Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennel greenlands
  • #1   30. mar 2012 Google er din ven smiley

• #2   30. mar 2012 Er dem i nærheden af esbjerg ???

• #3   30. mar 2012 Ja i nærheden af Esbjerg

• #4   30. mar 2012 Bare nej!

• #5   30. mar 2012 Har en helt fantastisk tæve derfra. Verdens bedste og sundeste hund - en border collie i coton forklædning.
    Med det sagt så kan jeg på absolut INGEN måde anbefale nogen at købe derfra. Jeg var dum, naiv og utrolig heldig!! I forhold til min nuværende viden er deres måde at opdrætte hunde på bare ikke i orden!
    Der er vel også en grund til, at de er smidt ud af hhv. DKK og DRU...

• #6   30. mar 2012 Jeg kan se, at de nu avler i DDA....

• #7   30. mar 2012 hvad er DDA? der er snart så mange forkortelser at man ikke kan følge med....

• #8   30. mar 2012 http://www.dda-dogs.dk/

• #9   30. mar 2012 Vi har vores afdøde thorkild derfra. Han døde halvandet år gammel. Absolut ikke et anbefalesværdigt sted!

• #10   30. mar 2012 Tusind tak alle. Der bliver ingen handel derfra.

• Helle T
    Helle T Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #11   28. mar 2013 Vi måtte desværre efter en lang og sej kamp
    aflive vores lille hvalp, da det viste sig den
    var alvorlig syg.
    Vi blev totalt forelsket i den lille hvalp, og
    glemte den sunde fornuft. Det har vi måtte
    betale dyrt for på alle måder. Kig jer godt for!!

• #12   28. mar 2013 Ej æv Helle smiley . Hvad hund var det???

• #13   28. mar 2013 Dejligt du deler din fortælling Helle.
    Udover ikke at begå fejlen i sig selv, så bliver det næstvigtigste at gøre alt hvad man kan for at give sin viden og erfaringer videre, så man kan forhindre andre i at begå samme fejl.

• Helle T
    Helle T Tilmeldt:
    mar 2013

#14   28. mar 2013 Han var en lille Fransk bulldog. Aftalen var, at vi skulle se hvalpens mor inden købet. Men det kunne så alligevel ikke lade sig gøre, da vi besøgte kennelen. Vi begik vist alle de fejl man kan begå, når man skal købe hund. Vi var virkelig naive og godtroende.

• #15   28. mar 2013 Helle: Vi har selv haft samme bitre erfaring, vi forelskede os totalt i hunden og det betalte vi dyrt for. smiley
    Det er forfærdeligt at de ikke har nogen samvittighed. Hun var bare total kold efterfølgende.

• Helle T
    Helle T Tilmeldt:
    mar 2013

#16   1. apr 2013 Ja du har ret Sidsel! I skulle have set hvor syg den lille hvalp var de sidste uger af sit korte liv. Og det på trods af, at dyrelægerne gjorde alt de kunne for ham. Sådan skal ingen dyr have det!!
    Det gør ondt langt ind i sjælen at tænke på.... Stakkels lille hund:-( Øv at sådan noget finder sted...... Jeg håber I passer på derude!

• Steen A
    Steen A Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #17   18. okt 2013 Jeg har købt en puddel hund på kennel greenlands der har været problemer med hunden fra start til i dag dyrelæge regninger på dyrelæge regning og den kennel ville ikke tag hunden tilbage og den dag i dag har jeg problemer med hunden jeg har haft hunde adfærd på det har ikke hjulpet og hunde psykolog og træner jeg anbefalder ikke og købe hund fra kennel greelands

• Kathrine B
    Kathrine B Tilmeldt:
    jun 2014

#18   6. jun 2014 Jeg har coton de turla fra greenland som har nogle adfærds problemer, havde jeg haft kendskab til dette så havde jeg nok ikke købt vores søns hund der, men jeg vil her med advare andre at købe hunde hos greenland.
    De forhandler også hunde på markeder rundt i landet.

• Marianne H
    Marianne H Tilmeldt:
    mar 2018

#19   11. mar 2018 Hvordan bliver de syge og hvad dør de af og hvorfor

• Winnie J
    Winnie J Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #21   4. apr 2018 Har lige købt en coton derfra, skammer mig nu efter at ha læst alle de frygtelige anmeldelser. Vores hvalp fælder voldsomt, der er hår overalt på tøjet når vi tager den op og når vi børster den kan vi tømme børste mindst 4 gange, er det normalt for en coton?
    Dyrelægen mente at det kunne skyldes at den ikke var raceren grundet kennelen den kom fra, derfor blev vi opmærksomme på deres kedelige ry. Andre der har oplevet at deres coton fælder meget og kan man måske racebestemme den?

• #22   4. apr 2018 En coton skulle jo sådan set være (stort set) fældefri. At racebestemme vil næppe være muligt, det er jo ikke til at vide, hvad de har rendende af racer/blandinger. Det kunne måske også være en coton med dårlig pelskvalitet tænker jeg, uden helt at vide det. Hvis dyrlægen ikke umiddelbart har fundet sygdom, er det jo nok ikke den slags der er problemet.

