3.289 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Vådfoder vs. tørkost Vådfoder vs. tørkost

Hej Alle

Jeg har stadig en kræsen lille hund smiley

Problemet er at han bliver mere og mere kræsen, og spiser mindre og mindre. Han er fra 19. august 2011, og vejer nu 2,8 kg. Han bliver større, i længde osv, men sammetid også tynderer og tyndere på ryggen smiley
Jeg har prøvet div typer tørkost.
Her for noget tid siden, besluttede jeg at prøve noget vådkost, og det var guf! Desværre synes jeg det virker meget dyrt? Den vi købte var til halv pris fordi den snart udløb, og jeg fik desværre ikke set, hvor meget hunden bør fodres med dagligt, da vi bare skulle se om han kunne lide det.
Barf er prøvet og har ej heller noget der tiltrækker min hund.

Er det meget dyrere alt i alt at fodre med vådkost end tørfoder? Og hvad er din mening om vådkost? Er der nogle bestemte mærker der kan anbefales?

Mange hilsner Maja

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vådfoder vs. tørkost
  • #1   9. mar 2012 det er normalt at unghunde ser underlige ud. De er ikke helt udviklede før de er ca. 1½-2 år.
    vådkost er ok, men en meget dyr pris på vand!!
    Tørkost giver hunden noget at arbejde med og kan smides ud på græsset, så hunden har noget at lave.Og så kan det gavne tænder og tandkød.
    Det er en smags sag og et spørgsmål om temp. hvilken slags man bruger.
    Tænk har testet hundefoder og det er ikke nødvendigvis det dyre, der er bedst. Hver hund sit foder.

• #2   9. mar 2012 Har selv en kræsen hund. Og jeg har god erfaring med med at blande tørkost med lidt vådfoder, leverpostej, tun eller lignede og fortynde det med vand. Det er vigtig at hunden får noget den skal tygge på for tænderne om at gøre.

• #3   9. mar 2012 Har du prøvet at fodre med ziwi peak Maja ? smiley
    Det plejer at give pote på de kræsne ...
    Min ville heller ikke BARF og da slet ikk tørfoder smiley .. så vi prøvede ziwi peak, og med stor sucses, hun elsker det.. vi variere smag fra måned til måned sådan vi skifter mellem lam og hjort, og det fungere rigtig godt for os smiley

• #4   9. mar 2012 Doggymom: tezza er nu senior, 7 år for sent !
    Problemet er at han nu er stoppet helt med at spise.
    En hund med hans voksenvægt skal normalt have 80 gram om dagen (iflg vejledningen) Han har i lang tid fået 75 g serveret og spiser det på 2-3 dage. Nu går det bare endnu langsommere.
    Jeg har 3 slags mad han får ad gangen, og har forsøgt at fjerne det, men så lever han bare uden. smiley

• #5   9. mar 2012 Doggy: Den der med at smide det på græsplænen hjælper ingenting hvis hunden ikke vi spise det.

• #6   9. mar 2012 Vådfoder er dyrere end tørfoder.

En sulten hund spiser hvad der er af foder. Du har formentlig selv givet din hund en dårlig vane.

Vådfoder er ikke godt for hundens tænder. Tørfoder fjerner tandsten og giver både mund, mave og tarm noget at arbejde med. Din hunds mund vil formentlig blive fyldt med tandsten hvis du udelukkende vådfodrer.

• #7   9. mar 2012 Belinda&Jesper -
    Vi har kun prøvet deres godbidder, og det har taget 4 mdr. at vænne ham til at det kan spises, og de er stadig ikke et hit , men har ikke prøvet deres foder. smiley

• #8   9. mar 2012 Hvis hane r stoppet med at spise er han enten syg eller snotforkælet. En sulten hund spiser. Lad ham have adgang til mad 15 minutter morgen og aften. Hvis ikke han spiser, tager du det væk. Der skal ikke gives noget somhelst andet mad. Hunden spiser når den er sulten.

• #9   9. mar 2012 Har prøvet Ziwi Peak til min men hun ville ikke spise det med lam og havde købt en stor sæk, super træls. Fik så at vide siden hen at det i deres prøveposer er hjort.

• #10   9. mar 2012 Nicolai & Malene .
    Jeg ved ikke hvad den dårlige vane skulle være, han får ikke rester efter vores mad, og han har altid kun fået godbidder om tirsdagen når vi var til træning, og intet på andre tidspunkter smiley

• #11   9. mar 2012 prøv at hælde lidt varm vand over tørfoderet.

• #12   9. mar 2012 AboutMyDogs- M
    Vi har prøvet godbidder af begge slags, men lammen kan han bedre lide end hjort smiley

• #13   9. mar 2012 Doggymom: tezza er nu senior, 7 år for sent !
    Det er også prøvet, det virker kun en kort periode.
    Lige nu får han en skål med tørkost, og en skål med tørkost blandet med A38 det virkede godt i starten, men nu ingen interesse smiley

• #14   9. mar 2012 Nicolai & Malene: Det er desværre ikke så sort/hvidt som du gør det til. Min hund er en del af min familie og jeg vil ikke sulte min hund i 3-4 dage for at tvinge den til at spise noget som den ikke kan lide.

