18.954 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hund slikker sig, hele natten lang... Hund slikker sig, hele natten lang...

Hejsa

Min kæreste og jeg har et problem med vores hund:
Hele natten lang, ligger hun og slikker sig selv på poterne/maven/bagi osv.

Dette resulterer i, at min kæresten ingen søvn får, da han vågner pga hendes slikken og smasken.. Selv kan jeg sove fra en atomkrig smiley

Hun har ingen lopper og ingen former for eksem eller andet jeg kender til.
Hun slikker kun lidt på sig selv i løbet af dagen f.eks efter gåture og andet, men om natten går hun helt amok..

Hun har diverse adfærdsproblemer på mange områder, da hun er tidligere gadehund og har haft det lidt hårdt som hvalp (mere kan læses på min profil om hende), men jeg kan ikke se, at dette skal have nogen form for indvirkning på hendes slikken. Og dette er også ved at blive rettet op på.

Er der nogle som kender til problemet, har nogle gode råd eller noget, for jeg er virkelig rådvild hér, da min kæreste ingen søvn får.

Mvh
smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund slikker sig, hele natten lang...
  • #1   14. feb 2012 Jeg ville smutte en tur til dyrlæge smiley

Hvis hun slikker sig SÅ voldsomt, så må der være noget der genere hende, så tror jeg i hvert fald ikke på at det evt. bare er en dårlig vane.

Bella har allergi, og slikkede sig til tider voldsomt.

• #2   14. feb 2012 Min gamle hund Dina gjorde det samme i en periode. Vi tog til dyrlægen med hende og det viste sig at det var analkirtlerne det var galt med. Så vil sige, du nok skal en tur til dyrlægen med hende da det også kan være hun har livmoderbetændelse

• #3   14. feb 2012 Jamen hun slikker sig jo kun så voldsomt i løbet af natten og ikke på andre tidspunkter af dagen og dérfor jeg ikke kan forstå det, hvis der skulle være noget som fysisk generer hende.

Nanna Greve: Var det også kun om natten, at din hund gjorde det, eller hvordan? Troede ikke at analkirtlerne kunne få dem til at klø sig selv. Min søsters hund har problemer med analkirtlerne, og har aldrig oplevet at min hund har opført sig som hendes.

Kathrine N: Jeg har også selv overvejet om det kunne være utryghed, da hun jo er en traumatiseret hund. smiley

Dér er ikke andet for, at jeg må ringe til dyrlægen imorgen og høre ad, for problemet skal i hvertfald løses hurtigst muligt smiley

• #4   14. feb 2012 Det var også i løbet af dagen men om natten gik det helt amok og jeg kunne hellere ikke sove fra alt den smasken - det lyder jo helt forfærdeligt og virkelig klamt! smiley Slet ikke sikkert det er det der er med din hund men muligheden for at det kunne være det er der da smiley så ville ihvertfald få den undersøgt af dyrlægen smiley

• Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #7   15. feb 2012 Det kan også være tør pels/hud som klør... Om natten er der ro, hvor hun "bedre" kan mærke det.
    Hvis det bare er det, kan lakseolie i maden afhjælpe det...

• #8   15. feb 2012 Den hurtige løsning for din kæreste er ørepropper, så han i det mindste får noget nattesøvn og ikke ser sig sur på hunden. Næste trin er at finde ud af hvorfor hunden slikker og gnuffer, og så hjælpe den med sit problem.

Kommentér på:
Hund slikker sig, hele natten lang...

Annonce