer af racen - de er nemlig svære alene at beskrive med ord :O)

Man skal se sig godt for - sørg for kun at køb efter forældre der er testet for arvelige sygdomme og udstillet med godt resultat... Racen er disponeret for PLL, PL, nyresygdom, hjertesygdom, døvhed og allergi/hudproblemer...

Ska se om ikke jeg ka finde nogle videoer og gode beskrivelser af racen smiley

• #2   30. jan 2012 Lige bullterrier miniaturen ville jeg nok vente nogle år, eller ti med hvis jeg var i dine sko smiley

Husk under alle omstændigheder at læse om ulemperne ved racen og tag dem alvorligt!
    Jeg har endnu ikke mødt en som ikke var egetkøns agressiv.
    Det er en hund som kræver meget og ikke lader sig opdrage via "gængse metoder."
    Føler den sig uretfærdigt behandlet får du kamp til stregen så du tror det er løgn.

MEN det er jo også det som er så forbandet skønt ved dem. Charmen.
    Jeg kalder min lille dreng en sur gammel mand nogle gange og det er han smiley

• #3   30. jan 2012 Jeg har læst om sygdomme og det bliver ikke impuls køb. Også derfor jeg søger tiden herinde, da her er så mange med viden.

Har kontaktet en ang om at komme og se deres hunde.

Men tak for jeres svar smiley

• #4   30. jan 2012 Enig med Karen og Michelle...

Lige gyldig hvor mange hunde man har haft, så har man aldrig prøvet at få grå hår før man får en miniature... skøn race ... skøn skøn race, men lad være med at tro, at det er som andre racer.

Vær opmærksom på en at finde en god avler/kennel... evt. Von der alten veste i Tyskland... Bulliebompa i Sverige... vær kritisk... de døjer med megen sygdom, så forarbejdet skal gøres ordentligt ellers ender i med en hund som mig, som blev aflivet som 2 1/2 års.

Det er en terrier, og ja som Karen skriver, så er egetkønsaggressivitet nærmere reglen end undtagelsen... så hvis man vil i hundeskov hver dag, så er det ikke racen.
    De kan have tendens til at jagte hale... jagte skygger osv....

Man skal ligeledes forberede sig på, at mange har en dum kommentar om racen, da de tror det er en Pitbull....

Tag på nogle udstillinger.... mød mange hunde og ejere.

Jeg anbefaler sjældent racen, da jeg selv har oplevet hvor meget den fylder. Jeg skal have nr. 2 minibull, men de fleste af mine venner og familie ville nok ønske at jeg købte mig en Labrador :-))

Held og lykke med det.

• #5   30. jan 2012 Jeg er hjemmegående og mit liv er mine dyr godt og vel.

Men tak for tips :-)!
    Vi vil kører langt for den rigtige hund osv.

Igen tak! Værdsætter et værd svar.

• #6   30. jan 2012 Har haft fornøjelsen af at passe sådan en opfindsom lille fætter i en uges tid.. Skøn skøn hund,med en masse selvstændighed og evne til at lade som om man ikke er til stede,når den er optaget af andet smiley

Jeg passer ham gerne igen,men er godt nok træt, når ejer henter smiley

• #7   30. jan 2012 Stine... hahaha... du lyder som min familie, når jeg havde haft Elmo med... der er mere eller mindre ikke en af min familie eller venner der forstår, at jeg vil have den race igen....

• #8   30. jan 2012 Louise.. Gør jeg heller ikke.. GG

Ej kan sagtens se det skægge i deres personlighed,men sgutte hele året rundt smiley

• #9   30. jan 2012 Stine... jeg har faktisk prøvet at finde en "ny" race... men har bare accepteret, at det er "min" race... men jeg frygter at nogle ikke helt "tror" på en, når man vil fortælle om racen.... og tænker ja ja... den er god med hende smiley

Alle racer kan jo være svære.. men denne her fylder bare meget, og jeg synes ikke den er nem.