• #15   9. mar 2012 Nicolai & Malene .
    Dyrlægen mener det er en dum ide, at fjerne det efter en tid, da han mister al lyst til at spise så, hun mente det var bedst at lade det stå så han kunne spise når han havde lyst, det virker ogs lidt bedre end at fjerne det. Han spiser da også kl 22 om aftenen 3 bidder

• #16   9. mar 2012 Ingen hunde sulter sig selv ihjel hvis de har adgang til foder - det ligger ikke i deres natur at "begå selvmord" smiley

Jeg foreslår en stædighedskamp. Hvis han ikke får andet, så spiser han når han bliver sulten! Var selv kampen igennem med min første tæve. Hun sultestrejkede i over en uge før hun gav sig. Hun var jo så så heldig, at hun gik til træning 2 gange om ugen, så hun kunne leve af de godbidder hun fik de to dage....

Men tilsidst blev hun åbenbart sulten nok smiley Nu spiser hun fint sin mad. Nummer 2 er småtspisende, men ikke problematisk. Hun er 10 mdr nu og begynder at ligne en hund... men havde en periode hvor hun kun lignede hun var lavet af ben og knogler... det er normalt for unghunde....

• #17   9. mar 2012 Har du som jeg har forslået længere oppe prøvet at blande tørkosten med noget lækkert. Det er jo forskelligt hvad hunde finder lækker men min ville ikke røre A38, det skal gerne dufte godt så det kan få mundvandet til at løbe

• #18   9. mar 2012 hvad fik den da du købte den?

• #19   9. mar 2012 AboutMyDogs- M
    Har en gang prøvet at blande det med noget hundemad i en pølse halløj, det var ikke synderlig interessant, og en gang med leverpostej, men det hjælper ikke når hunden synes at leverpostej er noget underligt uspiseligt noget smiley dog er han blevet gladere for leverpostej, skulle bruge det en gang til hundetræning, så det er måske værd at prøve igen smiley

• #20   9. mar 2012 Doggymom: tezza er nu senior, 7 år for sent !
    Et meget billigt tørkost foder, som jeg ikke kan huske hvad hedder, og da vi prøvede at give ham noget andet, ville han ikke nærme sig det igen. De fik derudover også A38

• #21   9. mar 2012 kvalme kan give mad lede. savler hunden?

• #22   9. mar 2012 Doggymom: tezza er nu senior, 7 år for sent !
    Nej det gør han ikke

Suzy & Plette smiley .
    Jeg har lakseolie, men det synes han også er forfærdeligt i maden smiley

• #23   9. mar 2012 hehe det gør min også, damen spiser ikke fisk

• #24   9. mar 2012 jo, mere forskelligt du byder den, jo sværere bliver det.
    den vil så bare vente til der bliver serveret en ny ret. kender det fra min kræsne hest.

• #25   9. mar 2012 Doggymom: tezza er nu senior, 7 år for sent !
    I starten sad jeg på gulvet og håndfodrede ham, men besluttede at det ku ikke være rigtigt, og han kunne også godt selv, på det samme foder.
    Har desuden prøvet mange fodertyper, men er altid kommet tilbage til en af dem, som han bedst har ville spise. OG jeg køber ikke flere typer tørkost nu.

• #27   9. mar 2012 giv den det valgte foder ca. ½ time efter I har gået en lang tur elelr været aktive på anden måde.
    prøv at lægge et lillel spor, så vil det blive spændende.

• #28   9. mar 2012 * Mamma del Culo Maculato *
    Hans mad står jo fremme nu, og han får intet specielt nu, han kan pt spise hvis han har lyst smiley men vi må prøve at fortsætte og se om han pludselig bliver sulten smiley - normalt spiser han jo en smule til aften, men det er godt nok ikke meget. Og små hunde skal jo gerne vokse meget på kort tid, det er nok det som bekymrer mig mest.

• #29   9. mar 2012 hunde bør spise i løbet af max. 3 min. er der ikke spist op, skal maden fjernes. det er nok der du har dit problem.

• #30   9. mar 2012 Doggy: Hvis du mener at en hund skal have færdig spist efter 3 min så skal jeg hive det væk under snuden fra min nogle gange, for hun kan godt tage mere en 3 min at spise selvom hun står ved stålen hele tiden. Det er jo ikke alle hunde som kaster maden indebords inden man når at blinke.

• #31   9. mar 2012 hunden får vel ikke en dagsration på een gang. og tarmslyng skyldes voldsom bevægelse lige efter stort måltid. ofte hos store racer.
    hunde bør ikke have maden stående hele dagen. måske den småspiser hele tiden og så derfor ikke opnår at føle sult.

• #32   10. mar 2012 Min lille sif var også meget småt spisende og jeg prøvede alle mulige forskellige tørkost til små hunde, og blandede noget godt i for at lokke hende til at spise. Men lige lidt hjalp det, hun tog kun det "gode" der var blandet i. En dag lod jeg mærke til at det kun var de piller der var knækket over hun tog. Jeg har så prøvet at købe tørkost i mini . Pillerne er meget små, men nu spiser hun sin tørkost hver dag. :0) Jeg tror simpelthen de andre piller har været for store til hende, selv om det var til små hunde. Jeg ved selvfølgelig ikke om det også er problemet hos jer, men det var måske et forsøg vær. :0)

• #33   10. mar 2012 mette N
    Det kan ikke være størrelsen, tror ikke de findes mindre end dem han får, mini piller fra RC til små hunde, og chihuahua piller junior også RC smiley
    Gid det var så vel

• #34   10. mar 2012 Nej de fåes vist ikke mindre. Det er også mini fra RC jeg bruger nu. :0)
    Håber du finder en løsning for det lille pus. :0)

Kommentér på:
Vådfoder vs. tørkost

Annonce