{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Fra hvalpefoder til voksenfoder {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi har for halvanden måned/2 måneder siden skiftet fra hvalpefoder til voksenfoder til vores hund og siden da har hun ikke ville spise særlig meget - de sidste 14 dage/3 uger næsten ingenting - vi har så prøvet at blande lidt ekstra godt i for bare at få lidt i hende og det hjalp også (selvom vi godt ved det kan være dårlig idé og svært at få hunden til at spise sin mad uden der så kommer noget i hvergang) men nu har hun også opgivet det. Det startede netop da vi skiftede fra hvalpefoder til voksenfoder - men vi har ikke skiftet mærke, det præcis det samme som der er i hvalpefoderet, pillerne er blot større og mætter mere og hvalpefoderet spiste hun med stor velbehag, så at hun ikke kan lide voksenfoderet ville være mærkeligt da det jo som sagt smager af det samme (hendes godbidder som hun ellers elsker gider hun også kun engang imellem - hun er også vant til at få en dentastix hver aften og den spiser hun dog også men med pauser hvor hun før åd den på 5-10 min) Men vi skal til dyrlæge imorgen da vi frygter det måske kan være noget andet - måske hendes tænder.
Er der nogle der har oplevet noget lignende eller måske har en idé om hvad der evt. kan være galt??

Mvh Nanna


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra hvalpefoder til voksenfoder
  • #1   9. feb 2012 Hm... har du prøvet at snakke med dyrlægen? Umiddelbart synes jeg, det lyder, som om der er et eller andet galt... Har hun på anden vis ændret adfærd?

  • #2   9. feb 2012 Ja det har jeg. Og vi skal også til dyrlæge imorgen og have foretaget en tandundersøgelse af hende.
    Nej det har hun nemlig overhovedet ikke - derhjemme er hun er ligeså sprælsk og legesyg som hun plejer og når vi er ude og gå tur er der heller ingenting overhovedet - hun løber rundt og pjatter og leger - også præcis som hun plejer. Men igår aftes dog - da hun fik hendes dentastix og havde spist lidt af den stoppede hun og pev lidt - men der var hele flokken heller ikke samlet da min mor ikke var hjemme så om det måske var derfor ved jeg ikke - hun har en tendens til som så mange hunde at være lidt rastløs hvis en af os ikke er hjemme nemlig.


  • #3   9. feb 2012 For at finde ud af om det evt. kunne være tænderne det var galt med prøvede jeg også at hælde kogende vand udover hendes piller igår så de blev bløde og så give hende dem når det ikke længere var varmt og der tog hun lide lidt men ellers lod hun også det stå. Det ikke meget hun spiser i købet af en dag længere og det gør mig ret urolig - hun drikker dog fint og hun virker ellers til at være glad og frisk og ja, hopper og pjatter.

  • #4   9. feb 2012 Prøv evt. at mikse hvalpe og voksenfoder halvt af hvert. Hun er ikke så gammel, så hun kan sagtens tåle hvalpefoderet noget længere.

    Typisk er der i hvalpefoder et større fedtindhold, og det er der nogle hunde der elsker.

    Men hun kan jo også have noget med tænderne, så en kontrol hos dyrlægen vil være en god ide.



  • #5   9. feb 2012 Det har vi også gjort hele tiden - og gør det stadig smiley

    Ja vi tager afsted imorgen, så må vi se hvad de siger. Ikke sjovt når man ikke ved hvorfor ens hund lige pludselig ikke vil spise - om der måske er noget langt mere alvorligt galt!


Kommentér på:
Fra hvalpefoder til voksenfoder

Annonce