• #10   30. jan 2012 Louise.. Jeg tror så gerne på dig smiley
    Har som du osse kigget rundt og rotten er bare min race,så er i vildrede hvis den ryger..

men en ting er sikkert,det blir ikke en mini buller i stedet for.. ha ha

• #11   30. jan 2012 Stine.. er så enig... jeg tvivler også på mig selv, og om jeg er helt rask, når jeg ønsker mig en ny mini smiley

• #14   30. jan 2012 Bluntbull... jeg vil ikke sige der er problemer.. racen er som den er.. man vælger jo selv om man vil have sådan en hund... den er speciel på sin måde.. og det var jo ikke fordi de ikke var sunde nok.

I min verden er der bare racer, som ikke er nemme og ligetil.... og til tider kræver mere ansvar.. tålmodighed.

• #16   30. jan 2012 Bluntbull... nu er det jo en del år siden... og ikke sådan det foregår mere... så er på ingen måde enig.

Standard BT døjer skam også med en del sygdom...

• #17   30. jan 2012 SÅ enig med Louise..

"Jeg anbefaler sjældent racen, da jeg selv har oplevet hvor meget den fylder. Jeg skal have nr. 2 minibull, men de fleste af mine venner og familie ville nok ønske at jeg købte mig en Labrador :-))"

Man fatter det egentlig heller ikke selv.
    De gror bare ligesom fast på én og nægter, på vanlig buller vis, at fise af igen smiley

• #19   30. jan 2012 Bluntbull, -det samme kan siges om stort set alle racer, de fleste er forcerede på den ene eller anden måde.

• #20   30. jan 2012 Bluntbull, -jamen jeg er egentlig enig.. der er,for nogle, penge i hvalpe!

Det er præcis derfor det er vigtigt at se sig mere end godt for, der findes stadig opdrættere som brænder for racen og forsøger at optimere den!

• #21   30. jan 2012 Bluntbull... er ikke enig med dig...

Ang. penge i det... ja sådan er det jo med mange racer.. FB, Mops.. osv... derfor man skal være obs og finde en ordentlig avler.. du kan altid finde brodne kar hos alle racer.

Jeg er glad for de ikke laves uden tavle til 8000 kr. så alle tosserne også vil købe den.... frygter hvis racen ender som Amstaffen..

• #23   30. jan 2012 Bluntbull.. ja fint nok.. men det gælder jo alle racer.... som sagt er en høj pris fint med mig.. hvis kvaliteten er derefter... men som ved alle andre racer, så er det umuligt at undgå at nogle er i det for pengene.. og så må man gøre sit forarbejde godt, og finde en ordentlig avler.

• #25   30. jan 2012 Bluntbull... hmmm.. ja men det er jo heller ikke alle der gør det... vi er enige på nogle områder.... men kan ikke forstå hvor du vil hen.

Nej de skal ikke avle på syge hunde... eller bruge den samme han igen og igen... men det gælder sgu da alle racer.... der er mange som netop bruger interbreed i minien... og ikke kun avler efter de små....

Det ene udelukker da ikke det andet..... der findes masser af sunde minier...

• #26   31. jan 2012 Jeg vil næsten sætte en mini buller på højkant, på at den bliver den nye "mode-potensforlænger" hos alle plastikrockerne indenfor 5 år. Og er heller ikke i tvivl om at den får selskab af SBT'en hvis den da ikke ryger på forbudslisten:'-(

• #27   31. jan 2012 Kan slet ikke forstå nogen bare vil have en hund for at være "sej"/"moderne"

Jeg ser på en hund som en livsledsager - og ja jeg dummede mig ved min første hund (Ziggie), men hun havde brug for meget mere end jeg kunne tilbyde hende på daværende tidspunkt..

Men rottweileren er jo også blevet meget populær efter den nye hundelov..
    Og er sikker på at Bullterrien og SBT'en følger lige efter, når folk får åbnet øjene..

Desværre :/...

