1.809 visninger
|
Oprettet:
(fransk bulldog) hva ville du fodre med ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har tænkt mig at fodre med Royal canin til maggi.
Maggi er 25 % dansk svensk gårdhund og 75 % fransk bulldog.
Så er spørgsmålet hva ville i vælge hvis det var jer ?
Royal canin alm. Hvalpe foder eller Royal canin fransk bulldog (hvalp) ???!
sep 2007
Følger: 2 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 208
Hvis du læser bag på pakken, så er der faktisk meget af det samme i RC som der er i de billige supermarkedsprodukter. Altså mest kornprodukter, hvilket ikke er godt. Og så koster det spidsen af en jetjager.
Jeg ville se på Taste of the Wild og andre mærker hvor der er kød som første ting i indhold. Eller i yderste tilfæle ris, da ris er bedre end korn.
Men der er folk herinde der ved mere om special foder til racer en jeg, da jeg hverken har DSG eller Fransk Bulldog.
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 532
Vi er ved at skifte over på kingsmoore. De har en Pure version er der uden korn majs osv, men har også en original version der er lidt billigere, men hvor hovedingrediensen stadig er kød
feb 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 117
apr 2009
Følger: 27 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 350
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Det er efter min mening et godt foder til en rimelig pris.
www.arion-premium.dk
Kingsmoor synes jeg også lyder rigtig godt. www.kingsmoor.dk
begge mærker har rabatordninger hvis man køber flere gange hos samme forhandler
okt 2007
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 679
Anyway.. Da de skiftede fra det deresens Barf og over til Royal Canin, fik hunden det MEGET bedre og hun pruttede og pøllede ikke halvt så meget, som inden:-) Så jeg syntes at RC er et godt foder til FB'ere..
Og så lige en anden ting.. Der er jo en grund til Royal Canin er blevet et anerkendt mærke. Det er jo lige netop, fordi at det ER et godt foder af god kvalitet. Der er jo en grund til at et mærke bliver populært og dermed et "mærkenavn" som Tut og Andersen skriver;o)
sep 2007
Jeg synes fx. også at D&G er meget dårlig kvalitet, men det er stadig et kendt og populært mærke, fordi de formår at sælge
Man kan jo selv læse bagpå RC hvad der er i, og der er faktisk ikke ret meget andet i, end det man også kan give 30 kr. for i Fakta
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.227
Hvor populært et mærke er har vist desværre ikke meget at gøre med indholdet af foderet. Pedigree reklamerer meget = sælger meget.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.371
nov 2011
I øvrigt, så tåler hunde fint korn, majs, ris osv. Så med mindre at de er allergiske, så er der intet i vejen med at der er korn i deres foder. Hunde er jo ikke 100% kødædere;-)
Stine> Pedigree, henvender sig til en anden målgruppe end RC. Dem der køber supermarkedsfoder, får man ikke bare lige til at skifte over til dyrt kvalitetsfoder.
Så sådan en sammenligning, er ikke ret meget værd i mine øjne:-)
okt 2009
"Der er jo en grund til Royal Canin er blevet et anerkendt mærke. Det er jo lige netop, fordi at det ER et godt foder af god kvalitet. Der er jo en grund til at et mærke bliver populært og dermed et "mærkenavn"
Er det da ikke netop det du skriver, at hvis et mærke sælger må det jo være fordi det er godt? (Derfor sammenligningen med Pedigree) For når jeg kigger på ingredienslisten på RCs FB-foder er jeg da ikke specielt imponeret...
Men jeg kan da godt forstå at du ikke syntes om sammenlingningen.
nov 2011
Jeg fodrer desuden mine tre katte med RC Maine Coon, men har nu i et halvt års tid prøvet flere andre mærker, men må sande at RC bare er det bedste.. HOS MIG i hvert fald.
Som sagt, så behøver vi ikke at være enige:-)
nov 2011
okt 2009
Jeg aner ikke hvor mange opdrættere der fodrer med Pedigree, hvor skulle jeg vide det fra?
Og at sige at jeg fraråder at købe RC er nok at strække den lidt, mit indlæg i tråden var en kommentar til din bemærkning om at hvis et foder er populært, så er det automatisk godt.
sep 2007
Jeg mener blot, at med det indhold der er i RC, så ville jeg hellere spare 100+ kr. og købe mad i Supermarkedet i stedet. Hvorimod hvis jeg ville have god kvalitetsfoder med mindre korn og mere kød, så ville jeg se på nogle af de mærker som folk har nævnt herinde
Og ja, hunde kan da sagtens tåle majs og korn, men har de brug for det? Nej, hunde har ikke brug for korn og majs i de mængder der findes i foder som RC. Og at der også står fx. kød biprodukter, det er heller ikke godt nok i min verden. Min hund skal have kød, ikke "meal" som der er i RC bl.a.
