{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (fransk bulldog) hva ville du fodre med ?
  • #1   22. feb 2012 Hvorfor vil du vælge Royal Canin? smiley
    Hvis du læser bag på pakken, så er der faktisk meget af det samme i RC som der er i de billige supermarkedsprodukter. Altså mest kornprodukter, hvilket ikke er godt. Og så koster det spidsen af en jetjager.

Jeg ville se på Taste of the Wild og andre mærker hvor der er kød som første ting i indhold. Eller i yderste tilfæle ris, da ris er bedre end korn.
    Men der er folk herinde der ved mere om special foder til racer en jeg, da jeg hverken har DSG eller Fransk Bulldog.

• #2   22. feb 2012 efter min mening er RC også mere et mærkenavn end det er et reelt kvalitetsfoder.
    Vi er ved at skifte over på kingsmoore. De har en Pure version er der uden korn majs osv, men har også en original version der er lidt billigere, men hvor hovedingrediensen stadig er kød smiley

• #3   22. feb 2012 Der er ingen steder i Kolding hvor man har det der Wild mærke, og har dårlig erfaring med at bestille foder på internettet.

• #4   22. feb 2012 Jeg vil altid vælge Olivers:) Det er jo et tro spørgsmål, mine bullere har fået det de sidste 7 år og de trives godt på det, pelsen er flot og skinnende, og mine hunde er altid sunde og raske:) Deres pøller er fine så de optager det fuld ud:)

• #5   22. feb 2012 Alle mine hunde har fungeret godt på arion premium
    Det er efter min mening et godt foder til en rimelig pris.

www.arion-premium.dk

Kingsmoor synes jeg også lyder rigtig godt. www.kingsmoor.dk

begge mærker har rabatordninger hvis man køber flere gange hos samme forhandler

• #6   22. feb 2012 Katrine: Jeg bor også i Kolding - har desværre ikke set Taste of Wild der hvor jeg plejer at handle i Kolding, men Kingsmoore har de bla. inde i centeret smiley

• #7   22. feb 2012 Min søters Franske bulldog fik RC Fransk bulldog og hun trivedes rigtig godt på det. Da min søster fik hende fra opdrætter, var hun altid kun blevet fodret med Barf. Eller det kaldte opdrætteren det. Det var tørret kød. Jeg har ikke så meget forstand på Barf, men som jeg opfatter det, så er Barf råt frisk kød og ikek tørret.

Anyway.. Da de skiftede fra det deresens Barf og over til Royal Canin, fik hunden det MEGET bedre og hun pruttede og pøllede ikke halvt så meget, som inden:-) Så jeg syntes at RC er et godt foder til FB'ere..

Og så lige en anden ting.. Der er jo en grund til Royal Canin er blevet et anerkendt mærke. Det er jo lige netop, fordi at det ER et godt foder af god kvalitet. Der er jo en grund til at et mærke bliver populært og dermed et "mærkenavn" som Tut og Andersen skriver;o)

• #8   22. feb 2012 Anja: Nah, det er jeg så ikke enig i. Det handler om promotion og penge.
    Jeg synes fx. også at D&G er meget dårlig kvalitet, men det er stadig et kendt og populært mærke, fordi de formår at sælge smiley

Man kan jo selv læse bagpå RC hvad der er i, og der er faktisk ikke ret meget andet i, end det man også kan give 30 kr. for i Fakta smiley RC har bare fundet en måde at sælge på - bl.a. ved at betale for at være en af de eneste mærker som dyrlæger forhandler/anbefaler.

• #9   22. feb 2012 Anja

Hvor populært et mærke er har vist desværre ikke meget at gøre med indholdet af foderet. Pedigree reklamerer meget = sælger meget.

• #10   22. feb 2012 jeg bruger også RC fransk bulldog .. Bertha er i fin foderstand og har en blank pels:)

• #11   22. feb 2012 Victoria> Du behøver heller ikke at være enig;-) Jeg (eller min søster) har haft gode erfaringer med RC. Desuden så handler det jo ikke kun om at være gode til at sælge. Hvis deres produkt ikke var i orden, så ville folk jo ikke gang på gang købe det.

