{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjerneskade hos hunde
  • #2   17. feb 2012 Har haft en border med hjerneskade....

lad mig sige det sådan her.... han var ikke for småbørn.....

han fik også nogle anfald, hvor han ikke kunne styre sit hoved... nærmest krampede, og så alligevel ikke...

Jeg ville ønske at jeg havde aflivet ham ved første "anfald"....

• #3   17. feb 2012 kan høre fremtidsudsigterne ikk er lyse for sådanne hunde, men ændrer det deres personlighed og de ikke kan fungere ordentligt er aflivning det bedste.

men Pia og Tine var det ikke en svær beslutning?
    tine: var din hunds skade medfødt?

• #4   17. feb 2012 Jeg har haft en hvalp der fik for lidt ilt under fødslen og derved fik en hjerneskade . Vi valgte at beholde hende selv , og havde hende i 5 dejlige år smiley .. Sisse var hvad vores dyrlæge kaldte " spasser" det var lidt ala mongol .. hun havde mange motoriske problemer som helt lille , men det genoptrænede vi med hende og det kom til at gå rigtigt godt smiley .. du havde svært vd at indlære og havde en let rysten på hovedet .

Hun var dog utrolig kærlig og kendte ikke til fare så vi skulle passe godt på hende .
    Desværre ville skæbnen at hun ikke kunne forlige sig med den gamles Schæfers død , og derved en ny hvalp i huset , så vi valgte derefter af gide hende fred .

Hun var dog et fantastisk livsstykke , og jeg tænker kun på hende med glæde smiley

• #5   17. feb 2012 Stavefejlene er gratis smiley

Men jeg vil sige , alt efter hvad form for skade det er , ville jeg overveje det , et traume ville jeg nok tænke en ekstre gang over , men er det medfødt ville jeg ikke selv være bekymret med min erfaring smiley

• #6   17. feb 2012 Laila - det vides ikke....
    han var altid lidt speciel, og havde mildest talt MEGET svært ved at blive renlig.... men det er jo ikke sikkert, at det havde noget med det at gøre....
    han var en utroligt dejlig og kærlig hund.... meget tryghedssøgende hele tiden... men måske en smule... "tung" i det.....
    Det var først da han blev et år det begyndte at "gå galt".... han strøg på Jesse uden grund.... og stoppede ikke selvom Jesse skreg... jeg skildte dem ad, hvilket resulterede i, at han røg på mig i stedet.... Jeg smed ham ind i et andet rum, hvor jeg kunne høre hans tænder mod døren... smiley
    efter måske 15 minutter var han helt sig selv igen.... og så var det små tegn...

dette skete inden han en aften lå i sofaen, og jeg tilfældigvis kiggede på ham... der lå han og "vuggede" med hovedet.... det eskalerede hurtigt til så kraftig rysten, at jeg ikke kunne holde hans lille hoved smiley

Da dyrlægen lyste ham i øjnene (efter at have sprøjtet beroligende direkte i blodet) sagde han, at den var helt gal, at han havde en hjerneskade... (flere undersøgelser fulgte efter)...
    han kom på stesolid en overgang, hvilket hjalp ham.... men ikke fedt at se sin hund så dopet....

• #7   17. feb 2012 Jeg kunne ikke tage beslutningen den aften.... men ville ønske at jeg havde gjort det.... for hans skyld....

• #8   17. feb 2012 puha Tine : Tak fordi du beskriver det så godt, så synd for jer og hunden smiley

Susanne Tak for input

• #9   17. feb 2012 Men beslutningen er svær uanset om det er medfødt eller et traume

• #10   17. feb 2012 Hvor lang tid mener i man skal se tiden an efter et traume?
    Så længe man sporer fremgang ? eller ?

• #11   17. feb 2012 Laila - er det en af dine hunde?
    og hvad er der sket?

• #12   17. feb 2012 Tina : Ja desværre smiley Det er Pelé, han tog den direkte på hovedet i mandags fra sofaen
    Han kom til dyrlæge
    Mandag lagde han stille hen, tirsdag spiste han , onsdag gik han et par skridt torsdag gik han det mere og idag har han været ude under omsyn i haven hvor han løber, balancen er ikke god
    Men skal han være alene skal han være i transportkassen da man ikke helt kan stole på ham, for han regner med han er frisk og vil bare hoppe ned fra sofaen.