• #28   31. jan 2012 Pia> Hvorfor er det den race du/i er faldet for? Altså ikke for at betvivle jeres valg, bare nysgerrig:o)

• #29   31. jan 2012 Pia> Nu havde jeg ikke lige set at du havde så mange små husdyr.. Rotter, Ildere, marsvin, katte osv. Så var det måske ikke lige en miniature bull terrier du skulle kigge efter:-O Den passer ikke ret godt sammen med små husdyr, da den som regel vil jage dem og kan finde på at se dem som byttedyr, som den muligvis ville slå ihjel:-/

Ved godt at man selvfølgelig godt kan lære den at leve med mindre dyr, ved at lade den vokse op med dem. Men som jeg "kender" både almindelig Bullterrier og miniaturen, så er den sindsygt svær at opdrage på og har MEGET energi.

Ikke for at tale ned til dig eller dømme dig, men så er du også kun 20 år og en miniature bullterrier kræver en erfaren ejer og som jeg læser det på din profil, så har du solgt din første hund, fordi at du ikke magtede den. Nu må du ikke tage det som et personligt angreb, for det er det bestemt ikke. Men jeg tror bare at du lige skal tænke over om det virkelig er sådan en hund du skal have.

Jeg er selv helt forelsket i racen, men jeg ved at jeg ikke magter den, da jeg simpelthen ikke har erfaring nok. Der vinder min realistiske side desværre:o(

• #30   31. jan 2012 Ha ha smiley forstår slet ikke folk kan få en bull terrier som potens forlænger?
    Min kæreste vil helst ikke gå med Harley, blandt andet fordi han hyler ( lyder nærmest som sang ) når han gerne vil hilse på folk, men de ikke gider.
    Får han ikke opmærksomhed, så kaster han sig i jorden, og NÆGTER at gå eller rejse sig, og man kan altså ikke løfte 32 kg hund hjem! Går vi på græs, så spæner han rundt som var der ild i halen og slår koldbøtte lignende bevægelser, så min kæreste synes det er YDERST pinligt at lufte ham smiley så tror han ser det som stik modsat af en potens forlænger smiley

• Sara J
    Sara J Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #31   31. jan 2012 Det der med eget køns aggresivitet, den gælder vel også for tæver ??

• #32   31. jan 2012 Bluntbull - haha, racen er sgu da ikke avlet på de mindste skrævl i kuldene... Blot fordi de har været mindre behøver det jo ikke at betyde at de har været hverken skrævlede eller syge..

Og den dag idag er racen bestemt heller ikke mere udsat end sin større "fætter" - jeg hører om flere standarder der får konstateret nyre- og hjertesygdom end mini'er.... Derudover er standarden efterhånden avlet så abnormt stor at man kunne frygte for dens led...

Utrolig flot at generalisere alle opdrættere udfra hvordan EN praktisere - det fortæller vidst mere om dig end om opdrætterne generelt af denne fantastiske race!

Louise - mine forældre passede jo Hazel en enkelt dag efter hende og Astis "fall-out", og jeg tror ik de tilbyder det igen foreløbig ;O)))) De har endda selv haft to standarder, men synes alligevel hun gav lidt for mange grå hår...

Det siger virkelig også en del når du Stine, ejer af to rotter, synes det er en trættende hund ;O)

• #33   31. jan 2012 Det er meget svært at generalisere!

Men er nogen interesserede i at møde Elton er i meget velkomne smiley
    Han er ikke den bedste ambassadør for racen, han døjer med et utal af ting, men jeg tænker den side af racen også kan være vigtig at få med, for helhedsindtrykket.

• #34   31. jan 2012 Sara

Det er faktisk hannerne der er værst, men tæver kan da bestemt også være kællinge sure, men bliver mere ved det.

Humor, Humor , Humor og så tålmodighed Tålmodighed Tålmodighed, er ret vigtige nøgleord, hvis man vil dele livet med en buller...

• #35   31. jan 2012 He he, og min mor skal passe buller i 4 dage snart, hun har taget fri for arbejde for at kan vogte 24 timer over hvert skridt :o)) Og allieret sig med min niece til at give en hånd....Og ser frem til dagene med stor forbehold ;o))
    Sådan har det aldrig været med de andre hunde, dem ser hun frem til med glæde,..

