1.143 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

En sørgelig slutning :( En sørgelig slutning :(

jeg har en veninde, som for ca 6 mdr siden tog en schæfer, rotweiler, bernersenne blanding til sig, da dyrelægen ellers ville aflive, ejeren havde bare indleveret, og da min veninde tidligere har taget en hund til sig, kontaktede de hende.

Hun sagde ja til denne store uldtot trods hun havde en han i forvejen og 4 børn. Alt går godt, hun arbejder hjemmefra så har masser af tid til dem, tager i skoven hver morgen og hygger smiley

Denne her hund viser sig at blive enormt stor og begynder at nappe gæster i ærmerne, og er enormt påtrængende, jeg forslår at begynde til træning med ham og få adfærds behandler på, hvilket hun så gør.

Hun vælger også at kastrere ham her for et par uger siden.

Igår var jeg så hjemme og massere der, hunden møder mig i døren, uden at gø ( plejer han ) han hilser og lægger sig så ud på altanen, jeg var måløs, hold da ferie et fremskridt, normalt ville vi ende med at sætte ham fast et sted, og jeg har enda højløbsk tæve hjemme.roser ham, og hende til skyerne, var virkelig imponeret. I morges ringer min vende så og fortæller hun var blevet indlagt på hospitalet om aftenen og jeg til yder at lufte hendes hunde, da hendes mor som er hjemme ved børnene er en ældre dame. Kort efter ringer hun igen, grædende smiley Bruno ha de haft fat i en lille hund og rusket den smiley hun er helt ude af den. Fortæller hun vil få ham aflivet imorgen, for det ikke acceptabelt. For ca 2 timer siden ringer hun igen, og han har nu haft fat i endnu en smiley

Han har aldrig gjort det før, altid været vagtsom men ikke agrasiv. Det gik bare så godt med ham. Nu har han fået en tid til d. Lilla sprøjte imorgen kl 11.30

Har så ondt af min veninde der er indlagt selv. Hun er helt knust.

Skulle lige ud med det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En sørgelig slutning :(
  • #1   15. mar 2012 T.S. kan godt forstå du føler med din veninde....JEG føler for de to skambidte småhunde.......og er iøvrigt allergisk for to sætninger "den gør ikke noget" og "det har den aldrig gjort før"....ja, du synes nok jeg er negativ, men min søster har grædt mange tårer for Sheba papillion der blev skambidt af en rotweiler......

• #2   15. mar 2012 det var en trist ende vil jeg give dig ret i. men hunden har måske ik haft det nemt det andet sted og der var måske en grund til den har stået til aflivning en gang før. men kan godt forstå dig og din veninde som er magtesløs og indlagt og kan ik tage afsked med en hund hun har dannet bånd til.må den finde fred på den anden side...

• #3   15. mar 2012 Ja det er godt nok sørgeligt :o( forstår ikke helt hvordan det kunne lade sig gøre anden gang?

• #4   15. mar 2012 Rødtop : At han ikke har gjort det før er jo blot fakta. Jeg føler også virkelig for de små hunde samt ejere smiley

Michelle : Gamle ejer stod med den som sidste ud af et kuld, og indleverede derfor til dyrelæge. Men det bedst for ham sådan.

Aino: nr 2 hund gik løs, og kom selv over. De var kun nede for at tisse med ham.

Ved forresten ikke om nr 2 var en lille hund.

• #5   16. mar 2012 Ja undre mig også over hvordan det kan ske, men øv, det er aldrig sjovt..

• #6   16. mar 2012 Tænker blot på om det her handler om hun er væk, og da den jo har haft brug for meget omsorg og træning og der pludselig er en anden i huset der skal passe det hele, kan det nok godt blive vældig kulleret, hunde har en tendens til at mærke sygdom og de reagere på omvæltninger hvilket dette må siges at være.

Jeg ved ikke rigtig hvad min holdning er, men aflivet den i denne situation havde jeg bestemt ikke, der er jo i min verden en hel del årsager kan kan have udløst dette.

• #8   16. mar 2012 Hun har tvillinger på 4 år + 2 lidt ældre. Og naboer osv er urolige da de hørte om episoden. For nogle hunde er den bedste redning St få fred, det kaos han har lavet på så kort tid, viser jo også han ikke er helt sund i hoved.

Min første reaktion til det hele var. Jeg sagde jeg ville hente ham med det samme og hjælpe med at omplacere ham. Men bid er bid, og hvem ved om han gør det igen, ingen grund til at tage flere chancer, han kommer ikke til at lide eller mærke noget.