I øvrigt, så tåler hunde fint korn, majs, ris osv. Så med mindre at de er allergiske, så er der intet i vejen med at der er korn i deres foder. Hunde er jo ikke 100% kødædere;-)

Stine> Pedigree, henvender sig til en anden målgruppe end RC. Dem der køber supermarkedsfoder, får man ikke bare lige til at skifte over til dyrt kvalitetsfoder.

Så sådan en sammenligning, er ikke ret meget værd i mine øjne:-)

• #12   22. feb 2012 Anja

"Der er jo en grund til Royal Canin er blevet et anerkendt mærke. Det er jo lige netop, fordi at det ER et godt foder af god kvalitet. Der er jo en grund til at et mærke bliver populært og dermed et "mærkenavn"

Er det da ikke netop det du skriver, at hvis et mærke sælger må det jo være fordi det er godt? (Derfor sammenligningen med Pedigree) For når jeg kigger på ingredienslisten på RCs FB-foder er jeg da ikke specielt imponeret...

Men jeg kan da godt forstå at du ikke syntes om sammenlingningen.

• #13   22. feb 2012 Stine> Jamen ALLE mærker sælger jo, men hvor mange opdrættere fodrer med Pedigree??? Jeg kender flere der fodrer med de forskellige typer af RC.
    Jeg fodrer desuden mine tre katte med RC Maine Coon, men har nu i et halvt års tid prøvet flere andre mærker, men må sande at RC bare er det bedste.. HOS MIG i hvert fald.

Som sagt, så behøver vi ikke at være enige:-)

• #14   22. feb 2012 Og nu handlede spørgsmålet jo ikke om andre mærker end RC. Så ligefrem at fraråde at fodre med det, er da egentlig lidt frækt. Hvis man ikke kan svare på TS' spørgsmål, så skulle man måske bare lade være:-)

• #15   22. feb 2012 Anja

Jeg aner ikke hvor mange opdrættere der fodrer med Pedigree, hvor skulle jeg vide det fra?

Og at sige at jeg fraråder at købe RC er nok at strække den lidt, mit indlæg i tråden var en kommentar til din bemærkning om at hvis et foder er populært, så er det automatisk godt.

• #16   22. feb 2012 Det er da ikke frækt at fraråde at fodre med det. Det er et råd til TS lige så vel som alle andre råd der kommer op.
    Jeg mener blot, at med det indhold der er i RC, så ville jeg hellere spare 100+ kr. og købe mad i Supermarkedet i stedet. Hvorimod hvis jeg ville have god kvalitetsfoder med mindre korn og mere kød, så ville jeg se på nogle af de mærker som folk har nævnt herinde smiley
    Og ja, hunde kan da sagtens tåle majs og korn, men har de brug for det? Nej, hunde har ikke brug for korn og majs i de mængder der findes i foder som RC. Og at der også står fx. kød biprodukter, det er heller ikke godt nok i min verden. Min hund skal have kød, ikke "meal" som der er i RC bl.a.

Jeg ville ikke fodre med RC indeholdende:
    Chicken meal, rice, brown rice, oatmeal, pork meal, rice flour, chicken fat, natural chicken flavor, dried beet pulp (sugar removed), soy protein isolate, anchovy oil (source of EPA/DHA), soya oil, sodium silico aluminate, salt, calcium carbonate, fructo-oligosaccharides, potassium chloride, sodium tripolyphosphate, L-tyrosine, DL-methionine, taurine, potassium citrate, dried egg product, Vitamins [DL-alpha tocopherol acetate (source of vitamin E), inositol, niacin supplement, L-ascorbyl-2-polyphosphate (source of vitamin C), D-calcium pantothenate, biotin, pyridoxine hydrochloride (vitamin B6), riboflavin supplement (vitamin B2), thiamine mononitrate (vitamin B1), vitamin A acetate, folic acid, vitamin B12 supplement, vitamin D3 supplement], choline chloride, glucosamine hydrochloride, marigold extract (Tagetes erecta L.), Trace Minerals [zinc proteinate, zinc oxide, ferrous sulfate, manganese proteinate, copper proteinate, copper sulfate, manganous oxide, calcium iodate, sodium selenite], tea (green tea extract), chondroitin sulfate, rosemary extract, preserved with natural mixed tocopherols (source of vitamin E) and citric acid.