• Sara J
    Sara J Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #36   31. jan 2012 Okay - jeg synes det er sådan en spændende race med en fed personlighed. Elsker generelt hunde der gir gråt hår smiley
    Men der er mange i min familie og omgangskreds, som har hunde af begge køn. Vil det være en sats med en tæve af en mini bull, tror I ?

• #37   31. jan 2012 Hvis i sørger for at de er sammen ofte, lige fra den er lille, kan i være heldige at det går, men jeg ville være møj forsigtig, vores bullerhan får ikke lov til at være sammen med andre , I starten gik han med vores Cavalier han, men så kom der en løbetid, og så blev han hanhund, og ingen han skulle være der.. Så han udfordrede både Cavalieren og vores Amstaff han..
    De er adskilt af en låge, og kan også sagtens gå tur med dem sammen, han kan også gå tur med vores Amstaff han, men det er med afstand imellem, og det er ikke Amstaff hannen der skaber problemet :o)

Vi tager ingen unødige chancer, og han får rigeligt med andre hunde, det er bare kun tæver...

Vores tæve er jo ung, og er sammen med "alle"..

Vi fik en ældre tæve hjem som gik lige ind i flokken , og hun var sammen med mange andre uden problemer, og nu er hun hjemme i Spanien igen, hvor hun går sammen med flere tæver, bla. sin mor, og dette er også uden problemer..

• #38   31. jan 2012 Karen - helt sikkert, alle aspekter skal med... Ingen er tjent med at vi maler et rosenrødt billede af racen - for det er bare ikke helt sandheden vel ;)?

Rikke - Hehe, det bliver spændende om din mor overlever ;O)

• #39   31. jan 2012 Syntes ikke jeg ser andre skriver det, men undskyld hvis jeg gentager..

Syntes de er hammer gode til næsearbejde, andre der oplever det ?

Vi laver også Agility, der skulle der lige nogle gange til før de fattede den, men så var de også på, men man skal stoppe før legen bliver for god, ellers går de igang med spilopper, såsom at bide føren i anklerne:o))

Jo mere man gider at aktivere sin buller, og lave sjove ting med dem,(Hvad der er sjovt, er jo forskelligt fra hund til hund, man må prøve sig frem) jo mindre finder de selv på.. :o)

"Bare en sofahund" Vil jeg bestemt ikke kalde dem..

Nu vores er ældre og får lov til længere ture, traver han bare derud af, han er næsten utrættelig, og elsker bare at være ude....

*Michélle aka Fie *
    Tror jeg bestemt også hun selv er spændt på om hun gør :o)))

• #40   31. jan 2012 Det kunne være vi skulle lave en Mød Bulleren dag... Aka vores gåture hvor vi aligevel er flere samlet :o) Det kunne være at den lyserøde kanin, var med på sådan en ide`

*Michélle aka Fie *
    Hvad dato var det nu, vi fik ordre på at der var mødepligt ??

• #41   31. jan 2012 Rikke - Det er også min oplevelse at de har en fantastisk næse.. Vi går til kaninslæb med Hazel i DTK - hun er lidt for hurtig på sporet, men de erfarne synes hun klare sig rigtig fint smiley

Min oplevelse efter at have haft to standarder (da jeg boede hjemme vel og mærke) og en mini er, at mini'en er langt mere driftig og det gør den mere trænbar... Men det betyder også at det netop ikke er en sofahund :O)

Du må lige give en update på hvordan det er gået med din mor :O)

• #42   31. jan 2012 Jeg mener det er den 26 august, hvor vi skal lære dog-dancing med vores bullere :O)

Men vi har bakketuren inden da, som vi måske kunne lave til en "mød en mini"-dag :O)

• #43   31. jan 2012 Vi blev forelsket i racen ud fra billeder og racebeskrivelser.
    -Og det jo slet ikke sikkert at det er denne race vi vælger os. Da vi skam har kigget på flere - og søger den race som vil passe bedst ind i min lille familie..