Men for dælen da - hvorfor er det SÅ svært at bruge 5 min på google før man køber hund. Sorry, min arbejdskollega har lige købt et lignende sted. Det havde næppe taget 5 min at finde ud af, hvorfor man ikke skal købe hund ved en hvalpefabrik og det er simpelthen uforståeligt for mig, hvordan det alligevel sker igen og igen og igen.

Så helt oprigtigt, og uden at det er for at dunke dig yderligere i hovedet med købet, men hvordan havnede i der? Altså rent praktisk, hvordan fandt i frem til kennelen og hvad gjorde i jer af tanker om valg af race, opdrætter osv før køb? Hvad tror du, der kunne have været gjort (kampagner e.l.?) for at gøre opmærksom på faren ved hvalpefabrikkerne INDEN i fik hunden?

• Winnie J
    Winnie J Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #24   5. apr 2018 Det er helt okey at du spørger, kan sagtens forstå at du undre dig over hvordan man kan ende op med at købe sådanne et sted. Min mand og jeg har besluttet os for racen og vi finder så en hvalp til salg i DBA. Derinde ser det ud til at det er en privat, står intet om at det er en kennel så det tænker vi ikke nærmere over. Vi ringer og taler med hende og hun oplyser at hvalpen er til salg fra dd. Vi kører derud og hun fortæller at de også har en hundepension og kan også godt se at de har en løbegård hvor de små hvalpe løber rundt fra kullet. Vi forelsker os i hvalpen og kører så hjem med den.
    Set i bakspejlet sikkert naive og er i hvert fald ked af i dag at vi har støttet sådan et foretagende. Vi så ingen andre hunde derude på gården, udover moderen.
    Men nu forstår vi hvorfor hvalpen først sættes til salg når den er klar til at komme videre og hvorfor der ikke skiltes med i annoncen at det er en kennel.

• #30   5. apr 2018 Winnie - Søgte i informationer om racen/racer på nettet før i valgte den race? Hvis ja, tror du så, der er noget man kunne gøre, så I hurtigere/lettere ville være faldet over noget i retning af "sådan genkender du en hvalpefabrik" e.l.?

Jeg tror som Maj-Britt ikke, at vi nogensinde kommer hvalpefabrikker helt til livs - men det var da rart, om man kunne få bare NOGEN af køberne til at vælge anderledes. Jeg tror bare ikke sider som f.eks. koebhund.dk er nok, fordi det er så DKK-præget og mange helt bevidst fravælger hunde med tavle eller bare ikke ser pointen i at give så mange penge for en hund. Jeg kan fint leve med at folk køber ved "fru Jensens hyggekuld" uden tavle - det er heller ikke altid gennemtænkt avl, men i det mindste er det typisk hunde der har det godt. Så hvis nu man via sider der var lidt mere "stamtavle-neutrale" kunne advare og rådgive. Og måske på specialklubbernes hjemmeside også gjorde en indsats for at formidle, hvad man i hvert fald altid skal fravælge (nej, det er ikke deres job at hjælpe folk der (måske) køber uden stamtavle - men det er vel i alle hundes interesse at ingen støtter en hundehandler/hvalpefabrik) - specialklubberne er ofte noget af det første der dukker op, når man googler en race, så det ville da være et godt sted at informere om godt hvalpekøb.

• #31   5. apr 2018 Det stopper aldrig. Og bliver først bedre den dag de gode opdrættere annoncerer side om sode med skod stederne på de sider online hvor køberne søger hund. Feks dba, G og G og facebook.
    Først når køberne kan læse sig til forskellen i annoncerne har de en chance. Ellers tror de jo fabrikkerne er hvad der er og er normalen.

• #32   14. nov 2020 Selvom det er en gammel tråd, vil jeg gerne fortælle om mine erfaringer (desværre i flertal)
    I 2008 kørte min mor og jeg til kennel greenlands, for at hente en chihuahua. Vi blev vist ind i et køkken. Der løb 3 (mener jeg) hvalpe rundt, og vi valgte en. Vi ville egentlig gerne se forældrene, men hun fik snakket sig fra det. Og naive og godtroende som vi var, tænkte vi, nå okay så... Balder som vi har døbt ham, skulle da også have en kammerat. Blev vi enige om, da Balder var 2 år. FEDT tænkte vi da vi så, kennel greenlands faktisk havde et kuld chihuahua’er igen. Igen drog min mor og jeg på tur for at hente en hvalp. Denne gang var hvalpen alene i køkkenet. Vi tog ham med hjem i ren og skær forbarmelse... Han stank af indelukkelse, tis og havde klør så lange som 2 cm. Han hang fast i vores gulvtæppe.... De to hvalpe som vi har navngivet Balder og Carlo lever stadig den dag i dag. Henholdsvis 13 og 11 år. De har det godt. Men forholdene de kom fra var frygtelige... lov mig at INGEN.. fremadrettet vil benytte kennel greenlands.. De har ingen interesse i hvordan hundende har det. Det handler og penge, og intet andet..... Jeg ser sådan på det at vi reddede 2 hunde.. desværre fik de penge for det!!

Kommentér på:
Kennel greenlands

Annonce