• #9   16. mar 2012 Jeg føler med TS veninde, med de skambidte hunde og deres ejere de er alle ofre i det her på den ene aller anden måde.

Jeg syntes til gengæld det er flovt at der er brugere der går ind og kommentere og lægger mellem linjerne det at det kunne man sige sig selv. At det er dårlige undskyldninger at den aldrig har gjort det før.
    For hvis man læser indlæget kan man jo se det er en ansvarlig hundeejer da der bliver ageret på det, om det så er rigtigt eller forkert med en aflivning den diskussion vil jeg ikke gå ind i.

Jeg syntes det er flovt at gå ind og kommentere på en måde om der på forhånd ikke er ønsket TS skriver jo hun bare skal ud med det, så hvad folk er overfølsomme overfor er vel ret li gyldigt, især når man ud fra tråden kan læse at ejer er ked af det, det havde måske været noget andet hvis det havde været en der var kold i r*ven over det er sket.

Somme tider er det dælme bedre at tie, end bare lukke noget ud. Der er jo ikke noget at sige til der til tider er en skarp tone her inde.

• #10   16. mar 2012 Jeg tror adfærden er et resultat af de pludselige miljøændringer. Men hvordan kunne hunden få fat i de andre hunde? Man slipper ikke bare sådan en blanding løs rundt omkring.

• #11   16. mar 2012 Ryan F

Amen!

TS

Føler med din veninde!

• #12   16. mar 2012 Er enig med MH. Tror nogen tænker sig mere om hvad det er de skriver end andre.....

• #13   16. mar 2012 Ryan F
    Om man skal ud med noget eller ej, så lægger man tingene offentligt, og må påregne at ikke alle er ening i de ting man må ud med, vil man ikke have en kommentar, så er det nok bedre at ringe til en ven.

jeg skriver ikke som jeg gør for at være på vrangen, jeg skriver fordi jeg ikke forstår at man boink afliver hunden, man har selv lige skabt nogle nye rammer omkring den og kan aldrig forvente en hund er rehabiliteret på 6 måneder.

Så jeg reagere egentlig på hundens vegne, jeg syntes det er lige så synd for den, som for de to hunde der er gået ud over, nu står der så ikke hvordan det har skadet dem, så det er svært at se herfra, men som jeg læser det så ved ejeren ikke endnu hvad der er sket, da hun ikke er tilstede.

• #14   16. mar 2012 sikke da en trist historie!!. Stakkels veninde, endelig går det godt.....alle er glade...og så pludselig denne reaktion:(. Øv hvor trist, men jeg forstår hendes valg. Jeg ville heller ikke turde stole helt på hunden igen.

• #15   16. mar 2012 Kennel Flindt, jo det er rigtig nok mht. en tråd, men derfor er det alligevel tilladt at tænke lidt længere end der nogen gange bliver gjort.....

Mht. hunden, det strejfede også mig som du skrev mht. utryg - pludselig ændringer, men samtidig strejfede det mig også, hvad hvis det næste er et af børnene.... det tror jeg ikke man tør løbe an på med så stor en hund :o/

• #16   16. mar 2012 Kennel Flindt det er absolut ikke dit indlæg jeg reagere på.

men man skriver "JEG" læser jeg som man fremhæver sin mening som det rigtige, som man mellem linierne skriver "jeg er ligeglad med" osv.

Kommentaren med allergi burde nok smides hos lægen det er også sagen uvedkommen med mindre det handler om at sige mellem linjerne at det er en dårlig undskyldning.

Der er forskel på hvordan man skriver.........

Tager du f.eks. Nikolai & Malenes indlæg så er det fremsat som en undren hvilket er ok for selvfølgelig er reaktioner jo ønsket/forventet. Derfor er der jo ingen grund til at nedgøre f.eks. blandinger, hundeejeren osv. når nu hundeejer agere.

Jeg vil da også sige at kunne hunden komme det rigtige sted hen er det også en løsning. Men er det ikke en mulighed så er nummer 2. den lilla sprøjte.
    Og så kan man jo så diskutere om det er omvendt, for hvordan ved man det er det rigtige sted ? Jeg ville nød overlevere en sådan hund og så 14 dage efter læse i avisen den har skambidt et barn.

Og så vil jeg så lige smide en anden holdning i forhold til det så vil det være den rigtige løsning hvis man sætter hunden i forhold til obs listen da der er rotte i den. Og tror dem der avler og elsker de racerene rotter sætter pris på den handling.

Det er generelle eksempler for som sagt mener jeg personligt ikke det er en tråd at diskutere det i.

