{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

"Du er dyreplager" MIG?!? {{forumTopicSubject}}

Hmm, tror i ikke idag jeg fik afvide af en bekendt gennem nogle år at jeg var dyreplageri fordi jeg ENDELIG har fået arbejde og arbejder 8-9 timer de fleste dage, men har også fri 2 gange om ugen nogle gange + weekenden lørdag søndag, har meget svingene arb tider og dage.. men maks 9 timer.. Og nogle gange passer min veninde eller mor ham hvis det er 9 timer i 3 dage i streg ( Pga min dårlige samvittighed ) smiley

- Er det virkelig at være dyreplager?
Tænker bare, man kan da ikke have hund og et fuldtidsjob så? Og for at ha hund, skal man have job?

Hvad tænker i? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Du er dyreplager" MIG?!?
  • #1   1. feb 2012 Du er da ikke dyreplager, så er jeg ihvertfald også. Mine hunde er alene alt imellem 3 og 10 timer, oftest 8-9 timer fordi jeg også har et fuldtidsarbejde der skal passes, og mine hunde trives da fint med det.

• #2   1. feb 2012 puha så er jeg også dyreplager :S
    Kan bestemt ikke se hvorfor man ikke må have et fuldtidsjob eller lign. når man har hund. Man ska jo også have råd til mad og dyrlægeregninger :S

• #3   1. feb 2012 Hvis du er dyrplager ved det, er størstedelen af Danmarks hundeejere det vidst :o)
    Han vitterligt ikke se problemet i det, så længe hunden bliver aktiveret når man er hjemme smiley

• #4   1. feb 2012 Jeg ville nu heller ikke kalde det dyreplageri.

Men nogle racer er bedre til at være alene hjemme end andre. Eller rettere sagt, så knytter nogle racer sig meget til deres famile og egner sig ikke til at være alene hjemme i 8-9 timer dagligt.
    Men der er altid undtagelser:o)

• #5   1. feb 2012 Er da glad for folk er enige...
    Blev simplethen så chockerert over en så flabet udtalelse, især fordi vedkommende selv er på kontanthjælp og sidder derhjemme og feder den..
    Så skal hun da ikke belære mig om noget som helst.. ( har selv været på kontanthjælp LÆNGE så dette var ingen kritik mod folk der bliver nød til at få hjælp i denne tid )

- Jamen Anja - Drejer sig om en Chihuahua & Papillion ( Papillionen kommer først senere.. slut April smiley )

• #6   1. feb 2012 Og så handler det vel i bund og grund også UANSET race om at hvis de er alene i 9 timer dagligt, at man så bruger resten af dagen i selvskab med sin hund, altså har den med hos venner eller hvad man skal.. Eller bare er hjemme og hygger smiley får gået tur osv.

• #7   1. feb 2012 Mikael - *GG* hold mund smiley

• #8   1. feb 2012 MurderTeddy
    Du skal bare huske, at når du får din nye hvalp hjem skal den ikke være alene de første 2-3 uger smiley

Men nej, synes heller ikke du er dyreplager.. Mine hunde er ligeglade om det er 1 time jeg er væk og handler eller om de har været alene hjemme 6-7 timer:)

• #9   1. feb 2012 Der finde mange uvidende og dumme mennesker, selvfølgelig er du IKKE dyreplager.

• #10   1. feb 2012 MurderTeddy> Jeg ved ikke hvordan de har det med at være alene hjemme. Ikke lige "mine" hunderacer.

Men f.eks. Fransk Bulldog, er ikke så glad for at være alene hjemme, da den knytter sig meget stærkt til sin familie.

• #11   1. feb 2012 Men man kan jo aldrig vide om ens hund er ligeglad med at være alene hjemme.

Man går vel bare ud fra at den er, hvis den ikke hyler eller ødelægger ting.

• #12   1. feb 2012 Chardame - Er ALTID sammen med min hund / hunde når jeg har fri, og hvis jeg ikke må tage ham med hvor jeg skal hen bliver jeg hjemme! smiley
    De er min livsstil smiley er de ikke velkommende er jeg heller ikke efter en så lang arbejdsdag smiley

- hihi Anja nej det kan jeg se smiley .. Men tror nu nok alle kan lære det smiley !

maria - Ja det ved jeg godt smiley har skam os ferie til det.

