903 visninger
|
Oprettet:
Forbudt for hunde film? {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Min mand, jeg og Diego så i fredags ulvehunden på DR1 og under kamp scenen mellem Mia tuk og pittbull'en er Diego meget optaget af fjernsynet, hvorefter min mand siger - "Han ( diego) bør da ikke se sådan noget i fjernesynet" det udløstet så en lang god snak om hvorvidt hunde forstår hvad de ser i fjersynet og vi nåede ikke helt til eninghed om dette.
Så nu spørg jeg jer kære HG'er,
- Forstår hunde hvad de ser i fjernsynet, hvis ja, bør man så "beskytte" hundene ligesom man beskytter børn? *GG*
Ja, jeg griner fordi jeg sys der er lidt fjollet, men glæder mig til at høre fra jer
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 86 Hunde: 9 Emner: 530 Svar: 12.844
Og ugen før var de allesammen været dybt optaget af "8 below". Jeg har dog kun den ene gang været ude for, at jeg måtte skifte program. Vores voksne hunde virker bare som om de hygger sig, når der er dyr på TV - og selvfølgelig specielt hvis det er hunde. Jeg har aldrig oplevet, at de reagerede på fx. hundeslagsmål, og vi var da også skiftet væk fra programmet længe inden, den scene du omtaler. Det var bare over Goofys sengetid, så han skulle ikke distraheres
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 807
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.484
jan 2007
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.484
De hører lyderne og kigger i den retning de kommer fra, altså tv'et. De ser jo ikke tv som os, dvs tanker om hvad der sker, hvorfor osv osv.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.980
Også når den foregår på fjernsynet.
Men jeg tror nu ikke det er nødvendigt at skærme hunde ;o))
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.980
Og vi ved godt hvad der sker, hvis hundene får behov... så tilraner de sig magten og vi omdannes til ydmyge tjenere *GG*
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 237
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 345
Min Basil virker interesseret i fjernsynet, når han kan høre andre hunde, men ellers ikke. Så jeg har bestemt ikke indtryk af, at han hverken ser eller forstår, hvad der foregår på skærmen.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 101
Min bandoms/ungdoms Fox terrier jagtede bolden rundt om fjersynet når den fløj ud af billedet. Vi måtte enten holde den væk, da ophidselsen for den var for stor eller holde os til sportsfrie kanaler.
Hvad de ser/hører tror jeg ikke de forbinder med andet end det er den kasse der står i stuen.
Man kan lære et barn 2+2=4 men man kan ikke lære en hund at tælle.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Katten min derimod bliver tosset hvis hun hører killinger (feks animal planet), så der slår jeg om.. Hun er ikke "uh, jeg er blevet mor", men nærmere "dem slår jeg lige ihjel!..
Men Kaoz hverken ser eller hører TV, han er fuldkommen ligeglad =)
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 427 Svar: 10.541
Der er nogen hunde, der kan tælle, lol. Men ikke helt uden træning, lol.
Anyway, tilbage til emnet.
Vaks reagerer helt klart på hunde i tv, men har vist også fattet, at de ikke springer ud og lander på stuegulvet.
- Og han er ikke den store fjernsynshund. Men han kan da godt finde på at kigge lidt underligt, hvis fjernsynet gør *G*
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 65
jan 2007
Men nej, jeg tror heller ikke at hunden tager skade af det den ser og jeg vil nu også holde mig på den ret at det er ok at slå over på en anden kanal hvis jeg ser tv med min datter og der kommer noget uhyggeligt, meeen hunden, han må finde sig i hvad der sker i fjernsynet.. *GG*
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.265
en aften slo jeg ikke tv af og faldt i søvn... neste morgen vognet jeg til en hund som var hysterisk... det var Cæsar Milan på tv... første gang hun så det og klikket totalt... så aldrig CM her i stuen ...( plejer aldrig at se ham selv )
Forbudt for hunde film?