• #17   16. mar 2012 Håber de hunde den har haft fat i klare det, og håber ikke han når at lave flere sørgelige ting inden han får fred.

• #18   16. mar 2012 Tror ikke denne tråd er lavet som en debat. det tyder klart på TS er meget påvirket af situationen.

Derudover er jeg enig med Ryan F smiley

• #19   16. mar 2012 Ryan : Tak for indlæg smiley virkelig gode.

Vil prøve at svare jer andre så godt som jeg kan smiley

Bruno går ikke løs, han gjorder da han var yngre uden problemer, har selv luftet med dem tit, og tror alle i Hareskov kender Bruno og Vovse da ejer er frisør og fanger alle til en sludder for en sladder.

Bruno er 10 mdr så han er jo blot kommet fra svært som 4 mdrs som så mange andre hvalpe smiley

Tænker bl. Af racer har fået det til at slå klik smiley

Når jeg ved hvad der er sket med de andre vil jeg gerne melde tilbage, pt vil jeg ikke rive mere op i det, hun har det svært nok i forvejen smiley

• #20   16. mar 2012 Nu med Chi & Staff forståeligt hun har det svært, håber hun hurtigt kan være hjemme igen og på dupperne, simpelthen så uheldigt dette sker oven i at hun er blevet indlagt :o( må også være noget utrygt for moderen der jo er i hjemmet sammen med børnene og Hunden....

• #21   16. mar 2012 Aino: Har luge snakket med hende og hun bliver udskrevet omkring kl 10

Det hele er bare vendt så hurtigt smiley for to dage siden snakkede vi om hvor stort er fremskridt der var sket, det så uvirkeligt, Idag tager vi så afsked. Tror ikke moren er hunde menneske og forstår hvor hård det er for hende, hun har haft ringet og sagt ala : Ja nu ligger han i sofaen med tvillingerne og ser så rar og fredlig ud den store bamse " så der knækkede filmen så igen. Har aldrig oplevet hende græde før.

• #22   16. mar 2012 øv øv øv :o(

• #23   16. mar 2012 Som nummer et...

Så havde jeg IKKE valgt at aflive hunden, så længe jeg selv var indlagt, men havde forsøgt at finde et sted hvor nogen kunne tage sig af ham!!

For det andet...
    Så havde jeg heller ikke valgt at aflive ham på baggrund af hændelser jeg ikke havde været vidne til... Men jeg havde valgt at tage mine forholds regler ud fra de ting der er fortalt omkring uheldene!!
    Evt via mundkurv eller lign.

For det tredie
    Det lyder på mig, som en ansvarlig ejer der står bag denne hund, desværre er ejer indlagt, og ingen kan vide hvad der har udløst denne adfærd... Det kan sagtens have nogen med usikkerhed af gøre... Det kan skyldes at ejers mor er usikker når hun lufter hunden, dette mærker hunden straks, og så kommer beskytteren jo i den grad frem! Der er SÅ mange ting der spiller ind...

Netop derfor havde jeg IKKE aflivet, før jeg igen selv kunne tage mig af tingene og vurdere situationen...
    Var begge de hunde den har bidt løse hunde der kom farende hen og ville lege??

• #24   16. mar 2012 "The One & Only"Charlotte H - TAVLEMAFIAEN : Kan godt følge dig, mht. pasning, finde ud af hvad der skete osv, men uha tror godt nok jeg ville være utryg ved sådan en hund når den ikke er ældre også finder på sådan ting, men puha den er svær..... jeg ville nok tænke alt for meget i sådan en situation ;o/ ved jeg Aldrig ville tilgive mig selv hvis den igen bed nogen, om det så var hvor jeg stadigvæk havde den eller hvis den var ved ny ejer :o(

• #25   16. mar 2012 Ved ikke med nr 1 hund smiley men nr 2 var vist løs.

Det var ejers bror der luftede, tis tur. Da ejers mor ikke kan holde hunden.

Jeg syntes nu ikke mundkurv er løsning, sikker på alle parter er bedst tjent med at få fred.

• #26   16. mar 2012 Jeg ville stadig ikke aflive, hvis det ikke er et problem der har været før, men som dukker op nu, under de omstændigheder der er!!

Jeg havde valgt at se problemet an, tage del i træning/behandling hos adfærdsbehandler... Arbejde med hunden, og igen vurdere det som hunden er når ejer selv er tilstede... For som ejer ville du altid tænke over om det virkelig er de ting der skete som du får afvide, når det ALDRIG er sket før, og så sker nu hvor man ikke selv har været vidne til det, og ej heller vidne til noget der minder om det...

