Øv dårlig oplevelse :( Brug for hjælp... Øv dårlig oplevelse :( Brug for hjælp...
Hej HG'er
Har haft en rigtig trlks oplevelse i dag, da jeg gik tur med min samojed på 11 måneder.
Micki er rigtig social og vi er i hundeskoven hver dag, hvor han kan lege med alle og altid hygger sig - er aldrig aggresiv eller lignende. Sådan har han også altid været på vores gåture, han vil gerne hilse og er SÅ sød når han hilser på både store og små hunde.
Men den seneste måned har han virkelig ændret sig på gåturene (IKKE i hundeskoven). Han er helt vildt udfarende bare der er en hund i sigte. Han kaster sig frem i snoren og slår koldbøtter på sig selv, og jeg har virkelig svært ved at holde ham. Hvis jeg ikke giver ham lov til at hilse, så gøer han og knurrer helt vildt af den anden hund.
I dag var der så en ældre man der kom gående med sin gamle puddel hund, og Micki trak helt vildt for at komme hen til den. Jeg holdt ham i helt kort snor og stod stille med ham, indtil manden havde passeret os - idet han går forbi os siger han så: "Jeg håber fandme du har godt fat i den hund, for du har jo tydeligvis overhoved ikke kontrol over den". Jeg blev helt paf og virkelig rasende indvendigt... Det er jo ikke ligefrem en dræber hund jeg har, men en "hvalp" på 11 måneder der er fyldt med teenagehormoner... I det samme han sagde det, begyndte Micki så selvfølgelig at knurrer og gå helt vildt, hvilket måske heller ikke hjalp på mandens indtryk af min ustyrlige og vildt farlige hund
Men sagen er den, at jeg overhoved ikke ved hvad jeg skal stille op med det. Jeg plejer at sige "Nej/fy/føj" osv., vender om og gå en anden retning eller noget i den dur. Godbidder har nemlig ingen effekt/interesse, så kan ikke rigtig få hans koncentration over på mig ved at stoppe godbidder i munden på ham.
Jeg er bare så ked af at det er dét signal han sender til andre hundeejere, når han i virkeligheden er den sødeste og kærligste hund, der leger så fint med andre. ØV...
Har I ikke nogle ideer til, hvordan jeg kan tackle ham når vi ender i den situation?
Anne
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.423
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.423
sep 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 47
vi er selv igang med at prøve at finde andre hunde-ejere som vil / kan hjælpe os med at Freia ikke er så udfarende.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.611
- Vaks har gjort det samme, men er nu langsomt begyndt at acceptere godbidder igen, og er derved også blevet mere rolig i alt, hvad han gør.
Måske i skulle tage en pause fra hundeskoven og andre hunde, og gå nogen fredelige steder hen, hvor i træner kontakt ^^ Enten med godbidder eller legetøj, vil jeg tro ^^
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 39
Tina A: Jeg tjekker lige din tråd
Sandra: Det kan da godt være vi skal tage ham væk fra hundeskoven. Men hvordan har hundeskoven virkning på, at han er aggresiv og udfarende når vi går tur? Han er jo en lille engel i hundeskoven
sep 2011
jun 2009
- Jeg ville træne lige så stille, at han skulle ignorere de her hunde, men det kan du kun, hvis du kan komme i kontakt med ham, og det kan du ikke, når han farer op sådan ^^
Derfor - Væk fra andre hunde, og så stille og roligt ind til dem igen, når du føler du har kontrol over ham, evt. planlæg nogen playdates med hunde, han kender, så han ikke kommer alt for langt væk fra hunde alligevel ^^
jun 2011
Men I har jo en god pointe, så må nok prøve at skære lidt ned på det hundeskov. Det er bare sådan et dejligt sted og man ved jo han nyder det
jun 2009
Det er jo bare, så han lærer og det ikke ender med, at han i opkørthed bider en anden hund. Det ville jo være forfærdeligt!
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.508
Mine er også nogle der skal trænes med fart og lys stemme, så jeg gør gerne det at jeg løber forbi mens jeg roser og snakker til dem i lys stemme - der får jeg deres opmærksomhed og så får de en pølse eller hvad jeg nu lige har
jun 2011
Og dertil skal så også siges, at han har en medfødt leverfejl, så han må faktisk ikke få kød
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.508
Rigtig god træning
jan 2012
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 41 Svar: 269
Nu har jeg så min Keeshond der gør lidt det sammen, bortset fra at han bare er så GLAD og vil så gerne lege, men det er ikke altid at det er så smart at han bare løber frem. Han er HELT ligeglad med godbidder. (Det mærkelige er at han ædder som en hest, når vi så giver ham mad i skålen..) . Han er jo ikke så specielt stor, så selv "lille" mig kan holde ham, men jeg gjorde det at jeg tog et stykke pive legetøj, noget han aldrig har haft gør, med ud og gå, og så når han begyndte at trække mod hunden, trykkede jeg på den. Det fik ham til at stoppe og komme hen til mig, hvorpå at jeg så roser ham til skyerne. Har kun gjort det i en uges tid, men synes allerede at jeg ser forbedring hos ham
Hvor meget lydighedstræning har du gået til med din Samojede?
Jeg kan kun tale af egen erfaring.
jun 2011
Vi går til almindelig hundetræning, har taget 1. klasse og er igang med 2. klasse for 2. gang (han fik bolledej i ørerne i starten af 2. klasse første gang, og glemte derfor ALT)... Vi træner meget indkald, men det er jo også en selvstændig race, så der skal trænes utrolig meget og lige nu er det nok kun 50-60 % af gangene han kommer når vi kalder. Han er jo også lige midt i lømmelalderen
Men tak for alle jeres tips
jun 2011
sep 2011
sep 2011
Øv dårlig oplevelse :( Brug for hjælp...