{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

god aktiverings forslag til schæfer {{forumTopicSubject}}

hejsa

vi passer en ung schæfer han på 11mdr på ubestemt tid og ja han er jo lidt rastløs piver/hylder til tider en del mest om dagen.
vi har så kun haft ham to dage så han savner nok også far og mor men skal også siges han er allerede roliger idag.

men igen jeg har ikke erfaring med schæfer har sat og læst lidt men ja der er dælme mange meninger smiley

han er specielt dårlig til være alene hjemme man kan ikke bare låse døren han låser ski den op og så stor han ellers ude i gården når man kommer hjem hehe smiley m,en self ikke snjovt for ham for han er højst sandsynlig ikke trænet i det smiley

men evt jer med schæfer hvad er godt aktivering for race som gør ham træt og afslappet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  god aktiverings forslag til schæfer
  • #1   1. feb 2012 jamen helt klart mentale opgaver, såsom spor arbejde og alm træning med sjove øvelser som spil død, high five osv. eller andre søge opgaver efter div , the poser, godbidder og legetøj..

  • #2   1. feb 2012 samt gode lege kammerater hvor de rigtig giver den gas kan også godt udmatte vovse i et par timer smiley

  • #3   1. feb 2012 jamen så det jo lige som alle andre hunde smiley hvor lang tid tror du vil være optimalt af gangen og hvor mange gange ??

    vi har jo en dansk svensk gård hund som kan alle de der trick smiley men hun er laaangt fra så hyper som han er smiley

    vil gerne ham det bedste mens vi passer ham men vi er sent hjemme hverdag så plejer jeg gå en halv time med ham når jeg kommer hjem og ungerne spiller bold ca 15min med ham så han også ok rolig når vi går ind men jaa han er noget mere aktiv end vi er vant til med vores egen hund smiley han vimser frem og tilbage hele tiden kan ikke finde ro - molly ligger bare og ja ligger det har hun altid gjort, folk siger godt nok vores dansk svensk gårdhund ikke her normal hehe smiley

    vi bor godt nok på gård men helt op til en trafikeret vej tør sku ikke lade ham og vores bare gå der ude vores kan godt uden at gå ud hun ved godt hun ikke skal gå der ud men tror sku ikke på han gør smiley


  • #4   1. feb 2012 Smid hans fodre på græsplænen, så han skal bruge næsen. Helt klar spor. og alm træning som sheila skriver. En hund kan ikke bare være alene hjemme når den kommer til et nyt hjem. den skal vende sig tl hjemmet. og er den så slet ikke vant til det kræver det alene hjemme træning forfra.

  • #5   1. feb 2012 ja har prøve lidt kontakt træning det skal er bruges noget tid på for det kan han nemlig ikke han har travlt med aaaalt muligt andet

  • #6   1. feb 2012 ja tror vi har sagt ja til noget af en mundfuld smiley det jo både skidt og godt kan godt mærke han ikke er den type hund vi går efter smiley

    men nu passer vi ham også kun, ja faktisk til der er fundet andet hjem da hans ejer skal skilles eller retter er gået fra hinanden smiley


  • #7   1. feb 2012 ok det vil vi prøve i morgen smiley - vores søn er starte i børnehave i dag så jeg har fris resten af ugen muligvis også mandag og tirsdag så må jeg se om vi kan få lagt lidt seriøs træning menst det der alene hjemme noget han har allerede bidt et dør håndtag i stykker smiley men hvor meget kan jeg mon nå på en lille uge ??

  • #8   1. feb 2012 anita H

    Nu er han jo ikke så gammel, så der skal lægges meget arbejde i det, det er jo en brugshund. han skal luftes minimum 90 min dagligt i hundens tempo, og det er ikke på grunden, men ud og se noget andet. gerne skifte lidt hvor i går sådan at der er nye dufte der skal undersøges. derud over kommer den daglige træning, minimum 30 min fordelt på dagen. også skal i have meldt jer til træning som kommer udover det i træner i forvejen, når i har lært ham bedre at kende vil du automatisk se hvor længe han har lyst til at arbejde. ofte vil de gerne arbejde en times tid eller 2 før de er rigtig udmattet.