• #17   22. feb 2012 petworld har arion

• #18   22. feb 2012 Man kan tydelig se lige præcis når det handler om dyre foder er folk meget uenige. Jeg har lige været i petworld og kiggede på div poser. Kunne altså ikke rigtig finde nogen steder på Royal canin hvor der direkte stod korn i. Og kiggede og jeg synes at Royal canin og arion så næsten ens ud i deres indhold. Så jeg endte med at få en gratis pose arion poppy small breed med hjem så må vi se om det er noget hun vil spise.

• #19   22. feb 2012 Katrine

RCs FB-foder, ris og hvede er begge kornsorter.

Ris, hvede, animalsk fedt, tørret svinekød, vegetabilsk proteinisolat*, fjerkræsmel, hydrolyseret animalsk protein, tørret roepulp, mineralstoffer, sojaolie, fiskeolie, fructo-oligosaccharider, natriumtrifosfat, skaldyrs-hydrolysat (højt indhold af glucosamin), polyfenoler (af druekerne og grøn te), tagetes-ekstrakt (højt indhold af lutein), brusk-hydrolysat (højt indhold af chondroitin), taurin, L-carnitin.

• #20   22. feb 2012 Ja oki Stine, men så så jeg kun der stod ris i og det kan man enda købe i sække og proppe i vådfoder Heather set.

• #21   22. feb 2012 Men der er jo lige så mange holdninger til dyre foder som der er mennesker.
    Jeg ville nok allerhelst fodre med olivers, applous eller det der Wild noget, men det findes jo ikke i Kolding og igen har dårlig erfaring med at handle foder på nettet.

• #22   22. feb 2012 Katrine

Jeg har bestilt foder hos zooplus.de eller zooplus.co.uk i årevis uden én eneste gang at ha' problemer :o)

• #23   22. feb 2012 Ja men jeg får også en veninde til at bestille for mig på zooplus når hun bestiller. Men der er noget tid til hun bestiller igen så det kan ikke lige lade sig gøre at få noget der fra foreløbig. Og grunden til at hun bestiller for mig er at jeg har selv haft problemer med dem et par gange. Og det har hun ikke.

• #24   22. feb 2012 Stine D> Skrev jeg at det var dig der havde frarådet hende RC? Jeg ved heller ikke hvor mange opdrættere der fodrer med Pedigree og jeg ved heller ikke hvor meget de sælger kontra RC, ligesom jeg går ud fra at du heller ike ved det:-/

Som sagt, så syntes JEG at RC er et godt foder. Jeg har aldrig sagt at det var det eneste rigtige. Jeg svarede blot på det spørgsmål TS stillede.

Bulldog> Nu handler det her jo om hvilke af de to typer fra RC der er "bedst" til TS' hund, og ikke om hvad DU syntes og hvad DU vil anbefale. Dermed ikke sagt at det ´du anbefaler er forkert.

Victoria> Hvorfor skulle de ikke have brug for det??? Hunde ER blandingsædere, og derfor tager de ikke skade af korn. Tværtimod optager de kornprodukter ligesom vi mennsker gør. Så man kan altså ikke sige at de ikke har brug for korn:-/

• #25   22. feb 2012 Anja J: Jeg har heller ikke på noget tidspunkt sagt at hunde IKKE har brug for kornprodukter. Men ligesom med mennesker, så er det heller ikke godt at få for meget af det - Du kan jo heller ikke leve af hovedsaligt hvidt brød, vel? smiley
    Derfor kan jeg ikke lide foder hvor hovedingrediensen er kornprodukter. Der må da gerne være korn i foderet - det er der i det meste, men det skal helst være i mindre grad end i fx. RC og supermarkedsfoder.

