{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gåturen, beskrivelse
  • #1   20. feb 2012 Lidt forskelligt, i starten snuser de løs og står meget stille. Og især Zenta sjattisser over det hele, så det tager lidt tid smiley De får lov at snuse, det eneste tidspunkt jeg hiver dem videre er hvis de stopper op i folks indkørelser.

• #2   20. feb 2012 Hov og når vi vender og turen går hjem går de fremad uden at snuse.

• #3   20. feb 2012 Vi starter med "WROOOOOF PIIV PIIIV" og en helt masse glæde ( jaaaa big fejl so what smiley ) og hun tonser overlykkelig afsted ud af døren og trækker i alle retning.
    Liiiige indtil ca 4 sekunder senere hvor hun finder noget græs at snuse til - så er "glæden væk" og der skal snuses til hvert et græsstå hele vejen ned langs marken ( 30 m ca ) ..
    Efter det rammer vi stisystemerne og her får hun alt den tid hun har lyst til til at snuse, der kommer rigtig mange hunde - og dyr - så ved godt at der er alt for mange dejlige lugte og synes næsten det ville være synd at slæbe hende igennem smiley - Ikke at man SKAL vente hver gang hunden vil snuse - men vores ture er på min hunds præmisser smiley
    Så rammer vi fodboldbanen hvor vi godt må gå uden snor også bliver der leget, løbet om kap eller råbt af måger alt efter hvad der er / ikke er.
    Også går vi laaaangsomt hjem ved siden af hinanden - der gider hun ikke snuse og det passer mig fint - Så kan vi bare gå og hygge og træne forskellige ting smiley

( også afslutter vi altid med rigtig meget kæl og ros når vi når hjem )

• #4   20. feb 2012 Altså når vi går skal noah altid på plads inden vi går over en vej, og først når jeg siger værs'go går han over. Så får han ellers lov til at snuse alle de steder han vil, da det jo primært er for hans skyld vi går ture, men skal vi skynde os lidt får han lov at snuse lidt og derefter giver jeg kommando til at han skal tisse og så går vi videre... men sådan normalt får han lov at snuse det han har behov for, men når vi op på at have stået det samme sted i 5 minutter, så begynder jeg at kalde på ham og få ham med videre...

• #5   20. feb 2012 - ( vi har så 3-4 forskellige faste ruter og rutinen er meget forskellig alt efter hvilken en vi går - Dette var kun en forklaring af den korte smiley )

• #6   20. feb 2012 Nåå ja, Zenta går os amok, hyler og piver og flyver ud af døren! Har opgivet at rette det, da hun snart er 5 år gammel smiley

• #7   20. feb 2012 helt fra start af, sætter hun sig inden hun får snor og kurv på, så får hun det på og sætter sig igen mens jeg får jakke og sko på. Snupper snoren og så går vi ud af døren. hun går i venstre side, udelukkende fordi vi ikke har nogle stier eller fortov at gå på, så vi går imod trafikken hvor hun går inderst. i rabtten smiley
    Hver gang der kommer en bil sætter hun sig. Nogle gange får hun en godbid for det, andre gange ikke. Hun får lov at snuse til lige det hun vil, og grave de huller hun nu vil, (vi går ture inde i skoven også, og leder efter mus) på vej hjem af går vi i tjept tempo og nærmest løber, det så hyggeligt. med mindre der kommer en bil, så skal vi stoppe indtil siden, og sitte igen igen igen.. der kan nå at komme mange biler på en strækning på 3-6 km smiley alt efter lyst, og vejr. i blæst er der ingen af os der gider gå langt. så laver vi noget hygge i haven istedet.
    med de to små sorte, er gå turen noget anderledes, for det er jo to meget sikre hanner. Der skal dryppes op af ALT .. og det tager mor her hensyn til. har begge snore i venstre, og så går vi der ud af , de der 5 meter af gangen før en af dem skal stoppe igen. Det er en meget lige strækning, når jeg kan se der ikke kommer nogle langt nede af vejen, så kommer de i højre side, og så går vi i tjept tempo, indtil vi når ned til skoven, så får de lov at få lang snor, og snuse til lige det de har lyst til. og strinte op af alt igen smiley ..
    godbider er altid med i lommen for de er begge to nogle skrighalse, de gør og gør og gør. og de gejler hinanden op til gø. vi møder tit en bullmastiff blanding og en schæfer , begge løse. der pænt bliver på deres grund indtil vi er længere nede af vejen. de rigtig søde. de skal også altid lige gøes af. det bliver bedre og bedre jo oftere vi møder dem. smiley tager dem tit med ind til byen og går tur med min søster og hendes hund, og der går de rigtig pænt. der har de ikke behov for at gø af alt. det hænder dog stadigvæk de skal bjæffe. men der arbejdes på det. så får de et sit, og et ssshhhsss, og en godbid når der er kontakt og stilhed. smiley

• #8   20. feb 2012 Jeg går tur for mine hundes skyld.. Når vi forlader huset og går langs vejen går vi i nogenlunde rask tempo for at komme hen til skolen/børnehaven hvor sti-systemet begynder... og derefter bestemmer hundene suverænt hvor hurtigt det skal gå.. Turen er for deres skyld 100%

Når vi skal hjem går vi pænt igen når vi går langs vejen

• #9   20. feb 2012 Mange mange tusind tak for alle jeres forskellige indlæg. smiley Det er meget spændende læsning, synes jeg. smiley Kan se at det ikke er Silje der er unormal, men i virkeligheden er meget lig jeres andre hunde på mange punkter. smiley

• #10   20. feb 2012 Om morgenen går jeg en lille hurtig runde med Buddy - det tager højst 20 minutter. Han får lov til at snuse, men tit må jeg kalde på ham, så vi kan komme videre. Har ikke voldsomt meget tid om morgen, og hvis det stod til Buddy, så kunne han stå det samme sted i en time (overdrivelse fremmer forståelsen.)