  • #9   1. feb 2012 hvis du spreder fodre på græsplænen og har gået tur med ham. Er det vigtigt at du ingen kontakt har til ham 30 min inden du tager afsted. Du kunne evt købe nogle ben du kan fryse med leverpostej også give ham når du går. Du skal bare sørge for at han ikke kan få kæbe ned i benet så det kan sidde fast.

  • #10   1. feb 2012 Leg med ham nogle timer dagligt, og ros ham super over meget hver gang han gør noget godt og noget lykkedes for ham. Det ville jeg gøre.

  • #11   1. feb 2012 han er helt ligeglad med tygge ben når han er alene det eneste han er fukseret på er at komme ud af huset smiley

    vi roser ham så tit lejelighende byder sig og han er faktisk rigtíg god til mange ting smiley

    ja det godt nok meget aktivering der skal til wau smiley men var næsten klar over det. de lange gå ture er ikke noget problem self lidt træls i regn vejr men såen er det jo men så kunne man lave lidt mere hjerne gyn i laden hvor der er tør vejr smiley

    og med børn på 3 8 og 12 så er han måske for stor en mundfuld for os ??? ååh ha det svært men vi passer ham så også kun til der er fundet et nyt hjem medmindre vi bestemmer os for beholde ham -- der har ikke rigtig været nogle henvendelser på ham endnu


  • #12   1. feb 2012 Lyder ikke som en helt let opgave du har fået dig med den pasning.

    Hvordan er han at gå med? Trækker han?

    Jeg tænker lidt på, MÅSKE det ville være en idé HVIS han er okay at gå tur med og ikke trækker, at du kunne tage dig en cykeltur med ham på en 10 km deromkring ude i naturen. Stoppe nogle gange for at lade ham få sig noget vand, og tjekke poter og al sådan noget. Så han bliver træt, og får brugt sin energi. Så når du kommer hjem, lav nogle lege med ham hvori du opbygger hans kærlighed og tillid til dig.


  • #13   1. feb 2012 neej det ikke den nemmest opgave og sagen er så sensibel fordi det netop er min x mand hund og vi har en datter sammen som er herre glad for den hund den minder hende jo om hendes far og nu skal den også flås fra hende smiley det er over 9år siden vi gik fra hinanden men snakker godt sammen og ja nu er ham og hans kæreste som vores datter har kendt hele sit liv også gået fra hinanden, det sku hårdt for såen en tøs - men bliver lidt bange for om vi overvejer at beholde den for hendes skyld ?? så det bestemt ikke en nem sag smiley


    jooo han går ok men nu hvor der er så glat tør jeg ikke cykle me dham men ved at hans ejer gjorde det lidt men korte ture men er han ikke for ung til må løbe 10km når han kun er 11mdr ?? men han går nok ikke pænt nok til kan cykle sikker tmed ham endnu smiley han trækker lidt men han kan finde ud af at gå ved siden af barnevogn fandt jeg ud af idag det gik faktisk over alt forventning godt .) og han gør ikke af andre hunde men trækker dog ud mod dem eller andre mennesker der kommer gående - han gør af folk på gaden gik lige gennem en lille landsbyd da vi var ude at gå idag mødte en mand, jeg prøve at aflede hans opmærksomhed men mine huffer var ikke lækkere nok smiley manden tog det pænt smiley


  • #14   1. feb 2012 En normal schæfer på 11 måneder kan man ikke aktivere til at blive rolig og afslappet som man kan med så mange andre racer.

    En schæfer i lømmelalderen har uanede mængder af krudt - og man bliver tvunget til at acceptere, at det ikke er en hund, der lægger sig passivt hen i ret lang tid ad gangen.

    Ikke dermed sagt at den løber på væggene - men der sker noget med sådan en.

    Gåture, madsøg og spor er slet slet ikke nok. Den skal have noget, der udfordrer dens hjerne i langt højere grad. At træne med den er det ypperligste man kan gøre - og at træne i den "zone" hvor det er svært, men løsbart for hunden.
    Opgaver, der løses i fællesskab med et menneske er super for en schæferhund.



