1.029 visninger
|
Oprettet:
Hund fra internat....fortæl fortæl {{forumTopicSubject}}
Først hvilke erfaringer har I?
Hvilke internatter kan anbefales?
Fordele/ulemper ved at få en omplaceringshund / her tænkes på en op i alderen..?
Vi OVERVEJER at vores næste hund skal være en fra et internat....
Har kigget på en Gammel Dansk Hønshund på 4 år og 9 mdr.... kærlig og velopdraget..... men men men....
Hvad kan I fortælle om racen?
Sind?
Motionsbehov?
Vagtinstinkter?
Adfærd overfor børn?
Adfærd overfor fremmede?
Alene hjemme?
Hvordan er de i hjemmet/indenfor?
Håber I har råd og erfaringer I vil dele?
Har selvfølgelig søgt på nettet...
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.721
Men min søster hentede sin første hund på internat for et halvt år siden. 6 år gammel labradorblanding.
Han er jordens dejligste hund, renlig, kunne være alene hjemme, og trænet med de almindelige kommandoer. Hun har kun været glad for det.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.721
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.768
Gammel dansk hønsehund - i mine øjne er det en fuldblods jagthund, og jeg ville overhovedet ikke overveje racen, medmindre jeg var jæger og ville bruge den aktivt... Ikke fordi det ikke kan være en dejlig familiehund ved siden af - men først og fremmest er det en jagthund.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 145 Svar: 1.587
Karina: det tænkte jeg også - men han skulle ikke være vant til at komme på jagt....
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 533
Den var ekstremt sød og dejlig men havde desværre seperations angst,tror det var derfor den var blevet indleveret. Den var 11 mdr da jeg købte den. Fik det heldigvis pillet af den og havde hende i små 5 år,hvorefetr hun desværre blev kørt ned
Internatet fortalte de ville komme på uanmeldt besøg,men hørte aldrig fra dem,om de aå har været der eller ej får jeg aldrig af vide
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.212
maj 2007
jul 2010
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 210 Svar: 3.350
De har ofte en hjemmeside, og nogen internater har det desværre med at sende tvivlsomme hunde ud.
Ved godt hvis i kigger efter Gammel Dansk Hønsehund at det ikke har så stor betydning for jer, men omvendt så mener jeg ikke man bør støtte tvivlsomme steder da de bliver ved hvis de bliver støttet.
Så gang i deres hjemmesider - se gallerier igennem og er du i tvivl om en blanding kan du jo altid smide et billede og spørge hvad der kunne være i den blanding.
Dernæst når nogle steder er valgt ud så se faciliteterne, da dårlige omgivelser kan påvirke hunden.
Bare lige et par råd med på vejen.
Held og lykke
maj 2007
Hund fra internat....fortæl fortæl