{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

Afslapningsøvelser? (gear ned hund) {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver for at høre om der er nogle herinde der kan nogle gode afslapningsøvelser til hunden?

Min tæve Sally er UTROLIG lydhør og god til kontakt øvelser m.m., men alt foregår i 5. gear, når knap nok at give hende en kommando før den er udført og hun sidder og dirrer og venter på næste.

ved godt at alderen også spiller ind, men ville gerne kunne få hende til at sætte tempoet lidt ned til tider, også da jeg helst vil være fri for at hun evt. begynder at stresse sig selv op.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afslapningsøvelser? (gear ned hund)
  • #1   27. feb 2012 Dejligt med en hund der er så behagesyg ^_^
    Min træner siger, at en hund slapper af, hvis du placerer den mellem dine ben (fx imens du sidder på hug) og derefter kæler den på brystkassen/maven.

• #2   27. feb 2012 Jamen det er da SUPER, at hunden gør tingene hurtigt og med lyst og glæde. Det ville jeg ikke lave om på.

• #4   27. feb 2012 Jeg ville bare nyde at hunden så gerne ville gøre de forskellige kommandoer. Heller ikke noget jeg ville lave om på. smiley

• #6   27. feb 2012 Nårh, troede det bare under træning som når man øvede sit, dæk og andre kommandoer? Hvis det er hele tiden er det jo en helt anden sag..

• #7   27. feb 2012 Ja, hvis det ikke kun er i øvelserne, så er det jo noget andet..

• #8   27. feb 2012 Du har købt en højaktiv pleasende race... og så vil du gerne dæmpe den??? But why??

• #9   27. feb 2012 Jamen det er super skønt med en så behagesyg hund - kan bestemt ikke brokke mig over at hun er besværlig eller døv smiley

Mener jo bare det er stressende for hunden i længden at bare gå rundt og vente på kommando fra os, det mindste host eller vink så sidder hun klar foran os. Samt at vores 7 årige (pap)datter godt kan blive lidt skræmt over Sally´s fart og gear.

Krumme: Vi kan sagtens dække hende af i kurven, hvor hun så hygger, sover m.m. men så snart vi siger fri, så sidder hun foran os igen og venter på kommandoer. Tror du et bur/hule vil gøre en forskel fra kurven?

Ben/Ny Bamse ovs. virker skidegodt....Indtil det er spist eller splittet.

• #10   27. feb 2012 Hvor aktive har i førhen været med hende (tid fordelt ude og inde), og hvor aktive er i nu (også fordelt ude og inde)?

• #12   27. feb 2012 Nina: hehe, kan godt se din pointe, men jeg mener det er kommet dertil hvor hun måske stresser sig selv.
    Hendes mor og kuldsøskende er slet ikke i samme gear som hende.
    Selv min far som har haft racen i mange år griner af hvor hurtig hun er til ALTING.

Linda: Kunne godt være jeg skulle øve mere søgning med hende end jeg gør pt. og så sætte sværhedsgraden lidt op.

I må endelig ikke tage fejl, hun er SUPER skøn på alle punkter, kan alt jeg personligt forlanger af en hund MEN der er fart på 24/7.
    Hvilket i visse situationer altså bliver en belastning.

• #13   27. feb 2012 Altså der ER hunde der stresser let op, sådan en har jeg selv =)

Men man skal kunne se forskel på naturlige drifter og stress, og tage til overvejelse om man selv har kørt hunden op i "vær superaktiv indendøre", og først nu hvor unghundeenergien titter frem kan se det er problematisk..

Jeg selv træner efter aktiv hund ude, og afslappet inde..
    - Da han var ung og drønenergisk greb jeg linen når han begyndte at opbygge energi der er en atombombes match - ud i naturen og få energien brugt på træning, spor, leg og bånd-opbygning.. og så hjem og flade ud på sofaen bagefter..

• #14   27. feb 2012 Jeg mener jo bestemt vi er aktive nok.
    Vi går dagligt en 2 timers tur ved skov eller strand hvori vi ligger øvelser indover og vi træner øvelser herhjemme i hverdagen i ca. 3x10 minutter samt hun flere gange om ugen leger med naboens hund og dagligt også kommer i snorgåtur rundt i byen.
    Kan sagtens mærke forskel på hende hvis vi springer 1 dag over i skoven for så løber hun jo nærmest på væggen smiley

Det er jo ikke fordi problemet er stort, det må i ikke misforstå, kunne bare godt tænke mig at hun gearede en smule ned og så tænkte jeg om man havde øvelser dertil.

• #15   27. feb 2012 Krumme : Dækker hende heller ikke af, staveglip herfra, men jeg siger "kurven" hvorefter hun går deri..... hvilket i mine øjne jo egentlig også er enn kommando?....

