{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af lampe 500 kr.
  • Montering IKEA kommode 400 kr.
  • En badeværelsesdør der skal være 1-2 cm kortere 1.350 kr.
  • Elektriker: Lægning og tilslutning af ca. 5-6 m2 elvarmemåtte. 2.200 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Trække strøm til vaske- og opvaskemaskine. Ledninger skal ikke fræses ind men kan gemmes bag elkabler. Herudover tilslutning af komfur jf. stik. 4.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny nabo
  • #1   31. mar 2012 Hvis den ikke har mad og vand der, så meld det til DB. Stakkels hund smiley

• #2   31. mar 2012 Har den stået bundet siden kl.17 i går? Hold da op det er da godt nok uansvarlig.

• #3   31. mar 2012 Jeg mener, der står præciseret i loven hvor længe en hund må stå bundet, snorens længde, adgang til vand osv. Jeg ville melde det.

• #4   31. mar 2012 ja, den har stået bundet siden kl 17 i går og lige inden jeg oprettede dette indlæg så jeg ham bære en skål vand ud til den.
    Han har gået ud og ind af huset hele formiddagen, men ikke en eneste gang har været i nærheden af hunden.

• #5   31. mar 2012 Hold da op stakkels hund.

• #6   31. mar 2012 En hund må gerne stå bundet 24-7, hvis det er det man har lyst til at den skal. Der er dog et par kriterier man lige skal være opmærksom på:

1. Snoren SKAL være mindst 5 meter lang
    2: Hunden skal have adgang til et tørt sted, hvor den kan stå oprejst uden besvær evt. et hundehus.
    3: Det er din pligt som ejer af et dyr, at sørge for at dette tilses mindst én gang om dagen og har fri adgang til rent frisk vand HVER dag.

Jeg mener bestemt heller ikke at det er en måde, at holde hund på. Men er de ovenstående kriterier opfyldt, så er der intet lovmæssigt i det. Det kan jeg så læse mig frem til ikke er tilfældet, så hvis det er noget der fortsætter, så ring til Dyrenes Beskyttelse.

• #7   31. mar 2012 Kan da håbe det bare er til de er kommet på plads..
    ikke at vi kunne finde på at binde vores hunde... synes det er frygteligt..
    men jeg ville være gået over og ha snakket med ham om det...

• #8   31. mar 2012 Undskyld, rettelse... En hund må IKKE stå bundet 24-7, men hvis den skal stå bundet et stykke tid (et par timer), skal de tre kriterier være overholdt.

Sorry, var lige lidt for hurtig på aftrækkeren smiley

• #9   31. mar 2012 Sandi O:
    Det er så ikke rigtigt hvad du skriver..

Ifølge lov om hunde § 5 er det forbudt til stadighed at holde en hund bundet.

Ifølge stk. 2; når en hund holdes bundet, skal dens lænke mindst være 5 meter lang og hunden skal have adgang til et opholdsrum, der kan yde den forsvarlig læ mod regn, blæst og kulde.

Består opholdsrummet i et hundehus, skal det være rummeligt og så højt, at hunden kan stå oprejst.

Man bør her bemærke, at der i loven står, at hunden ikke tilstadighed må være bundet, hvilket betyder, at det ikke er ulovligt, at en hund, der normalt går løs, en enkelt dag eller nogle dage holdes bundet af en eller anden grund, medens det klart vil være ulovligt, hvis en hund hver dag går løs nogle få timer, men i øvrigt holdes bundet dag ud og dag ind.

Endvidere er det vigtigt at bemærke, at hundenlænken skal være mindst 5 meter lang og hunden skal have adgang til et opholdsrum, som kan give læ mod regn, blæst og kulde.

• #10   31. mar 2012 Nå ok... Du havde så selv opdaget det ;O))

• #11   31. mar 2012 *Lise- *Tesla, Rami og Saga* :
    Yes, havde selv opdaget. Men tak, for rettelsen ellers smiley Det går ikke at misinformere folket smiley

• #12   31. mar 2012 Jeg kan ikke tale med ham for han er italiener og taler ikke andet, det fortalte udlejer lige inden han flyttede ind, men jeg holder øje med hunden og den får ikke lov til at stå der, for så gør jeg noget ved sagen

• #13   31. mar 2012 Har du holdt øje med, den stod der hele natten?