Ved middagstid/eftermiddagen får han en længere tur på 30-60 minutter i skoven. Her har vi masser af tid, og han får lov til at snuse i evigheder, som han elsker. Dog har han en temmelig ulækker vane med at slikke i tingene, så der får jeg ham altså videre.

Om aftenen er der også tid, og turen foregår bare her i kvarteret, når det er mørkt. Om sommeren kan det godt blive til en skovtur mere smiley

Ellers laver vi små ture indimellem hvor vi går op på hundetræningsbanen. Han ELSKER at komme derop, og siger man det, så ved han det. Så er det bolden i munden, og han har IKKE tid til at snuse til noget som helst. Det er bare afsted! smiley

• #11   20. feb 2012 Mille er også ivrig når hun lige er kommet ud, især hvis jeg har været i skole, så har hun jo ligget og sovet hele dagen og SÅ skal der ske noget smiley Vi har nogle forskellige ture vi går, efter hvor langtid vi har til at gå turen. Jeg synes det er vigtigt at hun kommer ud og ser noget nyt hver dag, istedet for den samme vane vej.

Hun får altid lov til at snuse færdigt, dog gider jeg ikke det der hvor hun trækker rundt med mig, fordi at nu VIL hun altså derover, og derover og derover, for det er trods alt mig der går med Mille... det virker bare som om at Mille 9 måneder har glemt det for tiden *Gg* smiley

Jeg kommer aldrig til at være en af de hundejere som bare river hunden med og bare går og går og går, som jeg ser nogle gøre, hvis det er fordi at de måske har sat 40 min af til en gå tur. Så hellere gå kortere og så også give hunden den tid det tager at dufte alle de spændende lugte smiley

Jeg mindes engang en som skrev at hun ikke gad at gå i almindelig line med sin hund, hun brugte kun flexline, da hun ikke gad at stoppe op og lade hunden snuse, det forstår jeg slet ikke, er det for ens samvittighed at man har gået en laaang tur på flere km. eller for hundens skyld at den er kommet ud og opleve smiley

• #12   20. feb 2012 Jeg har alle mine tre / fire (hvis Waldemar er her) i kobbelsnor, og så forsøger jeg så vidt muligt at holde dem fra at snuse/tisse/gøre hvad de skal, de første fem-ti minutter af turen, til vi når over i parken, da det kan give nogle ikke-så-rare-ryk, hvis en af hundene stopper op mens de andre bare trækker videre...
    Men så snart vi kommer over i parken, løber alle vufferne frit og må snuse/hygge sig så længe de overhovedet vil. Jeg foretrækker at rende med dem løst, og vi vedligeholder ALTID indkald, så det ikke lige pludselig går galt smiley

• #13   20. feb 2012 De første par minutter foregår i hidsig trækken med 42/45kg hund - ikke behageligt for mig, men det går heldigvis over, når den første glæde over at være ude er ovre. :o)

• #14   20. feb 2012 Har hanhund, så der bliver snuset og tisset rigtig mange gange ...Han har rigelig med tid også i regnvejr smiley

• #15   20. feb 2012 Vaks snuser like.. overalt, lol.
    Hvis der går for lang tid (4-5 minutter), eller han begynder at slikke på det, så hiver jeg ham altså væk o.o
    - Og som den hanhund han jo nu engang er, så skal han aaaaltid lige markere, lol ^^
    Vi går normalt på meget befærdede cykelstier.. Hvilket er meget svært at gøre andet i mit område, når man ikke har mulighed for at køre i bil til et andet sted /:

• #16   20. feb 2012 Peanut sidder pænt mens han får snor på og igen udenfor når jeg låser døren, og så går han ellers med snuden i jorden og snuser hele tiden forsøger at spise alt det han ikke må, ved siden af går jeg og siger nej, nej nej så han slipper det han nu havde tænkt at spise. Ca 1 -2 gange på en tur stopper han . sætter sig og kigger på mig, så kalder jeg og han får godbid, åndsvag ide, Han er lige begyndt at løfte ben op af alt, han har bare ikke fattet at han skal løfte benet nærmest træet smiley Når vi nærmer os hjem, vil han ikke med ind, det er uanset om vi har gået 20 min eller 1 time. Han elsker at være ude i al slags vejr. ( vi går min 4 ture om dagen og han er mindst ude 6 gange totalt)

• #17   20. feb 2012 Det starter med jeg siger "kom nala vi skal gå tur" og går derefter ind og tvinger hende ud af døren, så går vi op af vores lille vej hvor hun løber rundt, og ja, bider i snoren smiley (det må hun godt når vi er på vej på tur) så når vi køgevejen også får hun lov til at tisse en gang, også drejer vi ned til stranden også slipper vi hende og lader hende gøre hvad hun skal gøre, når vi ca er gået et stykke tid nede på stranden drejer vi op også kalder vi hende på plads osv går hun gerne et par meter bag os hele vejen hen til vores vej hvor hun så lunter langsomt hjem smiley

• #18   20. feb 2012 Hahaha smiley Anne P, vi har heldigvis en hund som nægter at gå ud i regnvejr og når hun vejer de 70 kg så prøver man ikke en magt kamp af smiley

• #19   20. feb 2012 Mine gider heller ikke ud i regnvejr, men at hoppe i søen i parken selvom mor siger NEJ - intet problem. x]

Kommentér på:
Gåturen, beskrivelse

Annonce