1.107 visninger
|
Oprettet:
Ejer af overfaldshunde efterlyses! {{forumTopicSubject}}
Ejer af overfaldshunde efterlyses!
Ejeren af to sibirian husky-lignende hunde, der i går eftermiddag overfaldt og skambed en hvalp i Hjerting ved Esbjerg, efterlyses.
Læs mere her: http://www.hunden.dk/Hunde-nyheder/SeNyhed/?ID=727
--------
Manden beskrives som 25-30 år, 175-80 cm høj, skaldet, rundt ansigt, normalt bygget, "almindelig dansker". Han var iklædt gul/orange sweat shirt med lange ærmer, sorte løbebukser med reflekser, lyse kondisko.
Hundene beskrives som store lyse "ulvefarvede" af a la typen Siberian Husky.
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.418
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.108
Håber han bliver fundet og pålagt at betale en bøde + dække udgifter til dyrehospital... og så ville en undskyldning til Lhasa-ejeren bestemt ikke være af vejen, men det kan man jo nok godt fornemme ikke kommer til at ske.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
jan 2012
Følger: 1 Svar: 1
De fleste ejere af Siberians vil sige at man ikke løber med sine hunde løs, da denne hunderace normalt vil stikke af (ville aldrig gøre dette selv).
Yderligere beskrives det som en værende en stor hund, hvilket selvfølgelig afhænger af øjnene der ser, men en Siberian Husky er en medium størrelse hund på ca 20 kg.
NÅR NU DETTE ER SAGT, så håber jeg håber virkeligt at man finder frem til vedkommende (eller at han melder sig selv), der opførte sig så uanstændigt og mener for den sags skyld ikke at han overhovedet er egnet til at have hund, baseret på hans handlinger eller mangel på samme.
Een ting er at ens hunde går hen og laver noget som man aldrig regnede med at de ville gøre (må gå udfra at han ikke troede det, siden han løb med dem løst), men totalt at mangle at reagere og hjælpe og bare stikke af, det siger meget om personen.
Jeg håber at hvalpen får det godt igen såvel fysisk som psykisk og at de i fremtiden tør gå på gaden uden at være bange.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Det er jo en efterlysning og jo mere præcis man kan være i beskrivelsen desto bedre. Var der kun skrevet "slædehunde lignende", så er det jo et mere vidt begreb.
Jeg vil betegne en siberian husky som en stor hund. Skulderhøjden for en han er trods alt 53,5 - 60 cm og for en tæve 50,5-56 cm. For mig er en mellemstørrelse hund noget på størrelse med en cocker spaniel.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
jun 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 211 Svar: 2.109
Ingen der har hørt om fjolset er fundet???
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 19
Nu bor jeg selv i Hjerting, og det er yderst sjældent jeg støder på folk med den type hunde, udover to andre der har Samoyeder..
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
- Hm, bryder mig ikke om stedet, hvor den er blevet opereret though. Men godt, den klarede det.
Ejer af overfaldshunde efterlyses!