{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

Må have luft! {{forumTopicSubject}}

Arh! Nu er jeg rigtig "teenager"-frustreret!
Ikke fordi der er noget jeg ikke må, eller noget normalt som det. Bare rolig...

Men for lidt tid siden, skrev jeg til en kvinde, på vegne af min familie, og skrev at vi var interesserede i hendes hanhun, hun havde tilsalg. En Fransk Bulldog på 6 mdr. (uden tavle, og en "forkert" farve), men som hun ville have 15.000kr for.
Vi skrev at vi gerne ville tage ham ind, hvis hun ville sætte prisen lidt ned. Vi havde tænkt på noget i stil med 5000 kr, da han som sagt var uden tavle. Men nej hun ville have 7500kr. For en hund, som hun vel at mærke havde "samlet op" hos nogle mennesker, hvor der ikke blev passet på den.
Vi skrev at det ville vi ikke. Alt i en høflig tone.

Så får jeg så en mail idag, hvor der står dette: i kan få macho for 5000 kr. men så skal i hente ham nu da det skal gøres inden jeg fortryder

Det virker på mig, bare ikke som en der vil sin hund det bedste?!
Da jeg skriver at vi har fået en anden hund - en super lækker Keeshond.
Hvortil hun svarer: "men det er da fint med mig i ik vil have ham. så tager jeg bare og for ham aflivet i stedet da jeg ik kan have ham mere desvære men det iorden hej"

Det kan man da ikke! Det er da direkte press på mig! For at få mig til at få dårlig samvittighed, og købe denne hund!
Kan blive så vred når jeg er ude for sådan noget her!

Undskyld mit sure opstød, men skulle bare lige have luft...

Fortsat god aften til alle derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må have luft!
  • #2   5. mar 2012 Det er da umodent.
    Det virker også underligt, at vil have 15.000 for en hund uden stamtavle, og så snart der er en henvendelse, så ryger den på halv pris.
    Mærkeligt.
    Du har god grund, til at være frustreret!


  • #3   5. mar 2012 wow..
    Det kan man da ikke o.o


  • #4   5. mar 2012 Jeghavde nok slet ikke skrevet på sådan en annonce synes altså man virker usympatisk, hvis man forsøger at tjene penge på at "redde" en hund fra et sted hvor den 8så vidt jeg forstår) ikke har haft det godt,og så ovenikøbet til DEN pris...

    Samtidig overvejer jeg hvad man kan få for 15000 -herunder en hvalp/omplaceringshund efter gennemtestede forældre og (hvis voksen hund) måske endda selv er tjekket på kryds og tværs.

    Hvorfor i alverden så overhovedet bruge tid på at henvende sig på en annonce der lyder så useriøs?

    så jeg ville bare takke nej og kigge videre, til den rette hund er fundet:o)


  • #5   5. mar 2012 INtet kan ryste mig mere - men den der var nu aligevel ny smiley

  • #6   5. mar 2012 Kan godt forstå at du er teenage frustreret det ville jeg også være ( bare uden teenage delen) ja det virker som om hun presser dig og det er useriøst og tarveligt. Du skal ikke have dårlig samvittighed, du har ikke gjort noget galt, hun kunne have solgt hunden til en fair pris fra begyndelsen men forsøgte lige at tjene lidt nemme penge.
    Synd for hunden at hun ikke forsøger at sælge den. Håber at hun læser dette.
    Du har al ret til at blive gal, men det er desværre nok ikke sidste gang du møder useriøse mennesker i dit liv.
    Ha en god aften.


  • #7   5. mar 2012 Tusind tak for opbakningen!

    Det hjalp på mit hjerte, som lige nu føler med den lille stakkels hvalp, som måske risikerer at blive aflivet. Men jeg nægter altså at lade mig blive presset på den måde.

    Men er klart bange for at dette ikke bliver sidste gang, at jeg møder folk der bare er ude efter hurtige penge...


  • #8   5. mar 2012 Michelle:

    Det var ikke oplyst i annoncen at hun havde "samlet ham op".
    Vi tænkte at hun evt. ikke havde så meget forstand på racen, og derfor måske ikke var helt med på hvad sådan en normalt koster. Og så boede/bor hun kun omkring 10km fra os, så det ville være dejligt nemt at møde hunden en masse gange, inden vi tog ham med hjem.

