778 visninger
|
Oprettet:
Gåturen, beskrivelse {{forumTopicSubject}}
Når I går tur med jeres hund - hvordan foregår det så? Går I afsted, eller stopper I mange gange og snuser? Når jeres hund står og snuser, hvor lang tid giver I så hunden til det?
Beskriv gerne hvor du går tur med din/dine hunde, tak.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.904
aug 2008
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Liiiige indtil ca 4 sekunder senere hvor hun finder noget græs at snuse til - så er "glæden væk" og der skal snuses til hvert et græsstå hele vejen ned langs marken ( 30 m ca ) ..
Efter det rammer vi stisystemerne og her får hun alt den tid hun har lyst til til at snuse, der kommer rigtig mange hunde - og dyr - så ved godt at der er alt for mange dejlige lugte og synes næsten det ville være synd at slæbe hende igennem
Så rammer vi fodboldbanen hvor vi godt må gå uden snor også bliver der leget, løbet om kap eller råbt af måger alt efter hvad der er / ikke er.
Også går vi laaaangsomt hjem ved siden af hinanden - der gider hun ikke snuse og det passer mig fint - Så kan vi bare gå og hygge og træne forskellige ting
( også afslutter vi altid med rigtig meget kæl og ros når vi når hjem )
jul 2010
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 85
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
aug 2008
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
Hver gang der kommer en bil sætter hun sig. Nogle gange får hun en godbid for det, andre gange ikke. Hun får lov at snuse til lige det hun vil, og grave de huller hun nu vil, (vi går ture inde i skoven også, og leder efter mus) på vej hjem af går vi i tjept tempo og nærmest løber, det så hyggeligt. med mindre der kommer en bil, så skal vi stoppe indtil siden, og sitte igen igen igen.. der kan nå at komme mange biler på en strækning på 3-6 km
med de to små sorte, er gå turen noget anderledes, for det er jo to meget sikre hanner. Der skal dryppes op af ALT .. og det tager mor her hensyn til. har begge snore i venstre, og så går vi der ud af , de der 5 meter af gangen før en af dem skal stoppe igen. Det er en meget lige strækning, når jeg kan se der ikke kommer nogle langt nede af vejen, så kommer de i højre side, og så går vi i tjept tempo, indtil vi når ned til skoven, så får de lov at få lang snor, og snuse til lige det de har lyst til. og strinte op af alt igen
godbider er altid med i lommen for de er begge to nogle skrighalse, de gør og gør og gør. og de gejler hinanden op til gø. vi møder tit en bullmastiff blanding og en schæfer , begge løse. der pænt bliver på deres grund indtil vi er længere nede af vejen. de rigtig søde. de skal også altid lige gøes af. det bliver bedre og bedre jo oftere vi møder dem.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
Når vi skal hjem går vi pænt igen når vi går langs vejen
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 579
Ved middagstid/eftermiddagen får han en længere tur på 30-60 minutter i skoven. Her har vi masser af tid, og han får lov til at snuse i evigheder, som han elsker. Dog har han en temmelig ulækker vane med at slikke i tingene, så der får jeg ham altså videre.
Om aftenen er der også tid, og turen foregår bare her i kvarteret, når det er mørkt. Om sommeren kan det godt blive til en skovtur mere
Ellers laver vi små ture indimellem hvor vi går op på hundetræningsbanen. Han ELSKER at komme derop, og siger man det, så ved han det. Så er det bolden i munden, og han har IKKE tid til at snuse til noget som helst. Det er bare afsted!
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.812
Hun får altid lov til at snuse færdigt, dog gider jeg ikke det der hvor hun trækker rundt med mig, fordi at nu VIL hun altså derover, og derover og derover, for det er trods alt mig der går med Mille... det virker bare som om at Mille 9 måneder har glemt det for tiden *Gg*
Jeg kommer aldrig til at være en af de hundejere som bare river hunden med og bare går og går og går, som jeg ser nogle gøre, hvis det er fordi at de måske har sat 40 min af til en gå tur. Så hellere gå kortere og så også give hunden den tid det tager at dufte alle de spændende lugte
Jeg mindes engang en som skrev at hun ikke gad at gå i almindelig line med sin hund, hun brugte kun flexline, da hun ikke gad at stoppe op og lade hunden snuse, det forstår jeg slet ikke, er det for ens samvittighed at man har gået en laaang tur på flere km. eller for hundens skyld at den er kommet ud og opleve
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
Men så snart vi kommer over i parken, løber alle vufferne frit og må snuse/hygge sig så længe de overhovedet vil. Jeg foretrækker at rende med dem løst, og vi vedligeholder ALTID indkald, så det ikke lige pludselig går galt
sep 2008
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.214
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Hvis der går for lang tid (4-5 minutter), eller han begynder at slikke på det, så hiver jeg ham altså væk o.o
- Og som den hanhund han jo nu engang er, så skal han aaaaltid lige markere, lol ^^
Vi går normalt på meget befærdede cykelstier.. Hvilket er meget svært at gøre andet i mit område, når man ikke har mulighed for at køre i bil til et andet sted /:
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 186
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 186
sep 2008
Gåturen, beskrivelse