1.035 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Forsikrings chok Forsikrings chok

Alle hunde skal have en lovpligtig ansvarsforsikring, så det skal min selvfølgelig også, plus jeg ønsker at tegne en sygeforsikring
Derfor ansøger jeg ved et forsikringsselskab og modtager meddelsen om at hvis Kida skal forsikres kommer den til at koste 1050 kr istedetfor 350 kr som en lovpligtig ansvarsforsikring til en "almindelig" hund koster. Dette pga. hun er en amstaff uden stamtavle.... Alt i alt ville dette nå op på 2250 kr årligt.

Syntes det lyder voldsomt og diskriminerende, så søger derfor andre steder. Og har nu fundet et sted hvor jeg både for udvidet ansvar og syge- og tandskade forsikring for omkring 1500 årligt... Det syntes jeg er mere rimeligt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikrings chok
  • #1   5. jul 2006 Lisett: mine ord

Det er også dyrer at have bilforsikring når du er ung end når du er ældre

• #2   5. jul 2006 Jo jo - men hvad med alle de andre muskelhunde.....? Er de principielt ikke lige så "farlige" som en amstaff???

• #3   5. jul 2006 Og når du nævner hvilken bil du har, og du så soger det lille ord "turbo" så siger de "KACHIIIING"
    Så siger du at du ikgen skadefri år har og så igen "KACHIIIING" OSV ;o)

Sorry udenfor emnet ;o)

• #4   5. jul 2006 soger = siger..

• #5   5. jul 2006 Helt enig, men der er jo også masser af unge mennesker der kører godt...

Jeg synes også det er uretfærdigt

• #6   5. jul 2006 Nej ved den alm udvidede forsikring ved de intet om hundene hos os står der bare to hunde...

Kunne i princippet nøjes med en... men så er vi på den hvis begge er indvoldveret smiley

Har en oversigt over de forskellige forsikringsselskaber et eller andet sted... ved ikke lige hvor

• #7   5. jul 2006 Millie, hvor var det henne?

Ja.. Mette, det lyder lidt suspekt, for så kan du i teorien ikke bevise at det ikke var naboens hund du havde med til dyrlægen.
    Men altså, hvis i oplyste chipnr. så kan de vel checke det ud fra det (eller hvad?).

• #8   5. jul 2006 Forsikringsselvskaberne er experter i statestik ; ))

• #9   5. jul 2006 Det var den almindelige lovpligtige ansvars forsikring der pludselig kostede 1050 pga hendes race.

Ringede af ren nysgerrighed for at høre hvorfor det var sådan og svaret lød:

At det kunne jo være at der var pittbull i hende og de er jo som bekendt ulovlige i DK - derfor koster det ekstra at ansvarsforsikre en amstaff uden stamtavle.

Øhh - okay...

• #10   5. jul 2006 Ammenie - det vil jeg helst ikke oplyse....:)

Syntes ikke der er nogen grund til evt. at komme til at træde nogen over fødderne...

• #11   5. jul 2006 Millie - lyder som et tosset grundlag... Jeg kunne forstå hvis det var fordi den type hunde var i større risiko zone end andre.

Men synes stadig det er latterligt... ligesom nogle selskaber har højere indbo forsikring i områder med høj kriminalitet

• #12   5. jul 2006 mener vi giver 700,- for 2 stk udvidede

• #13   5. jul 2006 det er da helt vild hvor dyr den var.... mener vi gav rundt 1200 for sygeforsikring for en hund...

• #14   5. jul 2006 Den er god nok. Forsikringsselskaberne slår ens race op, og har en statistik over skader. De hunde der oftest bruger forsikringen, er dyrest. Fair nok.

• #15   5. jul 2006 Jeg synes egentlig også at det er fair nok, selvom det er åndssvagt dyrt, men det er også en stor risiko for selskaberne da de jo ikke kender de individuelle dyr og derfor er nød til at støtte sig til statistikker.

• #16   5. jul 2006 Jeg vi også mene at det sagtens kan sammenlignes med gamle mænd kontra unge og "dieselhakker" kontra turbo

jeg syntes det er fint, at det er sådan ;-))

• #17   5. jul 2006 Hej

Tjek dem her, http://www.dyrekassen.dk/ der har jeg i hvert fald Luna forsikret.

