1.074 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Aggressiv overfor andre hunde Aggressiv overfor andre hunde

Vi har en tæve på 2½ år, hun er steriliseret.
Tidligere har hun altid fint kunne omgåes og hilse på andre hunde, men langsomt er hun blevet mere og mere aggressiv overfor fremmede hunde.

Det startede med at det var små tæver hun ikke kunne lide, så var det alle små hunde, og senere var det også store tæver, og nu er det stort set alle hunde. Hunde der virker meget dominerende, er hun ikke aggressiv overfor, men hunde der virker usikre, og som forsøger at komme væk fra hende viser hun en noget aggressiv adfærd overfor.

Jeg er ret sikker på at hun ikke er syg, det er ikke længe siden hun blev tjekket ved dyrlægen, og der var ikke noget galt.

Vi går selvfølgelig i en stor bue uden om andre hunde, men ofte hvæser og sprutter og gør hun, selvom hun ikke engang er tæt på hundene vi møder.

Det kræver selvfølgelig træning, men er der andet man kan forsøge?

Hun viser ikke aggressivitet overfor mennesker, men hun kan godt virke en anelse usikker.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aggressiv overfor andre hunde
  • #1   16. feb 2012

Jeg har ikke nogen forkromet løsning på hvad i skal gøre. Men for mig lyder det som en ung hund som er meget usikker, så i skal arbejde på hende selvtillid.

Der skal nok komme nogle eksperter på banen, som har mere styr på hvordan i bedst kommer udfordringen til livs smiley

Held og lykke med hende

Mvh Gitte

• #2   16. feb 2012 Nogle gange kan også være fordi hvis hun er i snor, hun er aggressiv, nogle hunde føler man har taget muligheden for de kan flygte, og derved ville de heller virke aggressiv.

• #3   16. feb 2012 Men jeg ville også sige du burde gå til en der ved hvad de taler om, og få en vudering derfra (=

• #4   16. feb 2012 Øget aggression kan være en bivirkning til steriliseringen.

Tror løsningen ligger i at få styrket jeres kontakt fremfor at forsøge at forandre på hendes modvilje mod andre.

• #5   16. feb 2012 Vores Westie var sådan, han gik helt amok når han så andre, gøede og skabte sig, da vi havde fået nok af det så gjorde vi således:

Vi opsøgte steder med hunde, men vi gjorde ikke som før, nej vi lod ganske enkelt som om vi slet ikke viste disse hunde var der, bad hunden gå pænt og var KUN fokuseret på det, vi ikke engang kiggede i retningen af de andre hunde.
    Vi er ikke til godbidder når vi træner, så det var på plads og bliv, det lykkes på 2 dage at ændre en addfærd som havde varet i 1½ år, idag kan han gå uden snor forbi andre, han ignorer dem.

• #6   16. feb 2012 CH, rart at vide, troede kun det var kastreret hanner, hvor de i forvejen var usikre eller aggressive, at det kunne forværre at kastrerer. Lyder til at det du tror er løsningen er vejen frem ud fra hvad Kathrine N skriver :o)
    Ønsker TS held og lykke med det :o)

• #7   16. feb 2012 Jeg har en usikker hund, der er ikke er glad for fremmede mennesker der tager kontakt til hende(hun er ligeglad hvis de ignorere hende). Og jeg bruger stort set samme metode som Kathrine N. Start med en god afstand, hvor hunden ikke reagere og arbejd dig langsomt tættere på. Reagere hunden er du kommet for tæt på/gået for hurtigt frem og så er du nød til at blokere/begrænse hunden og starte igen på en afstand hvor hunden ikke reagere. Skæld IKKE ud! Brug masser af guffer og også gerne et godt stykke legetøj(som hunden er vild med), som hunden kun får når i er ude.

• #9   16. feb 2012 Maj-Britt *DKK snob, *: Jamen jeg ved ikke hvad der skete den dag Maj-Britt Det var jo en helt anden hund!!
    Tror måske også det er fordi du ikke trak dig. De fleste folk går jo igen når hun ikke vil snakke og bare begynder at gø af dem. Succes tænker Elli så!! Det virker at gø af alle de dumme mennesker der vil klappe mig!! smiley Men ikke med dig Maj-Britt smiley Jeg er sikker på at hun vælter så du kan klø hende på maven næsten gang hun ser dig smiley

Kommentér på:
Aggressiv overfor andre hunde

Annonce