• #26   22. feb 2012 Victoria> *Og ja, hunde kan da sagtens tåle majs og korn, men har de brug for det? *

Hvilke mængder må de så få det i???? Det lyder som om at det er fakta du kommer med:-/ Kildehenvisning??

• #27   22. feb 2012 Vi bliver nok aldrig enige, men sådan er det jo.
    Nej, sad ikke lige med nogle kilder da jeg skrev, men en lille tur på min ven Google og du har lidt læsestof:
    http://www.hundeogkattefoder.dk/gode_raad.htm

http://tholo-tholo.blogspot.com/2010/08/hundefoder-uden-korn-og-bi-produkter.html

Citat fra mypets.com (foderhandel bl.a.)

Alt for mange hunde rammes i dag af allergier som kan henvises til alt får dårligt hundefoder, bl.a. pga. de kornprodukter som bruges som fyld. Undgå allergi hos din hund - benyt et hundefoder uden korn!

-- Så nej, jeg er måske ikke Einstein-klog, men jeg ved at korn ikke er lykken at overfodre sin hund med og derfor er min holdning at dette skal min hund ikke have ^ og derfor ville jeg ej heller anbefale det til TS. Det er jo dumt at anbefale noget som man ikke selv ville købe.

• #28   22. feb 2012 Victoria> *Det er jo dumt at anbefale noget som man ikke selv ville købe.*

Også derfor jeg skriver at man så måske bare skulle lade være med at anbefale noget.

Jeg syntes da heller ikke at man skal overfodre sin hund med korn, men det gør man bestemt heller ikke med RC.

• #29   22. feb 2012 Men da det ikke er dig der har oprettet debatten, så har du ikke bemyndigelse til at bestemme hvorvidt jeg må skrive her eller ej smiley

Der blev spurgt hvad ens kendskab til foderet var og hvad man ville anbefale. Jeg svarede ærligt, ligesom alle andre herinde.

Men man må åbenbart kun skrive hvis man er rygklapper og siger "iiih RC er det bedste!" smiley

• #30   22. feb 2012 Victoria> Har jeg skrevet at du ikke må det? Jeg skrev at hvis man ikke kan svare på det spørgsmål der bliver stillet, så skulle man måske bare lade være. Skriver inegn steder at du ikke må skrive som du gør. Det kan ingen af os jo heldigvis bestemme.

Bulldog> Hun spørger jo ikke til andre mærker end RC. Hun vil jo fodre med RC og derfor spørger hun hvilken variant hun skal vælge.

• #31   22. feb 2012 Bulldog> hun spørger ikke om hvad andre vil anbefale af foder. Hun spørger om hvilken variant af DE TO DER ER FORESLÅET hun skal vælge:-)

• #32   22. feb 2012 Hold da op, du skulle da søge om at blive admin herinde Anja smiley
    Nu virker TS ikke just som om at det irriterede hende at folk inkl. jeg selv foreslog andre - i vores øjne - bedre fodermærker. TS vil vel, som alle andre, det bedste for sin hund og det er da rart at trække på folks erfaringer. Synes jeg, men det er jeg nok ene om.

Desuden tror jeg det er mere off-topic irriterende for TS at du brokker dig over at jeg ikke knus-elsker RC. Er da glad for at RC har en god kunde i dig, men jeg har lov til både at have OG at ytre min mening, især når TS rådfører sig med HG om hvad vi anbefaler at hun fodrer med....

Men nu gider jeg ikke køre den her debat længere ud med dig, så hav en forsat god aften smiley

• #33   22. feb 2012 men alligevel har TS valgt at prøve et andet foder end RC, så det har nok været godt med nogle input med andre varianter end RC, selvom det var det spørgsmålet gik på.

• #34   22. feb 2012 Tut og Andersen: Nej da, gud forbyde at folk kom med deres råd og personlige erfaringer! smiley

• #35   26. mar 2012 eukanuba er rigtig godt :o)

Kommentér på:
(fransk bulldog) hva ville du fodre med ?

Annonce