{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.627 visninger | Oprettet:

foder og fældning. {{forumTopicSubject}}

Hej herinde.
Jeg har skiftet foder til arion for ca en måned siden og de sidste 3 uger har Bella fældet helt ekstremt. Jeg er normalt ik hysterisk med hundehår. Det hører jo til at have hund. Men vi taler støvsugning og en halv time efter er hele hytten oversået med hundehår. Vi er konstant lodne herhjemme. Det er næsten ik til at holde ud. Så er det jeg tænker om der måske findes et foder som kunne minimere fældningen. Hun får hver morgen 3 tryk lakseolie i sin mad. Synes også hendes pels er blevet mere grov i det. Uanset hvad vil jeg prøve at skifte foder men gode råd er meget velkomne :-).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder og fældning.
  • #1   7. feb 2012 Hvornår var hun i løb sidst ?

  • #2   7. feb 2012 Oktober-november

  • #3   7. feb 2012 ok..
    De kan jo godt fælde voldsomt en måneds tid inden løb.
    Min egen var i løb i oktober og er nu i fæld, så jeg forventer løb om en måneds tid..


  • #4   7. feb 2012 Er det måske bare fordi hun fælder nu? Altså normal fældning hvis du forstår hvad jeg mener. Charlie fællede i december. Og her var det præcis som du beskriver. Enormt meget hår hele tiden overalt. Så måske er det helt naturligt.

  • #5   7. feb 2012 Vibe r:Det kan da godt være derfor. Har kun haft hund en gang før bella,en lille blanding som blev næsten 15 år og der var aldrig nogle forandringer når hun var i løb. Ihvertfald ingen som vi bemærkede;-)
    Hvor længe skal jeg se tiden an så altså jeg mener på om hun kommer i løb? Og om det er derfor hun fælder så voldsomt.

    Margit N: Det har jeg også sagt til mig selv at det er ganske alm. fældning. Nu har det bare stået på i over 3 uger og det synes ik at mindskes. Og så også at pelsen er blevet mere grov i det. Bare en tanke men skifter de egentlig hvalpepelsen ud til "voksenpels". Kunne det være derfor den er blevet grov?


  • #7   7. feb 2012 Haha bestiller ik andet end at børste,støvsuge og feje og tar den samme rumle flere gange om dagen. men i mener altså at der er håb uden foder skift? sådan ca hvor længe har jeg" fornøjelsen " af pelsskiftet hvis det er derfor hun deler så venligt ud af den;-)

  • #8   7. feb 2012 3 uger lyder ikke unormalt synes jeg. Jeg kan ikke huske hvor længe Charlie var om at få fældet. Men det lyder ikke usandsynlig med 3-4 uger. Måske mere. Men tre uger ville ikke bekymre mig.

  • #9   7. feb 2012 Nu er det selvfølgelig lidt koldt for tiden, men ellers kan en gang vask med en god hundeshampoo tage mange løse hår. Hvis du vasker hunden, så husk, at den skal være helt tør, inden den kommer ud igen - og gerne med et dækken på.
    En furminator kunne måske også være en stor hjælp.
    Eller hvis hunden ikke er bange for støvsugeren, så støvsug hunden - min ene kat kommer selv og skal støvsuges, når jeg har gang i støvsugeren:-)


  • #10   7. feb 2012 ""min ene kat kommer selv og skal støvsuges, når jeg har gang i støvsugeren:-)"" SEJT smiley



  • #11   7. feb 2012 Den med støvsugeren har jeg hørt om før. det ville være fedt nok meen den går ik herhjemme. har en furminator og den er god nok. er faktisk heller ik bekymret nok mere træt af at være loden:-). jeg synes bare ik hun har været i fæld helt så lang tid før. så min første tanke var foderet. hørte en sige her hvor jeg bor at de kunne mangle e vitamin hvis de fælder voldsomt. men hvad ved jeg. må nok bare finde mig i at være loden lidt endnu;-):-[

  • #12   7. feb 2012 Jamen det er da også lige vejr til et lag pels *G*.

  • #13   7. feb 2012 Ja det er rigtigt. man må jo se lidt positivt på det. jeg sparer da penge på sutsko hahs:-):-)

  • #14   23. feb 2012 Hej, jeg har en mopsedreng på 1 år, han begyndte at fælde helt sindsygt, vi fandt ud af at det var foderet, vi har været på det foder opdrætter har anbefalet os og på 3 uger er det blevet markant bedre, er meget lykkelig smiley
    Håber du finder løsningen for din hund smiley


Kommentér på:
foder og fældning.

Annonce