  • #15   1. feb 2012 Hov - fald ikke for fristelsen til at køre den fysisk træt. For det første har den et sæt knogler der ikke skal overbelastes. For det andet så har den en glimrende evne til at bygge kondition op - og så vil mere have mere...

  • #16   1. feb 2012 thesøgning, som du kan finde ved at søge herinde, er en god schæferøvelse... Og at bruge tid på at bygge den op er guf for en schæferhjerne.

  • #17   1. feb 2012 Stinne - præcis. Forudsætningen for at noget som helst lykkes er kontakten.

  • #18   1. feb 2012 ok tror jeg vil tage en snak med min onkel som har haft 4 schæfer i sit liv alle døde af alder dom og de var super velopdagende smiley han må da nogle gode råd smiley han kender mig og vil nok hurtig kunne sige om han er en hund for os smiley

    jeg snakke med en veninde idag som er affærds teauput (staves) hun kunne intet affærds problæem se i hunde og valgte vi at beholde ham ville hun foreslå en kastration da han hvile nok i sig selv til en kast ville kunne gi mig lidt mere fukuseret hund og ved at vi har en tæve så stod vi med en mindre bekymring der når hun kom i løbetid


  • #19   1. feb 2012 Træn forskellige øvelser med hunden enten hjemme eller på gåturen og brug gerne noget af hundens mad som godbidder. Disse øvelser styrker samarbejdet mellem dig og hunden:

    Kontaktøvelser kan være stort set alt man kan finde på at lære hunden , her er nogle blandede ideer, både praktiske som sjove.

    Fx:
    Gemmeleg. Vis hunden at du gemmer en lille beholder beholder med foder/godbidder/the i boligen. Tag hunden et par skridt væk derfra og slip den straks, så den kan søge. Når hunden bruger sin næse, siger du "søge" eller et andet ord. Gradvist kan du gemme mange små beholdere rundt om i hele boligen, uden hunden ser det og således få den til at bruge masser af dejlig tid, for at finde sin foderration. Husk at hunden skal aflevere hver beholder til dig, så du kan åbne dem og hælde foderet ud. Øvelsen skal foregå roligt, så hunden ikke bliver stresset. Kan med stor fordel også leges udenfor og i skov, mark og på strand

    Eller:
    Bang du er død! I starten skal du vente på at hunden ligger sig og vælter helt over på siden. Lige i det øjeblik snude og hale berører gulvet, kaster du en godbid hen til den. og så er det bare at vente på at den gør den igen, dette skal gentages mange gange. Når du vil lave denne øvelse er det meget vigtigt at du er opmærksom på hvergang din hund ligger sig ned for at slappe af og at du får givet godbidden hvergang.Efterhånden vil hunden ligge sig bevidst for at få sin godbid, og så sætter du navn på f.eks bang, du er død... Husk at hunden skal være totalt i ro før den skal have kommando og godbid...man kan efterfølgende starte med øvelsen giv pote som hands-up før man siger , bang du er død...så har man sin egen lille cirkus hund....

    Eller:
    Lær hunden at bukke: Vær opmærksom hvergang hunden strækker sig, så ser det faktisk ud til, at hunden bukker for dig...Start med at sige bukke, hvergang du ser den strække sig og ros den, og skynd dig over efter en godbid til den....når den begynder at blive opmærksom på, at den får opmærksomhed og godbider for en ting den egentlig selv gør..vil den prøve at gøre tingene en ekstra gang, og her skal du være hurtig at rose hunden...du kan evt. prøve at sige bukke, for at tjekke om ordet sidder fast...og om den forstår det..ellers bare fortsæt med ros og godbidder hvergang du ser den strække sig.. indtil det bare er en kommando der sidder fast ligesom stå, sit og dæk..




  • #20   1. feb 2012 hehe det lyder rigitg sjovt smiley og noget vores to store børn kunne være med i det ville de klart syntes er sjovt smiley han er meget mad glad så det må være til at gå til smiley hvis vi vælger at beholde ham så det da vist også lige den værste alder vi har fået ham i har jeg lige som læst mig ldt til hehe smiley
    vil det være dumt at lade ham kasteret ?? nmu tænker jeg også ldit i vores dansk svensk gård hund tæve det ville bestemt være en uheldig blanding smiley


  • #21   1. feb 2012 Kastration for at opnå fokus fra en schæfer er for alvor at skyde gråspurve med kanoner.