    Så derfor valgte vi at svare smiley

    Men nu er vi så super glade for vores Keeshond Anton, han skal også snart blive oprettet herinde, så i alle kan se ham!
    Han er simpelthen faldet SÅ godt til hos os!


  • #9   5. mar 2012 kæft man bliver helt ked, at man bare kan sige sådan, de burde ikke ha fået den hund, kan godt forstå dig :(:(

  • #10   5. mar 2012 Mamma: Det ville jeg også gerne, men det vil hun heller ikke gå med til. Hun er kun ude efter penge...

  • #11   5. mar 2012 Annoncen er da ikke slettet endnu, så han er nok ikke blevet aflivet

  • #12   5. mar 2012 Hvad mener du med, at farven er " forkert " ?

  • #13   5. mar 2012 PB?

  • #15   6. mar 2012 PB om hvem hun er eller et link til hendes annonce, ikke fordi jeg vil købe hunden, men vil gerne se om det er hende jeg ikke håber det er.

  • #16   6. mar 2012 bulldog , det har du ret i men det er noget svineri af behandle dyr som gidsler for at tjene penge og det er noget svineri at presse folk fordi de har følelser og det har hun gjort. Hvis hun "bare" have aflivet den da den ikke blev solgt var der jo ingen der fik det af vide men hun bruger aflivning som trussel, der er forskellen i min verden.

  • #19   6. mar 2012 Bulldog, ja det kan du have ret i , men folk har følelser, nogle flere end andre, derfor fungerer det så godt med indsamlinger med masser af fotos af sultene børn, og reklame for en hudcreme så vi bliver lige så smukke som det manipulerede model foto, og når det handler om dyr altså levende væsner så syntes jeg det er uetisk.

  • #20   6. mar 2012 Bulldog, enig, men for mig handler det om afpresnings delen ikke det at hunden skal aflives, hvilket jeg forøvrigt ikke tror den bliver, da sælger vil have penge, men det havde nok været det bedste for den istedet for at blive solgt til højstbydende.

  • #21   6. mar 2012 *Bulldog*
    For mig handler det ikke så meget om selve aflivningen, for som du selv siger: Jeg kender ikke hunden. Er Bare så vred over at en hundeejer kan finde på at true mig til at købe hunden, ellers vil hun aflive den. Så jeg er absolut ikke hysterisk! Så har du i hvert fald ikke set mig hysterisk ;D. Har bare ondt af den stakkels hund, som er havnet hos sådan en ejer...

    Til alle andre:
    Anonncen er slettet, så ved ikke hvad der er sket med hunden nu. Har fået en mail hvor hun skriver: "Jeg kan få ham aflviet gratis, og det vil han nu blive. Hav det lige på samvtittigheden at DU har dræbt en lille uskyldig hvalp!"
    Håber bare at hun truer...


  • #22   6. mar 2012 hun har da ingen skam i livet.

    bliver aflivningen gjordt ordenligt lider hunden ikke - det er da sørgeligt at et liv skal gå den korte vej, men ja...

    hvor er det dog irriterende at folk er sådan smiley


  • #23   6. mar 2012 Catharina : Hun er ikke helt rask, det er ikke og kan aldrig blive dit ansvar at hun har skaffet en hund som hun så ikke vil have og ydermere forsøger at tjene penge på. Hun er sikkert sur over at hun satte prisen for højt til at begynde med så nu har hun svært ved at sælge den og så er det altid lettere at smide ansvaret videre istedet for at se sig selv i spejlet.
    Glem hende, brug ikke mere af din energi på hende, træn med din hund den sætter pris på dig.


  • #24   6. mar 2012 Mamma: Tusind tak smiley
    Jeg har hverken svaret hende, eller på anden måde taget mere kontakt til hende. Vil ikke have mere med hende at gøre.

    Også tusind tak til alle jer andre der har kommenteret herinde smiley


Kommentér på:
Må have luft!

Annonce