• #14   31. mar 2012 Ja, den stod der hele natten

• #17   31. mar 2012 Ville nu også forklare politiet om hvad der sker, og evt gøre dem opmærksom på loven som de skal sørge for bliver overholdt..

• #18   31. mar 2012 hmmmm...

Hvis manden er italiener og du ikke kan tale med ham, så sæt dig ned og brug google oversæt, på at skrive til ham, ved godt det ikke bliver det mest perfekte italienske du får skrevet, men måske det var et forsøg værd??

Det kan jo tænkes at manden holder hund efter de regler og principper han kender fra sit hjemland, der er der mange der har hunde lænket, og ikke ser det som noget særligt...

Men et pænt og høfligt brev, der kan du måske fortælle ham lidt om reglerne for hunde hold i Dk.
    Fremfor at være sur på en mand, der måske slet ikke er klar over du har en grund til at være dur :O))

• #19   31. mar 2012 Eller endnu bedre...

lav en tråd her, hvor du evt efterlyser en der mestrer det italienske sprog, så der bliver lavet et pænt og høfligt brev til manden...

Der er jo ingen der ved bedre, hvis de ikke kender de forhold hunde holdes på her...

Bare min tanke!!

• #21   31. mar 2012 Camilla...

Nej, men det tænker jeg, måske har noget med sagen at gøre...
    Der holder man slet ikke hund på samme måde som vi gør her i landet..
    så msåke manden slet ikke er klar over at det han gør, tænder hans nabo af... Og fremfor at skabe en strid med manden der er igang med at flytte ind, så tænker jeg at det er en ide at fortælle manden på en pæn og høflig måde at det ikke er sådan vi gør her... Og måske byde ham velkommen, fremfor at sende politi og alverdens forbandleser efter ham ;O))

• #23   31. mar 2012 AC - nu befinder hunden sig altså lige uden for mine vinduer og den klynker og gør opmærksom på at den er der, og mine hunde reagerer på den, så jeg overvåger altså ikke mine naboer, jeg tillader mig bare at bruge min stue og mit soveværelse.

• #24   31. mar 2012 Vil det sige at den stadig står bundet, og at du ikke har gjort noget endnu . se dog at komme i gang. find en der kan tale med dem, eller kontakt politiet.

• #26   1. apr 2012 Kan i huske den danske kvinde, der for en del år siden parkerede en barnevogn med indhold udenfor en forretning i USA? Jeg kan ikke huske om hun rent faktisk endte i fængsel, men jeg mener da, hun kom for en dommer. For dem var det en fuldstændig afsindig ting at gøre. I Danmark, i hvert fald på det tidspunkt, var det meget normalt, man lige kunne gå ind mens barnevognen stod udenfor.

Denne historie for at sige, jeg er meget enig med dem, der foreslår, du i det mindste forsøger at henvende dig til naboen og tage problemet op, før hans hus pludselig invaderes af politi og dyreværn smiley

• #27   1. apr 2012 Hunden blev lukket ud af garagen kl 7.55 og så gik han en tur med den på 5 min

• #28   1. apr 2012 Britta

læser du kommentarene du får her??
    Eller vælger du bare at ignorere dem som ikke hidser sig så meget op over tingene, men som giver dig ideer til hvad du evt skulle gøre???

• #29   1. apr 2012 Marianne

Ja den sag kan jeg godt huske...
    Og ja, ting foregår ikke ens i alle lande...
    Derfor har jeg også forsøgt at komme med grunde samt ideer, for jeg syntes lige at det er lige voldsomt nok at starte med politi og dyreværn... hvis manden ikke aner at det ikke er sådan hundehold foregår i DK...

byd dog manden velkommen og fortæl ham det på en pæn måde i stedet for!!!

• #30   1. apr 2012 Charlotte
    På mig virker det også som om, der ikke rigtig bliver læst og det er ærgerligt, for jeg synes, der er kommet fornuftige bud, der ikke invilverer SWATteams og hylende sirener smiley

• #31   1. apr 2012 Marianne...