• #13   1. feb 2012 MurderTeddy> Det tror jeg så ikke.. Eller det ved jeg at ikke alle kan. Der bliver årligt aflivet enormt mange hunde, fordi at de ikke kan være alene hjemme.

Det er selvfølgelig til dels fordi at de ikke bliver trænet til det, men også fordi at nogle hunde bare ikke egner sig til det.

• #14   1. feb 2012 Jeg vil ikke kalde det dyreplager...Meen jeg tror ikke man kan give hunden det optimale liv, hvis man har fultidsjob....Jeg tror de aller fleste af de hunde som aflives uden det er sygdomme som ligger til grund, de aflives fordi de har udviklet en adfærd som gør at ejer ikke kan have dem længere, Og hvorfor udvikler de sådan en adfærd, jooo fordi de ikke får nok fysisk og psykisk stimulering fordi de er alene hjemme i alle dagtimerne hvor det er lyst...

• #15   1. feb 2012 Anja J
    Ja, ved intet piveri, hyleri og ødelæggelse - ville jeg sige at hunden er ligeglad. Det er derfor jeg bruger det ord omkring mine smiley

• #16   1. feb 2012 Snow - Du har desværre nok ret, men jeg ved jo jeg gør alt jeg kan når jeg er hjemme :)!
    der ville ikke være mange hunde i DK hvis man kun kunne få en hvis man gik hjemme eller havde job på 3 timer.. Kan man jo desværre ikke overleve på smiley

• #17   1. feb 2012 Kathrine - Er os i tvivl om de kan eller ikke kan med tiden der smiley ...

ALLE SAMMEN -

Hvad tænker i om Chihuahua & Papillion nu hvor nogle nævner det kan være svære for nogle end andre? smiley

Min chi klare den rigtig fint... Men ved jo ikke med min papillion, dem jeg kender klare det super! ( af pap )

• #18   1. feb 2012 Jeg er uenig i at du er dyreplager : )

• #19   1. feb 2012 MurderTeddy: Har det på helt samme måde som dig. Når jeg har fri er den tid dedikeret til min hund, og hvis jeg har aftaler udenfor hjemmet, siger jeg kun ja, hvis min hund må komme med. Min hund bliver faktisk kun "efterladt" alene hjemme, når jeg arbejder, ellers er hun altid hos min side smiley
    Synes ikke kan kan være væk fra min hund ud over når jeg er på job fra 8.30-16.30 på hverdage smiley

• #20   1. feb 2012 Rikke - Der kan man se, er ikke ene om at have det sådan så smiley Har det klart også bedst som du beskriver der.. smiley tænker meget på ham når jeg er på job smiley

• #21   1. feb 2012 Jeg har endda ofte lavet en aftale med min bror, han tager forbi min hund, hvis han har fri før mig smiley Selvom der måske er tale om en time.
    Det er ofte hvis jeg skal besøge andre, de slet ikke vil have jeg kommer, hvis jeg ikke tager Krøyer med mig smiley

• #23   1. feb 2012 Så er det sq svært ikke at være dyreplager, just sayin'.

• #24   1. feb 2012 Så du siger faktisk man ikke kan have hvalp/unghund medmindre man kan få ferie i 2-3 år? smiley

• #25   1. feb 2012 Du har en point Sandra.

• #26   1. feb 2012 Murderteddy; I know, er så klog *G*
    ej, men det er jo rigtigt o.o

• #27   1. feb 2012 *GG*

Ja det er rigtig nok.. Det er lidt utroligt mange har så travlt med at pege fingre..

- Men syntes ikke man kan have hund, hvalp unghund whatever hvis man ikke må ha fuldtidsjob .. Så er der jo meget få mennesker der kan have hund ....

