{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Lonni V
Lonni V
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Min lille vovse snupper ting {{forumTopicSubject}}

Jeh har en dejlig Kleiner mönsterländer på knap 8 måneder. Men når jeg ikke er hjemme, tager han alt fra bordene, fra bestik til opvaskebørsten. Jeg ved simpelhen ik hvad jeg skal gøre. nogle siger han skal have mundkurv når jeg ikke er hjemme.
nogle der har nogle bedre forslag ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min lille vovse snupper ting
  • #1   17. feb 2012 Fjern alt det han kan nå, som han ikke må tage...

• Lonni V
    Lonni V Tilmeldt:
    feb 2012

#2   17. feb 2012 Dvs. du mener simpelthen at jeg ikke må have noget stående fremme i mit hjem ? han tager ALT. oss pynteting fra vinduerne, selv gips figure der står i vinduet .,

• #4   17. feb 2012 Han må kede sig,eller ikke få brugt nok energi?

• #5   17. feb 2012 Det er da heller ikke en løsning at fjerne alt. sådan kan man jo ikke leve..

• #6   17. feb 2012 Hvad bruger du din energibombe af en jagthund til ?

• Lonni V
    Lonni V Tilmeldt:
    feb 2012

#7   17. feb 2012 Om morgenen inden jeg tager på arbejde er vi ude at lege i en halv til en hel time, og så går han inde og sover. legetøj har han masser af. alt fra bolde til tøjdyr, samt min kat. og han gør det ikke når vi er hjemme, det har han lært fra start. aner slet ik hva jeg skal stille op

• Lonni V
    Lonni V Tilmeldt:
    feb 2012

#8   17. feb 2012 Tina. jeg er meget aktiv i min fritid, løber osv. så han får skam brugt hans energi i hverdagen.

• #9   17. feb 2012 Når I er ude og lege, er det så sådan noget som boldspil eller lignende?

Hvis han er helt oppe og køre efter sådan en leg og du derefter forlader huset, så bruger han måske sin energi på hjemmet i stedet for at slappe af.

• Lonni V
    Lonni V Tilmeldt:
    feb 2012

#10   17. feb 2012 først boldleg så er det søge lege, find god biden. og når vi så kommer ind, går han hen på sofaen og falder i søvn med det samme.

• #11   17. feb 2012 Jeg går tur med min hund i ca. 30 min om morgenen, mens Mikkel er i bad og ungerne vågner op.

Når vi kommer hjem, lukker jeg ham i haven og har fordelt halvdelen af hans foder derude på græsplænen eller i højbedene etc.

Når jeg har været i bad, kommer han ind igen, mens vi spiser morgenmad. Og så kører vi og han hygger i kurven med et ben. smiley

Lige for at give dig inspiration smiley

Fodersøg gør ham nemlig mentalt træt - der skal han bruge næsen og søge sin mad frem smiley

• #12   17. feb 2012 Hov sorry..

De krydsede vist lige hinanden smiley

• Lonni V
    Lonni V Tilmeldt:
    feb 2012

#13   17. feb 2012 har også prøvet bare at lufte og bare gå rundt , men alligevel er alt revet ned når jeg kommer hjem .

• #14   17. feb 2012 Hm...

Min hund stressede over at have hele huset til rådighed, når han var alene hjemme. Han bed nogle småting i stykker, stjal nogle ting og sådan.

Der hjalp det at begrænse hans råderum - 1 lille rum at holde vagt over løste problemet for os. Siden har vi givet ham adgang til et par ekstra rum også, men ikke hele huset... smiley

• #15   17. feb 2012 Mundkurv løser ikke problemet, det forebygger det kun.
    Din hund er ganske simpelt kommet i "pubberteten" det vil gå over igen med tiden. Jeg formoder det er noget der pludselig er kommet og ikke altid har stået på.
    Det vigtigste er at køre hunden træt inden du forlader huset og sørg for den er faldet til ro og ikke er overgearet når du forlader den. Brug ikke tid på at "tage afsked" lad som ingenting, ignorer hunden og forlad huset.
    Som andre har nævnt, så fjern de ting hunden interesserer sig for, dermed finder den ud af at aktivere sig på andre måder, med enten sit legetøj eller lignende. En aktivitetsbold vil jeg ikke anbefale da det kan køre hunden op i højt gear. Alternativt så gå nogle skridt tilbage i alene hjemme træningen. Start med at efterlade hunden i 2 minutter, senere 10 minutter, så en halv time, 1 time og byg det stille op.

• #16   17. feb 2012 ...og som Sarah nævner, så begræns evt. hans råderum til enkelte rum i huset, det kan for nogle hunde være svært at overskue et for stort område når den er alene

• Lonni V
    Lonni V Tilmeldt:
    feb 2012

#17   17. feb 2012 Tak for de gode råd smiley dem vil jeg afprøve smiley

• Lonni V
    Lonni V Tilmeldt:
    feb 2012

#18   17. feb 2012 hvad er så bedst af rum , stue gang, køkken ?

• #19   17. feb 2012 Jeg brugte entreen i starten, da vores stue og køkken er i det samme store rum.

Nu har han adgang til entreen, gangen, trappen og vores bryggers.

• Lonni V
    Lonni V Tilmeldt:
    feb 2012

#20   17. feb 2012 okay tak for de godt råd smiley

• Lonni V
    Lonni V Tilmeldt:
    feb 2012

#21   17. feb 2012 Og muligvis løsning

• #22   17. feb 2012 Og...fordi man i en periode bliver nødt til at fjerne alt, så betyder det ikke at det bliver nødt til at være sådan hele tiden. Lia var meget interesseret i sko, da hun var yngre, så vi blev nødt til at stille alle sko op på trappen hvor hun ikke kunne nå dem, men idag er der ingenting. Hun kan også sagtens være alene hjemme uden at røre noget selvom det flyder med sko omkring hende. Det er bare indtil de har "glemt" at noget er spændende eller den dårlige vane er brudt. smiley

Kommentér på:
Min lille vovse snupper ting

Annonce