Jamen vi er helt enige...
    Jeg syntes ærligt talt også, at det er en lidt ærgelig indgangs vinkel til et nyt og kommende naboskab, at man bliver gal og hidser sig op, fremfor at sikre sig, at manden der nu engang kommer fra Italien hvor det at holde hund er så anderledes fra vores, måske får af vide at det ikke helt er sådan vi gør her...

Jeg syntes det er ret kedeligt at det er sådan, for jeg skal erkende at havde det været mig der havde fået denne nye nabo, så havde jeg valgt at forsøge at fortælle ham det, på en eller anden måde, fremfor at starte en tråd her, hvor man bare vrisser, UDEN overhovedet at gøre noget ved det selv!!!

Hvis jeg fik sådan en sag, så ville jeg jo ikke kunne gøre andet - any way - for at fare frem med bål og brand, ville være totalt dumt, hvis det hele kan ordnes med en stille og rolig samtale, eller et brev!!

• #32   1. apr 2012 The One - nu synes jeg så lige du skal klappe hesten - jeg har ikke skrevet nogen steder at jeg vil gå til politi eller db. Jeg arbejder på sagen

• #33   1. apr 2012 Britta...

Nu var det så heller ikke henvendt til dig, men der er faktisk en del der foreslår at du skal melde det til politiet...

Jeg syntes måske det er en slags "overKill" at gå så langt, taget i betragtning af at manden ikke er fra Dk af, men er italiener...

Jeg undrer mig som kun over at du ikke svarer på de konstruktive indlæg du får, men kun på et enkelt om hvornår hunden er lukket ud af garagen, og vedr overvågningen af naboen... Det er som det hele...

• #34   1. apr 2012 Ja jeg tilslutter mig'' the one'' gør dog noget af den ene eller anden art.

• #35   1. apr 2012 the one - som jeg tidligere skrev arbejder jeg på sagen

• #36   1. apr 2012 Hvad har du sat i gang Britta?

• #37   2. apr 2012 Jeg har talt med udlejer og der skal bygges hundegård, hunden er udehund og har altid været, så må vi lige give manden en chance for at få den bygget.

• #39   2. apr 2012 Palle...

Klart der som loven foreskriver skal være hundehus (isoleret) og god læ for hunden, ellers har Britta jo grund til en sag... men godt at høre man giver manden en chance, for som du selv skriver Palle, ....

"Et er hvad man gør i Italien noget andet er hvordan vi har hund her."

• #40   2. apr 2012 Han kommer ikke direkte fra Italien og konen er tysk, så de ved godt at man ikke holder hund på den måde i DK. Jeg forstår heller ikke hvad de vil med en hund, det er bare så synd for den.

• #41   2. apr 2012 Det lyder da fornugtigt, at der skal ske noget smiley

• #42   3. apr 2012 Nu har jeg lavet en aftale med naboen om at hun kommer over i min have, den er meget stor, og leger hver dag, så kan hun ikke stikke af da det hele er hegnet ind her og hunden kan bevæge sig frit i nogle timer.

• #43   3. apr 2012 Det var godt nyt. Dejligt at de var til at tale med og at hunden nu får bevæget sig lidt smiley

• #44   3. apr 2012 Marianne - jeg synes også det er en rimelig løsning end til de for bygget deres hundegård

• #45   3. apr 2012 Det glæder mig meget at læse... rigtig god løsning... :O)))

• #47   4. apr 2012 Hvad race er hunden?
    Jeg spørger, fordi jeg har ladet mig fortælle, at der findes racer, som har det bedst udendørs.

Britta, dejlig løsning du fandt der smiley

• #48   4. apr 2012 Det er en flatcoated retriver, jeg tror ikke det er en "udehund" men den ødelægger alt når den bliver lukket inde.

• #49   4. apr 2012 dejligt at høre der sker noget nu, men en flatcoater er jo en jagthund, og kræver mere en 5 min. gåtur om dagen, så klart den splitter hjemmet af.
    stakkels hund., men sådan en ejer. men dejligt den kan bruge din have.

