{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
376 visninger | Oprettet:

spiseproblemer {{forumTopicSubject}}

vi har en samojede, som bare aldig vil spise, han er 11 mdr gammel og vejer 20 kg han spiser aldig sin mad op og der går flere dage imellem før han vil spise. han fik royal canin, (medium junior) men er gået over til et svensk mærke som hedder ( Trold) er der nogen som har nogen gode forslag til os.

Mvh Kim og Irene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spiseproblemer
  • #1   9. jul 2006 Har I prøvet med noget andet foder? Det kan jo være at han bare ikke kan lide det foder i bruger? Gider han godt at spise sådan noget som kød og godbidder?

• #2   9. jul 2006 ja det vil han gerne spise, han skal jo bare ikke kun leve af kød og guffer, for har snakket med dyrelægen, og de siger han kun skal ha tørfoder, hvalpefoder. til han er ca 1½ år. har skifet foder, men det hjælper bare ikke noget

• #3   9. jul 2006 Har I prøvet at putte en smule olie i? Eller evt. når I koger grøntsager, kan I hælde noget af saften derfra ned på maden.. Synes det lyder mærkeligt hvis han slet ikke gider at spise noget tørfoder overhovedet..

• #4   9. jul 2006 Nu skriver I ikke om hunden er tynd.

For mig lyder 20 kg jo ikke helt unormalt for en samojede (tager jeg fejl) og hvis ellers hunden ikke er frygtelig tynd, så behøver det jo ikke være noget problem.

Det er jo ikke et mål i sig selv at en hund skal spise den mængde foder som står på sækken smiley

For som udgangspunkt må jeg jo give jeres dyrlæge ret. En hvalp bør ikke spise alt mulig "slik og fastfood", men holdes på et hvalpefoder. Og hvalpe bør ikke være tynde, men skal holdes slanke, så medmindre hvalpen er tynd så vil jeg ikke gøre ret meget ved det.

• #5   9. jul 2006 ja vi har prøvet noget olie, men det virker heller ikke på ham, vi prøvede med olie og hvidløg, og alm olie. og vi brugte også meget paté på et tidspungt, men så ville han kun spise det smiley tror slet ikke at han har nogen appertit, og vi vil jo gerne fodre ham lidt mere op, for vi kan mærke hans rygrad, ret så tydeligt og hans riben, men det er jo bare helt umuligt smiley

• #6   9. jul 2006 han er tynd, og det er der også flere dyreforhandler der har sagt om ham, jeg sys selv at 20 kg er for lidt, når man kan mærke alle hans knogler i kroppen, men ved bare ikke selv hvor meget en samojede ca skal veje, nogen's hunde er på 30 kg, og dyrehandleren siger han skal veje 35 kg, men så tror jeg bare at han vil være fed.

• #7   9. jul 2006 Nu er det jo altså ikke en naturlov at hunde skal opfostres på tørfoder!

Jeg havde en hund der havde mad-lede ved sin tørfoder og ikke ville spise det uden at jeg tilføjede at muligt (kylling, leverpostej osv) hvor hun også var undervægtig.
    Jeg skiftede til barf og har aldrig set hende nyde sin mad i større grad og siden skiftet har hun aldrig levnet en krumme!

• #8   9. jul 2006 når vi så giver ham noget mere i hans foder, noget kød eller noget, så spiser han heller ikke ret meget, han efterlader ALTID noget tilbage ca 100 gram, ud af 300 g, det er jo alt for meget, når han endelig vil spise noget.

• #9   9. jul 2006 Hmmm, så tror jeg faktisk at jeg ville gøre et helt andet forsøg end at lokke ham med alt muligt lækkert.

Jeg tror at mange hunde synes at mad er kedeligt hvis det står fremme hele tiden.

Jeg ville (og det lyder måske hårdt) faste ham i 1-2 døgn. Så stille frisk mad frem i 15 minutter og tage det væk igen. Sådan at han lærer at man skal spise når der er mad i skålen.

Det ville i hvert fald være mit bud på en sund og rask hund som ikke vil spise.

• #10   9. jul 2006 det er også lige precis det vi gør, vi tager altid maden væk efter 15 min, og det med at faste ham i 1 el 2 døgn hjælper ikke, for det har vi også prøvet mange gange, eller det er nok mere ham selv som gør det, der går tit 3 dage før han vil spise noget, og når han så endlig spiser, så spiser han måske kun 100 g smiley

• #11   9. jul 2006 Så er det lidt svært hvad man skal. For som sådan ville jeg godt anbefale at prøve BARF, men jeg er selv lidt imod det hos unghunde i vækst. Jeg mener altså ikke at man har helt godt nok styr på næringsstofferne, men det kan jo være en udvej hvis man ikke kan få ham til at spise tørfoder.

• #12   9. jul 2006 hvad er det der Barf for noget? har aldig hør om det før.

• #13   9. jul 2006 baloo: men sådan er det bare ikke med vores, for han har gjordt det i meget langtid, stor set hele hans liv.

• #14   9. jul 2006 mange tak for alle de gode forslag i har givet os, det er vi meget glade for smiley skal smutte nu..

• #15   9. jul 2006 er han vand til tør foder få ellers prøv at blød det op i vand og lige så stille vænde han til det

• #16   9. jul 2006 hejsa

jeg har lige læst lidt af hvad du skriver, jeg har selv en samojede, og har fået af vide af min opdrætter, at han skal have mad morgen og aften, ellers skal han ikke have mad til at stå, da samojeden normalt er meget madglad og derfor kan æde sig selv ihjel...

Du skriver han vejer 20 kg i en alder af 11 mdr. så det er ca 4 kg for lidt...

Har du prøvet med proplan??? det bruger vi, og hvad angår med hvalpefoder, så har vi brugt voksen foder til vores siden han var 6mdr. efter henvisning fra opdrætteren, så prøv evt det.

• #17   9. jul 2006 Igglo spiser heller ikke op... hun har kun gjort det én gang.. og når det er varmt gider hun næsten heller ikke og spise.. så det er vel bare fordi det er varmt...

Kommentér på:
spiseproblemer

Annonce