Og det lyder jo som om ejer ofte har luftet hunden steder hvor der er andre hunde

jeg fortæller bare hvad mine tanker er omkring dette!!

• #27   16. mar 2012 The One:

En fornøjelse at læse dine indlæg i denne tråd smiley De er saglige, vel argumenteret - RESPEKT!

De er holdt i en sober tone - RESPEKT!

Og så er det jo tilladt at være uenige smiley Og syntes også at fornemme du respektere hundeejerens valg selv om du ville ha gjort det anderledes, det vigtige er hundeejer er ansvarsbevidst og agere ?¿?

• #28   16. mar 2012 The one : hun har jo netop haft adfærds behandler på for mindre problemer, gået til lydighed og fået ene timer, pluds hunden lige er blevet kastreret. I mine øjne har hun gjort sit. Hun har også 4 børn at tænke på, samt en anden hund, for ikke at tale om alle andre hunde og mennesker omkring hende.

Jo Bruno er da fantastisk men det hjælper ikke han aldrig ville kunne blive passet i frygt for han gør skade smiley

• #29   16. mar 2012 Vi skal også huske vi taler om en hund på 50 + kg ikke små skader han kan lave smiley og han vokser nok endnu.

• #30   16. mar 2012 Vigtigst er det at være sikker i sin beslutning lige gyldig hvad man vælger at gøre, man skal jo leve med sine valg, hvilket godt kan være hårdt engang imellem med diverse ting, også selvom man stadigvæk mange år efter mener man tog det rette valg i en opstået situation i sit liv.

• #31   16. mar 2012 Syntes det fint folk har forskellige meninger, beslutningen er taget og jeg har ikke indflydelse på den, jeg støtter hende uanset valg, det hendes hund og gjorder han skade hos nye ejer ville hun skulle leve med det smiley

• #32   16. mar 2012 Enig Aino K

Nu med Chi & Staff: Nemlig

• #34   16. mar 2012 Ryan....

Jamen tak da...

Selvfølgelig respekterer jeg da ejers valg, jeg giver blot min mening til kende...

Jeg mener det er bedst at vende alle muligheder, og det kan være svært at gøre mens man som ejer også ligger indlagt og føler et pres!

Jeg ville godt nok være ked af at skulle beslutte at aflive, ud fra fortælling.. være ked af at skulle tage beslutningen mens jeg lå indlagt og måske følte mig presset i den retning.

Nu med Chi & Staff

jeg er jo netop klar over at ejer har gået til træning og brugt adfærdsbehandling før, og jeg er også klar over at beslutningen er taget, og det gør mig ondt på ejers vegne at det skal gøres på et grundlag hun ikke selv har været medvirkende til - eller været vidne til!

Jeg håber det bedste for ejer, det skal der ikke herske nogen tvivl om, og det vil virkelig være hårdt at afslutte et hundeliv man har kæmpet for, og det kan jeg jo se i tråden her at ejer har, netop derfor ville jeg ikke være nervøs ved at ejer gjorde flere forsøg, eller tog sig tid til at vurdere tingene, for da det ikke er sket før, med hende at andre hunde har været et problem, så må der jo været noget der har udløst denne reaktion fra hunden...
    Det var som bare det jeg forsøgte at skrive...

Og som andre i tråden gør, så håber jeg også at der er nogen der er klar med et stort kram til ejer, når hun har sagt farvel til den hund hun troede på hun kunne redde - sender ihvertfald et stort cyber kram afsted herfra

• #35   16. mar 2012 Så der taget afsked med Bruno, desvære nåede han han at bide hul i ærmet på en mands jakke på vej til dyrelæge smiley øv øv

Der er ikke sket noget med de to hunde han havde fat i andet end forskrækkelsen.

• #37   17. mar 2012 Ja det var lidt surt han lige skulle nå det smiley hun sagde det ellers havde været en "god" tur op til dyrelægen, solen skindede og de hyggede, da manden passere dem var han hoppet op og havde knurret og bidt hul i jakken smiley

Hun fik lov at side med ham alene til sidst hos dyrelægen og lod alle følelser få frit løb. Hun fortalte at folk da også kiggede lidt på vejen hjem da hu lignede en der havde fået tæsk, da hun jo var hævet pga hun havde grædt smiley

Det gjorder det heller ikke nemmere at hun skulle fortælle sine børn at Bruno ikke kom hjem igen.

Kommentér på:
En sørgelig slutning :(

Annonce