2.460 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Advarselsskilt, er det nødvendigt? Advarselsskilt, er det nødvendigt?

Go morgen alle sammen.

Har lige et spørgsmål, jeg går ud fra at der er flere herinde der har hunde som nogen gange hopper op af lågen eller stiller forbene op på det hvis folk stopper op for at hilse på den ikk?
Det gør min ihvert fald nogen gange.

Og igår fik jeg/ min mand en kæmpe bøvs fra en der var stoppet op for at hilse på hunden ved lågen, og der skete så det at Diego fik ramt hende hånd ( går ud fra at det er hans ulveklo der har ramte hende) for damen blødte fra en rift over håndryggen ikke voldsomt men man kunne da se en lille bloddråbe.
Hun blev voldsomt gal og sagde at vi skulle sætte et skilt på lågen om at hilse på hunde under eget ansvar!!
Både min mand og jeg var lidt fortumlede over hendes voldsomme reaktion og vi forsvarede hunden ved at det jo ikke var med vilje og tænkte jamen herrer gud, over en rift..

Vi kunne da ha forstået det hvis han havde bidt ud efter hende eller knurret eller noget, men vi stod begge et par meter fra lågen da det skete og så det også ske.
Så sys da hendes reaktion var lidt i overkanten?
Eller skal vi ud og have fat i et " pas på hunden bider skilt" for det gør han jo ikke?
hvad sys I?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarselsskilt, er det nødvendigt?
  • #1   23. feb 2012 aj helt ærligt... her er det jo en helt anden snak end at sætte hunden ude foran netto.

Hvis min hund er på MIN matrikel, og nogen stikker fingrene ind for at hilse... så er det sgu på eget ansvar. Deres fingre har ikke noget at gøre på min grund.

• #2   23. feb 2012 Sikke en k.lling! Hun kan da bare lade være med at hilse på jeres hund på jeres grund!
    Jeg ville ikke sætte et skilt op.

• #3   23. feb 2012 Tror faktisk der er noget med at man SKAL have et skilt hvorpå der står "på eget ansvar". Dette gælder også ved døren i tilfælde der er uindbudte gæster, og Viffer så får lavet tandmærke i bagdelen på tyveknægten. I det tilfælde vil tyven kunne sagsøge hundeejer, for erstatning. Man vil højest sandsynligt ikke få bøde for ikke at have skiltet men det er nedfældet i en eller anden lov. Måske hundeloven :O)

• #4   23. feb 2012 Astas mor: det er en skrøne. Din hund må ikke bide ligegyldigt hvor mange advarselsskilte tyven ignorerer

• #5   23. feb 2012 Nej vel!!??

Vi har valgt et sætte en låge op på næsten 150 cm, fordi vi ved at han kan blive lidt for glad når folk hilser.
    Så folk skal helt hen og bukke sig ind overlågen for at hilse, medmindre at han hopper op af den som han så gjorde igår, men de skal stadig helt hen til lågen fordi den står længere inde end vores hæk.

Nej vi mener da også at vi har vores på det rene. Jeg skulle bare lige være sikker, for vi har desværre fået en stikker i området som går og melder en masse folk til politiet omkring deres hunde(Alle slags hunde, men de er alle anmeldt for at være aggressive)
    så skulle bare være sikker på at hvis hun nu gjorde et stort nummer ud af det at jeg havde mit på det rene hvis panerne skulle stå og banke på en dag. ( tror jeg ikke de gør, men man ved jo ikke om det er hende som er stikkeren)

• #6   23. feb 2012 Asta´s Mor . Okay, har lige sidet og skimtet den igennem ( hundeloven) men synes ikke at jeg kan se noget med havelåger? eller også er jeg bare blind( sikert det sidste) smiley smiley

Jeg mener bare at min hund er jo ikke farlig og jeg gider da ikke sende et budskab om at han er det fordi damen fik en lille rift?? Det kan da ikke være rigtig at man skal udstille sin hund som noget den ikke er? smiley

• #7   23. feb 2012 Ej synes det er fis.. Hun stoppede jo selv foran lågen.. Det gør man sgu heller ikke hvis man ikke kender hunden.. Synes bestemt det er hende den er gal med..

• #8   23. feb 2012 Hun kan sgu da bare holde fingrene for sig selv. Bortset fra det så TROR jeg at du skal sætte et skilt op når det er lige ud til offentlig vej. Lige som man sætter skilte på elhegn der er lige ud til offentlige stier. Men jeg ved ikke om det er lovpligtigt.

• #9   23. feb 2012 Hun har intet at gøre ved jeres låge. I behøver ikke skilt eller andet.

• #10   23. feb 2012 Hun kunne vel have holdt fingrene for sig selv.

