14.464 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
Kennel greenlands Kennel greenlands
Nogle der har erfaringer de vil dele? Gerne pb
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 428
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 486
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 37 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Med det sagt så kan jeg på absolut INGEN måde anbefale nogen at købe derfra. Jeg var dum, naiv og utrolig heldig!! I forhold til min nuværende viden er deres måde at opdrætte hunde på bare ikke i orden!
Der er vel også en grund til, at de er smidt ud af hhv. DKK og DRU...
sep 2007
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 102 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 96 Svar: 3.103
sep 2007
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 119 Svar: 557
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 486
mar 2013
Følger: 1 Svar: 3
aflive vores lille hvalp, da det viste sig den
var alvorlig syg.
Vi blev totalt forelsket i den lille hvalp, og
glemte den sunde fornuft. Det har vi måtte
betale dyrt for på alle måder. Kig jer godt for!!
apr 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 428
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Udover ikke at begå fejlen i sig selv, så bliver det næstvigtigste at gøre alt hvad man kan for at give sin viden og erfaringer videre, så man kan forhindre andre i at begå samme fejl.
mar 2013
nov 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 119 Svar: 557
Det er forfærdeligt at de ikke har nogen samvittighed. Hun var bare total kold efterfølgende.
mar 2013
Det gør ondt langt ind i sjælen at tænke på.... Stakkels lille hund:-( Øv at sådan noget finder sted...... Jeg håber I passer på derude!
okt 2013
Følger: 1 Svar: 1
jun 2014
De forhandler også hunde på markeder rundt i landet.
mar 2018
apr 2018
Følger: 1 Svar: 2
Dyrelægen mente at det kunne skyldes at den ikke var raceren grundet kennelen den kom fra, derfor blev vi opmærksomme på deres kedelige ry. Andre der har oplevet at deres coton fælder meget og kan man måske racebestemme den?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Men for dælen da - hvorfor er det SÅ svært at bruge 5 min på google før man køber hund. Sorry, min arbejdskollega har lige købt et lignende sted. Det havde næppe taget 5 min at finde ud af, hvorfor man ikke skal købe hund ved en hvalpefabrik og det er simpelthen uforståeligt for mig, hvordan det alligevel sker igen og igen og igen.
Så helt oprigtigt, og uden at det er for at dunke dig yderligere i hovedet med købet, men hvordan havnede i der? Altså rent praktisk, hvordan fandt i frem til kennelen og hvad gjorde i jer af tanker om valg af race, opdrætter osv før køb? Hvad tror du, der kunne have været gjort (kampagner e.l.?) for at gøre opmærksom på faren ved hvalpefabrikkerne INDEN i fik hunden?
apr 2018
Følger: 1 Svar: 2
Set i bakspejlet sikkert naive og er i hvert fald ked af i dag at vi har støttet sådan et foretagende. Vi så ingen andre hunde derude på gården, udover moderen.
Men nu forstår vi hvorfor hvalpen først sættes til salg når den er klar til at komme videre og hvorfor der ikke skiltes med i annoncen at det er en kennel.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Jeg tror som Maj-Britt ikke, at vi nogensinde kommer hvalpefabrikker helt til livs - men det var da rart, om man kunne få bare NOGEN af køberne til at vælge anderledes. Jeg tror bare ikke sider som f.eks. koebhund.dk er nok, fordi det er så DKK-præget og mange helt bevidst fravælger hunde med tavle eller bare ikke ser pointen i at give så mange penge for en hund. Jeg kan fint leve med at folk køber ved "fru Jensens hyggekuld" uden tavle - det er heller ikke altid gennemtænkt avl, men i det mindste er det typisk hunde der har det godt. Så hvis nu man via sider der var lidt mere "stamtavle-neutrale" kunne advare og rådgive. Og måske på specialklubbernes hjemmeside også gjorde en indsats for at formidle, hvad man i hvert fald altid skal fravælge (nej, det er ikke deres job at hjælpe folk der (måske) køber uden stamtavle - men det er vel i alle hundes interesse at ingen støtter en hundehandler/hvalpefabrik) - specialklubberne er ofte noget af det første der dukker op, når man googler en race, så det ville da være et godt sted at informere om godt hvalpekøb.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Først når køberne kan læse sig til forskellen i annoncerne har de en chance. Ellers tror de jo fabrikkerne er hvad der er og er normalen.
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Svar: 1
I 2008 kørte min mor og jeg til kennel greenlands, for at hente en chihuahua. Vi blev vist ind i et køkken. Der løb 3 (mener jeg) hvalpe rundt, og vi valgte en. Vi ville egentlig gerne se forældrene, men hun fik snakket sig fra det. Og naive og godtroende som vi var, tænkte vi, nå okay så... Balder som vi har døbt ham, skulle da også have en kammerat. Blev vi enige om, da Balder var 2 år. FEDT tænkte vi da vi så, kennel greenlands faktisk havde et kuld chihuahua’er igen. Igen drog min mor og jeg på tur for at hente en hvalp. Denne gang var hvalpen alene i køkkenet. Vi tog ham med hjem i ren og skær forbarmelse... Han stank af indelukkelse, tis og havde klør så lange som 2 cm. Han hang fast i vores gulvtæppe.... De to hvalpe som vi har navngivet Balder og Carlo lever stadig den dag i dag. Henholdsvis 13 og 11 år. De har det godt. Men forholdene de kom fra var frygtelige... lov mig at INGEN.. fremadrettet vil benytte kennel greenlands.. De har ingen interesse i hvordan hundende har det. Det handler og penge, og intet andet..... Jeg ser sådan på det at vi reddede 2 hunde.. desværre fik de penge for det!!
Kennel greenlands