Jeg vakler mellem at aflive eller give ham en chance så længe det går fremad

• #13   17. feb 2012 undskyl Tine

• #14   17. feb 2012 Tirs, onsdag og torsdag fik han piller der var opløst i vand og blendet, mens han fik blødt kød og bløde ting indimellem idag har han spist piller

• #15   17. feb 2012 Giv ham dog en chance, han kan jo døje med en hjernerystelse, ingen kan jo forhånd sige om han er hjerneskadet, og der er jo ingen der ved hvilken reaktion han får hvis han er hjerneskadet, såfremt der ikke sker noget vildt, så skal han da lige ha en mdr så i kan se om han kommer sig.

• #16   17. feb 2012 Bente havde jeg ikke villet give ham en chance var han jo nok blevet aflivet imandags, men derforvakler jeg stadig mellem de 2 valg

• #17   17. feb 2012 Laila - Det er jeg virkelig ked af at høre smiley øv øv øv!!

hmm.... Virker han glad?
    hvordan reagerer Batman på ham?

Hvad siger dyrlægen til det?

Altså.... jeg tror, at jeg havde givet ham en chance, når nu han gør forholdsvis store fremskridt.... hvis han vel at mærke virker glad....

men den ER svær....

• #18   17. feb 2012 han virker glad nok, og logrer med halen når man kommer, men samtidig virker han lidt bange og utryg ( Tillægger jeg faldet )

Batman reagerer som han plejer på ham og virker ikke fjendtlig eller noget, men kommer og giver ham et slik i ny og næ smiley

Giv tid siger dyrlægen så længe der er fremgang

• #19   17. feb 2012 men der skal arbejdes med hans selvtilid / tillid det er helt sikkert smiley

• #20   17. feb 2012 Så tror jeg bestemt, at det var det jeg ville gøre.... smiley
    Dejligt at Batman reagerer som han gør.... at han ikke forsøger at tryne ham...

Jeg håber virkelig at han kommer sig 100%...

men føler godtnok med dig... det er en skræmmende tid.. bare gå og vente på forbedringer....
    jeg har trillet en del tårer i den tid....

• #21   17. feb 2012 Jeg tror jeg ville lade ham komme sig i sit eget tempo... og så kan man arbejde med hans selvtillid, når han er helt stabil på de små ben igen smiley

• #22   17. feb 2012 Tak Tine Det håber jeg dælme også, men jeg må indrømme jeg er obs på ham og nærstuderer ham mange gange om dagen og om natten

• #23   17. feb 2012 har knapt sovet her i ugen der er gået *GG*

• #24   17. feb 2012 Det kan jeg dælme godt forstå smiley Ville også have et øje på ham konstant ... ;o)
    tror enhver god hundemor/hundefar ville være ved at gå ud af sit gode skind...

Da den var helt gal med Dalton, lå jeg med ham under dynen om natten, så han ikke kunne slippe væk uden jeg opdagede det *GG*

• #26   17. feb 2012 -T&M Hysted -: Var din hund født med en hjerneskade, eller fik den det ved en ulykke??

• #27   17. feb 2012 Pia: Meget forståeligt når den ikke fungerede mellem de andre, og når fremtiden er så mørk:(

• #29   17. feb 2012 Stakkels lille pus:( Han kunne slet ikke fungere og have det som en hvalp skal have :(( Synes det var en klog og rigtig beslutning af dig

• #30   17. feb 2012 Har kun haft en oplevelse med min kat......han blev aflivet pga. hjerneskade...muligvis medfødt pga. indavl.

Alle dage har han haft nystaumus /vidste dog ikke hvad det var dengang) og har løbet ind i ting når han har løbet ræs med den anden kat.

En dag var han ikke sig selv...mistede balancen og så tog jeg ham til dyrlægen, fik nogle piller som hjalp, men dr. dyr forklarede at det kun var for en stund og når vi stoppede med dem, ville han begynde at vælte igen, så han ville skulle forblive på de piller, hvis han skulle fortsætte livet...jeg valgte at stoppe der.

R.I.P. min lille Viggo.....

• #31   17. feb 2012 puha anja smiley Stakkels lille kat

• #32   17. feb 2012 Sanne - jeg ved det desværre ikke.... men har det været en ulykke, har det ikke været noget jeg har observeret......