• #28   1. feb 2012 MurderTeddy; Ja, det er jo lige det.
    Vaks har da heller ikke været synderligt alene-hjemme trænet.
    Nej, det var måske ikke det rigtige, men uvidenhed kan gøre mange ting *G*
    Han efterlod altid en lille gave efter skole. skal så siges, vi fik ham i sommerferien xD
    Han blev lukket i et mindre rum. Stadig lidt gaver, men det gik da bedre..
    Og så blev han ligesom.. bare vant til det, og lagde sig til at sove.

Det højeste han har været alene, var 12 timer. Puha, min samvittighed. Men vi skulle jo i legoland, og så lige en ''svipser'' forbi noget familie.. Vi blev bare meget længere end vi regnede med ): Ikke så meget som en plet tis på gulvet.. Så han har nok ikke lagt mærke til det så groft meget.

• #29   1. feb 2012 Og så kommer man til at skrive en halv novelle *G*
    Enjoy xD

• #30   1. feb 2012 Ja jeg er nok også i mindretal, men jeg skulle ikke have hund hvis de skulle være alene 9 timer om dagen. Hvis det er en enkelt gang om ugen kan det gå, men det andet synes jeg er for meget. Jeg ville heller aldrig lade mine børn være i daginstitution 8-9 timer hver dag.

• #31   1. feb 2012 Sandra - puha, forstår godt du fik det skidt smiley

- Men ja du har nok ret i det er forskelligt med viden for folk.. ( uvidenhed som du skriver om )

Men ligesom der er tons af svar man er enige i, er der jo ligeså mange man er uenige i.. Kender jo maaaange der er alene 8-9 timer om dagen, men derfor rammes jeg af dårlig samvittighed .. SUK smiley

Kennel - Okay ! smiley ...

• #32   1. feb 2012 Nu tog min kæreste hjem til frokost de første 6 måneder for at lufte vores hund. Og hun har været med mig på job et par gange.
    Her indenfor nærmeste fremtid, skal hun med mig noget mere på job. Men synes stadig ikke 8 timer er dyreplageri for en hund. Nu bruger jeg så også al min fritid på min hund.

• #33   1. feb 2012 Vil lige starte med at sige, at jeg ikke har læst alle indlæg.

Du er IKKE dyrplager. Selvfølgelig ville det være fedt at kunne gå hjemme og bare hygge/træne med hunden hele dagen - men de fleste mennesker skal nu engang passe deres fultidsarbejde og transport udover.

Kato er alene 9-10 timer hver dag i hverdagene. Det er han vænnet til fra han var helt lille. Han tissede (selvfølgelig) inde, da han var hvalp, men det er holdt helt.
    Vi har så den regel, at vi ikke tager nogen steder om aftenen, når han har været alene hele dagen. Så må vi melde afbud eller nøjes med at tage én afsted.

Som jeg plejer at sige til ham: "Hvis vi ikke går på det dumme arbejde, kan du ikke bo her mere. Så skal du flytte i lejlighed!" - og den dejlige hund ligger hovedet på skrå, som ville han sige: "Så' det okay Mor"

• #34   1. feb 2012 Rikke - Glad for du ikke syntes, fordi i disse tider er arbejde virkelig svært at få, og glæden ved endelig at ha fået et svinder lidt når man får dårlig samvittighed jo..
    For det er jo længe, men man kan jo ikke be om mindre i disse tider, gør man jo ikke..
    Skal jo kunne overleve.. men vil snakke med hende om et halvt år om 7 timer om dagen. og se hvordan vi kan finde frem til det.. smiley
    Hun er den dejligeste chef.. smiley Men bruger også alt min fritid på hunden, går ikke i byen eller noget. og mine venner har samme interesse som mig, Hunde smiley
    Så går meget op i hund hund hund smiley ...

dog skal det siges jeg ofte køre min hund hen til min veninde som bor i samme by som jeg arbejder...så er han der hos hende og hendes hund..

Så vil prøve lave aftale med hende om noget fast med de lange arb dage og se hvordan hun tager imod det :-)!