• #11   23. feb 2012 Er der nogen der VED om der er regler for det? Der er da regler om at hvis man bor i byen og har en havedam og haven ikke er lukket. Så skal man hegne dammen ind eller lægge net over. Så naboens unger ikke falder i. Ved godt at det ikke helt kan sidestilles.

• #12   23. feb 2012 hvad med at ringe til de lokale høkere.. de må vel vide det.

• #13   23. feb 2012 Hmm det er vel privat grund hvis du har lukket af med en låge.. Hun bør holde nallerne for sig selv..

• #15   23. feb 2012 Harmo9
    **Hmm det er vel privat grund hvis du har lukket af med en låge.. Hun bør holde nallerne for sig selv.. ** Helt enig. Men desværre er det jo bare ikke altid sådan at man selv bestemmer. Tosset ja. Men der er SÅ mange åndsvage regler og påbud.

• #16   23. feb 2012 Margit N det har du ret..
    Men det er da tydeligt at hun ikke har lært hvordan man omgåes hunde.. :O)

• #17   23. feb 2012 Harmo9 jeg er helt enig med dig. Hun kunne bare have holde fingerne for sig selv. Det BURDE ikke være nødvendigt at sætte skilte på for at folk lader ens hund være på privat grund.

• #19   23. feb 2012 Alter ego det er det jeg ikke er SIKKER på at det er. Folks eget ansvar altså. Hvis hundeejeren skal betale erstatning til en tyv der bliver skadet af en hund. Dybt åndsvagt.

• #20   23. feb 2012 Hun skal bare holde nallerne fra jeres hund!

• #22   23. feb 2012 Jamen hvis det skal have en virkning så burde havelågen være 180 høj.. Med eller uden lås.. Det var da noget andet hvis havelågen stod åben.. smiley

• #24   23. feb 2012 *Teen Kaos *

Jeg har lavet et skilt til dig.... som du kan printe ud og laminere,,,, så det kan være udendørs...:o)

Så har du sat et skilt op.... men det er ikke et skilt der antyder at hunden bider eller er " farlig "...... *GG*

(link fjernet)

• #25   23. feb 2012 Hold op hvor er folk bare for meget en gang imellem. Der er noget der hedder påregnelig følge, og det må det der da siges at være hvis man hilser på en over ivrig hund.

Alligevel er jeg selv en af dem der har skilte med "pas på hunden bider" hele vejen rundt på hegnet i haven. "advarsel løse hunde, på havedøren, og klistermærke på hoveddøren. Så kan folk ikke sige de ikke er advaret.

• #26   23. feb 2012 Kan se I alle stort set er enige med mig.. Og det er jo ikke fordi folk ikke må hilse på ham, jeg synes jo kun det er dejlig at folk kan lide min til tider over glad dreng, men at "folk"/damen flipper ud og at hunden kommer til at rive hende, med streng under rive, så sys jeg sq at folk går i for små sko..
    hvad hvis det havde været min datter, som havde haft lidt for lange negle også kom til at rive hende?? skulle jeg så føre min datter i snor og sætte skilte op " PAS PÅ PIGEN I HUSET RIVER"

*LOL*

*NITTIB* Tusind tak for skiltet, jeg gemmer det hvis der kommer flere som er utilfredse med rifter.. smiley smiley

• #27   23. feb 2012 hov * ud over at hunde* skulle der ha' stået

• #28   24. feb 2012 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *

Sikke et fint skilt, jeg tror jeg skal have lavet sådan et selv. Jeg vil lige sige at det sidste ord iflg. min tidligere dansk læren, bør være "respekteres". Ikke negativt ment men bare for info.

God dag til alle :O)

• #29   24. feb 2012 Asta´s Mor .

Jamen... så laver du da bare sådan et skilt selv ... med dit S i stedet for mit T...... og vi er alle glade..... :o)

• #30   24. feb 2012 Orv det faldt ikke i god jord. Undskyld jeg skrev det til dig. smiley

• #31   24. feb 2012 Nice skilt NITTIB =)

• #32   24. feb 2012 Asta´s Mor .
    Det skal du da ikke undskylde..... det er ok... :o)
    Men da vi sikkert begge har ret, mente jeg ikke det var nødvendigt at lave en større diskusion ud af det.....:o)

• #33   24. feb 2012 TrustNo1 - Imod avl - Adopter nu!

Tak...... :o)

• #34   24. feb 2012 hvis det var mig, havde jeg bare sat et skilt op..
    så kan der ikke blive noget bøvl i fremtiden.. for folk er jo advaret smiley

nemt og enkelt ^^

• #35   24. feb 2012 Jo det er jo også fint nok at sætte et skilt op, jeg har bare ikke lyst til at folk skal tro at han er farlig på nogen måde..
    Min pionte var jo bare at jeg sys hun gik over stregen og derpå blev lidt itvivl om hvorvidt der budte side skilt på eller ej.. smiley

Kommentér på:
Advarselsskilt, er det nødvendigt?

Annonce