643 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Varme & Hunde ! Varme & Hunde !

Nu har jeg lagt mærke til flere tråde herinde, ang.
Hunde og denne "forfærdelige" varme..

Personligt sørger jeg der er frisk vand hele tiden !
At der er skygge ! Og dermed et køligt sted for dem at ligge !
Og er den rigtig hed, så kommer de med på stranden om aftenen, og bader..

Men jeg tænker hvordan alle hunderacer i sin tid har overlevet uden alle disse "påhit"??

Eks.
Jeg kommer ikke is i vandet ! (jeg mener det er usundt,og har stik modsatte virkning)
Jeg kommer ikke vådekolde håndklæder eller tæpper over drengene.
Jeg kommer heller ikke til at invistere i køle tæppe, trøje, halsbånd og hvad der nu findes.

Bare nogle tanker jeg har gjort mig ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Varme & Hunde !
  • #1   10. jul 2006 Altså mit budskab er, at jeg nok mener alle disse hjælpeanordninger er lidt overdrevet og misforstået..*s*
    Hunden er jo overlevet som art, indtil videre *s*

De holder sig jo selv i ro, og bliver først aktive når det bliver køligere *s*
    Ja, det gør mine drenge i allefald *gg*

• #2   10. jul 2006 Mine hunde har det faktisk udemærket selvom det er så skide varmt :o)
    De fiser rundt og leger. Jeg sørger bare for at de har frisk vand hele tiden.

• #3   10. jul 2006 *ss* Hr. Mann.
    Og Kalak har endda pels så det forslår..
    Er der en sandhed i, at tyk og kraftig pels isolerer mod både kulde og varme ?

• #4   10. jul 2006 Anita.. *s*
    Drengene, ligger stille (for det meste) men tager da også deres ture ind i mellem, trods varme *s*

Og de ser sgutte ud til at have det dårligt *s*

• #5   10. jul 2006 Jeg gør intet extra ordinært for Bella i varmen.

Hun har adgang til frisk vand, hun søger selv skygge, og er den maget slem, holder jeg tisseturene korte midt på dagen, og så tøffer vi på stranden om aftenen.

Hun styrer selv hvad hun vil og ikke vil. -Om hun synes det er for varmt at ligge i solen eller ej.

Der har kun været en enkelt dag i denne varme, hvor hun synes den var slem. Så der blev hun inde foran min blæser. Ellers er hun som hun plejer.

• #6   10. jul 2006 Manne derfor: I de varmere lande, drikker man jo ofte varme drikke, og det i den aller aller værste hede !

Som jeg forstod forklaringen i sin tid, var det noget med at kroppen har et naturligt afkølingssystem..
    Dvs kommer der noget meget koldt ind i kroppen, så udvikler den energi, for at sætte temperaturen op igen..
    Og følgelig modsat hvis man får noget varmt ind i kroppen, så udvikler den kulde, for at sætte temperaturen ned igen *ss*

Jeg ved godt at man ikke nødvendigvis skal omsætte menneskenes behov til dyrene, men i dette tilfælde tror jeg nu det er rigtigst at gøre ! *ss*

Nogle hunde får en form chok, andre diarre..

Nå ja og så optager de bedre væsken hvis den er tempereret

• #7   10. jul 2006 Begge mine chower har overlevet varme sommere.

De finder selv en skygge plads, som de så ligger og daser under. De rører sig næsten ikke.

De pruster mest når man går tur med dem. Hvad man gør om morgenen og om aftenen, når det er så varmt smiley

Og så frisk koldt vand, mange gange om dagen.

• #8   10. jul 2006 jeg gør nu heller ikke noget særligt, men springer gåturen over mens det er aller varmste... Men døren er åben, så de kan gå ud og ind...

Og rent vand hele tiden...

• #9   10. jul 2006 Manne, hvad er : mamelade såand med vand ??
    fatter ikke en brik..
    Måske det er for varmt til min hjerne.. øh..

Jeg opponere heller ikke mod, at man lader hunden slikke på en is eller noget..
    men der er mere den der "mentalitet" at det er åh. så ganske forfærdeligt for mit lille " Pys" at det er såå varmt. JEg opponerer mod.. *s*
    JEg er overbevist om, at hundene tackler varmen bedre end os.. Det ligger indbygget i dem fra naturens hånd *s*

Det er bare "min" sølle teori *gg*

• #10   10. jul 2006 Også bare vand/skygge og ekstra børste-ture for at fjerne overskydende pels. Han fælder jo en del i denne varme smiley

• #11   10. jul 2006 Nu er jeg væk på arbejde hele dagen, så der er Luna indenfor. Hun får en længere tur om morgenen (kl 4.45) og så en kort tur når jeg kommer hjem og så en længere om aftenen inden sengetid.

Og så er der frisk vand til hende og Oliver (katten)

• #12   10. jul 2006 Jeanette- hold da op det er tidligt ;O))) Mine hunde ville nægte totalt at komme ud og gå på det tidspunkt...
    Hvis jeg har morgenvagt og skal møde kl. 8 skal jeg bærer dem ud, bare for at tisse...

Kommentér på:
Varme & Hunde !

Annonce