Hund slikker sig, hele natten lang... Hund slikker sig, hele natten lang...
Hejsa
Min kæreste og jeg har et problem med vores hund:
Hele natten lang, ligger hun og slikker sig selv på poterne/maven/bagi osv.
Dette resulterer i, at min kæresten ingen søvn får, da han vågner pga hendes slikken og smasken.. Selv kan jeg sove fra en atomkrig
Hun har ingen lopper og ingen former for eksem eller andet jeg kender til.
Hun slikker kun lidt på sig selv i løbet af dagen f.eks efter gåture og andet, men om natten går hun helt amok..
Hun har diverse adfærdsproblemer på mange områder, da hun er tidligere gadehund og har haft det lidt hårdt som hvalp (mere kan læses på min profil om hende), men jeg kan ikke se, at dette skal have nogen form for indvirkning på hendes slikken. Og dette er også ved at blive rettet op på.
Er der nogle som kender til problemet, har nogle gode råd eller noget, for jeg er virkelig rådvild hér, da min kæreste ingen søvn får.
Mvh
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
Hvis hun slikker sig SÅ voldsomt, så må der være noget der genere hende, så tror jeg i hvert fald ikke på at det evt. bare er en dårlig vane.
Bella har allergi, og slikkede sig til tider voldsomt.
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
aug 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 13
Nanna Greve: Var det også kun om natten, at din hund gjorde det, eller hvordan? Troede ikke at analkirtlerne kunne få dem til at klø sig selv. Min søsters hund har problemer med analkirtlerne, og har aldrig oplevet at min hund har opført sig som hendes.
Kathrine N: Jeg har også selv overvejet om det kunne være utryghed, da hun jo er en traumatiseret hund.
Dér er ikke andet for, at jeg må ringe til dyrlægen imorgen og høre ad, for problemet skal i hvertfald løses hurtigst muligt
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
Hvis det bare er det, kan lakseolie i maden afhjælpe det...
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Hund slikker sig, hele natten lang...