• #16   27. feb 2012 Der er øvelser til stressede hunde, de virker også på højaktive, men det synes jeg bare er en rigtig skam... Det er hundens drifter du skal bruge i jagten (tænker du eller manden nok går på jagt siden valget faldt på FT), og ellers er den gode og sunde måde at trætte hunden, at den får afløb for de instinkter og egenskaber den er født med..

Så noget jagttræning vil give hunden mere end en gåtur og boldkast =)

• #18   27. feb 2012 Sabrina - ja "kurven" er også en kommando, når du så derefter siger "fri", så forstærker du kommandoen - og hunden tror i træner..

Det ville min hund i hvert fald tro.. og han kan da understå sig i at lægge sig til at sove når vi træner! ; )

• #19   27. feb 2012 Nu er det jo altså en meget ung hund, denne her.

Og det er en, der er avlet som brugshund, så den skal have en del energi at tappe af.

En hund skal også lære at slappe af, men giv den lidt tid - hvis I lader være med at tilbyde den noget, når den beder om det, så vil den holde op med det.

Men generelt er det drønsvært at ramme rigtigt når det kommer til mængden af og arten af aktivitet hos en ung brugshund - det kan både blive for lidt og for meget - og forkert.

• #20   27. feb 2012 Nina: Vi går desværre ikke til jagt, men manden påbegynder snart jagttegn. Vi bruger tit spor/søg i vors gåture, men nok slet ikke ofte eller kompliceret nok til hendes niveau.
    Men vil da lige prikke til manden igen om hvornår det er de skal påbegynde jagttegn.
    Men vil det hjælpe på at alt foregår i 5. gear?

Krumme: Kan sagtens se jeres pointe, hvordan får du så dine hunde hen i kurv/bur for at slappe af?

• #21   27. feb 2012 Sabrina - Ja når hunde får afløb for deres egenskaber bliver de langt mere afdæmpede; så har den jo ikke et vanvittigt overskud af energi der ikke bliver brugt ved at løbe efter en bold eller søge efter kiks..

Jagttræningen kan manden sagtens begynde på nu, så er hunden også klar til at komme med så snart han har fået taget det tegn =)
    - Find en klub og ud og i gang, hunden kan jo ikke gøre for den har jagt i hovedet og virker halvforstyrret ; )

• #22   27. feb 2012 CH: Det er jo også det jeg tænker, derfor jeg tænkte om der måske var øvelser til at få hende til at slappe af/geare ned.
    For mener bestemt vi giver hende nok motion/øvelser/tankeøvelser osv. og mener altså også at vores antal timer og øvelser måske endda er i overkanten af en så ung hund?...

• #23   27. feb 2012 Nina: Det vil jeg foreslå ham smiley hehe, hun er skam ikke halvforstyrret, i mit hoved, hun leger bare ferrarri.

Igen, super skøn og lydig hund som altid lytter, altid forstår og udfører men desværre også altid er "på".

• #24   27. feb 2012 ork.. virker hunden ike forstyrret, så har i dæleme fået et vidunder af en unghund og har slet ingen ret til at brokke jer *GG*

Unghunde SKAL være døve, spastiske og flabede *GG*

• #25   27. feb 2012 Nina : SSHHHHH!! sådan noget må du dælme ikke skrive, set nu Sally ser det og begynder at te sig som en normal unghund ville *ggg*

• #26   27. feb 2012 ... mindes tiden med unghund *gyser*

MEN ! Pludselig falder hjernen på plads, kommandoer trænger ind og det motoriske kontrolcenter bliver genopstartet - og SÅ har du din bedre ven =D

• #29   27. feb 2012 Jeg ville personligt sige 2½-3 år. smiley

• #30   28. feb 2012 Nina: 7-9-13 Sally bliver aaaaaaaldirg "teenager", hun går fra hvalp til gammel tæve *gggg*

Krumme: Men hvordan giver du "timeout/burtid" uden at give en kommando?

Linda: Jeg hælder til unghund er mellem 6 mdr - 2 år. Men ligesom "Mor" er det også bare min personlige menning og dannelse.

• #32   28. feb 2012 Mine er i ro når de er inde... Jeg er rolig og har ikke focus på dem.. tuller rundt og laver de ting man nu skal.. gider ikke ha dem i stuen eller i køkkenet når jge laver mad og bruger krop til at bakke dem ud,når de er små.. Hmm,ved sgu ikke helt hvordan jeg gør,gør det bare og de ligger ofte og sover eller kommer hen lige for at få et klap og så ligger de sig,når jeg ikke gider mere/stopper med at nusse..

• #33   28. feb 2012 Krumme: okay smiley

Kommentér på:
Afslapningsøvelser? (gear ned hund)

Annonce