{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Positiv forstærkende debat {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en tråd der blev slettet, kom jeg til at tænke på, om hvad man når længst med i den debat herinde.
Der er meget snak om opdragelse op positiv forstærkende træning, men når det kommer til debat herinde, så er det noget andet.
Jeg kan godt forstå at man kan blive forarget, når en feks. skriver at en hund venter sit andet kuld, når den blot er 15 md. gammel.
Nu er det så jeg tænker, hvad tænker mest på:
1: Den hund som står med et problem
2: Ens egne meninger, holdninger og ego.

Hvis nogen spørger om hjælp herinde, så kan de ende med at blive haglet ned, og svinet til, for det de gør/har gjort. Mange lukker i og sletter deres tråd igen.
Og hvad har det så hjulpet...?
Burde hundegalleri.dk ikke være for alle, og især dem der har brug for hjælp og søger det.
Selvom det ikke er nemt, ville det så ikke være bedre at hjælpe/vejlede på en sober måde, for måske kunne personen så se problemet og lære af det. Man kunne evt gøre det over PB.
Det burde vel være hunden vi skal hjælpe, når ejeren gør noget forkert, og vi hjælper ikke hunden ved at stene ejeren ud her fra......

Jeg skal ikke pudse glorien, for man kan blive stødt af noget folk skriver, men nogle gange skal man måske lige tænke sig om 10 sekunder inden man flyver i tasterne.

Generelt er det nemmere at tage imod råd og vejledning frem for hård kritik,
Alle der kommer herinde har vel en interesse i hunde, også selvom nogen måske misforstår ting eller bare er uvidende om noget.

Positiv forstærkende debat frem for strøm halsbåndet tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Positiv forstærkende debat
  • #1   14. feb 2012 Jeg er helt enig smiley
    Jeg tror det bunder i mange forskellige ting...
    Jeg har nogen gange oplevet at der faktisk gives konstruktiv kritik og råd, men at TS så går fuldstændig i forsvarsposition og giver en sviner.

Andre gange misforstår folk tonen i indlæggene, nok fordi folk har forskellig baggrund for hvordan de tolker det skrevne -dette oplever jeg også privat i forbindelse med mails og sms'er. Derudover er det nemmere at sige sin direkte mening her i forhold til hvis man mødes ansigt til ansigt.

Det lagt sammen med at folk herinde er meget engagerede i hunde og stærke meninger om hvad der er rigtigt og forkert gør tit at det løber helt af sporet.

Så det der med at tænke over tingene, måske 1 min i stedet for 10 sek er nok ikke så dumt endda smiley Og så synes jeg det er rart at enkelte er begyndt at skrive når de er ironiske, det fatter jeg nemlig ikke altid smiley

• #2   14. feb 2012 helt enig

• #3   14. feb 2012 Hvor er synes godt om knappen !! smiley

• #5   14. feb 2012 Nogle af de bedste tråde herinde er dem hvor velmenende råd er blevet opfattet som sådan, og TS får hjælp. Måske ikke lige i den form de oprindeligt havde tænkt sig, men dog alligevel en hjælp, eller som minimum noget at tænke over.

Man fanger altså flest fluer med honning, så jeg kan ikke rigtigt se hvorfor nogle er så bastante med at anvende de negative briller når der skrives herinde. "Alle de andre er idioter" er et dybt usympatisk standpunkt at lægge ud med, og det holder ikke i længden - og så er det ligemeget om man er til side A, B eller C.

• #6   14. feb 2012 Enig med TS, men må tillægge at nogle spørger om råd og når de modtager dem så læser de det som om de bliver anklaget og de har allerede bestemt sig så man kan næsten føle at rådene praller af, så hvorfor opretter man en tråd , er det for at provokerer eller make a statement, sorry jeg tvivler nemlig på at alle opretter en tråd for at få råd:-) De ved at det er som at vifte en rød klud foran næsen på en tyr "GG" omvendt så er der også lidt kontrol freak over nogle kommertarer, men det ville da være dejligt hvis alle talte pænt og respekterede at vi behøver ikke alle være ens.

• #9   14. feb 2012 "Du burde gå på biblioteket" er nu ikke en fornærmelse der hvor jeg kommer fra. Det er trods alt der de har bøger om stort set alle tænkelige emner.

Men jeg kan nu godt følge meningen med dit indlæg. smiley

Kommentér på:
Positiv forstærkende debat

Annonce