At jeg ikke "magtede" vores første hund, virker forkert - og hvis det står nogen steder har jeg sq ikke tænkt mig om da jeg skrev det - for 2-3 år siden.

Min første hund var noget af det mest fantastiske, og vi elskede hende rigtig højt. Vi trænede, løb/gik ture osv for hende.. Men når hun var ude i haven ødelagde hun hegnet eller sprang over - hun ville bare løbe på markerne..
    Det blev der klaget over - og da vi ikke havde muligheden for at flytte - valgte vi at hun skulle have et bedre hjem.. Og vi fandt det bedste hjem, hvor hun kunne bo på landet, med to kæmpe marker at løbe på og strand for enden af markerne. - hun klikkede super med nye ejer - og for os virkede det bare mere fornuftigt at hun kom afsted, end vi "holdte" hende tilbage, og hun fik skæld ud for hendes trang til at løbe frit.

At min alder ikke er den højeste er jeg desværre ikke rigtig herre over. Men i mit hoved er alder et tal, ikke et nummer for hvor meget erfaring, tålmodighed osv du har dig.

Jeg er hjemmegående - godt nok med udsigt til at skulle ud i arbejde senere hen - forhåbenligt.
    Og min hverdag går med at passe mine dyr.. Og ja der står i beskrivelsen jeg har mange - men beskrivelsen er desværre ikke up to date. -Fordi jeg ikke rigtig plejere at være herinde.
    -mest pga jeg oftest har set "headhunting" osv. pga alder, valg af racer osv.

Jeg lavede ikke denne tråd fordi at jeg har valgt at jeg ville købe denne race - eller for at få afvide jeg ikke har tålmodighed eller erfaring :).
    Men ganske enkelt for at racebeskrivelser ikke altid passer til den virkelighed vi lever i.
    Og jeg elsker at vide andres folks erfaringer med netop racen.. Både det gode og dårlige.

• #44   31. jan 2012 Michelle.. har faktisk 3 stks smiley og ikke af sofarytter slagsen smiley

Så 1 stks mini kan smadre en rotte ejer der farer rundt med sine kræ altid..

Mon man kan nøjes med en halv og gerne den del,der ligger stille og opfører sig pænt GG

• #45   31. jan 2012 Stine - en mini burde da være piece of cake for dig når du er vant til hele tre stks rotter ;O)

Findes der en del der opfører sig pænt ;O))

Pia - jeg tror ikke nogle har ment det som et angreb på dig.. Desværre er interessen for mini'en voldsomt stigende; indenfor det seneste halve år har vi set flere og flere tråde lig din - så vi er nogle stykker der frygter at racen ska blive den nye modehund....

Mit bedste råd er at møde nogle irl - Hazel er altid villig til at møde nye mennesker :O)

• #46   31. jan 2012 Jeg ville aldrig vælge en hund ud fra den er "moderne". Langt fra.
    For jeg skal jo leve med den hund til den skal over regnbuebroen.

Jeg forstår godt i passer på "jeres" race :). Og mente ikke indlægget som for at forsvare mig - men lige så meget at forklare hvor jeg står :).

Men jeg vil klart tage ud at møde racen smiley Vi har et par racer som skal mødes - inden vi tager nogen valg - det er ikke en hastesag for os. Men mere en lille drøm at kunne finde et lille familie medlem, vi og vores hund kan nyde godt af.

• #47   31. jan 2012 Af ren nysgerrighed - hvilke andre racer har I kig på? smiley

Hvis du ellers har spørgsmål til mini'en så spørger du bare løs smiley Ellers kig evt gamle tråde - der er efterhånden nogle stykker herinde smiley

• #48   31. jan 2012 Pia> Grunden til at jeg nævnte din alder, er at det (i mine øjne) er de færeste 20 årige der er erfarne hundeejere.
    Men ja, som flere andre skriver, så handler det nok om at komme ud og møde nogle irl, og så at slå koldt vand i blodet og vente på den rigtige hvalp, hvis i bestemer jer for at i skal have en MBT:o)