Hilsner
    maria

• #19   5. jul 2006 *gg* Birthe, så skal der måske et lille kryds i kalenderen ? ;-))

• #20   5. jul 2006 Iøvrigt endnu en grund ti lat købe en stambogsført Staff..
    Så formoder jeg nemlig at forældredyrene, er mentaltestede ;-))

• #22   5. jul 2006 Moster Greda - efter hvad jeg hører rundt omkring så skulle det vare relativt let at fremskaffe en stamtavle til en hund uden tavle....

Tænk nu bare tilbage på tv2 dokumenter om ulovlig muskelhunde import...

Så ryger hele forsikringsselskabets fidus....

• #23   5. jul 2006 Stafftøserne
    Siden indlægget handler om en præmieforøgelse pga race og minus stamtavle, så var det såmænd bare det jeg kommenterede på..
    altså ikke om hvorvidt at man har den ene eller anden muskelhund og ikke sygeforsikret.. det må folk sgu da selv om de gør !

ang ansvar , så er det jo en helt anden sag, idet der er et klart lovkrav !

Mille om man "lyster" at komme fordækt, til en stambog (der iøvrigt tjener flere formål) er vel op til ejers samvittighed ??....Og hvis man har lyst til at omgåes kriminelle og købe deres "varer" ....Ja.. hver mand/kvinde træffer jo selv dette valg...!

gad vide om disse fjolser, der vælger en falsk stambog, også er bevidst om , at det kun er een selv man snyder !
    (Nå ja, og så lige eventuelle hvalpekøbere)...
    Ærlig talt ikke en for mig tiltalende tanke....
    Men sådan er vi jo så forskellige ;-))

• #24   5. jul 2006 Jeg har GF-forsikring og giver 454 kr for en udvidet ansvar .. GF har dog ikke sygeforsikring .. Og de tog ikke hensyn til racen .. smiley

• #25   5. jul 2006 Moster Gerda - er helt enig med dig.... syntes også at man snyder sig selv.
    Har nu heller ikke tænkt mig at anskaffe en sådan - men kunne bare ikke lade være med at tænke på at hvis man havde sådan en kunne jeg have fået forsikringen 700 kr billigere - selvom tavlen ikke er hendes.

Efter min mening garderer forsikringsselskabet sig på den forkerte måde....

Men - hvor der er regler er der som oftest også en måde at omgåes reglerne på....

• #26   5. jul 2006 Birthe B - min er købt uden tavle, da hun er af privat opdræt og moderen ikke har tavle - men ellers er en god hund. Har kendt både ejer og mor hunden siden min var 1 uge.

• #27   5. jul 2006 Birthe B - DKK mener jeg nu ikke altid man kan regne med. Fik for 6 mdr siden en hvid schæfer fra en DKK registreret opdrætter, som jeg efter 3 mdrs kamp blev nød til at aflive, da han havde fået bank hos opdrætter. Han åd så at sige alt og alle. Adfædskonsulenten jeg havde på konstaterede at han var angstbider...

Ringede til DKK for at melde opdrætteren - men der er til dd ikke sket noget.

(Kender flere som modtog hunde fra ham, som desværre havde samme problem)

• #28   5. jul 2006 *ss* så mille 700 x 10 år = 7000,00 kr...
    + det beløb Mille har kostet, det tror jeg sagtens, at man kunne få en stambogsført staff for *s*

Dette er helt overordnet set !
    Jo så syntes jeg det er smartest, af mange årsaager, at have en stambogsført hund *s*

Men når det så er sagt, så mener ejg også, at køber man hund for at blarmere sig med et skide stykke papir, så er man ikke den hund værdig !

altså det jeg mener, så burde det være en "menneskeret" at alle hunde havde et værdigt og kærligt liv, hele livet.. Stambog eller ej ! smiley

• #29   5. jul 2006 *GG* ja jeg syntes nu der skal et lille bitte kryds til .......

• #30   5. jul 2006 Og Kæææææææææææft hvor mener jeg mange ting *gg*

• #31   5. jul 2006 hej millie
    vi betaler 1303 om år så er mann2 også dække fra top til tå.
    det skal han også være fordi vi har ham på skolen...

• #32   5. jul 2006 Jeg synes du skal kontakte et andet forsikringsselvskab..

Du kan uden problemer for en Amstaff. ind i f.eks. tryg der spørger de ikke engang altid om racen.

Ellers prøv danskdyrelivskasse eller hvad det hedder...

Kommentér på:
Forsikrings chok

Annonce