5.458 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Pelsknude bag øre Pelsknude bag øre

Sagen er den, at Silje har fået en pelsknude bag ved øret/under øret. Jeg har været ved stranden med hende, og har ikke lige opdaget at der har dannet sig sådan en, min fejl - selvfølgelig. Den sidder heeelt inde ved huden, og den er ikke helt lille. Den kan ikke børstes ud. Fordi den sidder så langt inde ved huden, er den meget svær at klippe væk, især når hun opdager jeg har saksen, hvilket hun altid gør.

Er der nogle gode metoder at få den ud på, eller at gøre den nemmere at få ud? Eller skal jeg bare tage saksen og klippe den af så godt jeg kan? Er egentlig lidt ked af at jeg ikke har opdaget den før nu, for hun skal ikke gå rundt med sådan en klat bag øret.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pelsknude bag øre
  • #1   14. feb 2012 prøv først at arbejde lidt majs-mel eller talkum ind i den det får hårene til at glide bedre og trævl den så op udefra et par hårstrå af gangen

• #2   14. feb 2012 Sådan nogle får mine colleir tit.
    Du skal tage en skarp saks, stikek det ene ben ind i knuden og skære den op, indefra og ud - så børster du med karten.
    Måske skal du skære den op flere gange og rede.

På den måde kommer der ikke hakker som hvis man klipper i den.

• #3   14. feb 2012 Jeg plejer at spraye med balsam, så knuden er jelt våd, og så rede med en kam, men kun med en til to tænder af gangen, mens jeg holder på knuden. Red kun i den yderste del af knuden og arbejd dig stille og roligt indad. Når knuden er væk, så red efter med karte. Min hund Mille har tendens til knuder under øret i hjørnet da hendes hår er så tyndt der, så der skal ikke meget til hvis hun kløer sig. Held og lykke!

• #4   14. feb 2012 Tror jeg skal ud og handle ny skarp saks imorgen, og evt. noget majs mel. Min nuværende saks er utrolig sløv, så jeg tænkte også at det kunne være en grund. Det må jo heller ikke gøre for ondt på hende. Hun holder nok ud til imorgen. smiley

• #5   14. feb 2012 Dorthe, det er lige præcis der Silje knude også sidder. smiley Vind + kløen + lidt vand = irriterende knude. Tak for rådet, hvis det ene ikke virker må det andet prøves. smiley

• #6   14. feb 2012 Det kan aldrig helt undgåes når man har hund med cocker-ører, så det skal du ikke bebrejde dig selv.
    Men gør som kennelmor skriver - så kommer man heller ikke til at klippe i hunden. Frem med en masse godbidder og lær hende at saksen er ok.
    Jeg klipper Audi bag ørerne, så jeg slipper for knuder - i hvert fald de fleste. Men det må man nok ikke hvis man udstiller - hvilket jeg ikke aner en disse om.

• #7   14. feb 2012 Rami får også de irriterende pelsknuder bag øret smiley
    Jeg gør som "Kennelmor" da det er den letteste og hurtigste måde, synes jeg smiley

• #8   14. feb 2012 Man kan købe nogle specielle dimser til at skære knuden op med. Jeg har aldrig skåret en knude op. Synes min metode virker fint, selvom der har været store knuder dengang vi kæmpede med lopper. Man skal bare være tålmodig smiley

• #9   14. feb 2012 Mange tusind tak alle sammen, den skal vi nok få ordnet imorgen. smiley Især også da den genere hende en smule.

Hun har kløet mere end hun plejer på øret, hvor jeg så tjekkede øret grundigt igennem i dag. Fandt så knuden, og ja - nu er jeg så her.

• #10   14. feb 2012 Hvis man gør som jeg beskriver så tager det 1 min at få en stor knude op og hunden mærker intet, for man holder selvfølgelig på knuden inde ved huden, så man ikke rykker i den.

• #11   14. feb 2012 Problemet er, at knuden sidder næsten direkte på huden, så skal jeg tage ved kommer jeg til at holde ved i selve knuden.

• #12   14. feb 2012 Jamen du skærer bare det yderste først og bruger karten og så arbejder der indad, så kan du sikkert rede det sidste ud, det er altså ikke svært.

• #13   14. feb 2012 Lyder godt, jeg må prøve ad imorgen. Det skal bare lykkes, og ellers må min mor eller søster komme forbi og hjælpe til med godbidder, at holde og andre mere eller mindre vigtige ting. smiley

• #14   14. feb 2012 Gaia får af og til sådan nogen, hvis hun har været i vandet e.l. (saltvand er absolut værre end ferskvand).

Jeg klipper dem bare forsigtigt af. Hvis det er meget tæt på huden, har jeg en til at holde hende imens, så hun ikke pludseligt drejer hovedet og jeg derved kommer til at klippe i hende.

Reiki har (heldigvis) aldrig haft tendens til at få sådan nogen. Gaia får dem nærmest "over nat". Jeg kan have børstet grundigt den ene dag, tage dem med til stranden den næste, og når hun så er tør, er der en knude. Og det er nærmest "filtet" så at trevle det op er komplet umuligt, uanset produkter.

Og helt ærligt synes jeg osse det er synd at pille og rykke for meget i det -det må gøre ondt for huden er jo ret tynd bag ørerne.
    Så medmindre der skal udstilles, ville jeg bare klippe.

• #15   14. feb 2012 Der skal ikke udstilles, så jeg er heller ikke lukket af for sakse-metoden. smiley

Kommentér på:
Pelsknude bag øre

Annonce