En anden mulighed kunne måske også være at få en voksen hund, der har rendt den værste lømmelalder af sig. Måske en udstationeringshund fra en opdrætter

• #49   2. feb 2012 Jeg fik slutningen af året 1998 en dejlig Miniature bullterrier tæve hun var 6 mdr da jeg fik hende og jeg var 18 år. Babe blev 11,5 år hun var helt igennem den dejligste lille pige, hun kan tilsyneladende ikke ha været særlig racetypisk for hun kunne med alt og alle, de sidste år med en amstaff tæve der var aldrig problemer. Babe var kærlig sjov og stædig hun lærte aldrig kommandoerne sit og dæk men til gengæld var hun 99,9 % lydig jeg kunne "styre" hende med knips og fløjt, hvis hun var løs på stranden kunne hun løbe forbi alle slags dyr uden at vise dem det mindste int. Jeg stolede 200% på hende! I 2002 og 2004 kom min datter og søn self gik alt også super hun var så god til børn. Ja der er intet negativt i mine erindringer om min lille Baby, Betty babs, Babe kært barn har mange navne. Hun har aldrig fejlet noget. Hun vil altid være elsket og savnet. Og en ting er helt sikkert vi SKAL have mini igen en dag smiley

• #50   2. feb 2012 http://www.hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=30922

• #51   2. feb 2012 Martin - hvori består det ikke racetypiske i din beskrivelse af Babe?

Min tæve elsker også alt og alle - hun har et rigtig godt hundesprog, er ganske samarbejdsvillig og generelt bare den dejligste hund man kunne forestille sig :O)
    MEN jeg fornægter ikke at hun er en bull terrier - hun har en meget lang lunte, men overskrider andre hunde den grænse, så siger hun meget kraftigt fra...

Og selvom jeg synes det er en fantastisk race, så er jeg også bevidst om at det ikke er en hund for alle...

• #52   2. feb 2012 Tror du har misforstået mig, jeg mener mht. eget køns aggressiv.

TS skriver:
    Og jer der har en eller har haft osv..
    Jeres historier osv er velkomne ! Jeg vil elske at vide hvordan det er at dele livet med sådan en basse..

Her fortalte jeg så en lille bitte smule om min gamle tæve der fulgte mig i tykt og tyndt i 11 år!

• #53   2. feb 2012 Det er jo ikke alle der er egetkøns-aggresive. Men jo, det ligger jo til racen:o)

Det er dog mest udpræget hos hanner, ligesom med alle andre racer:o)

• #54   2. feb 2012 Nej præcis ikke alle er egetkøns-aggressive , min veninde havde Babes kusine der var heller ikke problemer med hende, hun var dog meget mere stædig og egenrådig.

• #55   2. feb 2012 Nej, som sagt så ligger det også mest til hannerne:o)

Men man kan selv gøre meget ved at socialisere dem godt fra start af.

• #56   2. feb 2012 Og nu vil jeg så lige pointere at jeg ikke benægter at de kan være det!

• #57   3. feb 2012 Var godt klar over at det var den del du refererede til, men som allerede nævnt, så er det selvfølgelig ikke alle der er det blot fordi det ligger til racen...

Jeg har haft to standarder (en han og en tæve) og nu min mini - ingen af dem har haft problemer med andre hunde... Men derfor synes jeg nu stadig det er en meget relevant oplysning at give til folk der ku være int i racen... Imo er det ikke den rette race hvis det er et must at komme i hundeskoven, hvor 40 fremmede hunde render sammen i et stort miks...

• #58   3. feb 2012 Michelle.. tror simpelthen den er for stædig og egenrådig til mig smiley er generelt ikke til terrier i mit hjem smiley

Så jeg nøjes med at låne og så pænt afleverer tilbage igen smiley

• #59   3. feb 2012 Stine - ligeså frustrerende det ka være, ligeså meget elsker jeg det :0) måske det er fordi Bull terrieren ligner mig af sind smiley

Hvordan fungerer dine rotter sammen med den?

Kommentér på:
Bullterrier minature

Annonce