{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Forbudt for hunde film? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Min mand, jeg og Diego så i fredags ulvehunden på DR1 og under kamp scenen mellem Mia tuk og pittbull'en er Diego meget optaget af fjernsynet, hvorefter min mand siger - "Han ( diego) bør da ikke se sådan noget i fjernesynet" det udløstet så en lang god snak om hvorvidt hunde forstår hvad de ser i fjersynet og vi nåede ikke helt til eninghed om dette.

Så nu spørg jeg jer kære HG'er,
- Forstår hunde hvad de ser i fjernsynet, hvis ja, bør man så "beskytte" hundene ligesom man beskytter børn? *GG*
Ja, jeg griner fordi jeg sys der er lidt fjollet, men glæder mig til at høre fra jer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbudt for hunde film?
  • #1   1. feb 2012 Der er ingen tvivl om, at vores hunde også reagerer - og vi var fx. nødt til at slå væk fra Ulvehunden i weekenden, fordi vores plejehvalp slet ikke kunne finde ro, mens den kørte.

Og ugen før var de allesammen været dybt optaget af "8 below". Jeg har dog kun den ene gang været ude for, at jeg måtte skifte program. Vores voksne hunde virker bare som om de hygger sig, når der er dyr på TV - og selvfølgelig specielt hvis det er hunde. Jeg har aldrig oplevet, at de reagerede på fx. hundeslagsmål, og vi var da også skiftet væk fra programmet længe inden, den scene du omtaler. Det var bare over Goofys sengetid, så han skulle ikke distraheres smiley

• #2   1. feb 2012 nej, er helt enig i at de kan se hvad der sker, altså vores er virkelig en fjernsynshund, både med film og tegnefilm som han med glæde ser om morgen med vorews datter.. men det kan de se at det er hund der er i fjernsynet? altså jeg mener kan de skelne mellem hund og hest hvis nu man tog lyden fra fjernsynet?

• #3   1. feb 2012 Et er at se, noget andet er at forstå smiley

• #4   1. feb 2012 La vær at vise tænder- ja, det er det jeg mener, hvor meget forstår de? f.eks som scenen jeg skrev om længere oppe, der var jo både vrede lyde osv. forstod min dreng at det var 2 hunde der sloges? eller?

• #5   1. feb 2012 Jamen forstår ikke hvad der skulle ske ved det, selv hvis, han skulle forstå lydene. Han får næppe mareridt om natten, traume eller lyst til selv at slås med den næste hund han ser smiley
    De hører lyderne og kigger i den retning de kommer fra, altså tv'et. De ser jo ikke tv som os, dvs tanker om hvad der sker, hvorfor osv osv.

• #6   1. feb 2012 Jeg er ret sikker på, at en hund forstår meget mere af en slåskamp mellem hunde, en vi gør ;o)
    Også når den foregår på fjernsynet.

Men jeg tror nu ikke det er nødvendigt at skærme hunde ;o))

• #7   1. feb 2012 Mikael - better safe than sorry *GGG*

Og vi ved godt hvad der sker, hvis hundene får behov... så tilraner de sig magten og vi omdannes til ydmyge tjenere *GG*

• #8   1. feb 2012 bonnie er fuldstændig ligeglad

• #9   1. feb 2012 Et eller andet sted er det vel naturligt, hvis en hund - især en hvalp - reagerer på lyden af meget vrede hunde med at blive urolig??

Min Basil virker interesseret i fjernsynet, når han kan høre andre hunde, men ellers ikke. Så jeg har bestemt ikke indtryk af, at han hverken ser eller forstår, hvad der foregår på skærmen. smiley

• #10   1. feb 2012 Fodbold forbudt for Fox Terrier.

Min bandoms/ungdoms Fox terrier jagtede bolden rundt om fjersynet når den fløj ud af billedet. Vi måtte enten holde den væk, da ophidselsen for den var for stor eller holde os til sportsfrie kanaler.

Hvad de ser/hører tror jeg ikke de forbinder med andet end det er den kasse der står i stuen.

Man kan lære et barn 2+2=4 men man kan ikke lære en hund at tælle.

• #11   1. feb 2012 Kaoz reagerer aldrig på TVet.. uanset hvor mange hunde der larmer..

Katten min derimod bliver tosset hvis hun hører killinger (feks animal planet), så der slår jeg om.. Hun er ikke "uh, jeg er blevet mor", men nærmere "dem slår jeg lige ihjel!..

Men Kaoz hverken ser eller hører TV, han er fuldkommen ligeglad =)

• #12   1. feb 2012 Thøger; aaarh, det er nu ikke heeelt sandt ^^
    Der er nogen hunde, der kan tælle, lol. Men ikke helt uden træning, lol.

Anyway, tilbage til emnet.
    Vaks reagerer helt klart på hunde i tv, men har vist også fattet, at de ikke springer ud og lander på stuegulvet.
    - Og han er ikke den store fjernsynshund. Men han kan da godt finde på at kigge lidt underligt, hvis fjernsynet gør *G*

• #13   1. feb 2012 Mine forældres hund så en hjemmevideo, hvor min søsters hund står og gør ude ved mine forældres pool. Mine forældres hund står og kigger lidt og løber så hen til døren og er helt vild, fordi han vil ud til ham... men han er der jo altså ikke.

• #14   1. feb 2012 Kan se det er forskelligt fra hund til hund hvor intra. de er i tv'et..*GG* Men hunden ligner jo også sin ejer er der nogen der mener. HaHaHa.. Så det siger måske mere om os ejer end om hunden, altså hvor meget fjernsyn de ser.. lol

Men nej, jeg tror heller ikke at hunden tager skade af det den ser og jeg vil nu også holde mig på den ret at det er ok at slå over på en anden kanal hvis jeg ser tv med min datter og der kommer noget uhyggeligt, meeen hunden, han må finde sig i hvad der sker i fjernsynet.. *GG*

• #15   1. feb 2012 min tæve liker at se på dyreprogrammer...

en aften slo jeg ikke tv af og faldt i søvn... neste morgen vognet jeg til en hund som var hysterisk... det var Cæsar Milan på tv... første gang hun så det og klikket totalt... så aldrig CM her i stuen ...( plejer aldrig at se ham selv )

Kommentér på:
Forbudt for hunde film?

Annonce