• #33   17. feb 2012 Vi fik en 4 mdr. gammel hvalp.. Vi havde vel haft ham knap 1 mdr. da han på en udstilling, pludselig haltede på det ene bagben. Efter et par dage var det som om han havde svært med at styre begge bagben.. Han kunne f.eks ikke bakke. Vi lagde mærke til at han ligesom kikkede forkert med det ene øje , når han slappede af. .Vi havde selvf. dyrlæge med indenover , og ja han reagerede langsomt med bagkroppen og især den ene side.. Nu var han jo i hvalpe alderen og vi oplevede at han ligesom glemte en kommando.. Vi kunne bede hundene om at forlade køkkenet.. Alle gik ud, men Aslan gik ligesom bare ud og vendte om, og kom ind igen og nej, det var ikke pga. han ikke ville høre men som om han glemte det.. Hans kortidshukommese var lig 0 Vi havde hundene med ved vandet og efterfølgende oplevede vi at Aslan slet ikke kunne løfte bagkroppen op af vandet.. Han sad som en havfrue.. Så blev beslutningen taget og vi fik ham aflivet som 9 mdr.. Han var altid en sød og kærlig hund.. De andre hunde accepterede ham uden noget.. Tror de var klar over at han var syg

• #34   17. feb 2012 Har en kammerat hvis mor har en hund fra afrika, et dansk filmhold tog med fra nogle optagelser dernede for 8 år siden..
    Den blev stukket af en skorpion tror jeg det var.. og blev derefter hjerneskadet i en alder af ca. 10 mdr.
    Den er blevet det man kalder mongol, eller spastisk lammet, lidt ala morten og peter, samtidigt med at balancenerven er påvirket..
    Den har det rigtig godt.. Er glad og ser sund ud.. Den ser også mega sjov ud, for den går på en meget mærkelig måde, og har problemer med at stå stille osv.. og når den lorger, bevæger hele kroppen sig..
    Men jeg er sikker på den har det godt trods sit handicap..
    Vi kalder den "spasserhunden"
    Den den kan stadig den basale lydighed.. Jeg ved ikke hvilken race hunden er, men den minder rigtig meget om en dingo..

• #35   17. feb 2012 Jeg kan læse der er en masse forskellige erfaringer og historier med hjerneskadede hunde, nogle kan have et værdigt liv, mens andre er så plaget at de bliver aflivet ( med god grund )
    Det ser ud til jeg /vi traf den rigtige beslutning mht til Pelé og at se tiden an og give ham en chance er mest rigtigt
    Men bliver det ikke bedre eller vender det sig til det værre må man desværre gå den tunge vej, af hensynet til ham.
    Jeg er dagligt obs på ham(som skrevet længere oppe ) men jeg håber inderligt han bliver ved med at bedre sig

• #36   19. feb 2012 Lige en lille update på Pelé

han løber bedre ogbedre, istarten når han løber , løber han lidt skævt, men efter nogle skridt løber han mere lige, han traver ikke mere, men galoperer nu også.
    Han kan nu løfte det ene ben når han tisser, og spiser nu normalt, men balancen kniber det dog stadig lidt med

Men alt i alt positivt smiley

• #37   19. feb 2012 Har haft en kat der fik en hjerneblødning som ung, hun var halvsidet lammet, men så ikke ud til at have smerter.
    Spurgte dyrlægen hvad jeg jeg kunne gøre, han sagde jeg skulle se tiden an.
    Efter en uge var hun næsten normal, hun kom sig helt og blev 16 år, eneste men hun havde var lidt problemer med at afstandsbedømme, kunne godt falde ned når hun prøvede at hoppe op på køkkenbordet (hvor hun i øvrigt ikke havde noget at gøre).

Så hvis det går den rigtige vej, er der stadig håb.

Ved godt det ikke var en hund, men tror ikke der er den store forskel i dette tilfælde.

• #38   19. feb 2012 Dejligt at høre at det går fremad.... har sq tænkt på jer smiley

• #39   19. feb 2012 Dejligt at høre :o)

• #40   19. feb 2012 Benny bomstærk: Dejligt at læse din fortælling smiley

og tak smiley

Kommentér på:
hjerneskade hos hunde

Annonce