    Det er slet slet ikke nødvendigt at skære i sådan en fætter for at opnå kontakt - den vil det så gerne, og søger den så snart den har opdaget, at der er en, der vil relationen.

    Jeg vil ikke anbefale dig at kastrere den.


  • #22   1. feb 2012 Hvad med at finde et sted hvor din datte kan gå til træning med ham, en schæferklub, kan forstå hun er glad for ham ;o) Om det er en god ide ang, at lade ham kastere, det ved jeg ikke, tror ikke det ville skade noget ;o)

    Men ja det er lige den alder hvor man bare sætter ? til sig selv, om man nu også er den rigtige ejer af en Schæfer ;o) Men tror det eller ej, det går over, og men glemmer det med tiden. Jeg vil lige sige, at han lyder altså dejlige og lige som en schæfer dreng skal være.


  • #23   1. feb 2012 Jeg har ikke kasteret min hunde, og har faktisk ikke forstand på om det skulle hjælpe på andet end at stoppe evnen til forplantning ;o)

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #24   1. feb 2012 Kastration af en hund der opfører sig som den skal kan jeg ikke se en mening i.Gåture,madsøg og spor er ganske udmærket.Ud over det kan i træne lidt kontakt og lav nogen små opgaver i kan løse sammen.For mig lyder det til at han skal falde til og få nogle faste rammer.Hvis han skal have et nyt hjem håber jeg i finder nogen der er klar over hvad de går ind til så han ikke ender som kaste bold.Der skal trænes meget med at være alene hjemme,hviket vil gøre det så meget lettere at finde ham et godt hjem.Held og lykke

  • #25   2. feb 2012 hejsa

    han kommer bestemtheller ikkehen til hvem som helst hvis vi ikke selv beholder ham - ang kastration så skrev jeg heller ikke han udelukke kun belv kasterert for f¨hans opmærksomhed eller hvad der nu bliver skrevet smiley men som jeg skrev har vi EN TÆVE og det er en lille hund og er i det hele tage ikke int i få hvalpe på hende hvis vi skal ha en stor hund her i huset så har vi munden nok fuld smiley

    jeg har trænet meget med vores dansk svensk gård hund og har fået meget ros hvor for godt opdraget hun er og husker også hun var hyper men det er hun bestemt ikke længere smiley

    men beholder iv ham bliver han kasteret for ungå uheld med vores tæve smiley det der vist ikke noget galt i .)

    men rgitig glade for jeres råd og det bekræfter kun min egen mening hvordan han skulle gribes han så har jeg ikke være helt forkert på den smiley men efter som vi arbejder mange timer hverdag så bliver der self noget hjemme træning som tager tid da han er nød til være elene til vi kommer igen - men det må kunne alde sig gøre smiley


  • #26   2. feb 2012 Husk at overvej, at der ikke kun er fordele ved kastration....

  • #27   2. feb 2012 nej men hvalpe på en lille dansk svensk gård hund er da heller for smart en løbsk tæve og han hund er bestemt ik nemme at holde fra hinanden og hvis han ik ødelagde døre før så vil han bestemt gøre når man holdte en løbsk tæve og han adskilt smiley kan ik se hvorfor det nu pludselig skal være tabu at kasterer
    dem jeg har kendt der har fåët kasteret deres han har ikke fået ulemper udaf det


  • #28   2. feb 2012 stinne p : ved ikke faktisk ikke han er uden papire så han er ikke fra nogle bestemt hvis det var det du tænkte smiley

  • #29   2. feb 2012 Anita - det, der er et tabu er de negative sider ved kastration. Det jeg skriver her er et direkte udtryk for det modsatte.

    Men jeg er godt klar over, at den sandhed kan være ilde hørt


  • #30   2. feb 2012 vil du fortælle mig de negative sider så ??

    nu skriver du sandenheden er ilde hørt men det kunne o lige så godT være den anden vej som var sandhed smiley


Kommentér på:
god aktiverings forslag til schæfer

Annonce