{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Ejer af overfaldshunde efterlyses! {{forumTopicSubject}}

Ejer af overfaldshunde efterlyses!
Ejeren af to sibirian husky-lignende hunde, der i går eftermiddag overfaldt og skambed en hvalp i Hjerting ved Esbjerg, efterlyses.
Læs mere her: http://www.hunden.dk/Hunde-nyheder/SeNyhed/?ID=727
--------
Manden beskrives som 25-30 år, 175-80 cm høj, skaldet, rundt ansigt, normalt bygget, "almindelig dansker". Han var iklædt gul/orange sweat shirt med lange ærmer, sorte løbebukser med reflekser, lyse kondisko.
Hundene beskrives som store lyse "ulvefarvede" af a la typen Siberian Husky.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ejer af overfaldshunde efterlyses!
  • #1   31. jan 2012 ØV hvor er det træls at folk ikke kan tage ansvar for deres hunde.. smiley Han skulle fandeme ikke bare ha været løbet videre med kommentaren "Det kan da være lige meget"..

• #2   31. jan 2012 Sådan en RØV!
    Håber han bliver fundet og pålagt at betale en bøde + dække udgifter til dyrehospital... og så ville en undskyldning til Lhasa-ejeren bestemt ikke være af vejen, men det kan man jo nok godt fornemme ikke kommer til at ske.

• #3   31. jan 2012 Det er godt nok svineri. Jeg håber de finder ejeren og så må vi jo se hvor "ligemeget" det er når han bliver præsenteret for bøde, dyrlægeregning og forhåbentlig mindst et mundkurvepåbud på sine hunde.

• Kim A
    Kim A Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #4   1. feb 2012 Som ejer af Siberians Husky er jeg frygtelig ked af at racen bliver hængt ud, inden at det overhovedet er konstateret at det er Siberian Husky's der har gjort dette.
    De fleste ejere af Siberians vil sige at man ikke løber med sine hunde løs, da denne hunderace normalt vil stikke af (ville aldrig gøre dette selv).
    Yderligere beskrives det som en værende en stor hund, hvilket selvfølgelig afhænger af øjnene der ser, men en Siberian Husky er en medium størrelse hund på ca 20 kg.

NÅR NU DETTE ER SAGT, så håber jeg håber virkeligt at man finder frem til vedkommende (eller at han melder sig selv), der opførte sig så uanstændigt og mener for den sags skyld ikke at han overhovedet er egnet til at have hund, baseret på hans handlinger eller mangel på samme.
    Een ting er at ens hunde går hen og laver noget som man aldrig regnede med at de ville gøre (må gå udfra at han ikke troede det, siden han løb med dem løst), men totalt at mangle at reagere og hjælpe og bare stikke af, det siger meget om personen.
    Jeg håber at hvalpen får det godt igen såvel fysisk som psykisk og at de i fremtiden tør gå på gaden uden at være bange.

• #5   1. feb 2012 Kim A: Jeg ser ikke at der er nogen som kritiserer racen? Eller siger at overfaldshundene var siberian huskies? Og der bliver jo skrevet "siberian-husky lignende" og "a la typen siberian husky".

Det er jo en efterlysning og jo mere præcis man kan være i beskrivelsen desto bedre. Var der kun skrevet "slædehunde lignende", så er det jo et mere vidt begreb.

Jeg vil betegne en siberian husky som en stor hund. Skulderhøjden for en han er trods alt 53,5 - 60 cm og for en tæve 50,5-56 cm. For mig er en mellemstørrelse hund noget på størrelse med en cocker spaniel.

• #6   1. feb 2012 Nogen der ved om HAM KLAPHATTEN ( vil ikke skrive det jeg helst ville kalde ham) er fundet ??, læste i nyhederne at den lille Lhasa apso var i bedring men ikke uden for livsfare endnu, pga den punkterede lunge.

• #7   2. feb 2012
    Ingen der har hørt om fjolset er fundet???

• #8   2. feb 2012 Jeg har set, før hændelsen, en mand ude omkring Hjerting løbe rundt med sine to store slædehunde. De lignede dog mere Malemutter end Huskyer.

Nu bor jeg selv i Hjerting, og det er yderst sjældent jeg støder på folk med den type hunde, udover to andre der har Samoyeder..

• #9   2. feb 2012 Jeg håber han bliver fundet... sikke en idiot :o( Og stakkels lille hund :o(

• #10   2. feb 2012 xxSB, nu kan det jo godt være Malemutter da hun ikke var sikker, så ved du hvem han er så bed politiet tjekke ham, det sker det jo intet ved.

• #11   2. feb 2012 Jeg holder da lige øje. Bor tæt på hjerting.

- Hm, bryder mig ikke om stedet, hvor den er blevet opereret though. Men godt, den klarede det.

Kommentér på:
Ejer af overfaldshunde efterlyses!

Annonce