• #50   4. apr 2012 Evi - ja det er fint nok, men jeg har lige været ude med mine her kl 18 og kan se at den stakkels hund allerede er lukket inde i garagen og så kommer den ikke ud igen før i morgen, det er bare ikke i orden.

• #52   5. apr 2012 Gad vide, hvorfor de mennesker i det hele taget har anskaffet et hund?

• #53   5. apr 2012 Palle - hun sagde at den ikke ville være inde, den ødelægger alt, derfor er den i en kold mørk garage

• #55   5. apr 2012 Palle vi er helt enige, men manden siger hunden er dum - og han ser ud til at mene det

• #56   5. apr 2012 Britta...

Hvis tingene ikke ændrer sig, og der meget snart bliver bygget gård med isoleret hundehus til den hud der, så syntes jeg du skal tage en snak med den lokale kredsformand for Dyrenes beskyttelse, og få denne til at kigge fori til en samtale med manden...

For uanset hvad, så skal hunden sgu behandles ordentligt!!!

• #57   5. apr 2012 the one - det er vi enige om

• #58   5. apr 2012 Britta
    Nu skal det ikke forståes sådan, at jeg mener, den hund og ikke mindst dens ejer pludelig er dit ansvar. Men hvis du havde tid og lyst, kunne du måske lære den et eller andet, når den alligevel er på besøg, så han kan se, den ikke er dum

• #59   5. apr 2012 Jeg sidder her og filosoferer over hvorfor folk anskaffer sig hunde,ikke træner med dem,men nøjes med at sige at den pågældende hund er dum,jeg har aldrig anset nogen retriever art for dum,for derefter bare at kyle den ud i en garage,hvor den keder sig,fordi den ikke bliver stimuleret relevant og så hvis den ikke har været destruktiv før i sin adfærd,så bliver den det da.
    Ja jeg sidder bare her og undrer mig.

• #60   5. apr 2012 Bodil...

Som jeg tidligere har skrevet i tråden, så er der MEGET stor forskel på hvordan vi holder hund, alt efter hvor man kommer fra...

Desværre er det en meget naturlig måde at holde hund i Italien, der ser man ikke så nøje på tingene som vi gør her, men har hunden som vagthund, og ikke som kæle/familie dyr!!!

Marianne...

Vi er enige, og jeg fornemmer også at Britta forsøger at tage sig af det, så godt hun kan :O)) Og det glæder mig meget at man forsøger at hjælpe, råde og vejlede, før man blander andre ind i sagen!!

• #61   5. apr 2012 Jeg ved udemærket godt hvordan de holder hund i Italien,boede engang i længere tid i Assisi,men de hundeflokke løb i det mindste frit,de var ejede,de havde halsbånd og ejerskilt på og de terroriserede byen og omegnen om aftenen og natten.
    Men når man smider en hund ud i en kold og mørk garage så står jeg af.

• #62   5. apr 2012 Marianne - jeg skal indlægges den 16.04, så hvis der skal trænes med den bliver det først derefter, men jeg har ikke nogen forhåbning om, at familien vil sætte pris på det, for de er fuldstændig ligeglade med den hund. Var det ikke fordi jeg har rigelig i mine egne og et dårligt helbred tog jeg den gerne.

• #63   5. apr 2012 Britta
    Ja så kan jeg godt se, det er lidt tosset at starte på noget nu.

• #64   6. apr 2012 ja det er synd for den hund, og en god ide kontakt dyrenes beskyttelse.

• #65   6. apr 2012 Evi - det overvejer jeg, men jeg vil jo også gerne give dem en rimelig tid til at bygge den hundegård de har planlagt, men spørgsmålet er hvad er rimelig tid.

• #66   6. apr 2012 Britta....

Spørg dem evt hvornår de havde tænkt sig den skal laves...
    Og hvis ikke der sker noget i løbet ad de næste 14 dage tre ugers tid, så kontakt DB når du har overstået det du skal have klaret på din indlæggelse...

Giv dem en rimelig mulighed...

• #67   6. apr 2012 the one - da jeg talte med konen forleden, sagde hun at de havde planlagt at lave hundegård men der var så meget andet der skulle laves inden

Kommentér på:
Ny nabo

Annonce