Positiv forstærkende debat {{forumTopicSubject}}
Inspireret af en tråd der blev slettet, kom jeg til at tænke på, om hvad man når længst med i den debat herinde.
Der er meget snak om opdragelse op positiv forstærkende træning, men når det kommer til debat herinde, så er det noget andet.
Jeg kan godt forstå at man kan blive forarget, når en feks. skriver at en hund venter sit andet kuld, når den blot er 15 md. gammel.
Nu er det så jeg tænker, hvad tænker mest på:
1: Den hund som står med et problem
2: Ens egne meninger, holdninger og ego.
Hvis nogen spørger om hjælp herinde, så kan de ende med at blive haglet ned, og svinet til, for det de gør/har gjort. Mange lukker i og sletter deres tråd igen.
Og hvad har det så hjulpet...?
Burde hundegalleri.dk ikke være for alle, og især dem der har brug for hjælp og søger det.
Selvom det ikke er nemt, ville det så ikke være bedre at hjælpe/vejlede på en sober måde, for måske kunne personen så se problemet og lære af det. Man kunne evt gøre det over PB.
Det burde vel være hunden vi skal hjælpe, når ejeren gør noget forkert, og vi hjælper ikke hunden ved at stene ejeren ud her fra......
Jeg skal ikke pudse glorien, for man kan blive stødt af noget folk skriver, men nogle gange skal man måske lige tænke sig om 10 sekunder inden man flyver i tasterne.
Generelt er det nemmere at tage imod råd og vejledning frem for hård kritik,
Alle der kommer herinde har vel en interesse i hunde, også selvom nogen måske misforstår ting eller bare er uvidende om noget.
Positiv forstærkende debat frem for strøm halsbåndet tak
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 435
Jeg tror det bunder i mange forskellige ting...
Jeg har nogen gange oplevet at der faktisk gives konstruktiv kritik og råd, men at TS så går fuldstændig i forsvarsposition og giver en sviner.
Andre gange misforstår folk tonen i indlæggene, nok fordi folk har forskellig baggrund for hvordan de tolker det skrevne -dette oplever jeg også privat i forbindelse med mails og sms'er. Derudover er det nemmere at sige sin direkte mening her i forhold til hvis man mødes ansigt til ansigt.
Det lagt sammen med at folk herinde er meget engagerede i hunde og stærke meninger om hvad der er rigtigt og forkert gør tit at det løber helt af sporet.
Så det der med at tænke over tingene, måske 1 min i stedet for 10 sek er nok ikke så dumt endda
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 360 Svar: 1.373
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 6
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Man fanger altså flest fluer med honning, så jeg kan ikke rigtigt se hvorfor nogle er så bastante med at anvende de negative briller når der skrives herinde. "Alle de andre er idioter" er et dybt usympatisk standpunkt at lægge ud med, og det holder ikke i længden - og så er det ligemeget om man er til side A, B eller C.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.172
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Men jeg kan nu godt følge meningen med dit indlæg.
Positiv forstærkende debat