Jeg ville ikke fodre med RC indeholdende:
Chicken meal, rice, brown rice, oatmeal, pork meal, rice flour, chicken fat, natural chicken flavor, dried beet pulp (sugar removed), soy protein isolate, anchovy oil (source of EPA/DHA), soya oil, sodium silico aluminate, salt, calcium carbonate, fructo-oligosaccharides, potassium chloride, sodium tripolyphosphate, L-tyrosine, DL-methionine, taurine, potassium citrate, dried egg product, Vitamins [DL-alpha tocopherol acetate (source of vitamin E), inositol, niacin supplement, L-ascorbyl-2-polyphosphate (source of vitamin C), D-calcium pantothenate, biotin, pyridoxine hydrochloride (vitamin B6), riboflavin supplement (vitamin B2), thiamine mononitrate (vitamin B1), vitamin A acetate, folic acid, vitamin B12 supplement, vitamin D3 supplement], choline chloride, glucosamine hydrochloride, marigold extract (Tagetes erecta L.), Trace Minerals [zinc proteinate, zinc oxide, ferrous sulfate, manganese proteinate, copper proteinate, copper sulfate, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite], tea (green tea extract), chondroitin sulfate, rosemary extract, preserved with natural mixed tocopherols (source of vitamin E) and citric acid.
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 94
feb 2012
okt 2009
RCs FB-foder, ris og hvede er begge kornsorter.
Ris, hvede, animalsk fedt, tørret svinekød, vegetabilsk proteinisolat*, fjerkræsmel, hydrolyseret animalsk protein, tørret roepulp, mineralstoffer, sojaolie, fiskeolie, fructo-oligosaccharider, natriumtrifosfat, skaldyrs-hydrolysat (højt indhold af glucosamin), polyfenoler (af druekerne og grøn te), tagetes-ekstrakt (højt indhold af lutein), brusk-hydrolysat (højt indhold af chondroitin), taurin, L-carnitin.
feb 2012
feb 2012
Jeg ville nok allerhelst fodre med olivers, applous eller det der Wild noget, men det findes jo ikke i Kolding og igen har dårlig erfaring med at handle foder på nettet.
okt 2009
Jeg har bestilt foder hos zooplus.de eller zooplus.co.uk i årevis uden én eneste gang at ha' problemer :o)
feb 2012
nov 2011
Som sagt, så syntes JEG at RC er et godt foder. Jeg har aldrig sagt at det var det eneste rigtige. Jeg svarede blot på det spørgsmål TS stillede.
Bulldog> Nu handler det her jo om hvilke af de to typer fra RC der er "bedst" til TS' hund, og ikke om hvad DU syntes og hvad DU vil anbefale. Dermed ikke sagt at det ´du anbefaler er forkert.
Victoria> Hvorfor skulle de ikke have brug for det??? Hunde ER blandingsædere, og derfor tager de ikke skade af korn. Tværtimod optager de kornprodukter ligesom vi mennsker gør. Så man kan altså ikke sige at de ikke har brug for korn:-/
sep 2007
Derfor kan jeg ikke lide foder hvor hovedingrediensen er kornprodukter. Der må da gerne være korn i foderet - det er der i det meste, men det skal helst være i mindre grad end i fx. RC og supermarkedsfoder.
nov 2011
Hvilke mængder må de så få det i???? Det lyder som om at det er fakta du kommer med:-/ Kildehenvisning??
sep 2007
Nej, sad ikke lige med nogle kilder da jeg skrev, men en lille tur på min ven Google og du har lidt læsestof:
http://www.hundeogkattefoder.dk/gode_raad.htm
http://tholo-tholo.blogspot.com/2010/08/hundefoder-uden-korn-og-bi-produkter.html
Citat fra mypets.com (foderhandel bl.a.)
Alt for mange hunde rammes i dag af allergier som kan henvises til alt får dårligt hundefoder, bl.a. pga. de kornprodukter som bruges som fyld. Undgå allergi hos din hund - benyt et hundefoder uden korn!
-- Så nej, jeg er måske ikke Einstein-klog, men jeg ved at korn ikke er lykken at overfodre sin hund med og derfor er min holdning at dette skal min hund ikke have ^ og derfor ville jeg ej heller anbefale det til TS. Det er jo dumt at anbefale noget som man ikke selv ville købe.
nov 2011
Også derfor jeg skriver at man så måske bare skulle lade være med at anbefale noget.
Jeg syntes da heller ikke at man skal overfodre sin hund med korn, men det gør man bestemt heller ikke med RC.
sep 2007
Der blev spurgt hvad ens kendskab til foderet var og hvad man ville anbefale. Jeg svarede ærligt, ligesom alle andre herinde.
Men man må åbenbart kun skrive hvis man er rygklapper og siger "iiih RC er det bedste!"
nov 2011
Bulldog> Hun spørger jo ikke til andre mærker end RC. Hun vil jo fodre med RC og derfor spørger hun hvilken variant hun skal vælge.
nov 2011
sep 2007
Nu virker TS ikke just som om at det irriterede hende at folk inkl. jeg selv foreslog andre - i vores øjne - bedre fodermærker. TS vil vel, som alle andre, det bedste for sin hund og det er da rart at trække på folks erfaringer. Synes jeg, men det er jeg nok ene om.
Desuden tror jeg det er mere off-topic irriterende for TS at du brokker dig over at jeg ikke knus-elsker RC. Er da glad for at RC har en god kunde i dig, men jeg har lov til både at have OG at ytre min mening, især når TS rådfører sig med HG om hvad vi anbefaler at hun fodrer med....
Men nu gider jeg ikke køre den her debat længere ud med dig, så hav en forsat god aften
okt 2007
sep 2007
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 222
(fransk bulldog) hva ville du fodre med ?