Aggressiv overfor andre hunde Aggressiv overfor andre hunde
Vi har en tæve på 2½ år, hun er steriliseret.
Tidligere har hun altid fint kunne omgåes og hilse på andre hunde, men langsomt er hun blevet mere og mere aggressiv overfor fremmede hunde.
Det startede med at det var små tæver hun ikke kunne lide, så var det alle små hunde, og senere var det også store tæver, og nu er det stort set alle hunde. Hunde der virker meget dominerende, er hun ikke aggressiv overfor, men hunde der virker usikre, og som forsøger at komme væk fra hende viser hun en noget aggressiv adfærd overfor.
Jeg er ret sikker på at hun ikke er syg, det er ikke længe siden hun blev tjekket ved dyrlægen, og der var ikke noget galt.
Vi går selvfølgelig i en stor bue uden om andre hunde, men ofte hvæser og sprutter og gør hun, selvom hun ikke engang er tæt på hundene vi møder.
Det kræver selvfølgelig træning, men er der andet man kan forsøge?
Hun viser ikke aggressivitet overfor mennesker, men hun kan godt virke en anelse usikker.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 208
Jeg har ikke nogen forkromet løsning på hvad i skal gøre. Men for mig lyder det som en ung hund som er meget usikker, så i skal arbejde på hende selvtillid.
Der skal nok komme nogle eksperter på banen, som har mere styr på hvordan i bedst kommer udfordringen til livs
Held og lykke med hende
Mvh Gitte
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Tror løsningen ligger i at få styrket jeres kontakt fremfor at forsøge at forandre på hendes modvilje mod andre.
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
Vi opsøgte steder med hunde, men vi gjorde ikke som før, nej vi lod ganske enkelt som om vi slet ikke viste disse hunde var der, bad hunden gå pænt og var KUN fokuseret på det, vi ikke engang kiggede i retningen af de andre hunde.
Vi er ikke til godbidder når vi træner, så det var på plads og bliv, det lykkes på 2 dage at ændre en addfærd som havde varet i 1½ år, idag kan han gå uden snor forbi andre, han ignorer dem.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.872
Ønsker TS held og lykke med det :o)
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
Tror måske også det er fordi du ikke trak dig. De fleste folk går jo igen når hun ikke vil snakke og bare begynder at gø af dem. Succes tænker Elli så!! Det virker at gø af alle de dumme mennesker der vil klappe mig!!
Aggressiv overfor andre hunde