• #35   1. feb 2012 Dårlig samvittighed gør også bare alt 100 gange værre end det egentlig er! ^^

• #36   1. feb 2012 Gitte - Tak for dit indslag, er glad for du kan følge mig, men kan også godt forstå dem der syntes det er for meget NÅR de nu ikke er afhængelige af et fuldtidsjob, er sikker på hvis de stod i samme situtiaon som mange andre så ville de jo ikke sige sådan, et fuldtidsjob er nødvendig for at overleve og beholde hunden, så siger mange sikkert man må lade vær at få hund hvis man er væk i 9 timer.. Men så er der jo dælme meget få mennesker der kan have hund..

- men gør alt hvad jeg kan for at få ham passet! smiley ..

De fleste af mine dage er: 08:30 - 16:00 - Er hjemme 16:35
    ELLER: 07:00 - 16:00 - Er hjemme 16:35 .... smiley

• #37   1. feb 2012 Mine er alene hjemme i 8 timer i gennemsnit om dagen. Uden problemer. Jeg har et arbejde der skal passes.

• #38   1. feb 2012 Hold da op hvor er jeg HELDIG!!!! arbejder 48 timer om ugen, har en dejlig Cavaliere på 2 år. Men jeg er dagplejer og har kontakt med min hund det meste af dagen. Han "bor" i stuen, børnegitter ind til køkkenet(åben køkken). Han sover hele formiddagen, kommer så lige ud i haven ved middagstid. Så sover han videre, gerne op af mig i sofaen. Han kommer også ud og hilser på børnene og han elsker dem.
    Jeg mener ikke det er dyrplageri, at hunden skal være alene! Men jeg tror på at en hvalp har rigtig godt af ikke at være det!! Det kan jo, som andre har nævnt, kun sjældent lade sig gøre. (kunne man måske indføre en hvalpebarsel?hihi).

• #39   1. feb 2012 BEAUCERON- skulderklap;-). helt enig...

• #40   1. feb 2012 altså hvis man er dyreplager at hunden er alene i 8-9 timer, ja så er jeg da dyreplager hver dag, for jeg sover 8-9 timer der er han da helt alene, jeg sover jo :))))))))))))..

• #41   1. feb 2012 BEAUCERON - MANGE TAK smiley har også lige set det MAKS er 4 dage om ugen jeg skal arbejde 9 timer.. og resten har jeg fri. så 2 dage om ugen 3 dage om ugen og 4 dage næste uge. har jeg denne md. det bliver da til at overskue! smiley for mig og hund smiley så kommer til at være meget hjemme lige denne md.

• #42   1. feb 2012 altså 1 uge med 2 dage. 1 uge med 3 og ugen efter 4 dage.. Kommer til at være meget hjemme kan jeg se denne md. lad os håbe det forbliver sådan smiley
    men penge er der jo os brug for. Men kan heldigvis køre mere end rigeligt rundt når man er van til kontanthjælp smiley

• #43   1. feb 2012 36 timer på 4 dage er maks jeg kommer til smiley

• #44   1. feb 2012 Folk er sære. Min mor kaldte mig dyreplager i dag, fordi jeg vælger at følge dyrlægens rådgivning og stole på min dyrlæge, i forbindelse med Baileys behandling, frem for bare at aflive ham.

Og hun ved ellers at jeg har en virkelig dygtig og virkelig ærlig dyrlæge, der aldrig ville sende Bailey igennem operationer, hvis ikke det var fordi hans chancer var gode.

Og 9 timer... Ja okay, men de fleste hunde kan altså godt klare 9 timer =) Hvis bare de bliver aktiveret når man så er der.

• #45   1. feb 2012 Irene - DEEEEJLIGT indslag, håber og tror du har ret smiley

Du har nok ret i vi lader os styre af den evindelige samvittighed der kommer.
    Tak for dit indlæg gav et smil på læben smiley

• #46   1. feb 2012 TrustNo1 - Taaaak smiley tror jeg altså også de kan, handler om træning og aktivering..

- Ej det er da utroligt som folk skal blande sig i ens liv og afgøre hvor vidt man er dyreplager eller ej.. :-S
    Er sikker på du gør det bedste for din hund, hvad skal den igennem? :-)hvis jeg må spørge.

• #48   2. feb 2012 Os her cherdame

Kommentér på:
"Du er dyreplager" MIG?!?

Annonce